Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

Irtimid2001

Legacy Member
Roken heb ik nooit echt gedaan. Een jointje heb ik vroeger af en toe gesmoort, maar nu niet meer, ik kan ook niet meer, aangezien ik wss binnenkort bloed ga moeten geven voor een ingangsexamen.

Hiapoe

Legacy Member
Ben 25 en ik heb nog nooit ook maar 1 trek genomen van een sigaret en nog nooit enige drugs gebruikt (behalve cafeine).

Op zich heb ik niets tegen het concept roken. Iedereen doet me zijn leven en de keuze of hij/zij wil stinken wat hij wil. Maar wel als het andere mensen in de nabije omgeving van de roker aantast... Jammergenoeg is dat dus bijna overal en altijd.
Roken mag imo enkel en alleen in een groep waar iedereen rookt of als ge alleen zijt. Als er 1 niet-roker is, zouden de rokers zich daarnaar moeten schikken als die persoon niet wil dat er gerookt wordt.

metaphore

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ben 25 en ik heb nog nooit ook maar 1 trek genomen van een sigaret en nog nooit enige drugs gebruikt (behalve cafeine).

Op zich heb ik niets tegen het concept roken. Iedereen doet me zijn leven en de keuze of hij/zij wil stinken wat hij wil. Maar wel als het andere mensen in de nabije omgeving van de roker aantast... Jammergenoeg is dat dus bijna overal en altijd.
Roken mag imo enkel en alleen in een groep waar iedereen rookt of als ge alleen zijt. Als er 1 niet-roker is, zouden de rokers zich daarnaar moeten schikken als die persoon niet wil dat er gerookt wordt.

passief roken is zo over-rated....
van de rook die ge passief inhaleert gaat ge echt bijna geen last ondervinden

mss alleen als ge astma ofzo hebt

van mij mag ne mens roken waar en wanneer hij wilt
zelfs bij het eten, maar dan moet hij de rook gewoon nie in de gezichten blazen

Project Loony

Legacy Member
metaphore zei:
passief roken is zo over-rated....
van de rook die ge passief inhaleert gaat ge echt bijna geen last ondervinden
Komaan man, word eens wakker. Er sterven dagelijk meer dan duizend mensen aan de gevolgen van passief roken...

ComputerVISTA

Legacy Member
Er wordt ook veel overdreven voor rokers te sensibiliseren en hun dan op die manier te doen stoppen, niet dat ik zeg dat het allemaal 1 groot complot en zever is hoor. Verre van, iedereen weet dat het slecht is en een roker die dat zal tegenspreken en zeggen dat er niks slecht aan is is ofwel debiel of is hersendood.

Magoed, ik ge men kloten af draaien voor het goeie doel :sop: wich is Rock Zottegem (sluikreclame mode off) ;)

Bubba

Legacy Member
metaphore zei:
passief roken is zo over-rated....
van de rook die ge passief inhaleert gaat ge echt bijna geen last ondervinden

mss alleen als ge astma ofzo hebt

van mij mag ne mens roken waar en wanneer hij wilt
zelfs bij het eten, maar dan moet hij de rook gewoon nie in de gezichten blazen

Lol tuurlijk, leg al die bewijzen maar naast je neer. Onderzoek en dergelijke naar passief roken is niet belangrijk, metaphore weet alles beter. :ironic:

willem5

Legacy Member
vandaag wassek zo weer me vriende opstap, lopen derop zo een 12 jaar kindje langs en zo me een pakske sigaretten: aah, paft gelle derene?

iedereen zo wtf

Piejie

Legacy Member
willem5 zei:
vandaag wassek zo weer me vriende opstap, lopen derop zo een 12 jaar kindje langs en zo me een pakske sigaretten: aah, paft gelle derene?

iedereen zo wtf
Ik versta er niks van...

Bubba

Legacy Member
Piejie zei:
Ik versta er niks van...

vertaald:

Vandaag was ik met vrienden op stap. Plots lopen er zo een paar 12 jarige kindjes langs met een pakje sigaretten. Ze vroegen ons, "ah jongens, willen jullie een sigaret?".

Wij dachten allemaal van, "WTF".

(Aangezien ze nog maar 12 zijn waarschijnlijk.)

Piejie

Legacy Member
BuBbA zei:
vertaald:

Vandaag was ik met vrienden op stap. Plots lopen er zo een paar 12 jarige kindjes langs met een pakje sigaretten. Ze vroegen ons, "ah jongens, willen jullie een sigaret?".

Wij dachten allemaal van, "WTF".

(Aangezien ze nog maar 12 zijn waarschijnlijk.)
Bedankt voor de vertaling :niceone:
Nu begrijp ik het...

Hell$pawn

Legacy Member
Ben beginnen roken of men 25e, vanwege de "stress" dat het werken in de bouwsector soms met zich meebrengt. Een 5 siggaretten per dag. Niks in de weekends tenzij bij een goeie pint.

Mr. Punkfish

Legacy Member
Ik rook al meer dan 2 jaar, maar ben ondertussen goed bezig want vandaag nog niets... Misschien ligt het aan het feit dat ik gisteren veel te veel gezopen heb en dat ik me vandaag klote voel maar niet gerookt is niet gerookt :woohoo:

Hmgrwngd

Legacy Member
Mensen die 'kankerstokken' zeggen ipv sigaretten zijn toch echt van die zagetypkes é. :D

Auto's maken ook uitlaatgassen, moet ik ze nu kanker-mobielen noemen ?

Bubba

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Mensen die 'kankerstokken' zeggen ipv sigaretten zijn toch echt van die zagetypkes é. :D

Auto's maken ook uitlaatgassen, moet ik ze nu kanker-mobielen noemen ?

Auto <=> sigaret...

Mr. M

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Mensen die 'kankerstokken' zeggen ipv sigaretten zijn toch echt van die zagetypkes é. :D

Auto's maken ook uitlaatgassen, moet ik ze nu kanker-mobielen noemen ?
idd da vind ik ook
ik rook zelf (zoals al gezegd) geen sigaretten en bv in een restaurant heb ik het er ook niet zo op (stoort me wel wat, maar ik kan het nog wel verdragen)

en ik snap ook heel goed dat er veel gebouwen rookvrij gehouden worden enzo
maar auto's zijn ook ongezond voor de mensen, maar daar hoort ge ze nooit over klagen

ik ga ook ni beginne zagen tege mijn vrienden van stopt me da roke ge krijgt daar kanker van ofzo (alleen soms is voor de fars :p)

die mense wete goe genoeg da ge da daar van KUNT krijgen en als ze beslissen van da risico te nemen is da hun keuze (en iedereen weet da nicotine verschrikkelijk verslavend is ook)

en @ hierboven
ge moet zo ni doen, een auto is idd geen sigaret maar is zeker zo schadelijk voor de gezondheid ze
ook van passief auto te rijden (maw in een drukke stad rond te lopen) zal u gezondheid achteruit gaan ze

ge krijgt tegewoordig van alles kanker, mensen krijge nu eenmaal kanker, das altijd zo geweest en zal altijd zo blijven (tot ze er iets tege vinden) maar de laatste jare ZAGE de mense er toch serieus hard over ze
terwijl da gewoon de normaalste zaak van de wereld is, levend weefsel en cellen kunnen nu eenmaal "rot" worden (sorry voor de crue uitdrukking, is zeker ni slecht bedoeld maar ik weet anders niet om hoe ik het moet uitdrukken) ook al er niks van sigaretten of kweeni wat in de buurt is gekome ze

Towlie

Legacy Member
Af en toe roken, als ik, kan niet zo veel kwaad of elke dag roken hoor
En vanmiddag ook, krookte 2 sigaretten en kwast al wa beu :)

Anoniem04

Legacy Member
Willem5 zei:
vandaag wassek zo weer me vriende opstap, lopen derop zo een 12 jaar kindje langs en zo me een pakske sigaretten: aah, paft gelle derene?

iedereen zo wtf

Ge had in het begin toe nge op het forum waart zelf nog gezegd dat ge rond de 13 waart, en dan noemt hem 12jarige kleine kindjes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan