Archief - Kippen vermoord...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
Thales zei:
geen bloed + geen beentjes = niet aangevallen door een dier.
ik denk eerder dat die 3 levensloze kippen dat je zegt, dus die er nog liggen, gestorven zijn door stress. van de minste stress kan een kip sterven.
dus er moet zich daar iets afgespeeld hebben.
Mss heeft een mens die kippen meegenomen. ik zeg maar iets. vroeger in de middeleeuwen waren er veel kippendieven. je zegt zelf dat er geen gegraven gat is. wie kan er dan over een omheining? een dief.
en die dief zat wss te grabbelen achter die kippen, waardoor ze in het wild rondliepen en waardoor er drie aan stress gestorven zijn.

een vos bijt de kip direct in het vel, dus daar zou bloed moeten aanwezig zijn. maar die vos kan niet over de omheining.

dus

-> dief -> kwaad opzet.
zit wel iets in, is alleszins waar wat hij zegt, dat kippen rap sterven van stress

je moet maar eens als een zot rondlopen in je kot en constant al roepend lopen achter je kiekens, moet je niet verbaasd opkijken dat er plotseling een kip een hartaanval krijgt (hoe lachwekkend het ook kan zijn :p).

Cervantes zei:
Zijn de kippen in de nek gebeten? WANT... wij hadden net het zelfde probleem, zelfde als jij omsingelt, en zelfs verdwenen er bij ons kippen en eieren... Wij hebben toen zelfs kippenboeren opgebelt enz, en iedereen dacht een vos. Tot op een dag, mijn vader vreselijk geluid hoorde in het kippenkot, en zag hij een rat weglopen met een ei in zijn bek. Blijkbaar hadden ratten de eieren willen stelen, en de kippen dood gebeten in de nek. Die eten geen kippen, maar ze "vermoorden" of "overvallen" de kippen voor hun eieren bij wijze van spreken.

nooit aan ratten gedacht.

zo zie je maar, het kan eender welk dier zijn.
een rat is alleszins geen beest om zonder handschoenen vast te pakken, megasterke kaken en echt rap als ook heel lenig.

het wordt wel een groot kiekenmisterie

balbe

Legacy Member
Ben je daar eigenlijk wel zeker van, met die ophokregel vorig jaar heb ik ergens geholpen met een 50-tal kippen binnen te steken (waarvan sommigen nooit ergens binnen zijn geweest) en die beesten hebben nogal afgezien, maar ze hebben het mooi overleefd :p

Phoen!x

Legacy Member
Thales zei:
ik denk eerder dat die 3 levensloze kippen dat je zegt, dus die er nog liggen, gestorven zijn door stress. van de minste stress kan een kip sterven.

:rofl:

Vampire

Legacy Member
Wel precies veel mensen met kippen hier :/

Je moet eens de afmetingen van je kippenhok meedelen. Oppervlakte en vooral hoogte van de ren. Het meest logische lijken mij ratten. Ware het niet dat er 3 kippen weg zijn... Een rat is tot veel in staat maar een volwassen kip verslepen zal wel iets te hoog gegrepen zijn denk ik...

Ik heb ooit eens mijn kat weten thuiskomen met een kip... Zitten er veel zwerfkatten in uw gebuurte?

Thales

Legacy Member
Phoen!x zei:

? joke's on you
is bewezen.

"in Peking één of andere domme kleuter die uit angst voor een hond over een kippenhok was gaan hangen en de longen uit z’n lijf heeft geschreeuwd. Bijgevolg zijn der zo’n 443 kippen ten gevolge van stress om het leven gekomen. 180 € moest worden betaald aan die kippenboer."

van een artikel... geen zin om er ngo te zoeken

ULTRAnumb

Legacy Member
ne mens is ooit es gestorven van verdriet
dus wrm kan een kip ni sterven van stress?
als iets da beest enorm heeft opgejaagd kan da heus wel ineens doodvallen
wij hadden ook vroeger een haan
wete waar die meestal zat?
in den boom ginder twee meter hoog
dus die ander kunnen ook foetsie zijn...

Phoen!x

Legacy Member
Thales zei:
? joke's on you
is bewezen.

"in Peking één of andere domme kleuter die uit angst voor een hond over een kippenhok was gaan hangen en de longen uit z’n lijf heeft geschreeuwd. Bijgevolg zijn der zo’n 443 kippen ten gevolge van stress om het leven gekomen. 180 € moest worden betaald aan die kippenboer."

van een artikel... geen zin om er ngo te zoeken

Neenee, ik lach niet omdat ik denk dat het nie waar is, ik lach met het feit.
Think about it, gestresseerde kippen. :D

Ben ik nu de enige die strijk gaat met dit? :sad:

Dus nog eens Thales, helemaal niet met jou dat ik lach... Iedereen voelt zich altijd zo rap aangevallen. (including me)

-etienne-

Legacy Member
Grave zei:
Vossen was ook mijn eerste gedacht...

ps: Mijn kippen eten hun eieren op :s

Als ik thuis eieren eet, geef ik de schalen altijd terug aan de kippen. Die kunnen ze goed gebruiken voor hun kalk-voorraad.

Nu, mij hebben ze altijd gezegd dat als je de schalen van eieren terug aan de kippen geeft je ze heel fijn moet pletten zodat de vorm van een schaal niet meer te herkennen is voor de kippen. ( Dit eet ook vlotter)
Doe je dit niet zouden ze vanaf dan eens hun eigen eieren kunnen beginnen open te pikken. Dunno of 't waar is, maar niet simpel om kippen dit slecht gedrag af te leren.

Decay

Legacy Member
Wij hadden dat is voor met onze konijnen, twas naart schijnt nen das of een marter. Het enigste verschil was da onze konijnen wel in stukskes lagen :(

Avilowca

Legacy Member
't is misschien al gezegd maar ik moest wat lachen om de titel "Kippen vermoord".

Precies of 't was doodslag met voorbedachte rade =D

Grave

Legacy Member
Zaten ze niet in het drugsmilieu. Lijkt meer op een afrekening dan op een roofmoord.

Thales

Legacy Member
doe de test eh
zet een webcam/ camera buiten ofzo
en zet die 1ne overlevende kip buiten als lokaas.
hoplijk overleeft ie het.

GaMe®

Legacy Member
Thales zei:
doe de test eh
zet een webcam/ camera buiten ofzo
en zet die 1ne overlevende kip buiten als lokaas.
hoplijk overleeft ie het.

Ohh, das wel wreed voor die kip :(
Stel u eens in de plaats voor. Uw 6 kameraden zijn juist op gruwelijke wijze vermoord/ontvoerd.
En dan zetten ze u helemaal alleen in het donker als lokaas.. :naughty:

Atrox

Legacy Member
Grave zei:
Vossen was ook mijn eerste gedacht...

ps: Mijn kippen eten hun eieren op :s

Komt meestal door een tekort aan kalk. Bij ne dierenwinkel kunt ge van die kalkkorrelkes kopen om te mengen met uw graan.

Dat deden onze kippen vroeger ook, nu niet meer...

User_BELGIUM

Legacy Member
Grave zei:
Vossen was ook mijn eerste gedacht...

ps: Mijn kippen eten hun eieren op :s

Dat is omdat ge ze te lang laat liggen.

*edit* @ atrox: bs, kalkkorrels dienen om de schaal sterker te maken

Thales

Legacy Member
GaMe® zei:
Ohh, das wel wreed voor die kip :(
Stel u eens in de plaats voor. Uw 6 kameraden zijn juist op gruwelijke wijze vermoord/ontvoerd.
En dan zetten ze u helemaal alleen in het donker als lokaas.. :naughty:

idd.
zet hem dan in een kooi ofzo :p
als het een besst is zal die dat wss ni doorhebben dat de kip in een kooitje zit.

Doggiedog

Legacy Member
Thales zei:
? joke's on you
is bewezen.

"in Peking één of andere domme kleuter die uit angst voor een hond over een kippenhok was gaan hangen en de longen uit z’n lijf heeft geschreeuwd. Bijgevolg zijn der zo’n 443 kippen ten gevolge van stress om het leven gekomen. 180 € moest worden betaald aan die kippenboer."

van een artikel... geen zin om er ngo te zoeken
Kippen kunnen wel een hartaanval krijgen van de stress, maar dat ze een hartaanval gaan krijgen omdat er een kippendief naar gaat grabbelen begin ik toch al twijfelachtig te vinden. Toen ik klein was gingen we vaak met onze school naar een kinderboerderij, en we mochten dan eens proberen om daar kippen te gaan vangen (wat natuurlijk 3 van de 4 keer faliekant mislukte). Maar ik heb daar nooit één kip weten doodvallen hoor. Gestresseerd met de vleugels slaan en alle kanten uit springen jah, da wel ...

Anyway, op mn stageplaats hebben ze trouwens een labrador, en dat beest doet ni liever dan efkes over een 2 meter hoge omheining springen om dan achter de kippen van de buren te chasen en hun veren één voor één uit te trekken, waardoor die kippen idd wel gewoon sterven aan een hartattack ... (geeft ze eens ongelijk ... :crazy: )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan