Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

coap

Legacy Member
Ik rook van men 16de begonne ofzo . Totaal geen groeps druk want niemand rookte van men vrienden (nu nog altijd niet) . Gewoon met men broer enzo savonds een safke gaan peren is gezellig . Nu ook tijdens de examens de perfecte break . Of kga soms met een vriendin in de buurt ff een safke peren.

Het ideaale middel om ff wat stoom af te blazen , sociaale contact , ....

Alleen mogen ze het toch wel terug wat goedkoper maken maar ik kom wel toe met 2 pakjes per week :).

En over passief roken enzo? Vind allemaal wa overdreven shit waar alleen no-lifers te wijt op gaan. Mensen die er echt over caren dat het hun gezondheid schaad zeggen mij vriendelijk dat ze liever hebben dat ik niet in hun buurt rook en dan doof ik men cigaret met plezier :) .




maarja

ge0x.

Legacy Member
Rook van m'n 14de, joints bijna elke dag vanaf mijn 15de. Ben wel serieus aan het minderen met roken nu, ipv 20-25 per dag, 8-10 per dag.

Bram

Legacy Member
coap zei:
En over passief roken enzo? Vind allemaal wa overdreven shit waar alleen no-lifers te wijt op gaan. Mensen die er echt over caren dat het hun gezondheid schaad zeggen mij vriendelijk dat ze liever hebben dat ik niet in hun buurt rook en dan doof ik men cigaret met plezier :) .




maarja
:wtf: dus een zwangere vrouw die rookt, of een moeder die met haar kleine op haar schoot zit, doet u niets ofwa???
moest ik dan zeggen da da schandelijk is, da maakt mij nen no-life???
allé, nie grof bedoelt ofzo eh, ma is da nie vree kortzichtig??? zoiets van "bof, tis mijn probleem nie"

Sprits

Legacy Member
nu rook ik ni meer! ma toen ik 16 was en naar cafe ging was da compleet anders... ma ge kent da he! wa stoer doen enzo en uiteindelijk von ik er niks aan en heb ik gewoon gezegd van 'foert, da kost hier teveel :p'

tgc_9012

Legacy Member
Ik rook om de 2 weken een pakske van 5 sigaren, soms is er es een maand tss. Kvind da gwn goe, en kben content dak nie verslaafd ben :p
edit: op mn 15e begonnen

Starrk

Legacy Member
Ik rook niet, en zal ook nooit roken. (zij het actief, passief daarentegen...)

Santa

Legacy Member
DekadeZ zei:
Ik rook niet, en zal ook nooit roken. (zij het actief, passief daarentegen...)
Idem.. damn nooit gedacht dak u zou moeten gelijk geven.. teh horror :x

Krosser

Legacy Member
Ulixes zei:
Ik had het over de aard van de drug, niet over het gedrag van de gebruikers :p

Aard van de drug? Dan lijken wiet en alcohol mij toch wel totaal verschillend :)

eniac

Legacy Member
coap zei:
En over passief roken enzo? Vind allemaal wa overdreven shit waar alleen no-lifers te wijt op gaan.

Als ik tegenwoordig passief meerook (en ja, ik heb 7 jaar gerookt) krijg ik last aan m'n keel, moet ik hoesten, en krijg ik op de duur migraine.

Denk toch maar eens goed na voor je dat "overdreven shit voor no-lifers" noemt, k?

zarathustra

Legacy Member
coap zei:
Ik rook van men 16de begonne ofzo . Totaal geen groeps druk want niemand rookte van men vrienden (nu nog altijd niet) .


waarom dan wel? Als er geen groepsdruk is, wat bezielt iemand dan om te zeggen: 'goh laat ik even een heel dure verslaving opnemen waarbij de kans uitermate groot is dat ik er door zal sterven. Meer zelfs mijn tanden zullen er slecht van worden en stank ftw.'

Dit alles geen verwijt, maar ik vraag het me gewoon af.

en ontopic, nee ik rook niet, de dag dat ik ga betalen om mezelf te doden koop ik wel gewoon een touw, dat is goedkoper

Poppel

Legacy Member
zarathustra zei:
waarom dan wel? Als er geen groepsdruk is, wat beziet iemand dan om te zeggen: 'goh laat ik even een heel dure verslaving opnemen waarbij de kans uitermate groot is dat ik er door zal sterven. Meer zelfs mijn tanden zullen er slecht van worden en stank ftw.'

Dit alles geen verwijt, maar ik vraag het me gewoon af.

en ontopic, nee ik rook niet, de dag dat ik ga betalen om mezelf te doden koop ik wel gewoon een touw, dat is goedkoper
kheb het ook nen tijd gedaan.. Kben begonnen met smoren.. hele tijd en toen ja plots is een sigaretje gepakt van ne maat en zo ist wa begonnen.. Maar kheb het ni lang volgehouden.. Al geef ik wel toe dat ik nu af en toe nog wel is naar een sigartje durf te grijpen. Noem me maar een gelegenheidsroker :)

psyko-monchske

Legacy Member
ik probeer in de week niet te roken en in het weekend rook ik dan een 12-tal sigaretjes.

Inspector Monkfish

Legacy Member
zarathustra zei:
waarom dan wel? Als er geen groepsdruk is, wat bezielt iemand dan om te zeggen: 'goh laat ik even een heel dure verslaving opnemen waarbij de kans uitermate groot is dat ik er door zal sterven. Meer zelfs mijn tanden zullen er slecht van worden en stank ftw.'

Dit alles geen verwijt, maar ik vraag het me gewoon af.

en ontopic, nee ik rook niet, de dag dat ik ga betalen om mezelf te doden koop ik wel gewoon een touw, dat is goedkoper


Dat touw pik je gewoon bij een boer in Moes of Zogge;)

blizzard

Legacy Member
Ik rook vanaf mijn 14 jaar, ondertussen dus al bijna 4 jaar. Binnekort poging ondernemen om eens te stoppen :x

ComputerVISTA

Legacy Member
zarathustra zei:
waarom dan wel? Als er geen groepsdruk is, wat bezielt iemand dan om te zeggen: 'goh laat ik even een heel dure verslaving opnemen waarbij de kans uitermate groot is dat ik er door zal sterven. Meer zelfs mijn tanden zullen er slecht van worden en stank ftw.'

Dit alles geen verwijt, maar ik vraag het me gewoon af.

en ontopic, nee ik rook niet, de dag dat ik ga betalen om mezelf te doden koop ik wel gewoon een touw, dat is goedkoper


Ik denk echt wel dat 90% begint puur voor erbij te horen, en ik was geen uitzondering. Op mijn 11 a 12 jaar samen in't eerste middelbaarken (ASO toen nog ;)) samen met de stoere gasten van't school sigaretten roken in de bosjes.

Wat geleidt heeft tot dit... 2 pakken winfield per dag goed voor 10 euro per dag dak door men longen trek.

Zara heeft zeker gelijk als ie zegt dat door groepsdruk of erbij horen is dat de meeste beginnen.

Der zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar ik snap niet hoe je voor je plezier begint met die vuile zeer onsmakelijke gewoonte want laten we eerlijk zijn je eerste sigaret is voor je hart en je ziel over te geven.

JohnDodger

Legacy Member
Sinds mijn 15de, ik kan er perfect zonder maar af en toe een sigaretje kan er wel door :)

enZiiime

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik denk echt wel dat 90% begint puur voor erbij te horen, en ik was geen uitzondering. Op mijn 11 a 12 jaar samen in't eerste middelbaarken (ASO toen nog ;)) samen met de stoere gasten van't school sigaretten roken in de bosjes.

Wat geleidt heeft tot dit... 2 pakken winfield per dag goed voor 10 euro per dag dak door men longen trek.

Zara heeft zeker gelijk als ie zegt dat door groepsdruk of erbij horen is dat de meeste beginnen.

Der zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar ik snap niet hoe je voor je plezier begint met die vuile zeer onsmakelijke gewoonte want laten we eerlijk zijn je eerste sigaret is voor je hart en je ziel over te geven.

Hier ist anders begonnen =>

Alleen thuis, wnr ouders weg waren.

Vader rookt van z'n 12 (alle ja eigelijk 14, mr dervoor af en toe me zen maten)
moeder van haar 16

Moeder rolt altijd zelf haar sigaretten (zo tabak halen en dan lege hulse me filter aan).

En der ligge der hier altijd een overvloed, dus ik was die avond alleen thuis, zet filmke op, en ik steek der 1 op (altijd geinhaleert, en nooit misselijk geweest of serieus moete hoeste).

En sja, da word plesant eh ;D

nu 2/3 jaar later, en tis nog eve plesant :p

(Kwou ookni da mate da wiste da ik rookte, en ze roken het ni echt aan kleren (ouders roken hier, soms ligt mijn trui op ne stoel in de living dus da stinkt al drekt :p).

Tot da er ne maat voor de deur stond me z'n wanabee lief waardoor em is door beginne paffe ;D (en nu... van men 7 "beste" maten, roken er 5 van (+ lief, dus 6/8 man waardak altijd me weg zijn rookt :D (+ nog een PAK gewone mate, mrja).

Dus dan is stoppe al iets moeilijker, tis ni gezond, tis duur, maar tgeeft mij ne sfeer. En over ne tijd stoppe we toch allemaal same (na grote vakantie tuurlijk (en na de eerste 2 weke school die bij mij serieus stressvol zijn)).

dusja, zelfs nu, ik steek nog altijd geen sigaret op voort school, gewoon omdak ni wil vergeleken worden met "seutjes die het doen voor stoer te doen, en zelfs niet inhaleren".

GMotha

Legacy Member
Ej, iemand al gezien dat in deze rookthread vanboven "stoppen met roken" advertenties staan? Da's hier potjandorie een intelligent forum!

Kvraag me af wat we krijgen als ik een thread maak over dierenporno...

ComputerVISTA

Legacy Member
GMotha zei:
Ej, iemand al gezien dat in deze rookthread vanboven "stoppen met roken" advertenties staan? Da's hier potjandorie een intelligent forum!

Kvraag me af wat we krijgen als ik een thread maak over dierenporno...


Ik zal eens een boek schrijven: "beginnen met roken" of "roken als een heer" (ivm niemand anders er mee storen en toch je gang gaan;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan