Archief - IQ test

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ironpole

Legacy Member
Als je een hoog IQ hebt zorgt er belange niet rechtstreeks voor dat je goede punten haalt, zeker en vast niet. Het zit hem in problemen oplossen, logisch nadenken, complex nadenken enz. Hoog begaafden zijn niet absoluut succesvol of bereiken niet altijd iets wat een ander niet kan.

Holy Paladin

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
editje: Zijn jullie zeker dat een iq stijgt? ik dacht altijd dat die testen aangepast waren aan de leeftijd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een iq van 142 op tweejarige leeftijd nu geëvolueerd zou zijn tot iets van een 165 ofzo (wat wel cool zou zijn :D), ik denk dat ze toch pogen om een iq boven een leeftijd te stellen.

het daalt ook he. ga 2 maand opt strand liggen en ge zijt gegarandeerd dommer dan ervoor. mijn eerste test was vrij hoog, 2de keer 5 jaar later, 10 punten lager :unsure: (en ik ga niet op een strand liggen)
als ge uw kopke niet bezig houd gaat ge niet vanzelf slimmer worden he

Ironpole zei:
Als je een hoog IQ hebt zorgt er belange niet rechtstreeks voor dat je goede punten haalt, zeker en vast niet. Het zit hem in problemen oplossen, logisch nadenken, complex nadenken enz. Hoog begaafden zijn niet absoluut succesvol of bereiken niet altijd iets wat een ander niet kan.
de reden dat hoogbegaafden altijd buizen is omdat ze altijd overal doorgeraakten zonder te werken, maar op een bepaald moment gaat dat niet meer natuurlijk.
ze zijn dus net wel goed in nadenken enzo, anders zouden ze toch niet hoogbegaafd zijn? :p

killgore

Legacy Member
|FuRiouS| zei:
SOMMIGE mensen die "hoog begaafd" zijn, zijn echt wel idiote mensen.
Vooral omdat ze het weten dat ze het zijn en het als excuus gebruiken en/of er mee opscheppen.
Uiteindelijk kunde me iemand me een IQ van 80 evengoe nen babbel doen als iemand me een IQ van 125 :)

my point.

En ik had het heus niet enkel op mensen over inet, ik haalde het forum als vb. aan.

Ik heb al van de middelbare school af last van mensen die denken dat ze het van het zijn omdat ze wat verstandiger zijn als de rest. Sorry, n/o, maar ik kan totaal niet begrijpen waarom mensen zich gaan groeperen omwille van hun intellect.

Dat je automatisch meer overeenkomt met mensen van "uw niveau" snap ik ook wel, is niet meer dan menselijk, maar dit hangt van meer dan enkel IQ af.

Tapijt

Legacy Member
U IQ zou wel beetje moete stijge, maar da daalt ook terug na nen bepaalde leeftijd...

Mense me een hoog IQ hebbe int middelbaar enz vaak ook bijna niets moete doen en als leren nie vanzelfsprekend is krijge die natuurlijk moeilijkheden int hoger enz...

Gebt bij die IQ teste Verbale en performale subtests
en uit die "rare" vragen hale ze echt wel nuttige informatie, der word meestal ook meer gemete dan alleen het algemene IQ

Bart Religion

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Los van het feit dat ge daar groot gelijk hebt: uw IQ stijgt weldegelijk met de leeftijd. Je kan moeilijk beweren dat uw analytisch denkvermogen nu even groot is als 10-15 jaar terug?

ja, Toen ik 10 was heb ik een officiële genomen en daarop had ik toen 120, onlangs weer een genomen en 142.

Zegt ook niet alles, op school bakte ik er weinig van.

Ble$$ed^

Legacy Member
heb 2 testjes gedaan, algemene kennis en die wiskundige daar.
Beiden om en bij de 110 weird shit

SimonL

Legacy Member
killgore zei:
Yup, geweigerd worden bij iets waar je je nog nooit hebt voor ingeschreven of zo ...

Waarom was uw reply zo fuckin voorspelbaar?

als ge niet inziet dat dat een mopke was dan zijt ge pas écht achterlijk :wtf:

Lensos

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
De student die de beste resultaten haalt uit mijn kennissenkring is niet speciaal hoogbegaafd ofzo, hij heeft vooral veel interesse en motivatie (natuurlijk zal hij ook wel verstandig zijn).

Bedoelt ge daar den Arne mee? Want die is toch wel ongelofelijk hoog begaafd ze (in mijn ogen, ben natuurlijk wel geen wandelende IQ test:unsure:).

Indien nee, wie haalt er meer dan Arne?:oink:

crunx

Legacy Member
Hehe idd, die IQ testjes op internet klopt geen bal van
Kheb toen ik 9 was mijn IQ laten testen, direct een jaar hoger omdatk 157 had, en nu 6 jaar later zeggen die test op internet dat mijn IQ 105 is.

SilentSpring

Legacy Member
100-110 op dat 1ste testje.

Dikke zever, hoe weten die nu hoe slim je bent enal door ne paar stomme figuurkes en andere rare vraagjes.

Van die IQ testen hebbek altijd al brol gevonden.

Tha_nOn

Legacy Member
|) ][ |V| ][;9124875 zei:
Er bestaan verschillende tests, de gewone IQ test is inzicht en wiskunde. Dan heb je nog andere soorten waarin kennis van de taal wordt bekeken.
normaal gezien is de standaard iq-test over zowat alles, gaande van zo lang mogelijk sequenties onthouden (blokjes aantikken:p)ook omgekeerd, kaartjes met tekeningen in de juiste volgorde leggen, zo snel mogelijk een systeem doorhebben, tot synoniemen geven van woorden, relaties tussen woorden bepalen of zoveel mogelijk dieren opnoemen ofzo

anyway, overt algemeen zijn iq-tests op internet natuurlijk niet juist maar ze geven wel een indicatie, ze zijn vooral niet juist omdat ze veel beperkter zijn dan de echte tests

anyway, kheb enkel nog maar 2 iqtest gedaan op internet (zo die van op tv hier en in nederland) en in nederland was ik slimmer dan in belgie ^^, 140 tov 130
heb wel al verkorte versie van een iqtest gedaan ook (voor iemand thesis) ze ging mijn iq-schatting doormailen maar dat heeft ze nooit gedaan \o/

Fanatix

Legacy Member
sneax zei:
Een IQ test kunde inderdaad leren, de vragen zijn altijd hetzelfe. Als ge de eerste keer al die tekentjes ziet weet ge ni goe wat doen. Als ge er zo een paar opgelost hebt gaat da beter.

Ik heb die online test van Mensa gedaan en heb dan nen email gekregen dat ik veel kans maak om op nen officiele hoog genoeg te scoren, maar ik wil daar allemaal ni voor betalen :p het zal wel willen zeggen dat ik slimmer ben dan anderen maar veel zijt ge daar niet mee. Ik ben 22 en zit volgend jaar nog met een half been in het 1ste jaar bouw (kaho st lieven). Ik heb moeite om dingen te leren door achter mijn bureau te zitten, ik krijg daar het schijt van en vind het écht ni leuk.

Uw studeerlust is veel belangrijker, iets wat ik ni echt heb - ik leer graag bij, maar niet op zo een passieve manier :( werken doe ik graag (de jobkes die ik al gehad heb) dus ik wil ffs da diplomake, het werk dat mij dan in het vooruitzicht ligt spreekt mij wél zeer aan.

Lol kaho sint-lieven en bouw... Dan zitte bij Kristof Coppens, Robin De Sutter en de canard? (michael da die gewoon noemt denkek)

tgc_9012

Legacy Member
Holy Paladin zei:
de reden dat hoogbegaafden altijd buizen is omdat ze altijd overal doorgeraakten zonder te werken, maar op een bepaald moment gaat dat niet meer natuurlijk.
ze zijn dus net wel goed in nadenken enzo, anders zouden ze toch niet hoogbegaafd zijn? :p
:niceone: Veel mensen weten dit niet en denken dat hoogbegaafden geen enkel probleem hebben om te slagen etc.

Parnakra

Legacy Member
tgc_9012 zei:
:niceone: Veel mensen weten dit niet en denken dat hoogbegaafden geen enkel probleem hebben om te slagen etc.
Vrij hoogbegaafd kan je niet zijn als je niet beseft dat je meer zal moeten werken als je er niet door raakt zonder te werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan