Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

YuTiRi

Legacy Member
Goed dat ge alleen al van die geur kunt genieten.. Puree.. dat roken is eigenlijk veelz te duur.. Lang leven dutyfree op de luchthaven!

YuTiRi

Legacy Member
Ik ben te lui om te rollen! En ik kan het ook towwwtaaaaal niet!

tfk

Legacy Member
Ben nu 16, en ben een dik jaar geleden begonnen met roken. Ik rook in de vakantie bijna een pakje per dag en zie in dat het zo niet verderkan. Ach, als 't school weer begint zal da wel minderen zeker.

H_ans

Legacy Member
Als je zelf rolt kan je best wel zo een rolapparaatje samen met hulzen gebruiken, doe ik nu al een jaartje. Voor 1 euro 35 heb je er al 250 en het is heel wat gezonder (of laten we zeggen minder ongezond :)) dan met losse vloeitjes.
Ik rook zelf +- een pakje per week, Lucky Strike of L&M, vooral omdat ik van de smaak hou. Marlboro vind ik te straf van smaak.

YuTiRi

Legacy Member
Lucky Strike valt wel mee, L&M krijg'k hoofdpijn van.. Marlboro is een goed tussendoortje maar ik rook vooral Winfield Light (goeieekooop!)
Maar roltabak zou ik echt niet altijd kunnen roken.. na twee trekjes heb'k't er wel mee gehad xD

tfk

Legacy Member
ik rook altijd Camel, als ik in geldnood zit is het een pakje Next en als ze gewoonweg geen Camel hebben koop ik Marlboro.

en Lucky Strike stekt precies in mijn keel, is iets wreed raars

the_vee

Legacy Member
heb 6j gepaft, 14-20

ondertsn al een jaar gestopt, van de sigarret af!!

Myst!Q

Legacy Member
tfk zei:
ik rook altijd Camel, als ik in geldnood zit is het een pakje Next en als ze gewoonweg geen Camel hebben koop ik Marlboro.

en Lucky Strike stekt precies in mijn keel, is iets wreed raars

Ik weet niet waarom é maar die dingen zoals next, route66 en wa ist daar nog allemaal daar krijgek enorme keelpijn van en zelfs de dag erna doet mijn keel pijn.
Dat zijn ongetwijfeld de slechtste sigaretten die er bestaan. Ook de smaak vindek echt slecht. De filters worden warm en dergelijke .. Trekt gewoon op nix .. :D

Uw keuze van camel begrijp ik volledig, da is mijn lievelingsmerk samen met tigra, camel straalt zelfs ietwat van klasse uit :cool:

Crashtestdummy

Legacy Member
gewonen boerentabak is ook nog goe, en tis ma 12€ vo nen halve kilo. goe vo 2 maanden mee weg te kunnen :p

Pred

Legacy Member
Myst!Q zei:
Ik weet niet waarom é maar die dingen zoals next, route66 en wa ist daar nog allemaal daar krijgek enorme keelpijn van en zelfs de dag erna doet mijn keel pijn.
Dat zijn ongetwijfeld de slechtste sigaretten die er bestaan. Ook de smaak vindek echt slecht. De filters worden warm en dergelijke .. Trekt gewoon op nix .. :D

Uw keuze van camel begrijp ik volledig, da is mijn lievelingsmerk samen met tigra, camel straalt zelfs ietwat van klasse uit :cool:


Van die Pall Mall sigaretten , die kosten ook maar 3.05euro ofzoiets en die vallen best wel mee. Allez ik proef toch geen verschil tussen l&m en marlboro ofzo. Die kunnen da goedkoper verkopen omdat die er maar 19 in een pakske doen ofzo. En tis een bekender merk dan dieje andere prul, kheb daar onder andere ne jas van ( is ook een kledingmerk gelijk camel en marlboro) en die kostte toch nie weinig :) Overtijd nog een t-shirt van vastgehad , koste 60euro lol.

YuTiRi

Legacy Member
Die sigaretten uit de Aldi vertrouw ik echt niet! Colorado ofzo heten ze en elk ander merk lijkt op een pakje van een al bekend merk! Iemand al geprobeerd?

Kledingmerk van Marlboro is wel mooi, afin in die winkel hier in Leuven hebben ze wel mooie dingen voor mannen ^_^

H_ans

Legacy Member
Osi` zei:
Da's stoem :P Veel te veel werk.
Zoals die andere het al zei, ik wil m'n saffen zelf rollen, kheb er idd ook meer plezier aan.
Plus, als je het echt zelf wilt leren rollen, niet zoiets kopen, echt niet. Gewoon tabak kopen en pakje vloei en dan oefenen en oefenen, ik kon al goe rollen na 2 weekjes.

Nu is dat zo, ff goe in vorm zetten en derindraaie, lik, overig tabak aan de voorkant eruithalen en aansteken! :bow:

Ok rook jij maar zonder filter, ooit naar de kleur van de filter gekeken nadat je een gewone sigaret gerookt hebt? Geel bruin vanbinnen, wel dat komt rechtstreeks naar binnen zonder filter. Als je zo een apparaatje koopt met degelijke hulzen en tabak heb je sigaretten die bijna even goed zijn als die van een gewoon pakje, maar minder dan de helft kosten. Ik heb ze vroeger ook zelf gerold is absoluut niks moeilijks aan.

Hiapoe

Legacy Member
GMotha zei:
n/o maar hebt ge de post zelf gelezen?

Hij zegt dat't lekker is en als argument haal hij aan dat hij één bepaald merk verkiest boven alle anderen, want als er geens smaak was zou hij niet enkel dat ene merk kopen. Als't dan toch enkel om de verslaving zou gaan maak't toch niet uit welk merk ge neemt, n'est pas?

Geloof me vrij als ik zeg dat vanaf't moment dat ze in alle tabak iets steken dat verdomd walgelijk smaakt er opeens meer dan 70% van de rokers stopt.

Ok ok, ik geef toe dat ik tot op zeker hoogte fout was met mijn reactie... (jaja ik ben één van die weinige mensen die dat durft toegeven ;))

Maar ik vraag mij af hoe het komt dat de meeste rokers (laat ons maar 99% zeggen) hun eerste sigaret walgelijk vinden en zich bij wijze van spreken doodhoesten op hun eerste sigaret, maar dan doorzetten omwille van gelijk welke reden, zij het stoerdoenerij, zij het sociale druk, whatever... en dan plots gaan ze het als "lekker" gaan bestempelen eens ze verslaafd zijn...

Je hebt gelijk dat ik geen recht van spreken heb aangezien ik nog nooit een trek genomen heb... maar heeft die verslaafdheid en indruk van 'lekker' echt geen invloed op elkaar?
En dan vraag ik niet dat je alleen in je eigen geval denkt, maar even veralgemeend denkt over deze vraag... (jij kan toevallig een uitzondering op de regel zijn natuurlijk ;))

Pred

Legacy Member
Bij mijn eerste trekken moest ik niet hoesten, ik begon zo wat te draaien, daarmee dat ik er mee verder gedaan heb :-) Stoerdoenerij en dergelijke was daar ni bij.

mtm

Legacy Member
Mag ik ens een vraag stellen? Waarom begint ge daarbij? Vele zeggen wel(vd jeugd) van dat et nie is om stoer te doen, ma waarom dan wel? En om te experimenteren vind ik zever, want na 1 sigaret zijt ge nie verslaafd en kunt ge het nog altijd bij 1 keer houden...

SgtPepper

Legacy Member
Vrijwel volledig gestopt met roken,alleen nog is als ik me ergens verveel ofzo.
Rook wel al een jaar joints.

maximus3678

Legacy Member
Ik rook al van mijn 13jaar maar ik ben niet verslaafd zoals de meesten.
Ik ben wat je kan noemen een gelegenheidsroker.
Thuis rook ik nooit en ook niet bij mensen die niet roken.
Als ik op bezoek ben bij mensen die roken kan ik niet aan de drang weerstaan om mee te roken en ook als er rokers op bezoek komen (maar dan wel in het achterplaatsje)
Zonder de bovenstaande uitzonderingen rook ik dus nooit en heb er absoluut geen zin in.Ik durf gerust toegeven dat ik wel verslaafd ben maar laat mij achter op een eiland met een kist cigaretten en ik kom er nooit aan.
Veel mensen reageren dan soms ook van "waarom stop je dan niet met roken?"
Als je niet veel rookt kan het toch geen kwaad?Ik rook altijd als anderen roken dus ook als je niet rookt zal je meeroken.
Ik heb een gouden regel om van het leven te genieten maar met mate.
Ik kan genieten van een cigaretje dus waarom dit laten als je gemiddeld maar 2 cigaretten/dag rookt?
Ik snoep soms en drink uitzonderlijk alcohol en probeer ongezonde maaltijden te vermijden.
Het is allemaal een onderdeel van niet te overdrijven want alles met een TE voor is nooit goed.Je grenzen kennen kan volgens mij een beter en ook een langer leven bezorgen.Dit is wel gemakkelijk te concluderen als je niet verslaafd kan worden aan cigaretten waardoor je een pak/dag door je longen trekt natuurlijk.

GMotha

Legacy Member
Hiapoe zei:
Je hebt gelijk dat ik geen recht van spreken heb aangezien ik nog nooit een trek genomen heb... maar heeft die verslaafdheid en indruk van 'lekker' echt geen invloed op elkaar?
En dan vraag ik niet dat je alleen in je eigen geval denkt, maar even veralgemeend denkt over deze vraag... (jij kan toevallig een uitzondering op de regel zijn natuurlijk ;))
Er zijn mensen waar dat zo is.

But then again, bijna alle rokers maken onderscheid tussen merken. En verkiezen de smaak van de ene boven de andere.
Wilt toch zeggen dat er iets aan de smaak is dat een verschil maakt?

Ik ken er genoeg die L&M verkiezen boven marlboro omdat "marlboro naar ouwe, droge tabak smaak".

Ok, tabak = tabak. Maar ge hebt in chocolade ook zoveel merken en soorten die echt anders smaken.

mtm

Legacy Member
Roken kan wel degelijk kwaad, ook al is het maar af en toe en met mate. Het is daarom ook dat ik ertegen ben, het schaadt sowieso je gezondheid. Onlangs is een nonkel van mij nog gestorven omwille van longkanker, omdat hij niet kon stoppen met roken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan