gom3z
Legacy Member
astragtuner zei:Ik heb vroeger eens op een interim werk samen met wat collegas hagel in onzen nek gekregen
En was het dodelijk?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
astragtuner zei:Ik heb vroeger eens op een interim werk samen met wat collegas hagel in onzen nek gekregen
Zeta Reticula zei:Fantast!
Als ik mezelf hul in een mantel van luchtweerstandsloosmarterbond, dan blijf ik maar versnellen en versnellen, tot ik het beu ben. En dan stop ik met mijn oneindig snel afremmende parachute!
gom3z zei:En was het dodelijk?

a242050 zei:Ik denk niet dat hij het dan hier zou komen vertellen,
dan was hij nl. al dood![]()
Zeta Reticula zei:Fantast!
Als ik mezelf hul in een mantel van luchtweerstandsloosmarterbond, dan blijf ik maar versnellen en versnellen, tot ik het beu ben. En dan stop ik met mijn oneindig snel afremmende parachute!
.Sagax zei:hm in de film 'The Mexican' werd er op een feest met geweren in de lucht geschoten en daar in de buurt kwamen ze een tijd later neer en die vallende kogels vlogen los door een telefoonhokje, een autodak en ne gast zijne schedel![]()

.
,….. ikzelf geloof daar niets van (het zal geen deugd doen dat wel ja). Santa| zei:Iets dat ik me al lang afvraag. Als iemand een kogel in de lucht afvuurt. Wat gebeurt hier dan mee? Die daalt toch logischerwijze terug af en valt dan toch met zeer hoge snelheid terug neer?
Is dat dan niet gevaarlijk?
Of mis ik iets? Want er worden zoveel kogels in de lucht afgeschoten enk heb nog nooit geweten van schade aan mensen of goederen door een neervallende kogel![]()
Dillyracer zei:Ik zou toch denken dat hem draait naar het punt met de minste weerstand ?


ElBramo zei:Ik heb ook de film The Mexican gezien en dat is wel groten zever ze
Volgens da programma op radio2 daar vroeger: jongens en wetenschap ofzo... kan een neerkomende kogel met moeite een blauwe plek veroorzaken, laat staan een schedel doorboren.
Maar van dat frankske uit de eifeltoren heb ik ook al gehoord. Ze hebben dat getest door een frankske op een pop te laten vallen vanop die hoogte en die kop van die pop was even sterk als onze schedel. Maar volgens mij was dat ook afhankelijk van hoé dat frankske viel ofzo... Geen id of dat klopt, lijkt me sterk...
![]()
Sertu zei:tis toch vrij easy. De kogel valt met een constante snelheid (zoals alle voorwerpen) daar de wrijving de gravitatie compenseert en die snelheid kan je berekenen uit krachten evenwicht. De wrijving is evenredig met v² dus:
m*g = C*v²
Bepaal de massa en de C voor een kogel ( wrijvingsfactoren vind je wel getabelleerd in fysica boeken zeker voor profielen als airfoils ed.) en je weet de snelheid.