Archief - Kippen vermoord...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
Grave zei:
ps: Mijn kippen eten hun eieren op :s

Geef ze meer eten, trouwens het is normaal dat kippen eirschalen eten aangezien ze dat recuperern om een nieuwe schaal te maken, als ge eieren kunt bemachtigen, nadat ge ze hebt opgegeten geef ze de schalen dan terug.

Wa wij doen is in de keuken een bakske zetten en daar smijten we alles in wat de kiekes en de ganzen opeten (overschat van groenten, eierschalen, ...) en dat geven we ze dan.

Chalk

Legacy Member
Wij hadden vroeger kippen, maar deze zijn allemaal gedood door marters (dicht bij een bos)
Of een konijn is ook uit zijn KOT gehaald (het deel waar kiekegaas was was opengereten) .. door marters
nu hebben we ook kippen maar verplichten we ons om het elke avond toe te doen, het is helemaal van hout dus daar kan geen marter door

SimonL

Legacy Member
Santa| zei:
Ja ik zou ook eerder denken aan vossen. Honden die kippen pakken heb ik nog nooit gehoord.

Ah nee :( onze vorigen hond heeft al onze kippen opgegeten

en nog een andere hond een konijn

TheFallen

Legacy Member
Goh, ik heb thuis 3honden (2Duitse herders en 1 Border Collie(deze is op logé bij ons).

De eerste 2(De Duitse Herders) zitten niet achter ons kippen en eenden. Of niet meer alleszins, ze zijn het afgeleerd ^^
Maar de border collie vliegt er altijd direct achter.. om mee te spelen.. Zo al verschillende kippen/eenden mogen begraven (op de mesthoop gooien..). De meeste stierven uiteindelijk wel van schrik (aangezien de hond het beest niet echt wou oppeten.)

Timmos

Legacy Member
**UPDATE**

Diegene die onze kippen heeft onderzocht weet ons te vertellen dat een vos altijd in de nek zal bijten, en al dan niet gans de kop eraf. De kippen hadden geen wonden in de nek, maar wel wonden aan de rug en borstbeen. De man heeft al meer dan 500 vossen moeten onderzoeken in zijn leven dus hij weet er wel wat vanaf.

Nu is het ook zo dat er steeds een deel van onze omheinig omgebogen was. Dit werd dan weer rechtgezet maar dan kon dat enkele weken weer omgeplooid zijn, alsof er een zwaar dier of een mens over zou kruipen (een vos weegt rond de 5 kilo en dat buigt nog geen omheining om).

Verder wist de man nog te vertellen dat als een vos zijn prooi zou meenemen, dat er dan sowieso ergens pluimen zouden liggen op z'n vluchtweg, maar ook dat is niet zo.

De veronderstelling dat het dus een vos is geweest lijkt dus niet te kloppen. We denken alsmaar meer dat er mensen zijn (buren) die af en toe over onze omheining zijn gekropen om 'te verkennen'.

d2itemnet

Legacy Member
Ik zou ook denken aan spelende kinderen.. ik heb ook nog vroeger toen ik klein was in ander mans tuin gezeten, nu weetk wel da ta ni mag mja ^^

Timmos

Legacy Member
d2itemnet zei:
Ik zou ook denken aan spelende kinderen.. ik heb ook nog vroeger toen ik klein was in ander mans tuin gezeten, nu weetk wel da ta ni mag mja ^^
lol :wtf: kleine kinderen gaan nie in het holst van de nacht in een andere tuin gaan spelen he.

d2itemnet

Legacy Member
Timmos zei:
lol :wtf: kleine kinderen gaan nie in het holst van de nacht in een andere tuin gaan spelen he.

Ja swaar, sorry niet bij nagedacht.
Maar ik weet niet of het mensen zijn, wie zou er nu enkele kippen meenemen, en 1 laten zijn. En je zei dat je sporen hebt van honden, dus het moet een vos/hond zijn.

ChunWai.

Legacy Member
d2itemnet zei:
Ja swaar, sorry niet bij nagedacht.
Maar ik weet niet of het mensen zijn, wie zou er nu enkele kippen meenemen, en 1 laten zijn. En je zei dat je sporen hebt van honden, dus het moet een vos/hond zijn.

Vos en hond kan niet, de omheining gaat er niet van omlaag.
Mensen konden het wel zijn, hij pakte er 3 mee, de andere 3 stierven van stress en door misschien tegen de omheining te lopen (schrammen rug?:x) en er blijft nog eentje over dan.

Siskos

Legacy Member
Hier ook al aan de hand gehad (de buren dan toch) snachts opeens een gekweek wij roepe op die stom kippe & ganze (make altijd lawaai).

Smorgens gaan we zien ligd daar 1 gans dood (leek nix aan zich te hebbe) en 2 kippe verdwene overigens lage een paar veren maar nix bloed.
Weten ook niet wat dat is geweest, ik zie hier wel altijd zo van die beestjes in de gracht leven snachts :p ratte, marters, vosse alles amuseerd zich hier :p

Thales

Legacy Member
twas mss het fenomeen ^^
met die graancirkels en ufo-sightings ier in belgie de laatste week ^^

Timmos

Legacy Member
C2W zei:
Vos en hond kan niet, de omheining gaat er niet van omlaag.
Mensen konden het wel zijn, hij pakte er 3 mee, de andere 3 stierven van stress en door misschien tegen de omheining te lopen (schrammen rug?:x) en er blijft nog eentje over dan.
Onze buren hebben een grote hond. En dat is al zwaar genoeg (15 kilo of meer?)

:angry:

ChunWai.

Legacy Member
Timmos zei:
Onze buren hebben een grote hond. En dat is al zwaar genoeg (15 kilo of meer?)

:angry:

Dan is het de hond? Koop nieuwe kippen en ga 's nachts kijken, als er dan een buur komt piepen, knal je hem gewoon neer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan