Archief - IndiTv <-> Digitale TV van telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SchrimpDevil

Legacy Member
Vraagje, is hier eigenlijk een verschil tussen qua beeldkwaliteit, aantal zenders?

Blijkbaar moet je voor indi-tv ook maandelijks geen abonnement betalen?

Waarom nog kiezen voor digitv van telenet dan?

snake880

Legacy Member
omdat je maar uit één kan kiezen.
Indi kan je in een bepaald deel van Vlaanderen krijgen en Telenet in de rest. Kiezen tussen beide is niet mogelijk.

Desperatozz

Legacy Member
indi gaat niet overal he ;)

enkel waar Interkabel het netwerk verdeelt

kwaliteit is hetzelfde maar indi heeft geen 'on demand' service

byter

Legacy Member
je hebt telenet televisie gebied en interkabel gebied (integan ,wvem ,interelectra ,PBE) dus tenzij je van plan bent om te verhuizen ga je niet tussen deze 2 kunnen kiezen

je betaalt je maandelijks abonnement dan gewoon aan jou maatschappij van interkabel dus indi is zeker niet gratis

beide hebben hun voor- & nadelen, de boxen zijn in ieder geval van zelfde makelij (ADB) met het verschil dat de indi box al een HDMI aansluiting heeft maar dan weer een beperkt HD content voorlopig, Telenet heeft dan weer de interactiviteit

Bahemath

Legacy Member
Wanneer komt telenet met box voor hd??? Want nu hebk men hd tv gekocht en kan nie wachten tot ik digitale tv heb... Ma zal wel moeten kwil pas kopen als telenet er ene heeft met hdmi aansluiting...

MRzone

Legacy Member
Bahemath zei:
Wanneer komt telenet met box voor hd??? Want nu hebk men hd tv gekocht en kan nie wachten tot ik digitale tv heb... Ma zal wel moeten kwil pas kopen als telenet er ene heeft met hdmi aansluiting...
normaal gezien voorzien voor in de loop van volgend jaar, koop je voorlopig een tweedehands digibox, heb ik ook gedaan, het verschil is toch groot van beeldkwaliteit

Lon$daLe

Legacy Member
no offence maar iedereen die zegt dat kwaliteit hetzelfde is mag da toch eens uitleggen , telenet bied ver van HD tegenwoordig omdat al hun boxen enkel scart zijn terwijl indi al een HD voorbeeldkanaal heeft , HD op vtm ( sommige programma's ) en 3 HD kanalen voor 3 of 4 euro de maand + de box kan verbinden via component of hdmi op 720p/1080i

kheb van de week een telenet exemplaar bezig gezien en een indi recorder en geef mij toch maar de indi recorder dan ( morgen trouwens zelf 1tje halen nadat ne maat heeft gezegd dat de harddisk van de indi box eindelijk stopt met continu te draaien als ge em standby zet na de update van vorige week )

JelleMees

Legacy Member
Eens als alle zenders in HD uitzenden moet alle mensen met een telenet-recorder weer een nieuwe kopen, terwijl Indi al direct de stap heeft gezet naar HD. Alleen hadden ze wel een grotere HD mogen nemen...

Lon$daLe

Legacy Member
" De HD-recorder beschikt over een harde schijf met een capaciteit van 250 gigabyte. Hiermee kan je tot 150 uur digitaal opnemen in standaarddefinitie of tot 75 uur in Hoge Definitiekwaliteit. "

akkoord 250gb is nie supergroot maar kzou al harder klage moest het 120 of 160gb zijn :p

JelleMees

Legacy Member
Lon$daLe zei:
" De HD-recorder beschikt over een harde schijf met een capaciteit van 250 gigabyte. Hiermee kan je tot 150 uur digitaal opnemen in standaarddefinitie of tot 75 uur in Hoge Definitiekwaliteit. "

akkoord 250gb is nie supergroot maar kzou al harder klage moest het 120 of 160gb zijn :p

Er zit een USB aansluiting op de recorder. Er zal in de toekomst wss een update komen die er voor zorgt dat je een externe HD of USB stick kan aansluiten.

Ik denk dat het zal afhangen van wat telenet en ADSL gaan doen. Als telenet en ADSL nooit externe HD's of USB-sticks gaan toelaten voor hun recorders, dan zal Indi dat wss ook niet doen. Maar ze hebben de USB er toch al opgezet, just in case.

Alle, dat denk ik ervan hé.

Lon$daLe

Legacy Member
vandaag een indi recorder gehaald met indi mega ( docu's , sports and hustler ftw ) , ik had een klein conflictje via hdmi maar dat is wss omdat de hdmi te cheapass was aangezien em nu al 2 uur zonder probs draait via scart ( morge achter een componentje aangezien ik toch geen full hd scherm heb is 720p perfect voor mij )

blijkt al dadelijk goed geinvesteerd aangezien ma dingen des levens wilt zien en ik 8 rules for dating , dus dat 2de maar aant recorden atm

voorlopig ga ik nie veel recorden want via scart ist toch maar 576i dusja , demperd wel een beetje de rewatch value maar dat is vanaf morge opgelost :p

verder is ie toch lekker rap ( toch in de gids bladeren etc etc ) alleen opstarten is trager maarja das de software en da moete toch ma 1 maal per dag doen :p

khoor de fan van dichtbij , maar niet meer dan een ps3 en al gelukkig een stuk minder als een xbox ( had toch wel wat schrik met heel die recorder klachten ) maar zover so good :)

qua smartcard de eerste 10 min een kadertje met smartcard is niet geactiveerd blabla , na 10 min kadertje weg + mn mega pack actief

al bij al tevreden atm , en zal alleen maar verbeteren via component ( kga bewust nie opnieuw hdmi omdak graag het geluid ook regel met het indi bakske :p , redelijk tam )

Kurt Breezer

Legacy Member
Telenet start snel met hdtv

Het Mechelse bedrijf Telenet lanceert binnen het jaar hogedefinitietelevisie (hdtv). Dat heeft topman Duco Sickinghe gezegd op een kabelconferentie in Barcelona. Telenet zou nog dit jaar een decoder willen lanceren die geschikt is voor hdtv.

Stelselmatig opbouwen
Sickinghe zei in Barcelona dat zijn bedrijf tussen nu en twaalf maanden hdtv zal lanceren. In de marge van de bijeenkomst bleek echter dat het niet zo lang zal duren. "We koppelen de lancering niet noodzakelijk aan een groot evenement als de Olympische Spelen in Peking (augustus 2008). We kunnen de hd-inhoud stelselmatig opbouwen", zei de gedelegeerd bestuurder.

Concurrenten
Telenet lijkt dus een hdtv-aanbod te zullen lanceren voor augustus. Daarmee zou het bedrijf zijn concurrent Belgacom en de VRT het nakijken geven. Zowel de telecomgroep als de openbare omroep mikt op de komende Spelen voor de invoering van de technologie. In Vlaanderen biedt alleen INDI, het digitale tv-platform van de zuivere kabelmaatschappijen, al hd-televisie aan.

Dit jaar nog
Telenet zou zelfs voor het einde van dit jaar en mogelijk nog in oktober hd-decoders op de markt brengen. Dat wordt dan de eerste stap in de uitbouw van een volledig hd-aanbod, luidt het. Hogedefinitietelevisie toont beelden die meer punten bevatten dan gewone tv-beelden. De kijker krijgt daardoor een beeldkwaliteit die tot vijf keer beter is dan die van een dvd, momenteel de norm voor digitale televisie. Bovendien biedt hdtv een betere geluidskwaliteit. (belga/tdb)
Dit werd tijd...

SchrimpDevil

Legacy Member
Ok, ik ben dus van zin mij een HDReady plasma te kopen, is deze dan nog geschikt voor die HDTV van telenet of moet je een fullhd hebben?

Lon$daLe

Legacy Member
nee , met hdready kan je ook al hdtv zien , en hou het voorlopig maar op hdready , meer dan goed genoeg voor wat Belgie aanbied ( 720p / 1080i ) , voordat je 1080p resolutie in belgie gaat zien zitten we wss aan aqua tv's ofzo...

@telenet post, ze halen toch weer de boter weg bij de vis in die post tbh , geen spraken van een hd recorder , alleen een reciever die onder " de eerste stap " valt , tn kennende volgt de "2de stap " ( de recorders ) een half jaar later ofzo , nuja bij indi wast ook wel bijna 2 maand later

ontopic : net een component kabel gehaald voor mn indi recorder en heb geen uitvallers meer zoals bij mn cheapass hdmi lead , draait op 720p atm omdak het nie zo heb op interlaced beelden

blacky

Legacy Member
Bahemath zei:
Wanneer komt telenet met box voor hd??? Want nu hebk men hd tv gekocht en kan nie wachten tot ik digitale tv heb... Ma zal wel moeten kwil pas kopen als telenet er ene heeft met hdmi aansluiting...

Ik hoop voor u dat je een full hd lcd hebt gekocht en geen hd ready :lol:

W3sl3y

Legacy Member
Op de site van Indi staat dit:

"U kijkt wanneer u zelf wilt
Tot voor kort beslisten de omroepen wat er op uw scherm verscheen. U kon enkel zappen naar een ander programma.
Maar met de INDI HD-recorder bepaalt u zelf naar wat u kijkt."

Maar wat bedoelen ze daar juist mee?

Lon$daLe

Legacy Member
wss dat de recorder 2 tuners heeft , opnemen + terwijl iets kijken of gwn da ge kunt pauzeren etc , wss gwn weer sjiek verwoord om gwn plat te zeggen ge kunt meer dan op analoog

GaMe®

Legacy Member
blacky zei:
Ik hoop voor u dat je een full hd lcd hebt gekocht en geen hd ready :lol:

Wat is dat nu voor zever. HD zal in de komende (10?) jaren in Vlaanderen belange nog niet in Full hd (1080p) worden uitgezonden.
hdready is meer dan genoeg

Lon$daLe

Legacy Member
so true , tenzij je alleen maar blu rays ofzo bekijkt heb je in vlaanderen meer dan genoeg met hd ready de komende jaren en kan je rustig de laser / oled / whatever nog / evolutie meemaken en tegen de tijd da 1080p of hoger er daadwerkelijk is zijn tv's 250 % beter
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan