Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

Bram

Legacy Member
Hiapoe zei:
De enige reden waarom het ontspannend is, is omdat ze verslaafd zijn... Hun lichaam heeft nicotine nodig, dus zonder nicotine zal hun lichaam zenuwachtig beginnen worden. Een sigaret is dan inderdaad ontspannend.
Maar iemand die niet rookt heeft die 'rustgeving' niet nodig dusja... dat is geen argument hé...


Ik ga even een rekensommetje maken: Als de verhouding rokers-niet rokers op café meer dan 50% rokers is, en hier in deze poll aantoont dat meer dan 60% van de jongeren niet rookt. Dan wil dat zeggen dat er een hele boel jongeren zijn die (zoals ik) weinig tot nooit op café gaan om die reden! Ik kan het niet bewijzen, maar ik heb inderdaad een sterk vermoeden dat er meer mensen zijn dan ge denkt die weinig of nooit naar café, dancing, fuif,... gaan mede omwille van het roken (naast misschien nog wel redenen, maar het zal er zeker één van zijn).

Ik ben daar nu misschien tE radicaal in, en ik geef dat ook graag toe dat ik niet echt van de normaalste ben op dat vlak. Maar er zullen heel wat mensen telkens ze uitgaan/op café gaan een immense afkeer hebben van de rook.


'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje' ... 'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje' ... 'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje'

The agony of choice...
hmm, ge bregnt enkele goeie argumenten aan... doe mij dan toch maar dat rookverbod :p

Kepa

Legacy Member
Hiapoe zei:
De enige reden waarom het ontspannend is, is omdat ze verslaafd zijn... Hun lichaam heeft nicotine nodig, dus zonder nicotine zal hun lichaam zenuwachtig beginnen worden. Een sigaret is dan inderdaad ontspannend.
Maar iemand die niet rookt heeft die 'rustgeving' niet nodig dusja... dat is geen argument hé...
ow, is ook niet waar... aj ge verdraait feiten en mogelijkheden en om in uw agenda te passen. Een sigaret roken is eenmaal rustgevend. Heb ooit sigaretten geprobeerd (kan niet zeggen dat ik rookte, omdat ik maar een 4tal sigaretten heb gerookt op 2 dagen tijd)... Mij smaakte het gewoon niet (aj de een kiest gevoel als prioriteit en went erna aan de smaak... de ander stopt als het niet smaakt. Ik was nu een eenmaal den ander).

Hiapoe zei:
'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje' ... 'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje' ... 'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje'

The agony of choice...
Persoonlijk zie'k een rookverbod wel goed zitten hoor... want het huidige gezever slaat op niks. Aj ganse cafe hangt vol rook en ergens in de hoek is er een "niet rokers" zone:ironic:
Alleen vind ik uw manier van argumenten voorleggen echt wel jankerig.. Ge gaat morgen zeker met de fiets naar school om andere mensen geen kanker te doen krijgen? Kanker krijgt ge door een samenloop van factoren. Het op 1 ding steken als niet roker is gewoon belachelijk.

Hannibal

Legacy Member
In men apejaren heb ik wel een tijdje gerookt. Nu alleen af en toe een jointje met de vrienden. (werchter :D)

Hiapoe

Legacy Member
Kepa zei:
ow, is ook niet waar... aj ge verdraait feiten en mogelijkheden en om in uw agenda te passen. Een sigaret roken is eenmaal rustgevend. Heb ooit sigaretten geprobeerd (kan niet zeggen dat ik rookte, omdat ik maar een 4tal sigaretten heb gerookt op 2 dagen tijd)... Mij smaakte het gewoon niet (aj de een kiest gevoel als prioriteit en went erna aan de smaak... de ander stopt als het niet smaakt. Ik was nu een eenmaal den ander).

Persoonlijk zie'k een rookverbod wel goed zitten hoor... want het huidige gezever slaat op niks. Aj ganse cafe hangt vol rook en ergens in de hoek is er een "niet rokers" zone:ironic:
Alleen vind ik uw manier van argumenten voorleggen echt wel jankerig.. Ge gaat morgen zeker met de fiets naar school om andere mensen geen kanker te doen krijgen? Kanker krijgt ge door een samenloop van factoren. Het op 1 ding steken als niet roker is gewoon belachelijk.

Ik ben al een heel tijdje afgestudeerd, ben 25 en ben net begonnen met rijlessen. Tot nu toe heb ik dus inderdaad alles met de fiets en het openbaar vervoer gedaan :)
Eenmaal ik mijn rijbewijs heb, zal ik geen auto kopen... kost teveel geld voor wat het maar is imo.

Trouwens als je al mijn posts zou lezen, zou je zien dat ik de nadruk eigenlijk helemaal niet leg op het ongezond zijn van roken (voor roker en bijstaander) maar vooral op de stank, irritatie,...

pieter11

Legacy Member
ik ben 15 en rook ook sinds een jaar - half jaar... maar mijn ouders weten er nog niets van vinden jullie dat ik het ze zou moeten vertellen?

Rage

Legacy Member
Pieter, niks vertellen, die komen dat wel te weten. Hoe langer ge de preken kunt ontwijken hoe beter :)

Ik rook al sinds mijn 15de (toen enkel wiet). Toen ik wat ouder werd begon ik verslaafd te geraken aan nicotine. Nu ben ik bijna 20 en rook nog steeds.

Ik ben tegen het rookverbod van café's. Veel mensen gaan na hun werk op café rustig een pintje drinken en een sigaretje roken. Als ge dat voor hun gaat verpesten, gaan er veel tooghangers wegblijven.

Ik ben éénmaal in een Italiaanse discotheek geweest. (Ik denk ergens in de buurt van Venetië ofzo, we waren op Italiëreis met de klas) Daar mocht dus niet gerookt worden... awel dat neemt de hele sfeer weg imo. Bij een pint heb ik graag een sigaret. (Alhoewel daar enkel cocktails waren, maar daar hoort ook een sigaret bij imo :) )

Maarja, ge hebt mensen die klagen dat rook slecht is voor uw longen... who cares?
alcohol is slecht voor u gewicht & lever
de muziekinstallatie is slecht voor uw oren
een stroboscoop is niet goed voor uw zicht (en daar kunt ge epileptische aanvallen van krijgen heb ik ooit gehoord? )

Tja, als ge gezond wilt blijven, kruip in een doos en kom er niet uit.

_DM_

Legacy Member
Ik haat mensen die zoals u denken Minimum Rage.
Het kan mij geen reet schelen wat gij doet met uw longen maar ik zou de mijne nog graag intact houden. Van alcohol gaat uw lever enzo inderdaad achteruit, maar dat is een keuze die je maakt, passief meeroken niet.

Over dat rookverbod op cafe's: Mijn ouders komen juist terug van Ierland, waar een algemeen rookverbod geldt in alle cafe's, restaurants,...
De eerste 3-4 weken heeft de horeca een vermindering van ongeveer 15% clienteel gehad, daarna is het terug gestegen en nu hebben ze 30% meer klanten als voordien, waaronder veel rokers die tussen hun eten buiten ff gaan roken.
Bij een pint hoort trouwens geen sigaret, ik heb liever dat ik m'n pint nog proef ipv dat alles naar sigarettenrook ruikt.

Conclusie: anderen moeten niet opdraaien voor uw verslaving.

pina

Legacy Member
pieter11 zei:
ik ben 15 en rook ook sinds een jaar - half jaar... maar mijn ouders weten er nog niets van vinden jullie dat ik het ze zou moeten vertellen?
ik zou zeggen: stop nu je nog kan stoppen. Alle rokers die ik ken zouden liever stoppen met roken. Maar bijna allemaal kunnen ze niet stoppen.

Crashtestdummy

Legacy Member
ze moeten ma cafes maken vo rokers en niet rokers imo

ik heb nog graag es een sigaretje bij men pint

Rage

Legacy Member
_DM_ zei:
Ik haat mensen die zoals u denken Minimum Rage.
Het kan mij geen reet schelen wat gij doet met uw longen maar ik zou de mijne nog graag intact houden. Van alcohol gaat uw lever enzo inderdaad achteruit, maar dat is een keuze die je maakt, passief meeroken niet.

Over dat rookverbod op cafe's: Mijn ouders komen juist terug van Ierland, waar een algemeen rookverbod geldt in alle cafe's, restaurants,...
De eerste 3-4 weken heeft de horeca een vermindering van ongeveer 15% clienteel gehad, daarna is het terug gestegen en nu hebben ze 30% meer klanten als voordien, waaronder veel rokers die tussen hun eten buiten ff gaan roken.
Bij een pint hoort trouwens geen sigaret, ik heb liever dat ik m'n pint nog proef ipv dat alles naar sigarettenrook ruikt.

Conclusie: anderen moeten niet opdraaien voor uw verslaving.

Ge zult wel gelijk hebben, maar ik heb een beetje een probleem dat er zo fel gefixeerd wordt op rokers. Er zijn zeer veel dingen die slecht zijn voor ons, waarom zo fel concentreren op enkel roken? Op TV zie ik zelfs reclame voor rundsvlees & varkensvlees terwijl dat ook ongezond is. Diesel is vervuilender als benzine, maar toch is diesel goedkoper? (dit argument is denk ik hier al aangehaald?)

Vroeger merkte een mens nog niet eens als er iemand aan het roken is in een frituur terwijl ge eet. Sinds als die antireclame bekijken ze u als een stuk stront als ge daar rookt. (ook al zit ge aan de rokerskant ofzo)

Ik besef wel dat roken slecht is. (Een mens dat niet rookt is beter af, dat is een feit ) Maar zo erg is het allemaal niet. Men moet leren relativeren :)

Unilever

Legacy Member
pina zei:
ik zou zeggen: stop nu je nog kan stoppen. Alle rokers die ik ken zouden liever stoppen met roken. Maar bijna allemaal kunnen ze niet stoppen.

²

ik ben vroeger toen ik 12 jaar was overgehaald geweest door een zogezegde "vriend" om te beginnen met roken. begon eerst met een pakje per week maar dat werd al snel een pakje per dag...
nu rook ik ongeveer nog altyd het zelfde.
weed smoren doe ik meer en meer de laatste tijd.
de eerste keer dat in contact kwam met weed was op mijn 12,5 jaar.

en nu zit ik met dienen "brol" opgescheept.
al kan roken eens deugd doen achter het eten of in de morgend.

Mvg

Feignasse

Legacy Member
Unilever zei:
ik ben vroeger toen ik 12 jaar was overgehaald geweest door een zogezegde "vriend" om te beginnen met roken.

Acht je die vriend verantwoordelijk voor het feit dat je rookt?
Heeft hij misschien een brandende sigaret in je bek geramd en je neus dichtgeknepen? Als je rookt en zeker als je blijft doorroken dan is dat je eigen verantwoordelijkheid...

_DM_

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ge zult wel gelijk hebben, maar ik heb een beetje een probleem dat er zo fel gefixeerd wordt op rokers. Er zijn zeer veel dingen die slecht zijn voor ons, waarom zo fel concentreren op enkel roken? Op TV zie ik zelfs reclame voor rundsvlees & varkensvlees terwijl dat ook ongezond is. Diesel is vervuilender als benzine, maar toch is diesel goedkoper? (dit argument is denk ik hier al aangehaald?)

Vroeger merkte een mens nog niet eens als er iemand aan het roken is in een frituur terwijl ge eet. Sinds als die antireclame bekijken ze u als een stuk stront als ge daar rookt. (ook al zit ge aan de rokerskant ofzo)

Ik besef wel dat roken slecht is. (Een mens dat niet rookt is beter af, dat is een feit ) Maar zo erg is het allemaal niet. Men moet leren relativeren :)

Rokerskanten, nog zoiets dom.
Alsof rook zegt 'oei, hier hangt een bordje, hier mag ik niet komen'.

Al die voorbeelden van steak, bier en weet ik veel wat nog allemaal doen hier trouwens totaal niet ten zaken: dat zijn zaken di eje vrijwillig tot je neemt, passief meeroken hoort daar niet bij.

Crashtestdummy

Legacy Member
gaat dan nie op cafe eh

cafes zijn dervoor gekend: drinken en smoren, alst u nie aanstaat blijft dan buiten

PsYmon

Legacy Member
Ik denk gewoon dat rokers niet beseffen want voor overlast hun gestoom veroorzaakt bij niet rokers.
Ik ben nu al bijna 2 jaar gestopt met roken en nu irriteer ik mij mateloos en mensen die naast mij wat komen roken. Als je zelf rookt ruik je al die rommel niet. Eenmaal je stopt treedt je binnen in de wereld van de niet-roker :)

En 'live with it' is maar een zwak argument hoor, ventje hierboven.

[MJ]

Legacy Member
Ik ben ook een anderhalf jaar gestopt met roken, en ik heb hoegenaamd geen last van mensen die wél nog van hun sigaretje genieten (tenzij ik zit te eten, maar dat was altijd zo)... Ik vind een sigaret op zichzelf niet zo stinken, de geur van verschaalde rook in uw kleren den dag nadien daarentegen...

LeSec

Legacy Member
gert goovaerts zei:
Maar als ge dan bv 10 pinten op hebt of 10 joints, dan zullen dep inten schadelijker zijn.

Da betwijfel ik toch sterk :wtf:
Bewijzen, bronnen?

1 Glas wijn per dag is bijvoorbeeld erg gezond, en das ook alcohol :p
Tiswa zoals bij alles eh, overdaad schaadt :p

Karre

Legacy Member
Ik rook niets, ale ik heb wat ademhalingsproblemen en mijn ouders roken en heb er gewoon een afkeer van. Gewone sigaretten zou ik nooit proberen maar bij een joint zou ik wel twijfelen denk ik om eens te proberen.

pieter11

Legacy Member
gert goovaerts zei:
De tijd tussen het opstaan en de eerste sigaret geeft normaal de aard van verslaving weer. Kzou da wel is graag weten van iedereen.
bij mij hangt dat af. als ik naar school of werk moet is die 1ste sigaret een half uur na ik opsta. als ik gewoon lui thuis blijf, kan het duren tot 4u in de namiddag eer ik mijn eerst sigaret rook.

Kheb ook zo mijn vaste moment voor een sigaret, en ik kan daar bijna niet van afwijken.

²
ik rook bijna niet in de doordeweekse week... allé meestal toch niet.. maar als ik naar een optreden ga druf ik er wel eens 3 of meer op 1 avond te roken .. maar meestal heb ik ook wel zo men regelmaat
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan