Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

deathsythe

Legacy Member
ik rook gewoon ni, tis kwestie van zelfvertrouwen en geen meeloper te zijn, want iedereen mag mij eens vertellen wat zij de 'meerwaarde' vinden aan sigaretten, het is duur, stinkt, en bovendien, als je papa/mama wordt, ga je toch moeten stoppen (of altijd buiten roken, of gewoon de gezondheid van je kleine schaden)

Fanatix

Legacy Member
Ik rookte niks tot mijn 18 mor dan kameraad van mij rookte 1 keer in week sigaren dusja doenek da uk is af en toe mor tis nie da het moet mor wel dak het tof vin en tis toch zoeits van ja mannen onder elkaar op nen vrijdagavond in een of andere salsabar :)

Feignasse

Legacy Member
prozackx zei:
de meesten mensen stoppen niet bij 1 consumptie alcohol, de meesten blowers echter wel na 1 joint

Ik had het over de aard van de drug, niet over het gedrag van de gebruikers :p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik rook niks, vin het ten eerste goor van smaak. Heb er op emotioneel gebied problemen mee en ik vind de effecten niet echt geweldig. Maar mensen die het wel doen, doe gerust, ik heb er geen problemen mee zolang ze me er niet mee lastig vallen...

Project Loony

Legacy Member
De meeste mensen vergeten dat roken de belastingbetaler ook enorm veel geld kost. (Er gaat een enorm groot deel van de ziekteverzekering naar behandeling van longkanker e.d., de juiste getallen zal ik wel eens een keer opzoeken als ik meer tijd hebt.)

Om eerlijk te zijn, ik heb geen zin om later op te draaien puur voor de fun van een ander, die voor mij dan nog het tegengestelde effect heeft (Als je uitgaat zijn je kleren naar de zak, bij het eten is het absoluut wansmakelijk, persoonlijk moet ik er van hoesten en voel me er benauwd door,...).

En kom dan maar niet af met de vergelijking met alcohol, want het bedrag dat alcoholgebruikers de belastingbetaler kosten is slechts een fractie van dat van rokers.

Daarbij komt ook nog eens dat rokers eigenlijk moordenaars zijn. (Jaarlijks sterven er in België meer dan duizend mensen aan de gevolgen van passief roken.) Dit is een beetje cru gesteld, maar het duidt op het egoïsme van vele (niet alle) rokers.

Bontus

Legacy Member
De BTW op sigaretten heft die kost toch op?
(vroeger niet, maar ondertussen toch?)
Derbij, als je jonger sterft ontvang je ook minder pensioen :p

Bram

Legacy Member
reteiP zei:
De BTW op sigaretten heft die kost toch op?
(vroeger niet, maar ondertussen toch?)
Derbij, als je jonger sterft ontvang je ook minder pensioen :p
die sigaretten kosten idd nie zoveel, kijk maar naar de prijzen in spanje (twas toch spanje eh?), daar is da veel goekoper of hier...
sigaretten hier zijn idd zo duur door de belastingen die jullie erop betalen

denkimi

Legacy Member
nooit gerookt en k'ga der nooit aan beginnen ook. sigaretten zijn duren ongezonden stinkenden brol.

Anoniem04

Legacy Member
Voor het geld dat ik daar zou moeten insteken kan ik elkes keer Windows upgraden :unsure:
Vanaf 14 is toch wel jong vind ik, waarom begin je der aan ?

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik rook sporadisch...
Begonnen op m'n 18e ofzo.

Ik las regelmatis pauzes in van enkele weken zonder iets te roken.
Hetgeen ik dan ook nog nooit gehad heb, is last van verslaving; nooit drang gehad (noch fysiek noch psychisch) om iets te roken.


Genieten met mate é. :)

white-hat

Legacy Member
ik rook elke week voor 47€

das 2444€ op een jaar,dus elk jaar een vette pc.:(


mss es tijd om te stoppen

Kepa

Legacy Member
Parnakra zei:
Bron? Want dit lijkt me een grote hoop stierenstront.
den prof, heb wel niet de details perfect onthouden..maar dat was de essentie.

als je echt bronnen wil hebben kunt "stoppen met roken" (betrouwbaar?) sites gebruiken of artikels over stoppen met roken zoeken

limburgstoptmetroken zei:
- Als je stopt met roken zal je longfunctie verbeteren en veel hoger blijven dan iemand die blijft roken. Ex-rokers klagen wel eens dat ze nog nooit zoveel verkoudheden hebben gehad of gehoest hebben sinds ze gestopt zijn met roken. Dit is een goed teken: er is een soort van herstelproces begonnen om het vuil uit de luchtwegen te krijgen. De trilhaartjes ter hoogte van de luchtwegen zijn opnieuw geactiveerd en kunnen hun functie weer opnemen. De schoonmaak van de luchtwegen is begonnen. Deze ‘constructieve’ klachten van de luchtwegen kunnen tot enkele maanden aanwezig zijn.

- Als je voor je 30e stopt met roken, verminder je het verhoogde risico op longkanker met 90% !
echte getallen erop plakken is zowiezo absurd, want statistiek is een vervelend vak dat u veel zegt en ge er eigenlijk niks aan hebt als gij bij het % zit dat toevallig pech heeft :p


open maar eens een normaal lijk van een 70+ er... eerste wat ge denkt is dat die heeft gerookt, totdat ge hoort dat al die blauwe plekken en zwarte puntjes op zijn longen van luchtvervuiling komen.

Slipsnot zei:
Waar staat de optie, gestopt met roken? :)
net onder de vraag "wanneer ben je begonnen?":doh:

Osis1984

Legacy Member
Ik rook niet en heb ook nooit geprobeerd en dat ga ik zo ook houden :)
68% die niet rookt ! Is al goed maar mag nog omhoog !! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan