Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

Kepa

Legacy Member
den-kimi zei:
ze zouden eens alleen maar sigaretten zonder nicotine moeten maken, dan zouden we zien hoeveel er nog zouden roken.
ja, vroeg ik me ook af... want ondanks al de anti rokers campagnes over gezondheid en gezaag over longen denk ik dat de voornaamste reden van stoppen nog steeds de prijzen zijn.
Ik bedoel, sigarettenverkoop is gedaald, maar roltabak verkoop is gestegen :unsure: .... hoe belachelijk en hypocriet kunt ge u dan nog opstellen als staat? "Ge mocht van ons u gezondheid verkloten zolang ge de staatskas maar goed aanvult"

eniac

Legacy Member
Kijk, ik heb 7 jaar gerookt, maar als ik er eens over nadenk (en daar was ik me toen ook van bewust) heb ik nooit gevonden dat dat smaakte. En het is niet dat ik maar de smaak van 1 merk kende. Vaak vond ik het zelfs ronduit slecht. En toch blijven roken...

kreimkoek

Legacy Member
Ik ben 16 heb nog nooit geen één stinkende sigaret gerookt en ik ben daar ook trots op. Ik ben een uitzondering. :p

Bram

Legacy Member
CODFH zei:
Ik ben 16 heb nog nooit geen één stinkende sigaret gerookt en ik ben daar ook trots op. Ik ben een uitzondering. :p
voor m'n zestiende had ik ook nog nooit gerookt... ge zijt echt geen uitzondering hoor ;)

enZiiime

Legacy Member
inderdaad, de meeste beginne wnr ze 16 worden, en beginnen uit te gaan :D

Daar zijn de meeste die beginnen meedoen :)

(kwas dervoor ookal af en toe bezig, maar vanaf dak uit begon te gaan me mate, ist serieus gestege ze ;))

ByT3 Me

Legacy Member
Begonnen toen ik veertien en half was. Een pakje L&M koste toen €2,25
Maar ben nu gestopt sinds half januari en ben nu 29 en half.
Hopelijk raak ik geen sigaret meer aan.

Bontus

Legacy Member
ByT3 Me zei:
Begonnen toen ik veertien en half was. Een pakje L&M koste toen €2,25
Maar ben nu gestopt sinds half januari en ben nu 29 en half.
Hopelijk raak ik geen sigaret meer aan.
veel succes

Emu

Legacy Member
Af en toe een joint, bekijk het als biervervanger, sinds ik dat niemeer mag drinken wegens mij dieet is een join DE manier om met 0 kcal soms toch een leuk gevoel te kunnen berijken :p

Hiapoe

Legacy Member
metaphore zei:
passief roken is zo over-rated....
van de rook die ge passief inhaleert gaat ge echt bijna geen last ondervinden

mss alleen als ge astma ofzo hebt

van mij mag ne mens roken waar en wanneer hij wilt
zelfs bij het eten, maar dan moet hij de rook gewoon nie in de gezichten blazen

Ik kan je enkel vertellen dat ik enorm veel last ondervind als ik in een ruimte ben waar gerookt wordt. En dan heb ik het niet over de eventuele gevolgen op lange termijn (longkanker etc.) maar over de stank (die in je kleren blijft hangen), piekende ogen (ik draag lenzen), hoesten, niezen,...

Het is zover gekomen dat ik NOOIT meer op café ga tegenwoordig. En dat is echt enkel en alleen bewust omwille van het feit dat er gerookt wordt op café.
Als iemand mij vraagt om naar de cinema te gaan en op voorhand eerst een uurtje naar café te gaan, dan bedank ik vriendelijk en zeg ik dat ik liever gewoon rechtstreeks naar de cinema ga, en ook erna direct terug naar huis en niet nog enen gaan drinken op café. Sinds ik meer dan een jaar in Dublin gewoond heb, waar een absoluut rookverbod geldt, kan ik het gewoon fysiek niet meer uithouden in een berookte ruimte!

:ironie: Jammer voor mij dan maar zeker? :ironie: Aja, ik heb de keuze gemaakt om niet te roken, dus daar moet ik maar de nadelen bijpakken hé? :ironie: Aja, de niet-rokers moeten zich toch wel aanpassen aan de rokers zeker?! :ironie:

GMotha

Legacy Member
GMotha zei:
Eens zien of hier weeral die typische rokers vs anti-rokers bitchpartij uit gaat komen...
Waarom worden die threads nog gemaakt?
I'm psychic!

Heel deze thread is déja vu. Hiapoe bijvoorbeeld heeft volgens mij een stuk of 8 keer exact datzelfde ierland-rokersjagenmijweguitcafes-enzovoort ding gepost (het geweldig volwassen :ironie:-stuk is wel nieuw, fijn dat we nog eens wat fris materiaal zien). Ok, ik begrijp em. Bepaalde mensen hebben last van roken, cava. Er mogen dingen veranderen, ok. Slachtofferrollekes, kzal't maar niet zeggen zeker.
En de smaakdiscussies... Shit, das nu net het meest onnozele van sigaretten om over te discussiëren.

Mr. M

Legacy Member
Emu zei:
Af en toe een joint, bekijk het als biervervanger, sinds ik dat niemeer mag drinken wegens mij dieet is een join DE manier om met 0 kcal soms toch een leuk gevoel te kunnen berijken :p
idd sinds ik meer joints rook drink ik ook veel minder alcohol
dus zo slecht slecht is da imo nog ni
ook kom ik nu veeeel meer buiten en beweeg ik veel meer (we zijn meer frisbeeen enzo, beweeglijke dinge, echt plezant als ge hebt gesmoord al is ergens zitte natuurlijk ook plezant dan)

Hiapoe

Legacy Member
GMotha zei:
I'm psychic!

Heel deze thread is déja vu. Hiapoe bijvoorbeeld heeft volgens mij een stuk of 8 keer exact datzelfde ierland-rokersjagenmijweguitcafes-enzovoort ding gepost (het geweldig volwassen :ironie:-stuk is wel nieuw, fijn dat we nog eens wat fris materiaal zien). Ok, ik begrijp em. Bepaalde mensen hebben last van roken, cava. Er mogen dingen veranderen, ok. Slachtofferrollekes, kzal't maar niet zeggen zeker.
En de smaakdiscussies... Shit, das nu net het meest onnozele van sigaretten om over te discussiëren.

7 keer om precies te zijn ;)

1. Een slachtofferrol mag je imo gebruiken als je effectief een slachtoffer bent, lijkt me logisch.
2. Aan alle rokers: Zoals ik OOK al eerder gezegd heb: Het rookverbod ZAL er komen, in cafés en alle openbare gebouwen, of je het nu wil of niet, dus begin maar al te stoppen met roken, accepteer het en stop met erover te discussieren.
3. De meeste discussies, problemen, wereldvraagstukken,... hebben een genuanceerd antwoord nodig en zijn dikwijls niet met 1 zin samen te vatten. (cfr. vreemdelingenproblematiek, Bush-administratie,...) Elk antwoord op deze problemen heeft tot op zeker hoogte zijn waarde en zijn gelijk op bepaalde punten.
De discussie omtrent roken is imo echter een heel eenvoudige discussie met slechts 1 oeverloos duidelijk en onnuanceerbaar antwoord... Vandaar dat ik mezelf telkens (tot 7-8 maal toe) moet herhalen... er valt namelijk niks anders over te zeggen :p

Succes aan allen met het stoppen! :)

Crashtestdummy

Legacy Member
ik rook sinds dak superwervik leren kennen heb door ne maat (kwas toen 18)

nu smoorek der een stuk of 10 op nen dag

Bram

Legacy Member
Emu zei:
Af en toe een joint, bekijk het als biervervanger, sinds ik dat niemeer mag drinken wegens mij dieet is een join DE manier om met 0 kcal soms toch een leuk gevoel te kunnen berijken :p
lol, bij mij juist hetzelfde...
tis ergens nog goeikoper ook... omdak echt weinig smoor hem ik genoeg aan een goei joint (pakt 2.5 euro) als dak 5 pinten op heb (pakt 7.5euro)

GMotha

Legacy Member
Hiapoe zei:
1. Een slachtofferrol mag je imo gebruiken als je effectief een slachtoffer bent, lijkt me logisch.
Depends hoe ge uw rol voorlegt. Ge doet alsof ze't opzettelijk doen en rokers niets liever willen dan u te zien stikken in een goot (of ze u buiten cafés willen houden).
Begrijp me vooral niet verkeerd, ik ben niet uit op een eindeloze discussie en ik kan wel inzien dat gij daar last van hebt.
Hiapoe zei:
2. Aan alle rokers: Zoals ik OOK al eerder gezegd heb: Het rookverbod ZAL er komen, in cafés en alle openbare gebouwen, of je het nu wil of niet, dus begin maar al te stoppen met roken, accepteer het en stop met erover te discussieren.
Deze thread ging namelijk niet over een rookverbod, ging niet over mensen aan te sporen om te roken etc...
Wat gij postte hebben we al 7 keer gelezen, waarom constant posten "Stopt met roken!" als het verbod er toch komt? Maakt hetgene wat ge hier post dan nog iets uit? Als't is zoals gij zegt, zijt ge gewoon uw tijd aan't verdoen door het bij elke nieuwe gelegenheid te posten.

Achja, rook verbod. Why not, dan rook ik minder.
Hiapoe zei:
3. De meeste discussies, problemen, wereldvraagstukken,... hebben een genuanceerd antwoord nodig en zijn dikwijls niet met 1 zin samen te vatten. (cfr. vreemdelingenproblematiek, Bush-administratie,...) Elk antwoord op deze problemen heeft tot op zeker hoogte zijn waarde en zijn gelijk op bepaalde punten.
De discussie omtrent roken is imo echter een heel eenvoudige discussie met slechts 1 oeverloos duidelijk en onnuanceerbaar antwoord... Vandaar dat ik mezelf telkens (tot 7-8 maal toe) moet herhalen... er valt namelijk niks anders over te zeggen:p
Dus zijt ge pretty much uw tijd en moeite aan't verdoen. Ge geeft een antwoord dat iedereen dan toch al weet.

sneax

Legacy Member
Ik rook enkel int weekend op café - das is zo lichtjes begonnen met af en toe een sigaret te vragen en nu koop ik zelf pakskes, meestal 1.5 pakske per weekend. Sinds wanneer? Kweeniegoed, zo ongeveer van begin dit jaar, dus vanaf mijn 20 (21 geworden in februari).

Kepa

Legacy Member
GMotha zei:
Dus zijt ge pretty much uw tijd en moeite aan't verdoen. Ge geeft een antwoord dat iedereen dan toch al weet.
de kerel gaat zelfs nooit meer op cafe vanwege rokers... wat wilt ge dat die anders doet met zijn tijd?

Emu

Legacy Member
SveltestSword zei:
lol, bij mij juist hetzelfde...
tis ergens nog goeikoper ook... omdak echt weinig smoor hem ik genoeg aan een goei joint (pakt 2.5 euro) als dak 5 pinten op heb (pakt 7.5euro)

Ik ben totaal gestopt met drinken, en gewoon roken doe ik niet, om de 14 dagen ofzo ne halve joint (75%weed/25% tabak) die ik dan deel met mijne broer. Hij gaat kopen in een shop en das dus de goede kwaliteit en niet zo duur. En daar krijgt ge een heel happy gevoel van, net hetzelfde dan als je 3-4 pinten zou drinken, en geen koppijn enzo, voor mij perfect :niceone:

Bram

Legacy Member
rookverbod in café's... ik hem er een beetje gemengde gevoelens over...

die keer dat we in venetie naar dien discotheek zijn geweest en ge terug komt en de volgende ochtend riekt er niets naar sigaretten, das wel zalig.... maar anderzijds, alsek op cafe ga vinnek het wel nie zo erg da de mensen een sigaret roken... ik hem zelf nog ff gerookt en ik weet da da voor hen die roken heel ontspannend kan zijn om op bv op cafe een sigaret te roken...

als ge kijkt naar de rokers - nietrokers verhouding op cafe denk ik dat het zinniger is om geen rookverbod in te voeren...

anderzijds, de negatieve effecten van passief meeroken... tis een moeilijke beslissing

Hiapoe

Legacy Member
SveltestSword zei:
rookverbod in café's... ik hem er een beetje gemengde gevoelens over...

die keer dat we in venetie naar dien discotheek zijn geweest en ge terug komt en de volgende ochtend riekt er niets naar sigaretten, das wel zalig.... maar anderzijds, alsek op cafe ga vinnek het wel nie zo erg da de mensen een sigaret roken... ik hem zelf nog ff gerookt en ik weet da da voor hen die roken heel ontspannend kan zijn om op bv op cafe een sigaret te roken...
De enige reden waarom het ontspannend is, is omdat ze verslaafd zijn... Hun lichaam heeft nicotine nodig, dus zonder nicotine zal hun lichaam zenuwachtig beginnen worden. Een sigaret is dan inderdaad ontspannend.
Maar iemand die niet rookt heeft die 'rustgeving' niet nodig dusja... dat is geen argument hé...

als ge kijkt naar de rokers - nietrokers verhouding op cafe denk ik dat het zinniger is om geen rookverbod in te voeren...
Ik ga even een rekensommetje maken: Als de verhouding rokers-niet rokers op café meer dan 50% rokers is, en hier in deze poll aantoont dat meer dan 60% van de jongeren niet rookt. Dan wil dat zeggen dat er een hele boel jongeren zijn die (zoals ik) weinig tot nooit op café gaan om die reden! Ik kan het niet bewijzen, maar ik heb inderdaad een sterk vermoeden dat er meer mensen zijn dan ge denkt die weinig of nooit naar café, dancing, fuif,... gaan mede omwille van het roken (naast misschien nog wel redenen, maar het zal er zeker één van zijn).

Ik ben daar nu misschien tE radicaal in, en ik geef dat ook graag toe dat ik niet echt van de normaalste ben op dat vlak. Maar er zullen heel wat mensen telkens ze uitgaan/op café gaan een immense afkeer hebben van de rook.

anderzijds, de negatieve effecten van passief meeroken... tis een moeilijke beslissing
'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje' ... 'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje' ... 'Andere mensen kanker doen krijgen' vs. 'ontspannend sigaretje'

The agony of choice...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan