Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

`Perre´

Legacy Member
canabis = gevaarlijk, maat van mij is psychotisch geworre door da spul

ikzelf heb 2jaar gerookt, ben nu 5 dagen gestopt (toevallig he :D)
en amai menne frak, khem wel veel goesting, maar ik kan me ni inbeelden oeda ge na 10j roken nog stopt :unsure:

Kazier

Legacy Member
Ben ook net gestopt... Van 1 - 2 pakjes per dag naar nix is onmenselijk... Ik ben onverdraagbaar, enorm snel geirriteerd en compleet onvriendelijk tov van alles en iedereen...

Iemand die weet hoe lang die fase duurt?

Virz

Legacy Member
Kazier zei:
Ben ook net gestopt... Van 1 - 2 pakjes per dag naar nix is onmenselijk... Ik ben onverdraagbaar, enorm snel geirriteerd en compleet onvriendelijk tov van alles en iedereen...

Iemand die weet hoe lang die fase duurt?

Hangt af van persoon tot persoon..
Gwn ff doorbijten. Gevoel zwakt wel af na een tijdje. Probeer kauwgum..kdacht dat dat hielp omdat je dan tg iets in je mond hebt.

LeSec

Legacy Member
gert goovaerts zei:
De VRT is dus de mediamaatschappij van de overheid. wat wil de overheid, dat de mensen stoppen met roken, daarom gaan ze op de gevoelens spelen.


Wa voor ne nitwit zijde infeite wel?
Precies of ze gaan daarmee op de gevoelens inspelen? Het is gewoon een opsomming van een aantal dingen die in een studie stonden.

Da bericht staat wss op 10talle andere sites ook, die niet overheidsgericht zijn (of beïnvloed worden door). Hetgeen hier telt is de volksgezondheid.

De overheid heeft er volgens mij zelfs meer baat bij om de rokers te laten bestaan, al die taxen daze daarmee innen, zonder rokers ziet ze meteen ne ganse post verdwijnen. In elk geval, alsge op iemand moet beginnen kreften, doe het dan op uzelf, want gij zijt het die rookt en anderen hun gezondheid in gevaar brengt.

_DM_

Legacy Member
Dude87 zei:
gaat dan nie op cafe eh

cafes zijn dervoor gekend: drinken en smoren, alst u nie aanstaat blijft dan buiten

Wtf gast, dus het grootste deel van de bevolking moet boeten omdat een groep koppigaards hun kankerstokken niet kan laten ?

Private_BE

Legacy Member
SveltestSword zei:
Waar ik me echter wel ongelooflijk kan over ergeren, zijn moeders die roken terwijl ze zwanger zijn, of als ze nog kleine kinderen hebben.

Ge gelooft het waarschijnlijk niet maar dan is het uw zaak maar mijn oma is begonnen met roken of rookte al maar waar het om gaat is dat de dokter dat zei nu zeggen dokters schadelijk maar mijn oma moest bijna roken precies.

Dus dan moet je de dokters maar geloven vroeger :doh:
Mijn pa heeft er niet echt onder geleden zo te zien :D

GMotha

Legacy Member
Virz zei:
Hangt af van persoon tot persoon..
Gwn ff doorbijten. Gevoel zwakt wel af na een tijdje. Probeer kauwgum..kdacht dat dat hielp omdat je dan tg iets in je mond hebt.
Houdt u met iets bezig.
Tis bij mij (ik rook nog steeds) opgevallen dat eens ik ergens intensief mee bezig ben ik pakken minder rook. Als ik bijv bezig ben met schilderen zit ik vaak 3à4 uur aan een stuk zonder sigaretten zonder de goesting, waarschijnlijk omdat ik dan geobsedeerd ben^^

blaZe

Legacy Member
gert goovaerts zei:
ten eerst..wa is ne nitwit? gebruik op zn minst coole terminologie eh!
en euhm, een levenles geven is al van int begin de hoofdfunctie van de VRT. Waarvoor denkt ge da progmrammas als Thuis bestaan. Om aan te tonen dat drugs en roken slecht is(want sophie zat aan de XTC, wat een stoute!!! Ok ze ziet er wel stout uit,mmm :p)

kijkt gij naar thuis? ieuw, welke (jongere) mens kijkt naar eender welke serie gelijk thuis ofzo ...

en wat verwacht je anders? ook nonkel Jef is ne pedofiel en hij is ne coole kerel waar iedereen naar opkijkt. diene Sophie zit aan de drugs en daar word je superslim EN rijk van als gebruiker... yeuh !! :applause: en serie die gaat scoren waar het doelpubliek volwasseren zijn (en vaak vrouwelijk).

wat ne logica.

Hmgrwngd

Legacy Member
gert goovaerts zei:
en euhm, een levenles geven is al van int begin de hoofdfunctie van de VRT. Waarvoor denkt ge da progmrammas als Thuis bestaan. Om aan te tonen dat drugs en roken slecht is(want sophie zat aan de XTC, wat een stoute!!! Ok ze ziet er wel stout uit,mmm :p)
:sop:

Ben ik de enige die dit absolute bullshit vind ?

Zo'n programma's blijven enkel draaien omdat ze een publiek hebben. (als in een economische markt: Vraag - aanbod)
Dat publiek moeten ze kunnen strikken door in te spelen op actuele problemen of hete hangijzers.
Dan breiden ze daar een gruwelijk - vaak tergend debiel - oppervlakkig verhaaltje aan vast, en omdat het thema iets is wat in de maatschappij afspeelt, slaat het aan bij een aantal kijkers.

Moralen of levenslessen hebben er volgens mij NIKS mee te maken. ;)
Wa gaan ze immers doen ?
Een aflevering van Thuis maken waarin ze tonen hoe slecht gokverslavingen nie zijn, gevolgd door de Lotto-uitslagen ?
Een aflevering van Thuis maken waarin ze tonen hoe slecht drugs niet zijn, gevolgd door reclame voor Leffe, Maes ?

Het verkoopt; niet meer , niet minder . :)

bhaalspawn

Legacy Member
En toch is het imo vaak om de morele lessen gedaan.
Probleem is dat je het mooi moet verpakken zodat het er niet te dik opligt en daar speelt dan de vraag en aanbod.

Fata morgana en allemaal sam:
beide duidelijk gericht op 'samenhorigheid' maar daar waar het er bij sam allemaal te dik opgelegd was, was fata subtieler.
Gevolg: Allemaal sam is afgeblazen en Fata morgana zit al aan zijn Xste seizoen.

Vaak wordt er ook over 'de' morele les gedacht eer men het seizoen gaat schrijven.

LeSec

Legacy Member
gert goovaerts zei:
ten eerst..wa is ne nitwit? gebruik op zn minst coole terminologie eh!
en euhm, een levenles geven is al van int begin de hoofdfunctie van de VRT. Waarvoor denkt ge da progmrammas als Thuis bestaan. Om aan te tonen dat drugs en roken slecht is(want sophie zat aan de XTC, wat een stoute!!! Ok ze ziet er wel stout uit,mmm :p)

Nitwit: Pak uw woordenboek, desnoods een Engels woordenboek

Die hoofdfunctie is al lang verdwenen, alsge e paar levenslessen wilt kunde soms sporadisch is naar canvas kijken, voor de rest komen levenslessen door gewoon te leven en ervaringen op te doen.

Thuis en consoorten werken gewoon diverterend (hier gaje een Nederlands woordenboekske voor nodig hebben), nie meer of ni minder. Er zijn slechts weinig mensen die levenslessen uit thuis gaan halen, tenzij kinderen ofzo.

Hmgrwngd

Legacy Member
Full House ...
DAT WAREN MORELE LESSEN ! :p

Dien z'n dochter had blikje bier gedronken
-> melodramatisch muziekje met violen op de achtergrond
-> 10minuten gejank over hoe slecht alcohol wel niet is.

En als ik naar de straten in België kijk; Jep, die morele lessen werken echt; niemand drinkt nog bier dezer dagen. :p

LeSec

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Full House ...
DAT WAREN MORELE LESSEN ! :p

Dien z'n dochter had blikje bier gedronken
-> melodramatisch muziekje met violen op de achtergrond
-> 10minuten gejank over hoe slecht alcohol wel niet is.

En als ik naar de straten in België kijk; Jep, die morele lessen werken echt; niemand drinkt nog bier dezer dagen. :p

Tjah elk Amerikaans programma lijkt da te bevatten :wtf:
Ge moet ma is naar "Days of our lives", "The Bold and the beautiful" etc.. kijken, of da een program op den mtv over die worstelaar daar, ben die pipo zijn naam vergete, of die bountyhunters daar, elke aflevering wordt steevast afgesloten met een of ander morele les, en niet zomaar verborgen maar expliciet verteld :p dikke pret!

Bart Religion

Legacy Member
Begonnen op 13 jaar, echt beginnen roken vanaf 15, nu rook ik één pakje per week maximum, soms minder.

EclipX

Legacy Member
Van me eerste middelbaar, dus ongeveer 13 jarige leeftijd, ben dan op 15, wat begonnen met weed enzo, en zit nog steeds soms wat weed te roken, ben wel zwaar verslaafd aan sigarettn :(

TrickY.

Legacy Member
Begonnen aan mijn 17,5 jaar. Ben nu 18 en een beetje. Begin was heel onschuldig (zoals bij iedereen zeker?)... Rookte enkel op fuiven / in cafés. Sinds een tijdje meer beginnen roken en rook nu ongeveer 4/5 sigaretten per dag (meer alsk 's avonds nog terraske doe of int weekend wanneer ik naar een fuif ga bvb).

LeSec

Legacy Member
gert goovaerts zei:
doe is ni zo uit de hoogte, kben heus ni dom ! kheb echt nen hekel aan dikkenekkerij

Euhm, kweet ni of ge het door hebt ma ik heb gewoon Hmgrwngd gequoted en nadien zijn punt nogwat meer met voorbeelden gestaafd, en daar was bij mijn weten niets dikkenekkerig aan...

Tha_nOn

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Euhm, kweet ni of ge het door hebt ma ik heb gewoon Hmgrwngd gequoted en nadien zijn punt nogwat meer met voorbeelden gestaafd, en daar was bij mijn weten niets dikkenekkerig aan...
en het feit dat ge uw info haalt uit 'days of our lives' en 'bold of the beautiful' zou ik al zeker ni als dikkenekkerig aanzien:p

LeSec

Legacy Member
Tha_nOn zei:
en het feit dat ge uw info haalt uit 'days of our lives' en 'bold of the beautiful' zou ik al zeker ni als dikkenekkerig aanzien:p

Hey, dat zijn toevallig wel extreem kwaliteitsvolle programma's, tismaar daget beseft

Brooke en Ridge :love:

Wat een koppel!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan