Faun
Legacy Member
Manuvdv zei:Ik slip NIETS bij het vertrekken in eerste, zonder winterbanden. Dus waarom moeilijk doen en in tweede vertrekkendit verschilt auto per auto, die algemene regeltjes zijn ook niet dat.
Ik heb vandaag met 3 auto's gereden op plekken waar totaal niet gestrooid was en waar bijna nog niet gereden was (privéparking)
Opel Corsa zonder winterbanden.. Das een licht auto'ke, het ging nog vrij goed eigenlijk. Uit 1e vertrekken ging moeizaam, maar het ging. In 2e ging veel makkelijker
BMW 1, zonder winterbanden.. Wielen draaiden helemaal door in 1e, ik ben uit 2e vertrokken zonder veel miserie.
BMW X5 met winterbanden, die ging daar moeiteloos door, en is automatisch geschakeld dus kon niet in 2e vertrekken.
Dus indd, auto per auto verschilt en ook hoeveel sneeuw er ligt. Maar algemeen kan je toch wel stellen dat uit 2e vertrekken geen slechte raad is die je kan meegegeven voor het merendeel van de bestuurders.
dit verschilt auto per auto, die algemene regeltjes zijn ook niet dat.


. Als de examinator dat zei zal dat waarschijnlijk wel kloppen, doch ik de verklaring best raar vind. 