Archief - Kippen vermoord...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmos

Legacy Member
Ik heb een vraagje voor de hondenkenners onder ons.

6 van onze 7 kippen zijn vannacht vermoord op een tot nu toe onbekende manier. We hebben hondensporen teruggevonden in het zand en overal pluimen. 1 kip heeft het overleefd.

Het absurde is dat er 3 van deze (dode? Wellicht wel) kippen hier niet meer zijn. De andere 3 lagen levensloos op de grond.

Mijn vraag is nu of een hond zo maar even met 3 kippen gaat op en af lopen. Dit lijkt me zeer onlogisch.

Een mens zou ofwel alle kippen laten liggen, ofwel ze allemaal meenemen, toch? En een hond gaat toch niet 3 kippen kunnen meenemen in zijn bek? Of is het zo dat een hond zijn 'prooien' verzameld als eten voor later?

Onze buren hebben ook 2 kippen maar die zijn onaangeroerd gebleven. We denken met andere woorden aan kwaad opzet.

ULTRAnumb

Legacy Member
is het kippenhok afgesloten?
kan zijn dat een zwerfhond is of mss een vos
als er een omheining is zal er wrs ergens een gat zijn gegraven
kunde ook afleiden hoe groot het beest was

dognose

Legacy Member
woon je dicht bij een bos?

ik weet nog vroeger dat wij soms last hadden van vossen
en die namen er ook soms een paar mee

Santa

Legacy Member
Ja ik zou ook eerder denken aan vossen. Honden die kippen pakken heb ik nog nooit gehoord.

ULTRAnumb

Legacy Member
wij hadden een hond en die viel geen kippen aan
hij bleef er van weg en de kippen bleven van hem weg :p
mr het beestje was ook niet zo groot

?therapy?

Legacy Member
Hier is er ook ies een kip verdwenen :ironic: wat later werd mijn buur aangevallen door een hond. Blijkt dat het van iemand van een andere straat is. En het is onze schuld dan nog ook. :ironic: Onze kippen moeten maar veiliger zitten :wtf:
Alsek da beest zie schiet ik het dood -_-"

Grave

Legacy Member
Vossen was ook mijn eerste gedacht...

ps: Mijn kippen eten hun eieren op :s

EternalSilence

Legacy Member
Timmos zei:
Ik heb een vraagje voor de hondenkenners onder ons.

6 van onze 7 kippen zijn vannacht vermoord op een tot nu toe onbekende manier. We hebben hondensporen teruggevonden in het zand en overal pluimen. 1 kip heeft het overleefd.

Het absurde is dat er 3 van deze (dode? Wellicht wel) kippen hier niet meer zijn. De andere 3 lagen levensloos op de grond.

Mijn vraag is nu of een hond zo maar even met 3 kippen gaat op en af lopen. Dit lijkt me zeer onlogisch.

Een mens zou ofwel alle kippen laten liggen, ofwel ze allemaal meenemen, toch? En een hond gaat toch niet 3 kippen kunnen meenemen in zijn bek? Of is het zo dat een hond zijn 'prooien' verzameld als eten voor later?

Onze buren hebben ook 2 kippen maar die zijn onaangeroerd gebleven. We denken met andere woorden aan kwaad opzet.

zwerf hond die binnenspringt, en kiekens dood, komt wel meer voor.
ik denk dat die 3 andere kippen gewoon zijn kunnen weglopen/vliegen
in hoeverre kiekens ook kunnen vliegen.
miss in het gebuurte kijken, kan zijn dat je plotseling kiekens tegenkomt langs de baan.

Timmos

Legacy Member
Wel het is een kippenhok + een grote tuin, maar afgebakend met kippengaas. Er is nergens een gat gegraven...

En er is hier een bos ja, maar volgens mij leven er geen vossen. Het bos zelf is omgeven door een omheining en om hier al te geraken moet hij een baan oversteken, een hof van de buur en onze (lange) hof. Wat komt een vos hier dan in godsnaam zoeken?

EternalSilence

Legacy Member
Grave zei:
Vossen was ook mijn eerste gedacht...

ps: Mijn kippen eten hun eieren op :s

wadde? :rofl: :rofl:

da is nu wel heel erg, waarom heb je kippen: voor de eiers
en u kippen eten die dan op :/
tijd om nieuwe kiekens te kopen en de oude in de pot te steken.
of miss geef je ze niet het juiste eten.

Grave

Legacy Member
?therapy? zei:
Hier is er ook ies een kip verdwenen :ironic: wat later werd mijn buur aangevallen door een hond. Blijkt dat het van iemand van een andere straat is. En het is onze schuld dan nog ook. :ironic: Onze kippen moeten maar veiliger zitten :wtf:
Alsek da beest zie schiet ik het dood -_-"


Onze hond was ook een keer ontsnapt en hij had de kippen van de achterburen doodgebeten. Wel schoon kunnen betalen...

ULTRAnumb

Legacy Member
Timmos zei:
Wel het is een kippenhok + een grote tuin, maar afgebakend met kippengaas. Er is nergens een gat gegraven...

En er is hier een bos ja, maar volgens mij leven er geen vossen. Het bos zelf is omgeven door een omheining en om hier al te geraken moet hij een baan oversteken, een hof van de buur en onze (lange) hof. Wat komt een vos hier dan in godsnaam zoeken?

vossen kunnen goed graven
kben ooit es op jacht meegeweest en ze vonden een vossenhol
en da was echt diep gegraven in een heuvel

Timmos

Legacy Member
Doom Dragon zei:
zwerf hond die binnenspringt, en kiekens dood, komt wel meer voor.
ik denk dat die 3 andere kippen gewoon zijn kunnen weglopen/vliegen
in hoeverre kiekens ook kunnen vliegen.
miss in het gebuurte kijken, kan zijn dat je plotseling kiekens tegenkomt langs de baan.
Het is inderdaad zo dat we dringend de vleugels moesten bijknippen omdat ze eieren begonnen te leggen in de houtmijten in de kiekentuin. Dus dat is nog niet zo'n slecht idee...

Xoliul

Legacy Member
Typisch een vos hoor. Die doden vaak meer kippen dan ze er op eten. Wel raar dat er 3 weg zijn, lijkt mij erg veel voor die vos om allemaal op te eten.
Wij zijn zo ook eens bijna al ons kippen kwijtgeraakt, nu doen we hun hok toe met een slot als ze zijn gaan slapen, en smorgens vroeg gaat dat weer open. Tot nu toe blijven ze zo veilig, ook al heeft die vos er nog eens één vermoord voor ze zelfs maar in hun hok zaten.

EternalSilence

Legacy Member
Timmos zei:
Wel het is een kippenhok + een grote tuin, maar afgebakend met kippengaas. Er is nergens een gat gegraven...

En er is hier een bos ja, maar volgens mij leven er geen vossen. Het bos zelf is omgeven door een omheining en om hier al te geraken moet hij een baan oversteken, een hof van de buur en onze (lange) hof. Wat komt een vos hier dan in godsnaam zoeken?

waarom zou het al een vos zijn, denk het niet eerlijk gezegd.
kan evengoe een ander carnivoor achtig beest zijn dat honger had en goesting had in kip die avond.

denk eerder aan zwerfhond/ander gedierte dan aan zeldzame vossen die zoveel moeite doen om kippen te bijten.

da's ook zo'n mythe, dat vossen alles doen om kiekens te eten

Grave

Legacy Member
Ik heb wat nepeieren gelegd. Nu liggen er toch af en toe weer echte eieren tussen.

Timmos

Legacy Member
Doom Dragon zei:
waarom zou het al een vos zijn, denk het niet eerlijk gezegd.
kan evengoe een ander carnivoor achtig beest zijn dat honger had en goesting had in kip die avond.

denk eerder aan zwerfhond/ander gedierte dan aan zeldzame vossen die zoveel moeite doen om kippen te bijten.

da's ook zo'n mythe, dat vossen alles doen om kiekens te eten
Even ter verduidelijking ook: er was nergens bloed te vinden of benen die afgerukt waren... Er is dus niet van gegeten! Een dier doodt nooit zomaar!

Grave

Legacy Member
We hebben ook eens een keer bezoek gehad van een steenmarter. Die had het ook gemunt op de kippen. Hij had er toch een paar tussen gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan