Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

Hiapoe

Legacy Member
neomitochondria zei:
denk eerlijk gezegd niet dat dat er ooit van zal komen, ofwel zullen de cafes een rookruimte moeten hebben en een rookvrije ruimte ofzo, dat is nog doenbaar.

Volledig rookverbod is ook doenbaar zenne. Het is al zo in verschillende landen, dus zeker en vast doenbaar!

_DM_

Legacy Member
[HBV]-=XortioN=- zei:
ik rook ook niet en toch vind ik dat sigaret lucht de sfeer in uitgaans koten maakt. Zonder die sigarette geur ertussen zou het al helemaal andere sfeer zijn denk ik .. heeft nog iets gezellig

Das omda ge nooit anders hebt geweten ;)
In Ierland is er een totaal rookverbod in cafe's, restaurants,... en dat wordt daar gerespecteerd, elk café heeft daar een luifel waar rokers onder kunnen staan en hun kankerstokjes oppaffen, waarna ze terug naar binnen gaan en iedereen doet dat. Het is trouwens ingevoerd zonder inspraak van iemand.
Maar hier is de overheid bang om de arme burger, de horeca, de tabaksector en weetikveelwienogallemaal tegen de schenen te schoppen :niceone: En dat terwijl het merendeel van de mensen niet rookt maar er niets op zegt 'omdat het erbij hoort' (of omdat ze anders reacties krijgen à la "Als het u ni aanstaat bol het dan maar af", zoals er hier een paar redeneren.)

Hiapoe

Legacy Member
_DM_ zei:
Das omda ge nooit anders hebt geweten ;)
In Ierland is er een totaal rookverbod in cafe's, restaurants,... en dat wordt daar gerespecteerd, elk café heeft daar een luifel waar rokers onder kunnen staan en hun kankerstokjes oppaffen, waarna ze terug naar binnen gaan en iedereen doet dat. Het is trouwens ingevoerd zonder inspraak van iemand.
Maar hier is de overheid bang om de arme burger, de horeca, de tabaksector en weetikveelwienogallemaal tegen de schenen te schoppen :niceone: En dat terwijl het merendeel van de mensen niet rookt maar er niets op zegt 'omdat het erbij hoort' (of omdat ze anders reacties krijgen à la "Als het u ni aanstaat bol het dan maar af", zoals er hier een paar redeneren.)

² idem dito

Crashtestdummy

Legacy Member
en der is ook een groot deel die er gewoon niks op tegen eeft en niet den overtuigden anti-roker gaat uithangen

Virz

Legacy Member
[HBV]-=XortioN=- zei:
ik heb eens 3 weekends gerookt (dus 3 avonden)

gewoon uit zattigheid als ze u dat dan aanbiede .. voor de rest nooit gedaan en zal het ook nooit doen (die nasmaak is ZWAAAAAR degoutant)

Zo begint het..slechte nasmaak heb je na tijdje niet meer.
Dit kan zeker een jaar doorgaan zonder dat je het doorhebt.. af en toe eentje, soms een maand zelfs niet maar tg blijf je het doen totdat je niet meer zonder kunt

_DM_

Legacy Member
Dude87 zei:
en der is ook een groot deel die er gewoon niks op tegen eeft en niet den overtuigden anti-roker gaat uithangen

Het overgrote deel van de niet-rokers zegt daar niks op omdat ze anders nergens meer kunnen komen, dankzij mensen die hun vieze gewoonte belangrijker vinden dan de gezondheid van anderen. Geef ze echter de keuze algemeen rookverbod vs roken op café, restaurant,... en het zal vrij duidelijk worden.

GMotha

Legacy Member
_DM_ zei:
en dat wordt daar gerespecteerd, elk café heeft daar een luifel waar rokers onder kunnen staan en hun kankerstokjes oppaffen, waarna ze terug naar binnen gaan en iedereen doet dat.
Ja, logisch gevolg. Vele café hebben dan prolly dankzij een gebrek aan ruimte zo'n luifel dichtbij de deur staan (das rapper binnen en buiten), gaan de niet-rokers klagen dat ze ni naar café kunnen gaan omdat ze dan eerst langs een groepke rokers dat zich bij de deur heeft opgesteld. Geloof me, als hier een rookverbod is in café's gaan de anti-rokertjes niet stoppen met nieuwe eisen te stellen.

Of terraskes. Wat daarmee te doen?

Crashtestdummy

Legacy Member
aha, sjans dawwe daar nog kunnen zitten :D
en als de wind wa goe zit gaat het recht in het cafe waaien :)

Hiapoe

Legacy Member
GMotha zei:
Ja, logisch gevolg. Vele café hebben dan prolly dankzij een gebrek aan ruimte zo'n luifel dichtbij de deur staan (das rapper binnen en buiten), gaan de niet-rokers klagen dat ze ni naar café kunnen gaan omdat ze dan eerst langs een groepke rokers dat zich bij de deur heeft opgesteld. Geloof me, als hier een rookverbod is in café's gaan de anti-rokertjes niet stoppen met nieuwe eisen te stellen.

Of terraskes. Wat daarmee te doen?

Ik heb 1,5 jaar in Dublin gewoond, dus ik kan u antwoorden op uw vragen ;)

1. De meeste café's hebben daar (meestal achteraan) een open koerke (meestal een deel overdekt) waar rokers kunnen roken.
2. Aan de voorkant van de café's staan inderdaad meestal een heel hoopje rokers, maar da geeft nie. Wees gerust, ZO onverdraagzaam zijn wij (niet-rokers) nu ook weer niet ;)
3. Ik heb daar in Dublin geen 1 keer gezaagd over rokers... Ik kan u dus verzekeren dat als er een rookverbod komt in Belgie zoals het in Ierland is, dat ge de niet-rokers nie meer zult horen klagen! :D Het moet imo opninion eens gedaan zijn dat de rokers denken dat ze persoonlijk aangevallen worden als de niet-rokers vragen om niet te roken. NEE, we klagen de rook en het roken aan, niet de rokers (de personen zelf). Veel van mijn vrienden zijn rokers en dat zijn daarom geen minder goeie vrienden. Maar de rook die ze uitstoten vind ik afgrijselijk en afstotend!
4. Op een terras mag er wel gerookt worden, das buiten.

_DM_

Legacy Member
GMotha zei:
Ja, logisch gevolg. Vele café hebben dan prolly dankzij een gebrek aan ruimte zo'n luifel dichtbij de deur staan (das rapper binnen en buiten), gaan de niet-rokers klagen dat ze ni naar café kunnen gaan omdat ze dan eerst langs een groepke rokers dat zich bij de deur heeft opgesteld. Geloof me, als hier een rookverbod is in café's gaan de anti-rokertjes niet stoppen met nieuwe eisen te stellen.

Of terraskes. Wat daarmee te doen?

Op een terras heb ik ook niet veel last van een roker hoor, het is en blijft buiten he... Tenzij het zo'n papzak is met een stinkende sigaar die de rook in m'n gezicht blaast :p
Het vetgedrukte is een drogreden om toch maar dat rookverbod tegen te houden imo, Hiapoe kan het beamen dat zoiets in de verste verte niet klopt.

GMotha

Legacy Member
Als een rookverbod in cafés ingaat, en ze't daarbij houden (dus terraskes en een rokersgelegenheid buiten beschikbaar) mogen ze't voor mijn part invoeren. (ik zit met dit weer zowiezo altijd buiten)
Er is geen moeite aan even buiten te staan.

Hiapoe

Legacy Member
GMotha zei:
Als een rookverbod in cafés ingaat, en ze't daarbij houden (dus terraskes en een rokersgelegenheid buiten beschikbaar) mogen ze't voor mijn part invoeren. (ik zit met dit weer zowiezo altijd buiten)
Er is geen moeite aan even buiten te staan.

Tleven kan schoon zijn als we allemaal overeen komen é :D :D

*Vrolijke vrolijke vrieeeeeeeeeenden, dat zijn wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjj...*

Flatcat

Legacy Member
Gerookt van mijn 14 tot ... mijn 30ste.

Ben welgeteld 1 week geleden gestopt. :crazy: .Ik weet zeker dat ik het ga volhouden aangezien ik het niet mis en 0,0 afkickverschijnselen heb. Ik had zo van die NiQuitin klevers gekocht maar ben daarmee gestopt na enkele uren wegens jeuk en branderig gevoel op mijn arm.
Als ik had geweten dat stoppen ZO gemakkelijk was had ik het eerder gedaan :doh: .Zoveel geld en gezondheid weggesmeten... .
Ik was gewoon bang voor de afkick. Enkel als ik nog maar dacht aan stoppen brak het angstzweet me uit.
Ik las het boek van Allen Carr "the easy way to quit smoking" en wat die man zegt houdt massa's steek en is een echte aanrader als je van die vuiligheid afwil (Ik las vanmorgen echter dat longkanker is vastgesteld bij hem,hij rookte 60 tot 100 sigaretten per dag en dat 40 jaar lang). Wat ook helpt is dat ik sinds 2 maand in de VS woon en ze zijn hier redelijk fel anti-rokers.... .

Enfin,blij dat ik er vanaf ben en na 1 weekje voel ik mij supergoed. Ik kan niet wachten tot al de vuiligheid uit mijn lijf is binnen x aantal weken/maanden/jaren. Ben ook al terug begonnen hardlopen en fitnessen en mijn conditie gaat er dagelijks met rasse schreden op vooruit.

Hiapoe

Legacy Member
Flatcat zei:
Gerookt van mijn 14 tot ... mijn 30ste.

Ben welgeteld 1 week geleden gestopt. :crazy: .Ik weet zeker dat ik het ga volhouden aangezien ik het niet mis en 0,0 afkickverschijnselen heb. Ik had zo van die NiQuitin klevers gekocht maar ben daarmee gestopt na enkele uren wegens jeuk en branderig gevoel op mijn arm.
Als ik had geweten dat stoppen ZO gemakkelijk was had ik het eerder gedaan :doh: .Zoveel geld en gezondheid weggesmeten... .
Ik was gewoon bang voor de afkick. Enkel als ik nog maar dacht aan stoppen brak het angstzweet me uit.
Ik las het boek van Allen Carr "the easy way to quit smoking" en wat die man zegt houdt massa's steek en is een echte aanrader als je van die vuiligheid afwil (Ik las vanmorgen echter dat longkanker is vastgesteld bij hem,hij rookte 60 tot 100 sigaretten per dag en dat 40 jaar lang). Wat ook helpt is dat ik sinds 2 maand in de VS woon en ze zijn hier redelijk fel anti-rokers.... .

Enfin,blij dat ik er vanaf ben en na 1 weekje voel ik mij supergoed. Ik kan niet wachten tot al de vuiligheid uit mijn lijf is binnen x aantal weken/maanden/jaren. Ben ook al terug begonnen hardlopen en fitnessen en mijn conditie gaat er dagelijks met rasse schreden op vooruit.

Proficiat, veel succes en volhouden!!
Om het op z'n Amerikaans te zeggen: "Go for it!" ;)

Bontus

Legacy Member
nice one flatcat, veel succes alvast ;)
dat boek van Allen Carr is precies wel de beste methode om te stoppen.

Mr zappa

Legacy Member
Flatcat zei:
Gerookt van mijn 14 tot ... mijn 30ste.

Ben welgeteld 1 week geleden gestopt. :crazy: .Ik weet zeker dat ik het ga volhouden aangezien ik het niet mis en 0,0 afkickverschijnselen heb. Ik had zo van die NiQuitin klevers gekocht maar ben daarmee gestopt na enkele uren wegens jeuk en branderig gevoel op mijn arm.
Als ik had geweten dat stoppen ZO gemakkelijk was had ik het eerder gedaan :doh: .Zoveel geld en gezondheid weggesmeten... .
Ik was gewoon bang voor de afkick. Enkel als ik nog maar dacht aan stoppen brak het angstzweet me uit.
Ik las het boek van Allen Carr "the easy way to quit smoking" en wat die man zegt houdt massa's steek en is een echte aanrader als je van die vuiligheid afwil (Ik las vanmorgen echter dat longkanker is vastgesteld bij hem,hij rookte 60 tot 100 sigaretten per dag en dat 40 jaar lang). Wat ook helpt is dat ik sinds 2 maand in de VS woon en ze zijn hier redelijk fel anti-rokers.... .

Enfin,blij dat ik er vanaf ben en na 1 weekje voel ik mij supergoed. Ik kan niet wachten tot al de vuiligheid uit mijn lijf is binnen x aantal weken/maanden/jaren. Ben ook al terug begonnen hardlopen en fitnessen en mijn conditie gaat er dagelijks met rasse schreden op vooruit.


Wil u niet ontmoedigen, en chapeau als je het uithoud MAAR de EERSTE weken zijn peanuts!!! Het is pas vanaf de derde week dat de meeste het lastig krijgen, je lichaam verwerkt eerst nog de aanwezige nicotine en het is pas als die uit je lijf is verdwenen dat je lichaam naar een verse dosis begint te smachten.
En dat kan effe duren :)

Kan u verzekeren als je binnen paar weekjes op cafe hangt of in een eetgelenheid ( twee plaatsen waar je snelst weer "goesting" krijgt) dat je het verdomd moeillijk zal hebben als de geur aan je neus voorbijkomt!

eniac

Legacy Member
Eerste barrière was voor mij na een dag of twee. Daarna gaat het goed, maar inderdaad, na een maand of meer kreeg ik toch weer meer goesting.

Nu na een jaar of twee is het wel helemaal in orde :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan