Archief - IQ test

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tgc_9012

Legacy Member
Parnakra zei:
Vrij hoogbegaafd kan je niet zijn als je niet beseft dat je meer zal moeten werken als je er niet door raakt zonder te werken.
Die mensen zijn dat niet gewoon en hebben nog nooit echt moeten werken voor school. btw, je verdraait mensen hun woorden.

Parnakra

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Die mensen zijn dat niet gewoon en hebben nog nooit echt moeten werken voor school.
Dus wat die mensen teveel hebben aan intelligentie, komen ze tekort in karakter.

Nou, dan ben ik liever m'n onhoogbegaafde zelf.
tgc_9012 zei:
btw, je verdraait mensen hun woorden.
Hoe durf ik!

tgc_9012

Legacy Member
Parnakra zei:
Dus wat die mensen teveel hebben aan intelligentie, komen ze tekort in karakter.

Nou, dan ben ik liever m'n onhoogbegaafde zelf.

Hoe durf ik!
right, almachtige parnakra :bow:

Bart Religion

Legacy Member
tgc_9012 zei:
:niceone: Veel mensen weten dit niet en denken dat hoogbegaafden geen enkel probleem hebben om te slagen etc.

je kan je niet concentreren omdat het te traag gaat bv. :)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Tha_nOn zei:
normaal gezien is de standaard iq-test over zowat alles, gaande van zo lang mogelijk sequenties onthouden (blokjes aantikken:p)ook omgekeerd, kaartjes met tekeningen in de juiste volgorde leggen, zo snel mogelijk een systeem doorhebben, tot synoniemen geven van woorden, relaties tussen woorden bepalen of zoveel mogelijk dieren opnoemen ofzo

anyway, overt algemeen zijn iq-tests op internet natuurlijk niet juist maar ze geven wel een indicatie, ze zijn vooral niet juist omdat ze veel beperkter zijn dan de echte tests

anyway, kheb enkel nog maar 2 iqtest gedaan op internet (zo die van op tv hier en in nederland) en in nederland was ik slimmer dan in belgie ^^, 140 tov 130
heb wel al verkorte versie van een iqtest gedaan ook (voor iemand thesis) ze ging mijn iq-schatting doormailen maar dat heeft ze nooit gedaan \o/

Die TV-tests kun je dan ook moeilijk accuraat noemen :p

Tha_nOn

Legacy Member
accuraat zjn ze tuurlijk niet, maar de meeste onderdelen zijn er wel in vertegenwoordigt, alleen is het een enorm ingekorte versie enzo, dus het geeft wel een indicatie (wat ik dus al zei:p)

en hiermee ga ik niet beweren dat ik hoogbegaaf ben of iets dergelijks, maakt mij niet uit, kweet zo ook wel dat ik intelligent ben

MilM

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9124875 zei:
Er bestaan verschillende tests, de gewone IQ test is inzicht en wiskunde. Dan heb je nog andere soorten waarin kennis van de taal wordt bekeken.

Woordenschat zou niet tot een IQ test mogen behoren. (vraag veulen)

Wat ze wel kunnen vragen is om bijvoorbeeld het woord aan te duiden dat het meest tegengesteld is aan een gegeven woord (maar dit is niet testen op kennis, eerder op correct inschatten)

Algemeen: een hoog IQ stelt de dag van vandaag nog maar weinig meer voor aangezien 99% van de bevolking hoogbegaafd is. (toch raar voor iets dat normaal gezien relatief zou moeten zijn tov alle andere mensen)

SimonL

Legacy Member
Parnakra zei:
Dus wat die mensen teveel hebben aan intelligentie, komen ze tekort in karakter.

Nou, dan ben ik liever m'n onhoogbegaafde zelf.

Hoe durf ik!

Karakter is aankweekbaar, intelligentie niet.

MilM

Legacy Member
SimonL zei:
Karakter is aankweekbaar, intelligentie niet.

Waarom zou dat niet aankweekbaar zijn ?
En wat bedoel je met intelligentie ?

Een IQ test kun je toch voorbereiden (als je veel numerieke reeksen oplost, kom je daar echtwel beter in).
Ik zeg niet dat je daarom intelligenter bent, maar uw IQ kan eventueel wel verhogen.

Ik zou toch niet uitsluiten dat je uw hersenen niet kunt 'trainen'

Cycloon

Legacy Member
Intelligentie is niks anders dan oefening en intresses. Zijn er nu echt nog mensen die denken dat je geboren wordt met een wiskundeknobbel ofzoiets? :oink:

Je moet maar eens goed opletten, mensen die goed in iets zijn hebben daar vaak enorm veel intresse in waardoor ze er gewoon goed in worden en dus veel rapper inzien wat hun aangeleerd wordt op school (eigelijk hebben ze er vroeger al zoveel tijd ingestoken terwijl iemand zonder intresse daar pas tijd insteekt wanneer het hem wordt aangeleerd).

Is het nog nooit iemand opgevallen dat mensen met een taalknobbel bv veel liever een boek lezen dan iemand die niet goed is in het gebruiken van verschillende talen? De intresse komt er niet omdat je er in goed bent, je bent er goed in omdat je daar intresse in hebt.

Naar mijn mening kan je iedereen tot een zeker niveau tillen zolang de intresses maar worden aangesproken.

MilM

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Intelligentie is niks anders dan oefening en intresses. Zijn er nu echt nog mensen die denken dat je geboren wordt met een wiskundeknobbel ofzoiets? :oink:

Je moet maar eens goed opletten, mensen die goed in iets zijn hebben daar vaak enorm veel intresse in waardoor ze er gewoon goed in worden en dus veel rapper inzien wat hun aangeleerd wordt op school (eigelijk hebben ze er vroeger al zoveel tijd ingestoken terwijl iemand zonder intresse daar pas tijd insteekt wanneer het hem wordt aangeleerd).

Is het nog nooit iemand opgevallen dat mensen met een taalknobbel bv veel liever een boek lezen dan iemand die niet goed is in het gebruiken van verschillende talen? De intresse komt er niet omdat je er in goed bent, je bent er goed in omdat je daar intresse in hebt.

Naar mijn mening kan je iedereen tot een zeker niveau tillen zolang de intresses maar worden aangesproken.

Dat is nu ook nie bepaald waar ...

Mensen kunnen van nature uit wel degelijk een stuk beter zijn in iets.
Het is niet omdat je u kunt 'trainen' dat intelligentie enkel uit training bestaat.

En als je intresse toont in iets, zal je er waarschijnlijk inderdaad beter in worden.
Maar het omgekeerde kan ook waar zijn, dat men rapper intresse zal tonen voor iets waar men een aanleg voor heeft.

Lord Kveldulv

Legacy Member
MilM zei:
Waarom zou dat niet aankweekbaar zijn ?
En wat bedoel je met intelligentie ?

Een IQ test kun je toch voorbereiden (als je veel numerieke reeksen oplost, kom je daar echtwel beter in).
Ik zeg niet dat je daarom intelligenter bent, maar uw IQ kan eventueel wel verhogen.

Ik zou toch niet uitsluiten dat je uw hersenen niet kunt 'trainen'

Ge kunt u wel voorbereiden op ne IQ test. En als ge lang genoeg oefent zult ge wel een hogere score halen dan normaal. Maar gaat ge door wa reeksen op te lossen opeens intelligenter zijn in de rest van uw dagelijkse doen?
Hersenen kunt ge wel trainen. Het is geweten dat studenten vlak na een zware examenperiode een betere IQ test afleggen dan door het jaar. Maar dat is ook maar een tijdelijk effect.

Xevven

Legacy Member
ik weet mijn iq niet en ik wil het ook niet weten :)
kheb een schoon lief en nen goeien job en da telt voor mij :D

Lord Kveldulv

Legacy Member
xev zei:
ik weet mijn iq niet en ik wil het ook niet weten :)
kheb een schoon lief en nen goeien job en da telt voor mij :D

Dat wijst op een goed EQ. Is mogelijk nog belangrijker dan IQ om succesvol te zijn in het leven. Maar dat is hier al eens gezegd denk ik :)

MilM

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Ge kunt u wel voorbereiden op ne IQ test. En als ge lang genoeg oefent zult ge wel een hogere score halen dan normaal. Maar gaat ge door wa reeksen op te lossen opeens intelligenter zijn in de rest van uw dagelijkse doen?
Da zeg ik toch ook duidelijk in mijn post ?
Het is dan ook de vraag of IQ wel een goeie waardemeter is voor intelligentie.

Daarom ook dat de vraag "wat bedoeel je met intelligentie?" in mijn post staat.

Het is allemaal veel complexer dan een IQ testje imo

Lord Kveldulv

Legacy Member
MilM zei:
Da zeg ik toch ook duidelijk in mijn post ?
Het is dan ook de vraag of IQ wel een goeie waardemeter is voor intelligentie.

Daarom ook dat de vraag "wat bedoeel je met intelligentie?" in mijn post staat.

Het is allemaal veel complexer dan een IQ testje imo

Ne IQ test moet ge voor uzelf doen he. Als ge u zo gaat voorbereiden dat ge uzelf overtreft dan kunt ge wel stoefen tegen uw vrienden maar zelf weet ge ook wel dat het nie klopt. Trouwens, ge gaat nie opeens van 110 naar 140 gaan door een betere voorbereiding. Dat effect is ook maar beperkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan