Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Faun

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik slip NIETS bij het vertrekken in eerste, zonder winterbanden. Dus waarom moeilijk doen en in tweede vertrekken :) dit verschilt auto per auto, die algemene regeltjes zijn ook niet dat.

Ik heb vandaag met 3 auto's gereden op plekken waar totaal niet gestrooid was en waar bijna nog niet gereden was (privéparking)

Opel Corsa zonder winterbanden.. Das een licht auto'ke, het ging nog vrij goed eigenlijk. Uit 1e vertrekken ging moeizaam, maar het ging. In 2e ging veel makkelijker

BMW 1, zonder winterbanden.. Wielen draaiden helemaal door in 1e, ik ben uit 2e vertrokken zonder veel miserie.

BMW X5 met winterbanden, die ging daar moeiteloos door, en is automatisch geschakeld dus kon niet in 2e vertrekken.

Dus indd, auto per auto verschilt en ook hoeveel sneeuw er ligt. Maar algemeen kan je toch wel stellen dat uit 2e vertrekken geen slechte raad is die je kan meegegeven voor het merendeel van de bestuurders.

SeppeSeppe

Legacy Member
"Omda da veel meer verbruikt van da altij aan en af te doen dan te laten branden, allee doet da licht aan".
lol. t'is ook de slimste thuis blijkbaar.

Ik slip NIETS bij het vertrekken in eerste, zonder winterbanden. Dus waarom moeilijk doen en in tweede vertrekken dit verschilt auto per auto, die algemene regeltjes zijn ook niet dat.
mn peugeot 206 zonder winterbanden, vertrekt ook goed in 1ste. Geen 2de nodig gehad voor dat. Tja, een dikke slee hebben, is ook niet altijd alles. Heb vandaag mercedes gezien, die amper kon vertrekken.

Stancke

Legacy Member
Faun zei:
BMW X5 met winterbanden, die ging daar moeiteloos door, en is automatisch geschakeld dus kon niet in 2e vertrekken.

Zou raar zijn moet een 4wd niet door de sneeuw geraken met winterbanden.

Katoom

Legacy Member
Smallband en ik kan geen blokske bijkopen door 'technische storing'....onnozelaars!

Bubba

Legacy Member
TheFallen zei:

Allemaal heel leuke theorie, maar in de praktijk mag je op een praktisch rijexamen niet vanuit tweede vertrekken. Als jij, en al de rest, hier graag bevestiging over heeft kunnen ze altijd bellen naar één van de examen centra. De hoofdexaminator zal je daar hetzelfde vertellen.

Overigens is deze discussie nogal zinloos. Als het écht nodig is om vanuit tweede te vertrekken zal er geen examen plaatsvinden. Aangezien men dan zegt dat de condities te slecht zijn om te starten. Dus, als je examen doorgaat is het helemaal niet nodig om vanuit tweede te vertrekken en dus sowieso al helemaal fout.

Faun zei:
Toch beter weten?

Alez dan:

Site van de Federale politie




Betweters toch altijd.

Tof, maar doet niets terzake. Zoals hierboven reeds gezegd, bel naar het examen centrum en zij zullen u net hetzelfde zeggen. Namelijk dat je NIET mag vertrekken vanuit tweede op je praktisch rijexamen.

brechen zei:
nie naar luisteren, dienen weet het toch altijd beter, terwijl em prolly nog nie eens gereden heeft me deze sneeuw

Ik heb inderdaad nog niet gereden met deze sneeuw, doet hier toch ook niks toe denk ik? Zijn vraag is wat men bij het examen centrum denkt over deze zaak, niet wat ik of jij of de federale politie daar over denkt. Ik kan er ook niet aandoen dat jij het moeilijk hebt om bepaalde dingen aan te nemen. Ik heb hierover pas nog moeten bellen met de mensen van Bree, dus vooraleer je mij (weer) aanvalt zou je beter zelf even de telefoon opnemen.

Klopgeest

Legacy Member
Pff met dit rotweer rijexamen gaan afleggen de 28e, aangezien het alleen maar blijft vriezen... Al zal ik al zeker niet te snel gaan rijden zo denk ik. Keep you posted ;)

Faun

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Faun zijn nonkel is nochtans examinator.

Nu niet meer, maar hij is examinator geweest in Brugge, evenals rij instructeur, geen idee waar precies. Hij heeft enkele jaren geleden ook mensen leren rijden en gaf mij dit als tip, vandaag heb ik hem trouwens gezien en heb ik enkele wagens in de sneeuw uitgetest (zie vorige post).

Ze gaan u heus niet buizen als ge in 2e vertrekt als het sneeuwt, ze buizen u zelf niet als ge met uw handrem op vertrekt (lichte fout).

En mochten ze er nog iets op zetten, kan je altijd zeggen dat dit een raad is die veel mensen u geven, zeker als beginnend chauffeur, die tevens op de site van de politie te vinden is.

TheFallen

Legacy Member
BuBbA zei:
Allemaal heel leuke theorie, maar in de praktijk mag je op een praktisch rijexamen niet vanuit tweede vertrekken. Als jij, en al de rest, hier graag bevestiging over heeft kunnen ze altijd bellen naar één van de examen centra. De hoofdexaminator zal je daar hetzelfde vertellen.
[...]

Beeld u volgende situatie in:

Ge rijdt op een steenweg. 2 richtingen, elk 1 rijvak. Er staat voor u een obstakel op de weg (auto die stilstaat, al dan niet in panne). Ge kunt er sowieso niet rechts langs. De 2richtingen zijn gescheiden door een volle witte lijn.

Ga je dan ook blijven stilstaan omdat je daar niet mag inhalen?

Uitzonderingen zijn er altijd, ook op uw praktijkexamen. Zolang je duidelijk zegt hoe het normaal moet en aangeeft dat dit geval een uitzondering is, kan je daar gerust met wegkomen.

Desnoods moet je het maar op voorhand aan de examinator vragen, ALVORENS, het examen begonnen is.

laurensvd

Legacy Member
TheFallen zei:
Beeld u volgende situatie in:

Ge rijdt op een steenweg. 2 richtingen, elk 1 rijvak. Er staat voor u een obstakel op de weg (auto die stilstaat, al dan niet in panne). Ge kunt er sowieso niet rechts langs. De 2richtingen zijn gescheiden door een volle witte lijn.

Ga je dan ook blijven stilstaan omdat je daar niet mag inhalen?

Uitzonderingen zijn er altijd, ook op uw praktijkexamen. Zolang je duidelijk zegt hoe het normaal moet en aangeeft dat dit geval een uitzondering is, kan je daar gerust met wegkomen.

Desnoods moet je het maar op voorhand aan de examinator vragen, ALVORENS, het examen begonnen is.

Die situatie had ik tijdens mijn rijlessen en mijn examinator zei dan dat deze situatie niet onder 'inhalen' valt aangezien het voertuig op dat moment enkel een obstakel is. Je haalt dus theoretisch gezien niet in en mag daarom de witte lijn overschrijden. (ter info: dit was zijn verklaring, ik neem dat maar aan en heb de verkeerswetgeving er niet op nagekeken)

TheFallen

Legacy Member
laurensvd zei:
Die situatie had ik tijdens mijn rijlessen en mijn examinator zei dan dat deze situatie niet onder 'inhalen' valt aangezien het voertuig op dat moment enkel een obstakel is. Je haalt dus theoretisch gezien niet in en mag daarom de witte lijn overschrijden. (ter info: dit was zijn verklaring, ik neem dat maar aan en heb de verkeerswetgeving er niet op nagekeken)

En daar gaat mijn argument :( . Als de examinator dat zei zal dat waarschijnlijk wel kloppen, doch ik de verklaring best raar vind. :)

cram

Legacy Member
Het word tijd dat het terug gaat sneeuwen.Duurt veel te lang nu.
Ik wil mijn sneeuwschuppeke nog eens gebruiken.:cry:

Bubba

Legacy Member
TheFallen zei:
Beeld u volgende situatie in:

Ge rijdt op een steenweg. 2 richtingen, elk 1 rijvak. Er staat voor u een obstakel op de weg (auto die stilstaat, al dan niet in panne). Ge kunt er sowieso niet rechts langs. De 2richtingen zijn gescheiden door een volle witte lijn.

Ga je dan ook blijven stilstaan omdat je daar niet mag inhalen?

Uitzonderingen zijn er altijd, ook op uw praktijkexamen. Zolang je duidelijk zegt hoe het normaal moet en aangeeft dat dit geval een uitzondering is, kan je daar gerust met wegkomen.

Desnoods moet je het maar op voorhand aan de examinator vragen, ALVORENS, het examen begonnen is.

Uw voorbeeld is geen uitzondering aangezien je in die gevallen wél over de witte lijn mag rijden.

stoomboot

Legacy Member
gthizzang zei:
Geërgerd aan mijne pappie, ik doe het licht uit in een kamer waar uren aan een stuk niemand komt. "Laat da licht nu ne keer aan!" Kvraag waarom. "Omda da veel meer verbruikt van da altij aan en af te doen dan te laten branden, allee doet da licht aan". Kzeg van "mmh, als ek da nu terug in brand doe denkek toch da da meer zal verbruiken dan wanneer da gij het dan aandoet als ge het nodig hebt". Daar had hij niks meer op te zeggen. Ma echt, das tlicht in de keuken en da brandt daar zeker 6 uur na 't eten zonder da daar iemand langer komt dan om iets uit de frigo te halen...

Als het een TL-lamp is, heeft hem groot gelijk.

Sorasan

Legacy Member
men ethiek en categoriale methodieken die ik veel te lang heb laten liggen... veel werk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan