Archief - Kippen vermoord...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmos

Legacy Member
*update*

We hebben de 3 dode kippen naar een dierenkliniek gedaan voor onderzoek. We hebben eens rondgevraagd en blijkbaar heeft iemand hier een tweetal weken een vos zien rondlopen :(

Echt jammer van die dieren, we hebben soms wel tot 5 eieren per dag. En ze waren zo braaf ook :)

Voor één keer zijn we de kippeningang van het kot vergeten dicht te doen, en lap.

De omheining is iets van een meter en een half, de oppervlakte van de kippentuin is een 100-tal m² (voor de mensen die erachter vroegen).

We gaan wel zo vlug mogelijk nieuwe kippen kopen want die beesten zijn echt de max. Als ik afkom met etensresten dan moet ik maar eens efkes 'tsjiep tsjiep' roepen en dan stormen die massaal af op mij :D

sigh... :p

The Black Mamba

Legacy Member
ooh menneer mist zijn kipjes! ik durf wedden dat de dikste kip ivo noemt (of noemde)

Grave

Legacy Member
Moet er niemand duiven hebben? Zelf komen vangen. 't zijn zo van die sierduiven

Jack-in-the-box

Legacy Member
Timmos zei:
*update*

We hebben de 3 dode kippen naar een dierenkliniek gedaan voor onderzoek. We hebben eens rondgevraagd en blijkbaar heeft iemand hier een tweetal weken een vos zien rondlopen :(

Echt jammer van die dieren, we hebben soms wel tot 5 eieren per dag. En ze waren zo braaf ook :)

Voor één keer zijn we de kippeningang van het kot vergeten dicht te doen, en lap.

De omheining is iets van een meter en een half, de oppervlakte van de kippentuin is een 100-tal m² (voor de mensen die erachter vroegen).

We gaan wel zo vlug mogelijk nieuwe kippen kopen want die beesten zijn echt de max. Als ik afkom met etensresten dan moet ik maar eens efkes 'tsjiep tsjiep' roepen en dan stormen die massaal af op mij :D

sigh... :p

Beetje cru om te zeggen, maar zoek eens rond achterin de tuin, of in de buurt van u huis ofdat er ergens gegraven is.
Een vos steekt meestal ook een paar kippen onder de grond om later te komen terughalen en deze dan ook op te eten.

Boukreev

Legacy Member
VinceFeet zei:
Kan dus wel om een hond gaan. Over ons wonen mensen met een husky. Op een dag waren er ook 6 kippen van ons spoorloos verdwenen en niemand die wist waar ze waren. Toen m'n vader naar de bakker ging zag hij in de tuin van de overburen massaal veel veren liggen en inderdaad... Die mensen hun gazon was 'bezaaid' met dode kippen. Dus hij had ze wél allemaal naar de overkant gebracht, hij moest dan ook maar gewoon het straat oversteken dus ver lopen moest hij niet. :p

Kan dus een hond zijn geweest, vos kan ook uiteraard...

yup, wij hebbe ok husky en heeft 2 van onze kippe ok is te pakke gekrege. prachtig zo'n jachtinstinct :love:

Pirate!

Legacy Member
Na de ontsnapping uit Dendermonde, is dat de nieuwe hi-tech omheining?

sink

Legacy Member
een van m'n buren heeft het ook onlangs 2 keren voorgehad.. 3 kippen de kop afgebeten, door een hond.. een duitse herder van iemand verderop, die eigenaars hebben 4 honden maar leven van't ocmw.. die beesten krijgen net genoeg om te overleven, en als regelmatig eens uit hun kot uitbreken gaan ze meteen naar die kippen..

GhO$T

Legacy Member
Autopsie op kippen? Gaat dat niet klein beetje ver? :unsure:

Je kan toch makkelijk zelf zien als die doodgebeten zijn, als dat niet het geval is zullen ze wel doodgevallen zijn van de angst hé.
Of heb je een verdachte buurman die u kiptjes wel eens zou kunnen vergiftigd hebben? ;)

Timmos

Legacy Member
GhO$T zei:
Of heb je een verdachte buurman die u kiptjes wel eens zou kunnen vergiftigd hebben? ;)
Dat zou wel eens best kunnen, we hebben niet bepaald 'goede' buren, althans de meeste toch (we hebben een stuk of 9 buren grenzen aan ons gebied).

snoob

Legacy Member
kzei toch da het een vos was, mensen die zeggen dat die zeldzaam zijn of w/e moeten es meer buitenkomen. Op wikipedia staat ook "Nederland en België zijn momenteel hondsdolheidvrij.", zal nog niet lang zijn aangezien ik paar jaar geleden nog een vos met hondsdolheid heb zien afgemaakt worden, 4 x van dichtbij geschoten, bleef leven. Schuimbekken, ogen die alle kanten op schoten, hebben em moeten verdrinken in een wal.

balbe

Legacy Member
snoob zei:
kzei toch da het een vos was, mensen die zeggen dat die zeldzaam zijn of w/e moeten es meer buitenkomen. Op wikipedia staat ook "Nederland en België zijn momenteel hondsdolheidvrij.", zal nog niet lang zijn aangezien ik paar jaar geleden nog een vos met hondsdolheid heb zien afgemaakt worden, 4 x van dichtbij geschoten, bleef leven. Schuimbekken, ogen die alle kanten op schoten, hebben em moeten verdrinken in een wal.

man 't is niet omdat hem hondsdolheid heeft dat hij ineens kogelwerend is of zo. :rofl:
Toevallig 4 keer slecht geschoten

puni

Legacy Member
Kzou denken aan een wezel of iets dergelijks, zo een beest heeft onze kippen vroeger ook te grazen genomen. :)

EternalSilence

Legacy Member
jannos zei:
Beetje cru om te zeggen, maar zoek eens rond achterin de tuin, of in de buurt van u huis ofdat er ergens gegraven is.
Een vos steekt meestal ook een paar kippen onder de grond om later te komen terughalen en deze dan ook op te eten.

:rofl:
net zoals een hond doet met een bot ofzo?


welja, als je je kippenhok open laat staan, tjah .. ik zou ook niet twijfelen als vos, en der zijn geen enkele kip meer overblijven :evil:

Rivers

Legacy Member
Ja zo van die hermelijnachtige beestjes kan toch ook. Die kunnen zelfs over de draad klimmen. En het kan natuurlijk dat die eens meerdere keren op een nacht is teruggekomen om de rest mee te pikken.

Dreamchaser

Legacy Member
HONDEN VERGIFTIGD IN PARK VAN ELSENE
***************************************
In Elsene is grote bezorgdheid ontstaan
omdat vijf honden er gestorven zijn na
een wandeling in het park van de abdij
van Terkameren. Een tiental honden
konden op het nippertje gered worden.

De dieren waren in contact gekomen met
een wit poeder, gif dat gebruikt wordt
om vossen te doden. De politie zoekt
uit wie hier achter zit. Vermoed wordt
dat een buurtbewoner die zich stoorde
aan de vossen in het park, achter de
vergiftiging zit.

Het poeder is echter extreem gevaarlijk
voor de plaatselijke fauna, huisdieren
en de mens. Vossen zijn overigens niet
gevaarlijk en het gebruik van gif om
hen te verdelgen is verboden.

Bron: één teletekst

Zou de TS hier iets mee te maken hebben ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan