Archief - IQ test

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
als ge betaalt om een iqtest af te leggen verdient ge al om te buizen :p

kzie ze daar al zitten, de jury
"haha stommerik ge betaalt nog ook" BAF stempel met gebuisd op uw bakkes

Kapoen

Legacy Member
Cyc1oon zei:
:puke:

Mensen die in IQ tests geloven zijn gewoon goedgelovige naïeve mensen. Kheb zelf nog nooit een IQ test gedaan, dus ik zeg dit niet omdat ik op een IQ test laag gescoord heb ofzo :drool:

Vertel dat eens aan mogelijke werkgevers die dergelijke testen afnemen in het kader van solicitaties. Ik heb zelf al dergelijke testen moeten doorlopen bij bepaalde bedrijven.

snake_880 zei:
Die online tests zijn zever.
ik heb http://www.testmijniq.nl/ eens gedaan en kwam uit op 102. Bovengemiddeld slim volgens de website.


pittig detail. Ik heb willekeurig alles ingevuld zonder te lezen en dus gewoon wat bolletjes aangeklikt.

Welke schaal gebruiken die Nederlanders dan? Bij mijn weten is 102 een gewoon gemiddelde, tussen 120 en 130 is bovengemiddeld.

Volgens wikipedia (ja ook niet de meeste betrouwbare bron):
De opeenvolgende klassen van IQ-waarden worden wel benoemd met de volgende termen:

* >130 Hoogbegaafd
* 121-130 Begaafd
* 111-120 Boven gemiddeld
* 90-110 Gemiddeld
* 80-89 Beneden gemiddeld
* 70-79 Zwakbegaafd
* 50-69 Lichte verstandelijke beperking
* 35-49 Matige verstandelijke beperking
* 20-34 Ernstige verstandelijke beperking
* < 20 Diepe verstandelijke beperking

Cycloon

Legacy Member
Kapoen zei:
Vertel dat eens aan mogelijke werkgevers die dergelijke testen afnemen in het kader van solicitaties. Ik heb zelf al dergelijke testen moeten doorlopen bij bepaalde bedrijven.

Mja die tests waren mss toegespitst op het bedrijf zelf? Dat heb ik ook al vakeer gehoord dat bepaalde bedrijven u eerst tests laten afleggen, maar die zullen niet zomaar willekeurig opgesteld zijn vermoed ik :)

Burrid

Legacy Member
Ik heb al eens een officiële IQ-test ondergaan.
Het kwam uit rond de 120 :)

Kapoen

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Mja die tests waren mss toegespitst op het bedrijf zelf? Dat heb ik ook al vakeer gehoord dat bepaalde bedrijven u eerst tests laten afleggen, maar die zullen niet zomaar willekeurig opgesteld zijn vermoed ik :)

Het was een combinatie van een klassieke IQ test, persoonlijkheidstest en een aantal technische testen.

Maar mijn punt was dat IQ testen toch serieus worden genomen in een bepaalde context, of dat positief of negatief is laat ik in het midden :)

Ironpole

Legacy Member
Ik heb m'n IQ laten testen bij 't CLB toen ik ongeveer 8 jaar was en dat waren toch héél andere oefeningen dan zo'n internet tests. Je moest dan bvb met je vinger door een doolhof gaan en wanneer je 1 keer een foute gang in ging moest je stoppen, als je het einde vond werd er een steeds moeilijker doolhof voorgelegd. Voor de rest waren er ook algemene kennis vragen waarvan ik er mij nog eentje van herinner: "Hoe noemt het jong van een paard?" Het duurde ook wel een tijd, zo'n test (en geen 5 minuutjes op het internet).

|) ][ |V| ][

Legacy Member
balbe zei:
www.mensa.be

21 november toelatingstests in ekeren (40 km van st-niklaas)

25€ voor een iq test, gratis herkansing na 1 jaar

moet nog gaan voor m'n herkansing :p

Ik had die nie nodig, iq van 145 en percentiel : 99.87 :D, dus direct lid :cool:

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik heb m'n IQ laten testen bij 't CLB toen ik ongeveer 8 jaar was en dat waren toch héél andere oefeningen dan zo'n internet tests. Je moest dan bvb met je vinger door een doolhof gaan en wanneer je 1 keer een foute gang in ging moest je stoppen, als je het einde vond werd er een steeds moeilijker doolhof voorgelegd. Voor de rest waren er ook algemene kennis vragen waarvan ik er mij nog eentje van herinner: "Hoe noemt het jong van een paard?" Het duurde ook wel een tijd, zo'n test (en geen 5 minuutjes op het internet).

Ik meen me ook nog vaag zo'n dingen te herinneren. Het enige wat ik zeker weet is dat het vrij vermoeiend is en dus echt wel een tijdje duurt.
Testen op internet zijn meestal ook wel enorm verouderd...

boogje

Legacy Member
Ironpole zei:
"Hoe noemt het jong van een paard?"

Kijk, zoiets snap ik dus niet. Stel dat je als 8-jarige dat niet weet, maar later als 20-jarige dan wel, dan heb je een hoger IQ plots? Kan toch niet dacht ik?

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Een echte iq test gaat dan ook niet over algemene kennis, wat nogal logisch is, die vraag vind ik dan eigenlijk ook wel vreemd.

stijn87

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik heb m'n IQ laten testen bij 't CLB toen ik ongeveer 8 jaar was en dat waren toch héél andere oefeningen dan zo'n internet tests. Je moest dan bvb met je vinger door een doolhof gaan en wanneer je 1 keer een foute gang in ging moest je stoppen, als je het einde vond werd er een steeds moeilijker doolhof voorgelegd. Voor de rest waren er ook algemene kennis vragen waarvan ik er mij nog eentje van herinner: "Hoe noemt het jong van een paard?" Het duurde ook wel een tijd, zo'n test (en geen 5 minuutjes op het internet).

Ja natuurlijk waren die tests anders, je was 8 jaar toen. Een IQ-test voor een kleuter is natuurlijk aangepast aan zijn leeftijd

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Dat zouden ze eigenlijk niet fout kunnen rekenen :p. Moest de vraag nu zijn: wat is de exacte naam van een "babypaard", dan zou je wel veulen moeten kunnen zeggen.

spray-bunny

Legacy Member
'k Heb eens rap testje op testmijniq.nl gedaan met mijn houten kop.
Direct zever van 'u hoort tot het 10% topsegment, maar om zeker te weten moet u meer (betalende) tests doen.'

Maw hebben ze er alle baat bij om iedereen zo hoog mogelijke scores te laten neerzetten, want dan zijn mensen benieuwd naar het resultaten en gaan ze betalen. Onbetrouwbaar dus imo.

edit: met alle 3 die testjes telkens bijna 130 terwijl de alcohol nog uit m'n poriën gutst. Zal zkr erg betrouwbaar zijn:ironic:

Jond3

Legacy Member
mja, wie kijkt er nu naar iq, diploma, persoonlijke uitstraling en werklust zijn een stuk belangrijker imo. online testjes zijn echt wel onzin. echte iq-tests duren een paar uur toch en zijn wa moeilijker als enkel dingen op je scherm aanklikken

Hellrabbit

Legacy Member
boogje zei:
Kijk, zoiets snap ik dus niet. Stel dat je als 8-jarige dat niet weet, maar later als 20-jarige dan wel, dan heb je een hoger IQ plots? Kan toch niet dacht ik?

Los van het feit dat ge daar groot gelijk hebt: uw IQ stijgt weldegelijk met de leeftijd. Je kan moeilijk beweren dat uw analytisch denkvermogen nu even groot is als 10-15 jaar terug?

boogje

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Los van het feit dat ge daar groot gelijk hebt: uw IQ stijgt weldegelijk met de leeftijd. Je kan moeilijk beweren dat uw analytisch denkvermogen nu even groot is als 10-15 jaar terug?


Natuurlijk, maar uw IQ was volgens mij iets dat niet algemene kennis was, maar meer het (wiskundig)inzicht en logisch redeneren. Stel dat Jos net de dag ervoor heeft gehoord dat het jong van een paard een Veulen noemt en Kareltje niet, dan heeft Kareltje een lager IQ dan Jos.:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan