Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

Hiapoe

Legacy Member
eniac zei:
Eerste barrière was voor mij na een dag of twee. Daarna gaat het goed, maar inderdaad, na een maand of meer kreeg ik toch weer meer goesting.

Nu na een jaar of twee is het wel helemaal in orde :)

Ik heb nog nooit in heel mijn leven ook nog maar 1 trek genomen van eender welke rookwaar :D
En nu ben ik 25 dus kzal er nu wel nie meer mee beginnen ;)

Akai

Legacy Member
Mr zappa zei:
Wil u niet ontmoedigen, en chapeau als je het uithoud MAAR de EERSTE weken zijn peanuts!!! Het is pas vanaf de derde week dat de meeste het lastig krijgen, je lichaam verwerkt eerst nog de aanwezige nicotine en het is pas als die uit je lijf is verdwenen dat je lichaam naar een verse dosis begint te smachten.
En dat kan effe duren :)

Kan u verzekeren als je binnen paar weekjes op cafe hangt of in een eetgelenheid ( twee plaatsen waar je snelst weer "goesting" krijgt) dat je het verdomd moeillijk zal hebben als de geur aan je neus voorbijkomt!

Ja tis da, kheb gemerkt dat het bij mij in 3 fases ging

1) Principiele fase, ge wilt stoppen, ge doet er alles aan om geen sigaretten aan te raken, ge geeft er dingen voor op, zoals nemeer uitgaan 'n stuff :x

2) Kalmte voor de storm, ge zijt ervan af, ge voelt u nemeer gestresseerd zonder u saffe, u lichaam heeft et geaccepteerd da ge gestopt zijt. en ge begint trug meer uit te gaan. :woohoo:

3) Hel, ge begint van alle excuses te maken om toch maar terug te beginnen, "ma mij vrienden doen het ook dus ik doe niemand kwaad" of "we moeten toch allemaal aan iets dood" etc... :help:


so far benk nog ni voorbij fase 3 geraakt :sad:

Hiapoe

Legacy Member
spray-bunny zei:
De moeilijkheid van stoppen met roken is zo overroepen.

Ik zou het niet weten... ik ben nog nooit begonnen... dus over hoe moeilijk stoppen is kan ik niks zeggen :p

Crashtestdummy

Legacy Member
spray-bunny zei:
De moeilijkheid van stoppen met roken is zo overroepen.
das gewoon karakter hebben eh.
mijn vader is gestopt me roken vanaf mijn geboorte, smoorde van zen 14de tot zen 33ste...
sindsdien geneen niemeer aangeraakt

Deetje

Legacy Member
nooit één aangeraakt en niet van plan ooit één aan te raken, ik ben zo een radicale contra.

ik vind roken geldverspilling, het verneukt je lichaam en 't is niet eens lekker volgens mij :)

in mijn vriendenkring roken er maar een twee, en ik vind dat da stoort. Passief roken vind ik nooit plezant...

Crashtestdummy

Legacy Member
tis wel lekker, anders zouk nie weigeren van anderen tabak dan superwervik te kopen :p

alejah, vo mij isda toch lekker...
aan filtersigaretten hebbek al totaal gene smaak

Hiapoe

Legacy Member
Dude87 zei:
tis wel lekker, anders zouk nie weigeren van anderen tabak dan superwervik te kopen :p

alejah, vo mij isda toch lekker...
aan filtersigaretten hebbek al totaal gene smaak

De reden waarom ge het niet weigert is omdat ge verslaafd zijt, niet omdat ge het lekker vindt.

Anders, om het duidelijker te stellen, daag ik u uit:
Ik vind nectarines heel lekker. Ik stop een jaartje met nectarines eten, en gij stopt een jaartje met sigaretten. Deal? :p

Wie gaat er winnen denkt ge... :p

Crashtestdummy

Legacy Member
lees mijn zin eens beter, ik zeg niet dak nie weiger van te smoren omdattet mij smaakt...
ik zeg dak weiger van anderen tabak te kopen dan superwervik.

heb ervoor al anderen toebak geprobeerd: drums, marlboro, l&m etc.... en ik vond da op geen kloten trekken
en da was lang voordak es superwervik smoorde dus tis nie alsof dak van de eerste sigaret verslaafd geraak.

superwervik vonnek wel lekker van den eersten trek en daarom rook ik da nog altijd. en das voor de smaak, nie omdattet een verslaving is.
vergelijk het me sprite en cola: vele drinken nie graag sprite dus doen ze door me cola.

btw: gij zegt dat ge nog nooit gesmoord hebt dus hoe kunt gij ook ma een klein beetje weten of het nu een verslaving is of een goei smaak? da weet ge niet :)

weddenschap afgekeurd :p

*edit*

eerste zin beke duidelijker gemaakt :sop:

Snap

Legacy Member
effe gerookt rond mijn 15e ofzo, enkele maanden en daarna gestopt
nooit verslaafd geraakt, soms bij et uitgaan durf ik nog es eentje roken
kan perfect op een weekend 3-4 pakskes oproken en daarna maandenlang geen meer aanraken

nTFs

Legacy Member
Nooit gerookt en heb ook totaal niet de behoefte om eraan te beginnen.

Myst!Q

Legacy Member
Ik ben gelegenheidsroker maar eigenlijk ben ik eerder verslaafd, het is erg dak het zeg maar ik moet er geen doekjes om winden.
Nogtans ben ik een onregelmatige roker. Soms rook ik een week of weken niet. En de andere rook ik een pakske op een weekend.

Keb nu wel meer plezier van ze te rollen, ik rook er zoveel niet van, ze zijn goedkoper en keb er meer plezier aan. Ik probeer het af te leren maar om sommige momenten hunker je naar die sigarat, uw verlossing ..

Akai

Legacy Member
Myst!Q zei:
Ik ben gelegenheidsroker maar eigenlijk ben ik eerder verslaafd, het is erg dak het zeg maar ik moet er geen doekjes om winden.
Nogtans ben ik een onregelmatige roker. Soms rook ik een week of weken niet. En de andere rook ik een pakske op een weekend.

Keb nu wel meer plezier van ze te rollen, ik rook er zoveel niet van, ze zijn goedkoper en keb er meer plezier aan. Ik probeer het af te leren maar om sommige momenten hunker je naar die sigarat, uw verlossing ..

Gelegenheidsroker, zo beginnen we allemaal :')

en idd rollen is leuker :applause:

GMotha

Legacy Member
Hiapoe zei:
De reden waarom ge het niet weigert is omdat ge verslaafd zijt, niet omdat ge het lekker vindt.
n/o maar hebt ge de post zelf gelezen?

Hij zegt dat't lekker is en als argument haal hij aan dat hij één bepaald merk verkiest boven alle anderen, want als er geens smaak was zou hij niet enkel dat ene merk kopen. Als't dan toch enkel om de verslaving zou gaan maak't toch niet uit welk merk ge neemt, n'est pas?

Geloof me vrij als ik zeg dat vanaf't moment dat ze in alle tabak iets steken dat verdomd walgelijk smaakt er opeens meer dan 70% van de rokers stopt.

Hellrabbit

Legacy Member
Boh, voor tzelfde geld zegt dan iedereen dat ge dieje smaak moet leren apprecieren, zoals ze nu al zoveel doen, ook met bier enzo :)

Myst!Q

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Boh, voor tzelfde geld zegt dan iedereen dat ge dieje smaak moet leren apprecieren, zoals ze nu al zoveel doen, ook met bier enzo :)

I disagree, ik moet eigenlijk ook maar 1 merk hebben en dat is tigra. Ik walg van marlboro en dergelijke.
En van bier moet ik ook niet alles hebben hoor. Stella artois, en bepaalde zwaardere bieren gaan bij mij maar al de rest van bier moetek niet van weten :p

En da eeft nix te maken met die smaak te appreciëren, da eeft gewoon te maken met het feit dat je iets lekker vind of niet.

Crashtestdummy

Legacy Member
kben blij da er hier nog mensen zijn die verstaan wa ik bedoel :p

ge kunt echt nie weten of er iets verslavend is of niet tenzij ge uit ondervinding spreekt. en dan nog hangt het af van persoon tot persoon. ieder karakter is namelijk verschillend

YuTiRi

Legacy Member
Ik rook sinds mijn 14e maar dat was niet eens inhaleren.. xD ben ongemerkt beginnen inhaleren.. Denk dat dat rond mijn 15e was fzo.. soit.. xD Ik rook nog steeds maar nu even niet omdat mijn leuke keel moeilijk doet ^_^ *hoestaanval*

Bose

Legacy Member
Ik rook helemaal niet, ma ik kan wel van de geur van sigaretten genieten zo op cafe, of als ge mee maten op iemand zen terras zit :) maja, zelf is dat niet aan mij besteed
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan