Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
_DM_ zei:
Doe eens normaal ipv achterlijke commentaren te posten.
Als ik nu eens een barkruk op uw gezicht sla in een café, dan kan ik ook zeggen 'moest je hier maar niet komen, met die café-ruzies enzo' ?
:wtf: Wa heeft dat nu met elkaar te maken

prozackx

Legacy Member
|) ][ |V| ][ zei:
:wtf: Wa heeft dat nu met elkaar te maken
zijn punt is:

met roken schaad je de gezondheid van je mede-cafeganger.
met barkrukken slaan schaad je de gezondheid van je mede-cafeganger.

OT: ik rook niet: dus maak cafes maar lekker rookvrij. geen stank meer in men kleertjes :woohoo:

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
ik heb eens 3 weekends gerookt (dus 3 avonden)

gewoon uit zattigheid als ze u dat dan aanbiede .. voor de rest nooit gedaan en zal het ook nooit doen (die nasmaak is ZWAAAAAR degoutant)

neomitochondria

Legacy Member
ik rook normaal ook niet, af en toe eens een joint mss.

maar bv gisterenavond heb ik toch met een maat tijdens het uitgaan ene pak gekocht :), we hadden er gewoon goesting achter en het smaakte goed ook :)

maar verslaafd ben ik zeker niet :), het was de eerste keer in 5-6 maand dat ik wss nog eens een pak gekocht heb met maat

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
prozackx zei:
zijn punt is:

met roken schaad je de gezondheid van je mede-cafeganger.
met barkrukken slaan schaad je de gezondheid van je mede-cafeganger.

OT: ik rook niet: dus maak cafes maar lekker rookvrij. geen stank meer in men kleertjes :woohoo:


ik rook ook niet en toch vind ik dat sigaret lucht de sfeer in uitgaans koten maakt. Zonder die sigarette geur ertussen zou het al helemaal andere sfeer zijn denk ik .. heeft nog iets gezellig

Myst!Q

Legacy Member
In eenzame tijden zoals deze steek ik ook graag eens eentje op, god wat haat ik die grote vakantie .. :)

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
grote vakantie haten ...hmmm
ik weet soms ook niet wat doen, maar ze haten... NO WAY
me liever vervelen dan boring op schoolbank zitten :D

-[Weasle]-

Legacy Member
rook toch al een tijdje,
vroeg begonnen (voor mn 14)
*edit: en ja kdurf nu en dan toep toeleggen met vrienden ^^

GMotha

Legacy Member
prozackx zei:
met roken schaad je de gezondheid van je mede-cafeganger.
met barkrukken slaan schaad je de gezondheid van je mede-cafeganger.
Maakt geen sense. Mocht zulke vergelijking gebruikt worden als "argument" tegen de mening van anti-rokers, zou het direct afgedaan worden als kinderachtig en belachelijk. (wat het ook is)

Maar als ge'r toch van overtuigd zijt: we kunnen anders eens 15 minuten roken in de buurt van iemand en 15 minuten aan een stuk met een barkruk op iemand timmeren. Dan zullen we zien wat't gezondste is: op korte en lange termijn. Als we dan toch gaan overdrijven.

Bubbling Zombie

Legacy Member
_DM_ zei:
Doe eens normaal ipv achterlijke commentaren te posten.
Als ik nu eens een barkruk op uw gezicht sla in een café, dan kan ik ook zeggen 'moest je hier maar niet komen, met die café-ruzies enzo' ?

:unsure: .

Ik snap niet dat iedereen daar zo'n probleem van maakt. Kvind het precies erger dat er zatlappen over mijn schoenen kotsen dan dat er mensen in mijn buurt staan te roken. En weet je wat, mij irriteren de mensen die zo anti-roken preken afvuren om de vijf minuten VEEEEL harder dan ne kameraad die een sigaret opsteekt.

Hiapoe

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
:unsure: .

Ik snap niet dat iedereen daar zo'n probleem van maakt. Kvind het precies erger dat er zatlappen over mijn schoenen kotsen dan dat er mensen in mijn buurt staan te roken. En weet je wat, mij irriteren de mensen die zo anti-roken preken afvuren om de vijf minuten VEEEEL harder dan ne kameraad die een sigaret opsteekt.

Ik heb het volgende altijd een goeie vergelijking gevonden: Als ik nu es een café zou binnen gaan, en een klein stinkbommeke aansteek met de geur van rotte eieren en nog een bepaalde stof erin die uw ogen wa doet pieken. en als die op is, steek ik de volgende op, etc. tot in gans het café een prachtig geurtje hangt en een wasem van stank die ook nog uw ogen wa doet pieken.
En op de vraag of ik daarmee wil stoppen of buiten wil gaan? "Jama, ik ruik da gewoon graag... kan ik eraan doen da gij da nie graag ruikt of daar piekende ogen van krijgt..." (ik denk da ik rap zou buiten liggen)

(Nu heb ik de stinkende walm bewust nog geen gezondheidsschadelijke stoffen doen bevatten, omdat voor mij de stank en oogirritatie belangrijkst zijn om anti-roken te zijn)

Maar ik denk dat dit wel een perfecte vergelijking is... Voor mij is het LETTERLIJK zo dat ik, als ik een café binnenkom, ergens binnenstap waar 100 kleine stinkbommetjes zijn afgegaan (met sigarettereuk) en een wasem hangt die in mijn ogen piekt...

Bubbling Zombie

Legacy Member
Hiapoe zei:

Hey, da's uw goed recht. Ga dan naar een ander café, daar kwets je de uitbater harder mee dan beginnen te roepen en tieren hoor :)

't enige is dat jij weeral de mensen die niet expliciet anti-roken zijn demoniseert. Which is plain annoying!

Hiapoe

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Hey, da's uw goed recht. Ga dan naar een ander café, daar kwets je de uitbater harder mee dan beginnen te roepen en tieren hoor :)

't enige is dat jij weeral de mensen die niet expliciet anti-roken zijn demoniseert. Which is plain annoying!

Ik demoniseer niemand :) En wees gerust, ik heb nog nooit van mijn leven geroepen of getierd in een café. en naar een ander café gaan haalt ook niks uit want er wordt hier in Belgie overal binnen gerookt.
Het feit is dat ik praktisch nooit op café of naar een fuif ga. Eerlijk gezegd, het is een aantal jaar geleden da ik nog een café ben binnengeweest, en grote reden daarvoor is dat er gerookt wordt in een café...

Wat mij eigenlijk 'annoyed' is dat de rokers de frustratie van de niet-rokers niet verstaan... snappen die dat nu niet dat een rokerige ruimte voor veel mensen gewoon enorm ambetant is! En nie zomaar van, och we kunnen er wel mee leven, maar zodanig ambetant dat ze nooit meer op café gaan hé!
Als het zou stinken naar rotte eieren in elk café, dan zou jij op de duur ook veel minder of niet meer op café gaan hé! Daar moet je het echt mee vergelijken... een beetje 'inlevingsvermogen' is hier het toverwoord.

Net zoals ik me kan inleven dat je wil roken en dat je daar verslaafd aan bent. Maar roken kan je ook buiten doen! Ik heb niks tegen rokers (de personen an sich) maar wel tegen roken (de handeling)!

Ik demoniseer niemand en ik denk dat ik mag zeggen dat ik een duidelijke, rustige, beredeneerde discussie voer... dus gelieve mij in het vervolg niet in het vakje te duwen van onberedeneerde flame-spuwers, want dat is absoluut nooit mijn bedoeling van enige discussie.
Dank bij voorbaat.

stoomboot

Legacy Member
Dude87 zei:
gaat dan nie op cafe eh

cafes zijn dervoor gekend: drinken en smoren, alst u nie aanstaat blijft dan buiten

Dus niet-rokers die er niet goed tegekunne worde nual door de rokers aangeraden weg te blijven? :naughty:

Goed dat er ooit een fatsoenlijk rookverbod gaat kome :applause:
Damn, maak da mee... Discriminatie, 't zijn net die mensen met hun vuurtjes die zich in godsnaam moete aanpasse, ni andersom!

Sommige mensen worde nu eenmaal misselijk van die geur en dien damp en willen toch nog altijd graag met hun vriende ff naar café...

prozackx

Legacy Member
GMotha zei:
Maakt geen sense. Mocht zulke vergelijking gebruikt worden als "argument" tegen de mening van anti-rokers, zou het direct afgedaan worden als kinderachtig en belachelijk. (wat het ook is)

Maar als ge'r toch van overtuigd zijt: we kunnen anders eens 15 minuten roken in de buurt van iemand en 15 minuten aan een stuk met een barkruk op iemand timmeren. Dan zullen we zien wat't gezondste is: op korte en lange termijn. Als we dan toch gaan overdrijven.

Ik ga volledig akkoord, ik verduidelijkte enkel zijn punt aan iemand anders.

Zelf stoor ik me er niet zo aan, ik vind rook zelfs niet echt vies ruiken (als niet-roker). Alleen stinkende kleren irriteren me.

Thales

Legacy Member
binnen een jaar ofzo, mag er in geen enkel café meer gerookt worden
of wanneer komt die regel?
nuja, ik vind dat schitterend

Hiapoe

Legacy Member
Thales zei:
binnen een jaar ofzo, mag er in geen enkel café meer gerookt worden
of wanneer komt die regel?
nuja, ik vind dat schitterend

Is dat zo? Heb je daar een officiele bron van?
Zou inderdaad zalig zijn :D kan ik eindelijk nog es op café gaan...

neomitochondria

Legacy Member
denk eerlijk gezegd niet dat dat er ooit van zal komen, ofwel zullen de cafes een rookruimte moeten hebben en een rookvrije ruimte ofzo, dat is nog doenbaar.

russian

Legacy Member
Etablissementen die meer omzet genereren uit eten dan uit drank worden verplicht rookvrij in het begin van het volgende jaar. Denk dan bijvoorbeeld aan broodjeszaken e.d.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan