Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

Hiapoe

Legacy Member
maximus3678 zei:
Ik rook al van mijn 13jaar maar ik ben niet verslaafd zoals de meesten.
Ik ben wat je kan noemen een gelegenheidsroker.
Thuis rook ik nooit en ook niet bij mensen die niet roken.
Als ik op bezoek ben bij mensen die roken kan ik niet aan de drang weerstaan om mee te roken en ook als er rokers op bezoek komen (maar dan wel in het achterplaatsje)
Zonder de bovenstaande uitzonderingen rook ik dus nooit en heb er absoluut geen zin in.Ik durf gerust toegeven dat ik wel verslaafd ben maar laat mij achter op een eiland met een kist cigaretten en ik kom er nooit aan.
Veel mensen reageren dan soms ook van "waarom stop je dan niet met roken?"
Als je niet veel rookt kan het toch geen kwaad?Ik rook altijd als anderen roken dus ook als je niet rookt zal je meeroken.
Ik heb een gouden regel om van het leven te genieten maar met mate.
Ik kan genieten van een cigaretje dus waarom dit laten als je gemiddeld maar 2 cigaretten/dag rookt?
Ik snoep soms en drink uitzonderlijk alcohol en probeer ongezonde maaltijden te vermijden.
Het is allemaal een onderdeel van niet te overdrijven want alles met een TE voor is nooit goed.Je grenzen kennen kan volgens mij een beter en ook een langer leven bezorgen.Dit is wel gemakkelijk te concluderen als je niet verslaafd kan worden aan cigaretten waardoor je een pak/dag door je longen trekt natuurlijk.

Ik geef je deels gelijk: alles met mate is een goeie levensfilosofie, zeker als het over het onderwerp gezondheid gaat.
Wel enkele bemerkingen:
1. Je zegt dat 1 a 2 sigaretten per dag geen kwaad kan... dat is uiteraard niet waar... Elke sigaret is er één te veel als je het puur op gezondheid bekijkt. Maar goed, zoals je zegt, zit je anders toch passief mee te roken, dus heel veel verschil maakt het dan idd niet.
2. je hebt hier enkel de factor gezondheid aangehaald, maar over het feit dat het mega stinkt, in uw kleren kruipt, in uw gordijnen, uw ogen pieken (zeker als ge lenzen draagt), ge begint te hoesten, etc. daar hebt ge niks over gezegd, en alleen daarvoor al zou ik geen 1 sigaret aanraken!

maar alles tezamen... geniet maar van het leven, probeer anderen er niet mee te storen en we zijn allemaal gelukkig :)

Pred

Legacy Member
mTm zei:
Mag ik ens een vraag stellen? Waarom begint ge daarbij? Vele zeggen wel(vd jeugd) van dat et nie is om stoer te doen, ma waarom dan wel? En om te experimenteren vind ik zever, want na 1 sigaret zijt ge nie verslaafd en kunt ge het nog altijd bij 1 keer houden...


eerste keer : beetje aant draaien
woe das wel cool
tweede keer : idem
eerst wast ma 2 sigaretten per week ofzo, om te draaien :-)

na een tijdje werden er da wa meer.

En da was nie om stoer te doen, meer om wat te experimenteren, want ik deed da stiekem met 2 vrienden, de rest van men vrienden wisten pas na 2 jaar ofzo da ik rookte ! Alst om stoer te doen was had ik het iedereen wel dadelijk verteld

Myst!Q

Legacy Member
mTm zei:
Mag ik ens een vraag stellen? Waarom begint ge daarbij? Vele zeggen wel(vd jeugd) van dat et nie is om stoer te doen, ma waarom dan wel? En om te experimenteren vind ik zever, want na 1 sigaret zijt ge nie verslaafd en kunt ge het nog altijd bij 1 keer houden...

Geen idee, ik moet wel zeggen dak minder zin heb in een sigaret nu dak roltabak gebruik gebruik maar alsek ne keer eentje opsteek hebbek der wel dubbel zoveel plezier aan.

Niemand thuis, ge wilt efkes ontspannen, zet u buiten, rolt eentje, en aansteken. Ik rook steeds minder en minder en dat kan ik alleen maar positief noemen. Stoppen kan ik wel maar wil ik nog niet :)
Ik heb eens een jaar rookvrij geweest en dan gewoon weer begonnen, waarom, kweet het niet maar na mijn hogeschool ist gedaan en kap ik ermee.

Kben student en ik geniet van mijn leven zoals ik da zelf wil u know .. En ik eet gezond en tracht gezond te leven op uitzondering van mijn "rookgedrag" drinken doe ik niet veel of niet meer. Het enige dat ik nog drink is een glas wijn of ne keer ne cocktail, de rest blijft ui mijn lijf :)
Ik zou eigenlijk een sport moeten aanvangen maar ik ga voorlopig gewoon af en toe eens gaan zwemmen, ik heb meestal de tijd niet om een paar uur vrij te maken tijdens het jaar op bepaalde dagen en dus train ik op mijn eigen.

En @ die leuke meneer die zegt dat hij al van zijn 13 rookt en niet verslaafd is, jij weet even goed of ik dat dat bull shit is. Ik ben ik ook zoals u, maar ik zeg wel dak verslaafd ben omdat zo is ook. Maar het is geen verslaving zoals van, kben wakker, nu moetek roken, tis middag we hebben gegeten, eentje opsteken. Echte verslaafden roken volgens een routine. En dat doe ik niet. Maar zeggen dat je niet verslaafd bent, zie de realiteit maar zoals ze is en aanvaard je verslaving.

@ Pred, na nen tijd verlies je dat draaigevoel toch ? Waarom er dan blijven mee verder doen alst voor te draaien is ? :crazy:

enZiiime

Legacy Member
Pred zei:
eerste keer : beetje aant draaien
woe das wel cool
tweede keer : idem
eerst wast ma 2 sigaretten per week ofzo, om te draaien :-)

na een tijdje werden er da wa meer.

En da was nie om stoer te doen, meer om wat te experimenteren, want ik deed da stiekem met 2 vrienden, de rest van men vrienden wisten pas na 2 jaar ofzo da ik rookte ! Alst om stoer te doen was had ik het iedereen wel dadelijk verteld

Haha zalig idd

Zelfde voorgehad.

Ik rookte al 2 jaar, en NIEMAND van mijn maten wist het. (menne beste maat was vr z'n 16 ne brave da nooit een sigaret ging proberen enz)

Op de kop 2 jaar later, stond beste maat me z'n lief inees as ne jhon vor men deur me sigaret in z'n bakkes :)

Men allereerste sigaret was wnr de ouders wegwaren en er hier pakske sigaretten lag.

En dat is zo 2 jaar lang geweest, ALLEEN alsk alleen thuis ben.

nu? Rook ik overal :) zo goed als alle mate dak heb bijgekregen roken ook, dus stoor zo goed als niemand, buiten 1 maat, en paar vriendinnen.

Ikzelf zien het leven zwart in, en zeg, we moeten ergens aan sterven, als ik nu onder de bus spring, als er morge vliegtuigmotor op mijne kop valt, als ik overmorge longkanker heb, als ik volgende week bloedklonter hebt, als ik over 80 jaar natuurlijk sterf.

Ge sterft toch, dus boeie

mtm

Legacy Member
Anderson, as ge toch sterft en het boeit niet kunt ge nu ineens uw eige ophange...

Want uw theorie vind ik maar niks. Ge gaat idd sowieso dood, maar ge kunt het ook in eigen hand hebben. Als ge nu de weg oversteekt en ge wordt omvergereden of iets dergelijks, da zijn toevalligheden waar ge niks aan kunt doen, enkel beter uitgekeken hebben voor ge overstak. Maar roken hebt ge zelf wel in handen, en ik noem da spelen met uw gezondheid. Ik denk toch dat iedereen(op uitzondering van enkele mensen) zo lang mogelijk wilt leven, roken is iedereen zen eigen goesting, as ge da doet of nie, daar heb ik nix over te zeggen, maar ook al ken ik u nie, kzou tog graag hebbe da ge zolang mogelijk leeft, want anders zijt ge ne gevoeloze mens as ge iedereen graag dood wilt

Hiapoe

Legacy Member
mTm, zoals ik hem bezig hoor, is het een puber... Als we ons maatschappij zouden baseren op puberale gedachtegangen, dan zou de wereld er schoon uitzien ;)

gewoon negeren dus en wachten tot Mr Anderson een paar jaarkes ouder is. (en als hij al volwassen is, dan is het zielig om zo een levensvisie te hebben...)

GMotha

Legacy Member
Hiapoe zei:
Als we ons maatschappij zouden baseren op puberale gedachtegangen, dan zou de wereld er schoon uitzien ;)
Er zou in ieder geval meer bloot zijn. Ik zou daarop niet klagen, ik ben slechts menselijk.

mtm

Legacy Member
ikzelf ben ook nog puber, ma op het zo te stellen, iedereen gaat dood, das wat anders. Zo redeneert ge tog nie :x

Hiapoe

Legacy Member
Ge hebt pubers van alle generaties en in alle gradaties é ;)
Puber zijn heeft eigenlijk op zich niks met je leeftijd te maken... sommige hebben da vroeg, sommigen laat, sommigen hebben het nooit, sommigen raken er nooit uit...

Hiapoe

Legacy Member
GMotha zei:
Er zou in ieder geval meer bloot zijn. Ik zou daarop niet klagen, ik ben slechts menselijk.

Dan loopt ook je moeder en grootmoeder in haren bloten é!

Ik denk dat ge zo een wet rap weer ongedaan zou maken ;)

mtm

Legacy Member
Hiapoe zei:
Dan loopt ook je moeder en grootmoeder in haren bloten é!

Ik denk dat ge zo een wet rap weer ongedaan zou maken ;)

Denk ook aan de positieve kant van het verhaal :)

Hiapoe

Legacy Member
mTm zei:
Denk ook aan de positieve kant van het verhaal :)

Ok, je bent idd nog puber ;) Enkel het positieve van zaken inzien en geen consequenties of neveneffecten... ;)

mtm

Legacy Member
Ik denk zeker aan consequenties, maar ik ben een optimist dan zeker :)
Als ge e lekker meiske ziet, dan kijkt ge tog niemaar naar de bomma's dernaast zeker :p

Hiapoe

Legacy Member
mTm zei:
Ik denk zeker aan consequenties, maar ik ben een optimist dan zeker :)
Als ge e lekker meiske ziet, dan kijkt ge tog niemaar naar de bomma's dernaast zeker :p

Kweet nie bij gij, maar naast mIJn bomma lopen geen hordes jonge vrouwen :| :p

GMotha

Legacy Member
Hiapoe zei:
Dan loopt ook je moeder en grootmoeder in haren bloten é!

Ik denk dat ge zo een wet rap weer ongedaan zou maken ;)
Meer bloot wilt niet zeggen dat alles bloot moet zijn:unsure:

mtm

Legacy Member
inderdaad :) en hij heeft ook nie gezegd dat bomma's bloot moete zijn, gewoon meer bloot! :p(en hiermee bedoelt em denkek schoon jong meiskes)

Hiapoe

Legacy Member
Osi` zei:
Vroeger als je rookte, was je een man :) volgens de vader van de zoon dan ;) Ooit eens gelezen.
Waarom rook ik? Gewoon, ik vind het gewoon absoluut lekker om smorgens op te staan en een zelfgerold safke te opsteken en te genieten van de smaak en na m'n ontbijt nog eens ene ... Je kunt je gewoon niet voorstellen hoe deugd dat doet voor mij, het maakt mij "wakker"

Waarom vond ik de eerste sigaret niet lekker en bleef ik verderroken? Ik wou weten waarom de rest ook rookte, hoe het smaakte en wat het met je doet, ik experimenteer graag. Waarom vinden de meeste drinkers hun 1st pintje ook niet lekker? En de volgende al iets beter ... Waarom? Omdat hun makkers hen aanmoedigen om te blijven drinken?

Een niet-roker die nog nooit een sigaret in z'n mond heeft gehad (je kunt pas spreken over de lekkere smaak van een sigaret na een paar weekjes) zal nooit weten hoe het smaakt, en zal er ook niet over discusseren. Sommige mensen roken liever, omdat het hen rustiger maakt als ze nerveus zijn. Anderen willen hun gedachtten ff laten varen, zoals een maat van mij die ooit een depressie kreeg toen z'n collega in z'n lift doodging en die was erbij :) Em begon te roken, en hij werd rustiger en begon stilaan de depressie kwijt te geraken.

Tuurlijk zijn er ook enorm veel nadelen aan roken hoor, heel veel. Maar auto's zijn toch ook schadelijk? Nog veel schadelijker dan een sigaret. Waarom klaag je daar niet op? Waar klaag je niet bij de fabrieken? Sorry hoor, maar mensen klagen teveel over een sigaret, wil je weten hoe het smaakt? Steek er ene op, wil je er niets van weten? Zwijg dan gewoon en val de rokers niet lastig, want er zijn veel meer schadelijke dingen waar jij mee krijgt te maken in het dagelijks leven.

Trouwens, een sigaret verminderd de doorbloeding naar je penis, waardoor je sneller en sneller geen erectie meer kunt krijgen, las ik vandaag in de Humo, schrikt me wel ff aan hoor! Maar ach .. Iedereen krijgt het ;)

1. Ik klaag ook over auto's (ik ben 25 en weiger een auto te kopen)
2. Ik klaag ook over fabrieken (schandalig hoe bush(amerika) de kyoto norm niet aanvaardt)
3. Zwijg gewoon en val rokers niet lastig? Als rokers niet in mijn buurt komen staan, val ik ze niet lastig! Maar rokers moeten dan ook MIJ niet lastig vallen hé! Niemand zal ooit verbieden dat ge in uw eigen huis of tuin doet wat ge wilt. Voor mijn part rookt ge een ganse kilo tabak per dag.
4. Als het over meneer zijn eigen penis en seks gaat, dan krijgt hij plots schrik... maar ANDERE mensen die het ambetant vinden en er ziek van worden, dat zal meneer worst wezen... Toont nog maar eens hoe egoistisch (edit: de meeste) rokers zijn (bewust of onbewust door hersenen opgedrongen vanwege zinsbegoocheling van de verslaving-uit aangestuurd)

In the end: verbod in horeca zal er komen, hoe je het ook draait of keert... dus laaaalalalalala ik zing, lach en spring lekker verder...

mtm

Legacy Member
Osi je vergeet 1 ding: de rokers storen de niet-rokers, omdat de niet-rokers vinden dat het stinkt. En waarom klagen we niet op auto's en fabrieken? Omdat het namelijk noodzakelijk is dat ze er zijn... Gebruik je elektriciteit? Awel daar zijn fabrieken en centrales voor nodig. Gebruik je zelf een auto? Hoe word je vervoerd en hoe vervoeren etenswaren en andere dingen zich van groot- naar kleinhandel. Zo kan ik eeuwig verdergaan. Maar ik vind een sigaret niet noodzakelijk, omdat er mensen zijn die er zonder kunnen. Maar mensen die zonder elektriciteit, eten of andere dingen kunnen, kan je op 1 hand tellen. En sommige rokers zullen roken noodzakelijk vinden, maar voor dat je er in aanraking mee komt, kun je er ook zonder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan