Archief - Kippen vermoord...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ULTRAnumb

Legacy Member
Timmos zei:
Even ter verduidelijking ook: er was nergens bloed te vinden of benen die afgerukt waren... Er is dus niet van gegeten! Een dier doodt nooit zomaar!

een beest da kippen doodbijt zonder bloed?
kan ni
onze oude hond had es een duif te pakken en gans het hok lag vol.... jah geweetwel

metaphore

Legacy Member
Grave zei:
Vossen was ook mijn eerste gedacht...

ps: Mijn kippen eten hun eieren op :s

Als ge uw kippen keukenafval geeft moet ge zien dat daar geen eierschalen tussen terecht komen. Vanaf ze da als eten zien gaan ze hun eigen schalen ook opvreten :p

snoob

Legacy Member
Doom Dragon zei:
waarom zou het al een vos zijn, denk het niet eerlijk gezegd.
kan evengoe een ander carnivoor achtig beest zijn dat honger had en goesting had in kip die avond.

denk eerder aan zwerfhond/ander gedierte dan aan zeldzame vossen die zoveel moeite doen om kippen te bijten.

da's ook zo'n mythe, dat vossen alles doen om kiekens te eten

Vossen zijn nie zo zeldzaam ze ... Hier schieten ze er elk jaar redelijk wat af om de populatie onder controle te houden, en omda ze fazanten opfretten :D

Timmos

Legacy Member
Omnistalker zei:
een beest da kippen doodbijt zonder bloed?
kan ni
onze oude hond had es een duif te pakken en gans het hok lag vol.... jah geweetwel
Wel ja, mijn punt is dus dat die kippen quasi onmogelijk door een dier gedood kunnen zijn. Echt zeer vreemd. Een dier kon moeilijk zijn prooi de nek omwringen he, dat bijt zijn prooi dood. Hoe komt het dan hun nek niet bebloed is...

Grave

Legacy Member
Misschien hebben al die kippen met elkaar gevochten op leven en dood.

There can be only one!

tb-303

Legacy Member
...aliens maat... ze hebben er paar opgepeuzeld en die die abducted zijn gaan ze waarschijnlijk "proben" ..... :D

H_ans

Legacy Member
Zoals al eerder vermeld een vos, wilde hond of een marter.
En ik denk ook wel dat kippen een hartaanval kunnen krijgen puur van de angst.

ChunWai.

Legacy Member
Timmos zei:
Even ter verduidelijking ook: er was nergens bloed te vinden of benen die afgerukt waren... Er is dus niet van gegeten! Een dier doodt nooit zomaar!

't Waren de kabouters !!! :lol:

Als er geen bloed te bekennen viel dan is het toch niet door een vos gedood of een ander dier? Of wringen vossen of andere dieren nekken ook over?

balbe

Legacy Member
't is toch niet omdat er geen bloed is dat het niet door een dier gedaan is. Honden schudden met hun prooi bvb (kleine prooien weliswaar)

en als een dier de kip bijt en de halsader doorboort maar niet de huid, dan bloedt dat beest ook dood

Thales

Legacy Member
geen bloed + geen beentjes = niet aangevallen door een dier.
ik denk eerder dat die 3 levensloze kippen dat je zegt, dus die er nog liggen, gestorven zijn door stress. van de minste stress kan een kip sterven.
dus er moet zich daar iets afgespeeld hebben.
Mss heeft een mens die kippen meegenomen. ik zeg maar iets. vroeger in de middeleeuwen waren er veel kippendieven. je zegt zelf dat er geen gegraven gat is. wie kan er dan over een omheining? een dief.
en die dief zat wss te grabbelen achter die kippen, waardoor ze in het wild rondliepen en waardoor er drie aan stress gestorven zijn.

een vos bijt de kip direct in het vel, dus daar zou bloed moeten aanwezig zijn. maar die vos kan niet over de omheining.

dus

-> dief -> kwaad opzet.

GMotha

Legacy Member
Kan best een hond zijn, in onze buurt is er eens ne keer iemand zijn koppel honden ontsnapt en die hebben een ren van een 10tal kippen afgeslacht. Niks van opgegeten.
Vossen zijn ook een optie, maar die zijn vrij zeldzaam.

Cervantes

Legacy Member
Zijn de kippen in de nek gebeten? WANT... wij hadden net het zelfde probleem, zelfde als jij omsingelt, en zelfs verdwenen er bij ons kippen en eieren... Wij hebben toen zelfs kippenboeren opgebelt enz, en iedereen dacht een vos. Tot op een dag, mijn vader vreselijk geluid hoorde in het kippenkot, en zag hij een rat weglopen met een ei in zijn bek. Blijkbaar hadden ratten de eieren willen stelen, en de kippen dood gebeten in de nek. Die eten geen kippen, maar ze "vermoorden" of "overvallen" de kippen voor hun eieren bij wijze van spreken.

Eagle-Eye

Legacy Member
Bel de politie en laat hun het verder uitzoeken. Overlevende kip laten ondervragen als getuige. :unsure:


Ok, back to reality. Zal inderdaad waarschijnlijk een zwerfhond of zo zijn. Je kan er op zich niet van uitgaan dat ze niet over de omheining raken (ik beeld mij een omheining van ongeveer een meter hoog in) aangezien sommige honden enorm hoog kunnen springen. Zelf ken ik een paar mensen wiens hond gemakkelijk hun eigen lichaamslengte en meer hoog springen met een aanloop van zo'n anderhalve meter. Als dat dus een vrij grote hond is ...

Ik ken niks van kippen, maar als ze echt zo gevoelig zijn aan stress als men hier zegt is het goed mogelijk dat ze inderdaad gewoon neergegaan zijn zonder slag of stoot. Ik zou het ook benauwd krijgen als ik iemand voor mij heb staan die 3 keer groter en zoveel keer sterker is als ikzelf.

VinceFeet

Legacy Member
Kan dus wel om een hond gaan. Over ons wonen mensen met een husky. Op een dag waren er ook 6 kippen van ons spoorloos verdwenen en niemand die wist waar ze waren. Toen m'n vader naar de bakker ging zag hij in de tuin van de overburen massaal veel veren liggen en inderdaad... Die mensen hun gazon was 'bezaaid' met dode kippen. Dus hij had ze wél allemaal naar de overkant gebracht, hij moest dan ook maar gewoon het straat oversteken dus ver lopen moest hij niet. :p

Kan dus een hond zijn geweest, vos kan ook uiteraard...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan