Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

denkimi

Legacy Member
1) waarom zou iemand beginnen met roken om een andere reden dan om stoer te doen?
2) waarom zou iemand verderdoen dan om een andere reden dan verslaving?

Feignasse

Legacy Member
den-kimi zei:
1) waarom zou iemand beginnen met roken om een andere reden dan om stoer te doen?
2) waarom zou iemand verderdoen dan om een andere reden dan verslaving?

1) Nieuwsgierigheid?
2) Smaak?

denkimi

Legacy Member
Ulixes zei:
1) Nieuwsgierigheid?
na 1 sigaret kent ge toch de smaak, waarom dan nog voortdoen?

Ulixes zei:
smaak, dat is iets dat ge uzelf wijsmaakt om niet te moeten toegeven dat ge verslaafd zijt.
een sigaret smaakt niet, ik herhaal, niet lekker. moest rook lekker smaken kunt ge evengoed boven een houtvuur maken en daar boven gaan hangen, veel goedkoper.
die sigaret lijkt lekker te smaken omdat er nicotine inzit, en omdat uw lichaam die nicotine denkt nodig te hebben voel je een drang om er een op te steken.
en zodra je er een opgestoken hebt krijg je weer je dosis nicotine en is je lichaam weer gelukkig.

Myst!Q

Legacy Member
Ik rook soms eentje, heb soms periodes dak nix rook, en periodes dak al eens wa meer rook, waarom ? Dunnow.

Soms smaakt het mij en soms zouk bij wijze van spreken 15 sigaretten kunnen wegsmijten omdat niet smaakt.

Maar het begint steeds meer en meer te minderen mijn rookgedrag en kben er blij om :)

Hellrabbit

Legacy Member
Ulixes zei:
1) Nieuwsgierigheid?

sla dan ook eens roestige nagels door je handpalm he, wie weet wat voor een effect dat wel niet geeft

of snuif eens aan de uitlaat van een auto ofzo

pr0ph3t

Legacy Member
gerookt van men 14 tot 17, dan gestopt nu heeeeeeeeel af en toe op fuif nog is maar meestal niet.

joints: Nope nekeer geprobeerd daar bleef het dan ook bij

Myst!Q

Legacy Member
Hellrabbit zei:
sla dan ook eens roestige nagels door je handpalm he, wie weet wat voor een effect dat wel niet geeft

of snuif eens aan de uitlaat van een auto ofzo

Wat een vergelijkingen zijn dat nu weeral ?
Ik heb meestal respect voor uw posts maar dit slaagt nu toch op nix, een roestige nagel door uw handpalm slaan en een sigaret roken, het zijn en blijven twee verschillende dingen.

U bent dus duidelijk anti-roker, keb daar respect voor maar maak aub geen onlogische redeneringen.

spray-bunny

Legacy Member
den-kimi zei:
smaak, dat is iets dat ge uzelf wijsmaakt om niet te moeten toegeven dat ge verslaafd zijt.
een sigaret smaakt niet, ik herhaal, niet lekker. moest rook lekker smaken kunt ge evengoed boven een houtvuur maken en daar boven gaan hangen, veel goedkoper.
die sigaret lijkt lekker te smaken omdat er nicotine inzit, en omdat uw lichaam die nicotine denkt nodig te hebben voel je een drang om er een op te steken.
en zodra je er een opgestoken hebt krijg je weer je dosis nicotine en is je lichaam weer gelukkig.
Nee man, de smaak van een sigaret is onbetaalbaar! De vergelijking met een houtvuurke slaat op niks, omdat niemand hout rookt. De smaak van een sigaret komt van de specifieke tabaksoort, dat heeft niks met nicotine te maken.

zarathustra

Legacy Member
Tuurlijk, want je leert de 'ware' smaak pas kennen als je verslaafd bent.

Hmgrwngd

Legacy Member
Note to rokers:
Probeer tegenstanders nooit te overtuigen van smaak of effecten; er is toch geen beginnen aan. :D

EternalSilence

Legacy Member
Ik rook niets.

enige wa ge nog kunt zien als 'roken' is dat ik dus wel meestal passief meerook, als ge in gezelschap zit dat dus wel rookt
maar ze zien rap aan mij da het mij dan nie aanstaat

enZiiime

Legacy Member
Oke kmoet ook iet zegge =>

Mense die niet roke moete hun bek houden.

Kbedoel, heb het over "Wa is daar nu gezellig aan".

Wa the fuck kunde golle daar nu van weten, gebt het nog "nooit" gedaan, ja da is gezellig, da is hoofdrede da ik rook, als ik zeg, ik WIL stoppen, dan stop ik (na 2 jaar pakske per dag, direct 6/8 maand gestopt zonder maar ene trek te doen (totdak weer nieuwe mate leerde kenne, en vriendin die rookte enz)), maar tis juist goei moment in men leve, zo goe als altijd weg, iedereen rookt, en das sfeer en gezellig.

spray-bunny

Legacy Member
zarathustra zei:
Tuurlijk, want je leert de 'ware' smaak pas kennen als je verslaafd bent.
Nee hoor, dat nu ook niet. Pas na ettelijke pakjes leer je de echte smaak van de sigaret kennen, maar dan ben je (nog) niet per sé verslaafd.

Feignasse

Legacy Member
Hellrabbit zei:
sla dan ook eens roestige nagels door je handpalm he, wie weet wat voor een effect dat wel niet geeft

of snuif eens aan de uitlaat van een auto ofzo

Heb je nog belachelijkere vergelijkingen?

En ja ik geloof in zoiets als smaak van een sigaret / sigaar.
't Is volgens mij net zoals koffie: you like it or you don't.
Wat sigaretten betreft vind ik de smaak persoonlijk niet zo denderend, daarom ook dat ik er geen of nauwelijks rook.
En wat dan met bier: dat wordt volgens jullie ook om allerlei redenen gedronken, behalve voor de smaak? :ironic:

Oh en btw: als ik ga tanken geniet ik wel van die heerlijke wasem die rond zo'n station hangt :woohoo: Jammer dat diesel zo vettig is want ik vind het wel lekker ruiken :unsure:

Slayerbe

Legacy Member
diesel stinkt
zeker als diene da naast u zit diene geur volledig in zijn kleren zijn ingedrongen als ge aant eten zijt
bij mij meestal mijn pa dan da kweeni wa gedaan heeft :p

naft langs de andere kant vinnek dan beter rieken

en ja ik rook ma da komt eigelijk vooral door de tabak da bij in Jkes zaten
ondertussen gestopt met smoren ma ik rook dus nog wel

en pakt de helft van mijn vrienden smoort wel af en toe en een grootte meerderheid rookt.

DiDoria

Legacy Member
Zeer soms eens een sigaar (na examens eigelijk alleen). Voor de rest niets en heb ik ook nog niets geprobeerd. Ga sigaretten mijn leven niet gaan laten beheersten ze -_-'

Kepa

Legacy Member
DiDoria zei:
Ga sigaretten mijn leven niet gaan laten beheersten ze -_-'
ja want rokers zijn van het moment dat ze 's morgens opstaan de ganse tijd naar sigaretten op zoek om het leven van onschuldigen zoals u te verkloten...

denkimi

Legacy Member
en toch blijven er hier mensen volhouden dat ze roken voor de smaak.
ze zouden eens alleen maar sigaretten zonder nicotine moeten maken, dan zouden we zien hoeveel er nog zouden roken.

enZiiime

Legacy Member
den-kimi zei:
en toch blijven er hier mensen volhouden dat ze roken voor de smaak.
ze zouden eens alleen maar sigaretten zonder nicotine moeten maken, dan zouden we zien hoeveel er nog zouden roken.


Daar denkek al lang over...

Waarom roken mensen wel, en waarom niet?

Wat als sigaretten "gezond" worden...



Da is de vraag die ik stel eigelijk.

(En de smaak is wel zalig na het eten hoor) rook er 1 voor het eten en 1 erna, en denkt is na welke het beste smaakt :p)

Hier ist gewoon "sfeer", omda alleman rookt, mrja :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan