Hiapoe
Legacy Member
maximus3678 zei:Ik rook al van mijn 13jaar maar ik ben niet verslaafd zoals de meesten.
Ik ben wat je kan noemen een gelegenheidsroker.
Thuis rook ik nooit en ook niet bij mensen die niet roken.
Als ik op bezoek ben bij mensen die roken kan ik niet aan de drang weerstaan om mee te roken en ook als er rokers op bezoek komen (maar dan wel in het achterplaatsje)
Zonder de bovenstaande uitzonderingen rook ik dus nooit en heb er absoluut geen zin in.Ik durf gerust toegeven dat ik wel verslaafd ben maar laat mij achter op een eiland met een kist cigaretten en ik kom er nooit aan.
Veel mensen reageren dan soms ook van "waarom stop je dan niet met roken?"
Als je niet veel rookt kan het toch geen kwaad?Ik rook altijd als anderen roken dus ook als je niet rookt zal je meeroken.
Ik heb een gouden regel om van het leven te genieten maar met mate.
Ik kan genieten van een cigaretje dus waarom dit laten als je gemiddeld maar 2 cigaretten/dag rookt?
Ik snoep soms en drink uitzonderlijk alcohol en probeer ongezonde maaltijden te vermijden.
Het is allemaal een onderdeel van niet te overdrijven want alles met een TE voor is nooit goed.Je grenzen kennen kan volgens mij een beter en ook een langer leven bezorgen.Dit is wel gemakkelijk te concluderen als je niet verslaafd kan worden aan cigaretten waardoor je een pak/dag door je longen trekt natuurlijk.
Ik geef je deels gelijk: alles met mate is een goeie levensfilosofie, zeker als het over het onderwerp gezondheid gaat.
Wel enkele bemerkingen:
1. Je zegt dat 1 a 2 sigaretten per dag geen kwaad kan... dat is uiteraard niet waar... Elke sigaret is er één te veel als je het puur op gezondheid bekijkt. Maar goed, zoals je zegt, zit je anders toch passief mee te roken, dus heel veel verschil maakt het dan idd niet.
2. je hebt hier enkel de factor gezondheid aangehaald, maar over het feit dat het mega stinkt, in uw kleren kruipt, in uw gordijnen, uw ogen pieken (zeker als ge lenzen draagt), ge begint te hoesten, etc. daar hebt ge niks over gezegd, en alleen daarvoor al zou ik geen 1 sigaret aanraken!
maar alles tezamen... geniet maar van het leven, probeer anderen er niet mee te storen en we zijn allemaal gelukkig





