Archief - IndiTv <-> Digitale TV van telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SchrimpDevil

Legacy Member
Is de kwaliteit van TV Vlaanderen Digitaal via satelliet dan nog beter als telenet en indi of is dat vergelijkbaar?

switchblade

Legacy Member
was koppelverkoop in belgië niet verboden? :unsure:
zoals bijvoorbeeld mobistar/proximus/base geen "gratis gsm + abonnement van x aantal jaar" pakket mag verkopen zoals in nederland wel het geval is?

SchrimpDevil

Legacy Member
Zal je samen met een HD tv kunnen kopen, geen verplichting he.

virtualdude

Legacy Member
switchblade zei:
was koppelverkoop in belgië niet verboden? :unsure:

A) Is niet meer verboden
B) gezien deze ook los te verkrijgen is, is er geen probleem.

Bigbuddha

Legacy Member
A) Nog steeds verboden
B) Inderdaad, je KAN ze samen kopen.

Bigbuddha

Legacy Member
virtualdude zei:
via een bepaalde clausule is dit niet verboden

Allez, laat maar eens zien welke clausule dan.
Enkel op onroerende goederen is dit niet(helemaal) van toepassing.

Jedi M.S.

Legacy Member
Kheb een vraagje ivm met digitale tv, indi in mijn geval:
Wij hebben kabeldistributie op 4 tv's in ons huis (wordt gesplitst met een splitter). Maar kan ik die HD recorder aansluiten op een gesplitste distributiekabel of moet die rechtstreeks op de kabel aangesloten zijn die binnenkomt in huis ?
Want een analoog signaal kunde splitsen, maar ik kan me niet inbeelden dat dat digitaal signaal nog door de kabel gaat nadat hij gesplitst is :S

Slayerbe

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
Kheb een vraagje ivm met digitale tv, indi in mijn geval:
Wij hebben kabeldistributie op 4 tv's in ons huis (wordt gesplitst met een splitter). Maar kan ik die HD recorder aansluiten op een gesplitste distributiekabel of moet die rechtstreeks op de kabel aangesloten zijn die binnenkomt in huis ?
Want een analoog signaal kunde splitsen, maar ik kan me niet inbeelden dat dat digitaal signaal nog door de kabel gaat nadat hij gesplitst is :S

aangezien je maar 1 kabel hebt, nl de distibutiekabel, wordt dat digitaal signaal eigelijk gewoon analoog doorgestuurt op bepaalde frequenties en omgezet naar een digitaal signaal door een modem

ik zie dus niet direct dat dat problemen kan geven met een splitter.
het kan wel dat de kwaliteit van het signaal teveel omlaag gaat door die splitter wat wel voor problemen kan zorgen.

afaik dan toch met een beetje theoretisch te denken

Karre

Legacy Member
Oh man, hun nieuwe reclame gaat erover. Nog nooit geziene scherpte :sleep: . Hoe lang zitten ze in de VS wel al niet uit te zenden in HD? :p De onwetende mens denkt natuurlijk dan dat we enorm goed bezig zijn qua technologie é.

blacky zei:
Ik hoop voor u dat je een full hd lcd hebt gekocht en geen hd ready :lol:

Full HD is overrated. Ik durf te wedden dat je van op een normale kijkafstand op een 32" tv (wat eigenlijk de standaard voor de meesten is) niet eens het verschil tussen HD ready en Full HD gaat zien.

Lon$daLe

Legacy Member
zo reclame is ook gebaseerd op de belgische markt he , zeker geen wereldverkondiging

Karre

Legacy Member
Lon$daLe zei:
zo reclame is ook gebaseerd op de belgische markt he , zeker geen wereldverkondiging

Indi? :p Ge zou telenet er gewoon mee voor het gerecht moeten duwen voor hun reclame's. Ik heb de laatste tijd nog geen enkele reclame gezien waarin ze eens niet logen.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Careless zei:
Full HD is overrated. Ik durf te wedden dat je van op een normale kijkafstand op een 32" tv (wat eigenlijk de standaard voor de meesten is) niet eens het verschil tussen HD ready en Full HD gaat zien.

Bwa. Ik heb een HD ready 42" plasma en een maat van mij heeft een full HD 42" plasma. Het verschil zie je wel. Maar de zijne kost €1000 meer. En dat verschil is mij geen €1000 waard.
Maar was het eigenlijk niet zo dat als de HD uitzendingen beginnen bij Telenet dat dit de eerste jaren en voor de meeste zenders slechts in 720p zou zijn? Maw HD ready is perfect geschikt.

Karre

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Bwa. Ik heb een HD ready 42" plasma en een maat van mij heeft een full HD 42" plasma. Het verschil zie je wel. Maar de zijne kost &#8364;1000 meer. En dat verschil is mij geen &#8364;1000 waard.
Maar was het eigenlijk niet zo dat als de HD uitzendingen beginnen bij Telenet dat dit de eerste jaren en voor de meeste zenders slechts in 720p zou zijn? Maw HD ready is perfect geschikt.

Ik had het over 32", niet 42". Natuurlijk zie je bij 42" het verschil :).

Skoebiedoe

Legacy Member
Careless zei:
Ik had het over 32", niet 42". Natuurlijk zie je bij 42" het verschil :).

Als ge er met uwe neus gaat tegenstaan dan kan je inderdaad verschil zien.
Ga je 2 meter verder zitten dan is het verschil bijna nietmeer te zien en moet je al weten naarwat te kijken.(verschil tussen 1080P en 720P)
Ik denk wel dat bij de meesten de afstand tussen tv en kijkpositie toch wel meer als 2 meter zal zijn.

Full hd is enkel maar geschikt voor pc schermen(omdat ge daar met uwe neus tegenzit) en tv's met een grotere diagonaal van 50".

Indi is ook maar 720P en voor gewoon thuisgebruik is dat voldoende hoor.

GaMe®

Legacy Member
Bij indi heb je nu Dischovery HD gratis tot 1 januari.
Weet nu niet meer precies op welk kanaal, maar ga eens naar één druk dan naar beneden op je remote. Dan moet je daarop komen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Ik heb opgemerkt dat ge EasyView moet kopen als ge met die Indi HD recorder live programma's wil kunnen pauzeren.
Maar ksnap niet waarom ge daar nog moet voor betalen :S
Met een gewone HD recorder dat ge koopt in de winkel om analoog signaal op te nemen kan je toch ook live programma's pauzeren, zonder iets extra te moeten betalen ?
Of kan je dat toch gratis met die indi box en levert die easyview iets meer ?

byter

Legacy Member
nope, easyview / comfortview / flexview is betalend en idd normaal een basisfunctie van hdd recorders

crippleware ;\
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan