Archief - Kogel in lucht geschoten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Santa

Legacy Member
Iets dat ik me al lang afvraag. Als iemand een kogel in de lucht afvuurt. Wat gebeurt hier dan mee? Die daalt toch logischerwijze terug af en valt dan toch met zeer hoge snelheid terug neer?

Is dat dan niet gevaarlijk? :x

Of mis ik iets? Want er worden zoveel kogels in de lucht afgeschoten enk heb nog nooit geweten van schade aan mensen of goederen door een neervallende kogel :p

nunji

Legacy Member
als da in de lucht word geschoten gaat da supersnel door u geweer da da heeft geschoten(druk van u geweer), ma als ge na de lucht schiet gaat da op een bepaald moment stoppen met supersnel te gaan, en dan valt da terug naar beneden aan een normale snelheid zoals je een klein steentje naar beneden laat vallen. En de meeste kogels zijn niet zó scherp he, dus kan da ni zon kwaad.

Das wa ik denk.. Da lijkt mij toch het meest logische

Boukreev

Legacy Member
nunji zei:
als da in de lucht word geschoten gaat da supersnel door u geweer da da heeft geschoten(druk van u geweer), ma als ge na de lucht schiet gaat da op een bepaald moment stoppen met supersnel te gaan, en dan valt da terug naar beneden aan een normale snelheid zoals je een klein steentje naar beneden laat vallen. En de meeste kogels zijn niet zó scherp he, dus kan da ni zon kwaad.

Das wa ik denk.. Da lijkt mij toch het meest logische

idd.. valt gwn keitraag naar benede.

in theorie gaat als ge die recht na bove schiet op een bepaald moment een snelheid 0 bereike en weer valle en gaat die op de moment da em benede is eve snel gaan as oe em vertrok (dus met dodelijke snelheid), ma das int luchtledige. (denk ek)

cuda

Legacy Member
maar die kogel is wel van metaal en valt dan van hoge altitude en als je dan ziet dat wanneer een eikel vanuit een eikeboom die op je hoofd valt al mega pijn doet

:p ik denk toch niet dat dieje kogel deugd gaat doen

Santa

Legacy Member
Awel ja ik dacht dat door de valversnelling em toch wel grote snelheid zou halen. Als em bvb 150 meter de lucht in wordt geschoten moet dat toch al pijn doen als ge dat op uwe kop krijgt :unsure:

Feit is wel dat hij waarschijnlijk op zijn botte achterkant zal vallen maar dan nog :x

Bjorn

Legacy Member
ja, maar die kogels vliegen geen kilometers hoog zeh ;) , en iemand die over wapens beschikt die capabel zijn kogels wél zo hoog te lanceren, gaan zo dom niet zijn es 'in de lucht te schieten' aangezien ze gewoonlijk kunnen getraceerd worden

Anoniem04

Legacy Member
Santa| zei:
Awel ja ik dacht dat door de valversnelling em toch wel grote snelheid zou halen. Als em bvb 150 meter de lucht in wordt geschoten moet dat toch al pijn doen als ge dat op uwe kop krijgt :unsure:

Feit is wel dat hij waarschijnlijk op zijn botte achterkant zal vallen maar dan nog :x

Ik zou toch denken dat hem draait naar het punt met de minste weerstand ?

^^pathfinder^^

Legacy Member
Killertux zei:
er bestaat toch zoiets als valversnelling?

Er bestaat ook zoiets als een max valsnelheid.

Ik dacht dat die kogels door de wind helemaal uit de richting werden geblazen en dan ergens veilig op de grond neerkomen.

PureFun

Legacy Member
Een kogel die naar beneden valt in de lucht zal niet constant versnellen, enkel tot de snelheid waarbij de opwaartse drag door het medium, de lucht, de zwaartekracht evenaart. In theorie althans, wat de terminale snelheid is of of deze praktisch haalbaar is, geen idee :p

Dirty_Col

Legacy Member
Ik betwijfel of een kogel van een normaal pistool 150m de lucht in geraakt (zeker als je niet loodrecht schiet). Allez ja, kweenie ze, lijkt me nogal hoog voor een kogel :unsure:

warre

Legacy Member
ik dacht ook dat die door wind en het niet echt loodrecht in de lucht schieten enkele kilometers verder terug op de grond terecht kwamen.

Niet dat die kogel dan geen schade kan aanrichten

Killertux

Legacy Member
ooit in het nieuws geweest, iemand die oefende in zijn tuin met zijn nieuw wapen:

Door een kartondoos, door een metalen afsluiting, in iemand...
Dus ja, da gaat zeker 150m hoog

Firestyler

Legacy Member
als je op laat maar zeggen 100m al rekening moet houden met de afstand, windsnelheid...
en ik meen dat de maximum val snelhied 300of 200km per uur, is (gewoon vallen heh)

gom3z

Legacy Member
Was eens in mythbusters tijdje geleden, ze vuurden 7 kogels recht omhoog af, en ze kwamen allemaal redelijk ver verspreid neer, aan een niet dodelijke snelheid.
Die test werd gedaan op de bodem van een leegstaand meer, dus redelijk zachte grond, en die kogels zaten maar een klein beetje in de grond.
Die kogels vielen dus aan een niet dodelijke snelheid terug op de grond...

edit: was een klein pistooltje, ze hebben nog andere wapens ook geprobeerd dacht ik, weet het niet meer precies :p

fraCk

Legacy Member
Killertux zei:
ooit in het nieuws geweest, iemand die oefende in zijn tuin met zijn nieuw wapen:

Door een kartondoos, door een metalen afsluiting, in iemand...
Dus ja, da gaat zeker 150m hoog
ligt er ook beetje aan denk ik..
pistool/jachtgeweer/.. groot verschil of niet ?

Zeta Reticula

Legacy Member
Firestyler zei:
als je op laat maar zeggen 100m al rekening moet houden met de afstand, windsnelheid...
en ik meen dat de maximum val snelhied 300of 200km per uur, is (gewoon vallen heh)

Fantast!

Als ik mezelf hul in een mantel van luchtweerstandsloosmarterbond, dan blijf ik maar versnellen en versnellen, tot ik het beu ben. En dan stop ik met mijn oneindig snel afremmende parachute!

astragtuner

Legacy Member
Ik heb vroeger eens op een interim werk samen met wat collegas hagel in onzen nek gekregen

warre

Legacy Member
Bron: wikipedia
Lead: Simple cast, extruded, swaged, or otherwise fabricated lead slugs are the simplest form of bullets. At speeds of greater than 300 m/s (1000 ft/s) (common in most handguns), lead is deposited in rifled bores at an ever increasing rate.

300m/s dus zou me verbazen moest hij niet verder vliegen dan 150m :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan