Archief - Je glimlach van vandaag - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
-KDS- zei:
Haha, ook iets gelijkaardigs voorgehad in de Fnac te Gent.
Ging ook een USB-stick kopen, nam er eentje, stapte nog wat rond in de winkel en was aan het praten met mijn vriendin die een kabel voor 't één of het ander zocht. Ze vond het niet dus we beslisten van buiten te gaan en ik had pas toen ik buiten was door dat ik die USB-stick meegenomen had zonder te betalen :lol:
Het rare is dat er geen alarm ofzo afging... :p
Yeh, begin ook te denken dat de alarmen aan de zij-ingang van de Fnac in Leuven gewoon fake zijn aangezien ik toch twee pakjes (en dus twee barcodes) bij me had. Ze zaten gewoon in mijn hand, dus niet eens weggemoffeld in een zak ofzo. Werkt een scansysteem van een winkel zo dat je in principe gewoon honderd keer hetzelfde product kunt meenemen als je er één laat afrekenen? Lijkt me toch sterk :crazy:

FroFro

Legacy Member
hoe werkt da eigelijk? is da me nen tijdslimiet tussen het afrekenen en het doorgaan fzo?

eXoz

Legacy Member
werkt alleen met een speciaal stickertje of iets anders. NIET met de barcode gelijk dat sommige mensen denken.

Dennoman

Legacy Member
FroFro zei:
hoe werkt da eigelijk? is da me nen tijdslimiet tussen het afrekenen en het doorgaan fzo?
Mjah, volgens mij wordt het nummer en de streepjescode van het product ingevoerd in het systeem wanneer er wordt ingescand en zo weet het alarm aan de deur dat het niet moet afgaan. Ik heb echter de achterkant van de beide pakjes met stick bekeken en die barcode is echt identiek hetzelfde, met ook hetzelfde nummer natuurlijk. Deze zijn dus niet uniek per product, wat dus in principe betekent dat ik met oneindig veel exemplaren zou kunnen buitenwandelen? Of is het alarm enkel niet afgegaan omdat de ene streepjescode de andere bedekte (met nog twee lagen plastic ertussen)?
eXoz zei:
werkt alleen met een speciaal stickertje of iets anders. NIET met de barcode gelijk dat sommige mensen denken.
Ah, het is dus dat wat de "four finger discounters" waar ge in films over hoort afkrabben?

SilentSpring

Legacy Member
Dennoman zei:
Ah, het is dus dat wat de "four finger discounters" waar ge in films over hoort afkrabben?
ja, ge moet er maar eens op letten, meestal hangt er ergens onder de barcode of ergens anders een verstopt stickertje met een soort metalen laagje.
Dat zit meestal weggestoken onder de barcode of ergens een andere sticker op de verpakking ofzo.

Dennoman

Legacy Member
Den Freddie zei:
²
De beste blijft toch nog altijd de boekenverkoop in 1ste of 2de bach. Boeken zelf had ik met Bancontact betaald maar de cursussen kon je enkel cash kon betalen. Gast voor me betaalt met 100 euro (voor cursussen van 18 euro ofzo). Ik betaal met 20 euro en die vent begint terug te geven op 100 euro:rofl:
Een 80tal euro's in de pocket dus^^
Cursusdienst = gerund door de studenten zoals hier in Leuven?

If yes is het nog extra geniaal, want dan zit dat nog op de faculteit economische wetenschappen ook :rofl:

SilentSpring

Legacy Member
Dennoman zei:
Cursusdienst = gerund door de studenten zoals hier in Leuven?

If yes is het nog extra geniaal, want dan zit dat nog op de faculteit economische wetenschappen ook :rofl:
Dat was nog in ons oude gebouw, Acco komt dan enkele dagen voor de start van't academiejaar de nodige boeken verkopen. De cursussen worden in de campus in Oostende gedrukt dacht ik en die worden verkocht door de studentenclub.
Cursusdienst hebben we dus niet echt, of toch niet zoals in Leuven enz.
Die vent was wel gene student, wss gewoon iemand die eventjes kwam helpen ofzo.

?therapy?

Legacy Member
Awesom-O :rofl: lang geleden dat ik die aflevering gezien had van South park :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan