Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

willem5

Legacy Member
keb niet klein kindje gezegt ;)

keb kindje gezegt, en dat omdat hij ook redelijk klein was

ik ben ook nog een kindje hoor :P

sorry voor spellingsfouten btw :P kad nogal snel geschreven :P

Huasheng

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Mensen die 'kankerstokken' zeggen ipv sigaretten zijn toch echt van die zagetypkes é. :D

Auto's maken ook uitlaatgassen, moet ik ze nu kanker-mobielen noemen ?
'k Zie nie in hoe 'k in zo'n korte post kan zagen. Door gewoon de term 'kankerstok' te gebruiken? ... :ironic: ... :p

Awel ja, noemt dat dan kankermobielen, hé :p

eniac

Legacy Member
metaphore zei:
passief roken is zo over-rated....
van de rook die ge passief inhaleert gaat ge echt bijna geen last ondervinden

Leuk dat jij me zegt waarvan ik al dan niet last ondervind. Neen, de realiteit is anders, en neen, ik heb geen astma. Enkele posts boven de jouwe postte ik dit:

Als ik tegenwoordig passief meerook (en ja, ik heb 7 jaar gerookt) krijg ik last aan m'n keel, moet ik hoesten, en krijg ik op de duur migraine.

Lezen kan geen kwaad.

eniac

Legacy Member
Mr. M zei:
maar auto's zijn ook ongezond voor de mensen, maar daar hoort ge ze nooit over klagen

Het heeft nog verdomd lang geduurd eer de verwijzing naar auto's weer bovenkwam. De feiten op een rijtje om dit geen volgende keer meer aan te halen:
1) auto's zijn noodzakelijk (ja, uiterst noodzakelijk).
2) er wordt erg veel tijd en geld in gestoken om auto's properder te maken. (Eén van de gevolgen is dat auto's steeds duurder worden.)
3) openbaar vervoer, carpooling en andere initiatieven om de overvloed aan auto's in te dijken worden naar voor geschoven en gesubsidieerd en dergelijke.

Vrij logisch dan ook dat er niet over geklaagd wordt, men is volle bak bezig om de effecten van dit "noodzakelijk kwaad" in te dijken.

GaMe®

Legacy Member
Ik rook niets en ben er absoluut tegen!! Heb er echt een hekel aan..
Mijn beide ouders roken.. En toch heb ik nooit gerookt..
Da stinkt, kost geld.. Daar is just geen één voordeel aan.. De rokers zeggen "voor de gezelligheid".. Jah jonges hoe onozel is da.. Ze moete gewoon toegeve da ze ni zonder nicotine kunne..
Als ge 1 sigaret rookt, zit die nicotine voor u hele leve in u lichaam en gaat ge moeilijk kunne stoppe..
Gewoon noooit aan beginne..

beemer

Legacy Member
Lol, bijna 66% zegt nooit gerookt te hebben terwijl, als je er de postings op naleest, amper enkelen zijn die effectief niet of nooit gerookt hebben. Is een saffie of whatever smoren ook niet roken misschien?

Nou ja, ik rook sinds m'n veertiende. Reden waarom ik beginnen roken ben? Iedereen rookte thuis, ook vrienden rookten, dus kon het wel zo slecht niet zijn eh? Ik kom toe met een drietal pakjes per week, soms iets meer, soms iets minder, en ja ik ben verslaafd.

Ben een paar jaar geleden eens een paar maanden gestopt met roken door omstandigheden (hospitalisatie) maar door de stress terug opnieuw beginnen roken + het vrouwke rookt ook.

metaphore

Legacy Member
eniac zei:
Leuk dat jij me zegt waarvan ik al dan niet last ondervind. Neen, de realiteit is anders, en neen, ik heb geen astma. Enkele posts boven de jouwe postte ik dit:



Lezen kan geen kwaad.

kga nie special 17 paginas doorbladeren om u voorgeschiedenis te kennen...
kheb in deze tijden nie echt tijd teveel

sorry daarvoor

Quinten1000

Legacy Member
Nooit gerookt, geen zin en geen goesting om er geld aan uit te geven

IK denk wel dat de ouders iets uitmaken, thuis wordt er niet gerookt.

DGEN

Legacy Member
Osi` zei:
ook het feit omdat de meeste van m'n vrienden eigenlijk ook wel roken en de rokers afgesloten zitten van de niet rokers in school (ge moogt niet op hun plek staan)
vandaar dat ik ook ben begonnen te roken.

Ik rook voornamelijk roltabak :)
wtf..onozel beleid bij jou :p
bedoel je met 'ge' jezelf, als niet roker? Dus dat je niet bij de rokers mag gaan staan? :ironic:

bernardo

Legacy Member
Ik rook zelf ni, alleen af en toe jointje om is te relaxe samen met vrienden maar zal dit nooit alleen doen. Want ik vind da het dan te ver aant gaan is. Zelf vind ik da als ge rookt da ge niemand moogt storen hiermee. De rook op fuifen en cafés stoort mij hard ik hoop dat dan ook in de toekomst dit verboden wordt.

legalisatie van cannabis zie ik darentegen wel zitten. Zolang alles goed gecontroleerd wordt. En men strenge wetten eropzet als men deze misbruikt.

Chickenlal

Legacy Member
ik ben ook nie begonnen door groepsdruk. Ben ermee opgegroeid, iedereen in men familie rookt, altijd sigaretten overal in huis en op een dag heb ik eens een aangestoken waar ik mottig van werd :p

Dan later gerookt om te leren inhaleren eigelijk toen ik J's ging beginne smore en sindsdien blijve roke :p

Davy C.

Legacy Member
op 14 ofzo begonne me sigarette, da eef ma effkes geduurd max e jaar ofzo
op 15-16 begonne me joints ma das nu gestopt omda de enige dak wist dak eraan kon rake verhuisd is na thol van pluto enja nu weetik et dus nimeer e (mense dan iets wete beernem-brugge, pm ;) )

phixiuZ

Legacy Member
Davy C. zei:
op 14 ofzo begonne me sigarette, da eef ma effkes geduurd max e jaar ofzo
op 15-16 begonne me joints ma das nu gestopt omda de enige dak wist dak eraan kon rake verhuisd is na thol van pluto enja nu weetik et dus nimeer e (mense dan iets wete beernem-brugge, pm ;) )

Leuk :love:, tjah 't is uw leven.

:unsure:

MrSik

Legacy Member
preske zei:
- rook uitblazen recht in het gezicht. Nog zo iets beleefd. Ik ga toch ook ni recht in uw gezicht beginnen boeren of ruften?


thank you for making me laugh:)

alexii

Legacy Member
Rond mijn 17-18e begonnen.

Een jaar filters gerookt maar daar moest ik op het einde van hoesten en leuke slijmen kwamen dan continu uit mijn keel.

Overgestapt op roltabak en dat is allemaal weg.

Tip van de dag: rook geen chemische bucht.

Ik rook Belgam 20 btw.

Joints amper omdat ik er geen reet aan vind.

Gamedude

Legacy Member
geen sigaretten, heel af en toe ja als ik wat alcohol op heb.. gelegenheidsrooker dus

voor de rest smoor ik regelmatig wel ne G, zal er de weg naar sigaretten allesinds niet door vinden want ik smoor quasi alleen puur.

SweetEmmaRose

Legacy Member
SveltestSword zei:
de vraag was eerder "als ge ooit gerookt hebt, wanneer zijt ge dan begonnen" niet zozeer of ge al gestopt waart of niet... dat is iets da ge in uw reply kunt vermelden...

voor de eerste keer gerookt voor je 14e???

ik heb ooit een gastje van 10 tegengekomen die z'n eigen stoer vond dat em saffen uit z'n ma haar handtas stal... :wtf: zo'n dingen zijn echt fout...

de vraag is dan natuurlijk uit welk sociaal milieu zo kinderen komen...
OK ik was 12 toen ik begon, en 13 toen ik stopte :p sindsdien geen enkele meer aangeraakt :)
dus keb de juiste aangeduid jeee :p jonger als 14jaar dus :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan