Archief - IQ test

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Holy Paladin

Legacy Member
ik heb al 2 keer een echte test gedaan en daar komen die kennisvragen ook terug hoor. als ge niks weet zijt ge ook nie veel waard zeker?
het waren allemaal dingen die ik gewoon leerde door bvb de krant te lezen ofzo, niks vergezocht. en als ge veulen niet kent dan wil dat waarschijnlijk wel wat zeggen over uw kennis int algemeen.

killgore

Legacy Member
balbe zei:
neen, het kan gewoon zijn dat je die dag niet even fris bent als gewoonlijk.
Ik was bij die vorige test al weken ziek en gestresseerd dus prestatie was niet wat het hoorde te zijn
Daarbij is mensa een organisatie voor mensen die heel hoog begaafd zijn, daarmee die herkansing om binnen te treden

mensa is eerder een organisatie voor een hoopje opscheppers.

killgore

Legacy Member
SimonL zei:
iemand hier is geweigerd... :p

Yup, geweigerd worden bij iets waar je je nog nooit hebt voor ingeschreven of zo ...

Waarom was uw reply zo fuckin voorspelbaar?

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Holy Paladin zei:
ik heb al 2 keer een echte test gedaan en daar komen die kennisvragen ook terug hoor. als ge niks weet zijt ge ook nie veel waard zeker?
het waren allemaal dingen die ik gewoon leerde door bvb de krant te lezen ofzo, niks vergezocht. en als ge veulen niet kent dan wil dat waarschijnlijk wel wat zeggen over uw kennis int algemeen.

Er bestaan verschillende tests, de gewone IQ test is inzicht en wiskunde. Dan heb je nog andere soorten waarin kennis van de taal wordt bekeken.


killgore zei:
Yup, geweigerd worden bij iets waar je nog nooit hebt voor ingeschreven of zo ...

Waarom was uw reply zo fuckin voorspelbaar?

Waarom zo aanvallend ? Ik heb nog nooit iemand zien opscheppen bij mensa, diegenen waarmee ik al in contact kwam waren zelfs heel aangename personen.

killgore

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9124875 zei:
Waarom zo aanvallend ? Ik heb nog nooit iemand zien opscheppen bij mensa, diegenen waarmee ik al in contact kwam waren zelfs heel aangename personen.

Slechte ervaringen met mensen die zeiden dat ze daarin aanvaard werden (oa. op dit forum es tijd gelede).

N/o, ma gewoon tfeit da ge al bij zoiets gaat.

Ik wil niet iedereen daar over zelfde kam scheren, tis vnl de organisatie als geheel.

edit: en fuck al die schrijffouten da ik hier maak :/.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
killgore zei:
Slechte ervaringen met mensen die zeiden dat ze daarin aanvaard waarden (oa. op dit forum es tijd gelede).

N/o, ma gewoon tfeit da ge al bij zoiets gaat.

Ik wil niet iedereen daar over zelfde kam scheren, tis vnl de organisatie als geheel.

Kheb er dat ook al zien zeggen hier, maar meestal zijn dat dan mensen die nog geen 100 zouden halen op een test, dus weinig van geloven :D. Ik ben nu dus uitgenodigd om erbij te gaan, ook al wat (echte) leden gezien, en ik zal me nu gewoon eens voor 3 maand inschrijven om te zien wat het allemaal inhoud, bepaalde zaken die je kan doen als lid zijn wel interessant, die lezingen en dergelijke buiten beschouwing gelaten :sop:.

Preske

Legacy Member
Stimpy zei:
als ge betaalt om een iqtest af te leggen verdient ge al om te buizen :p

kzie ze daar al zitten, de jury
"haha stommerik ge betaalt nog ook" BAF stempel met gebuisd op uw bakkes

ge kunt ni buizen op een iq test -_-
geef die stempel maar hier, ik zal gelijk uw gezicht eens volstempelen.

Ironpole zei:
Ik heb m'n IQ laten testen bij 't CLB toen ik ongeveer 8 jaar was en dat waren toch héél andere oefeningen dan zo'n internet tests. Je moest dan bvb met je vinger door een doolhof gaan en wanneer je 1 keer een foute gang in ging moest je stoppen, als je het einde vond werd er een steeds moeilijker doolhof voorgelegd. Voor de rest waren er ook algemene kennis vragen waarvan ik er mij nog eentje van herinner: "Hoe noemt het jong van een paard?" Het duurde ook wel een tijd, zo'n test (en geen 5 minuutjes op het internet).

dat was bij mij ook zo omstreeks die leeftijd.
in het ziekenhuis heb ik dat laten doen.
ik had 124. wat (als ik die madam mocht geloven) een mooi resultaat was voor die leeftijd.

killgore

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9124922 zei:
Kheb er dat ook al zien zeggen hier, maar meestal zijn dat dan mensen die nog geen 100 zouden halen op een test, dus weinig van geloven :D. Ik ben nu dus uitgenodigd om erbij te gaan, ook al wat (echte) leden gezien, en ik zal me nu gewoon eens voor 3 maand inschrijven om te zien wat het allemaal inhoud, bepaalde zaken die je kan doen als lid zijn wel interessant.

nja, maybe, irl ken ek maar 1 iemand da lid is en da is omdat daar familie lid van is ofzo, lijk wtf?

Voor de rest blijf ik het raar vinde dat mense zich bij zoiets aansluite, ma soit, kheb mssch idd iets te vijandig gereageerd, excuus.

balbe

Legacy Member
killgore zei:
Slechte ervaringen met mensen die zeiden dat ze daarin aanvaard werden (oa. op dit forum es tijd gelede).

N/o, ma gewoon tfeit da ge al bij zoiets gaat.

Ik wil niet iedereen daar over zelfde kam scheren, tis vnl de organisatie als geheel.

edit: en fuck al die schrijffouten da ik hier maak :/.

ma lol, dat is gewoon een organisatie die voor activiteiten zorgt voor die mensen. je hebt daar natuurlijk rotte appels tussen maar je zou nogal verschieten van wat voor mensen zich daar allemaal in bevinden.

Het is dus zeker niet een bende omhooggevallen blaaskaken of zo, gewoon mensen die anderen met eenzelfde "probleem" opzoeken om samen wat activiteiten te doen

je hebt natuurlijk wel een heleboel mensen die zitten te stoeffen dat ze een iq van 170 hebben op internet, maar daar moet je absoluut niet in geloven :p

|) ][ |V| ][

Legacy Member
killgore zei:
nja, maybe, irl ken ek maar 1 iemand da lid is en da is omdat daar familie lid van is ofzo, lijk wtf?

Voor de rest blijf ik het raar vinde dat mense zich bij zoiets aansluite, ma soit, kheb mssch idd iets te vijandig gereageerd, excuus.

Je kan geen lid worden enkel en alleen omdat familie lid is. Er is maar 1 lidmaatschapscriterium en dit wordt dan ook toegepast, namelijk dat je boven het 98ste percentiel zit (dus iq hoger dan dat van 98% vd bevolking). Ik vind het ook soms raar waarom mensen zich bij bepaalde dingen aansluiten, maar als dat nu binnen hun interesses ligt ? Akkoord, de meeste dingen die ze doen interesseren me geen reet, maar er zijn veel zaken die me echt wel aanspreken. Nuja, elk z'n mening erover he :p.

boogje

Legacy Member
Een meisje dat ik ken ( en vorig jaar in mijn klas zat) had een IQ van exact 148. Ze buisde wel grandioos, en is daarna in de Nina verschenen waarin ze haar interviewde. Die was wel sympathiek, maar damn, soms kon die écht vreemd doen. :p

nTFs

Legacy Member
boogje zei:
Een online IQ test is even geloofwaardig als de paus die stevig gaat rocken op het nummer "Highway to Hell". Vergeet dat resultaat dus maar.

Een deftige IQ test duurt lang (en zal op verschillende dagen worden afgenomen.)

Jij kunt toch niet weten wat de paus in zijn vrije tijd doet.

Fighting Hobbit

Legacy Member
boogje zei:
Een meisje dat ik ken ( en vorig jaar in mijn klas zat) had een IQ van exact 148. Ze buisde wel grandioos, en is daarna in de Nina verschenen waarin ze haar interviewde. Die was wel sympathiek, maar damn, soms kon die écht vreemd doen. :p

Er zitten in mijn jaar meerder hoogbegaafden (fysica en wiskunde zijn richtingen waar je veel van die gevallen tegenkomt), maar er zijn er daarvan toch een heel deel zwaar gebuisd in hun eerste zit en zelfs in tweede zit. Je mag nog zo slim zijn als je wilt, je moet op een bepaald niveau toch inspannignen leveren ook. De student die de beste resultaten haalt uit mijn kennissenkring is niet speciaal hoogbegaafd ofzo, hij heeft vooral veel interesse en motivatie (natuurlijk zal hij ook wel verstandig zijn).

editje: Zijn jullie zeker dat een iq stijgt? ik dacht altijd dat die testen aangepast waren aan de leeftijd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een iq van 142 op tweejarige leeftijd nu geëvolueerd zou zijn tot iets van een 165 ofzo (wat wel cool zou zijn :D), ik denk dat ze toch pogen om een iq boven een leeftijd te stellen.

|FuRiouS|

Legacy Member
SOMMIGE mensen die "hoog begaafd" zijn, zijn echt wel idiote mensen.
Vooral omdat ze het weten dat ze het zijn en het als excuus gebruiken en/of er mee opscheppen.
Uiteindelijk kunde me iemand me een IQ van 80 evengoe nen babbel doen als iemand me een IQ van 125 :)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
|FuRiouS| zei:
SOMMIGE mensen die "hoog begaafd" zijn, zijn echt wel idiote mensen.
Vooral omdat ze het weten dat ze het zijn en het als excuus gebruiken en/of er mee opscheppen.
Uiteindelijk kunde me iemand me een IQ van 80 evengoe nen babbel doen als iemand me een IQ van 125 :)

Das ook wel een feit :p
Maar die met een IQ van 125 heeft natuurlijk wel meer potentieel, maar gebruikt het daarom niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan