Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

Bubba

Legacy Member
democracy02 zei:
cannabis rook is niet kankerverwekkend.

1 joint bevat vgl. met 1 sigaret mss 7x meer van een bepaalde schadelijke stof; maar veel mensen die cannabis gebruiken roken mss 1 keer per maand of per week...

als cannabis gegeten wordt of verdampt is het quasi onschadelijk voor maag of longen of hersenen, terwijl alcohol altijd schadelijk is voor lever/hersenen :p

Cannabis is wel degelijk schadelijk voor de hersenen. En zeker in de pubertijd.
Het is lang zo geweest dat men geen bewijzen had dat cannabis je hersenen aantaste maar die bewijzen zijn nu eindelijk geleverd in zweden.

Men heeft lange tijd gedacht dat de hersenen in de pubertijd al volgroeid waren maar nu blijkt dat verschillende verbindingen nog alles behalve volgroeid zijn. Verschillende van die verbindingen worden aangetast door cannabisgebruik.

Het is nu bewezen dat men een ander persoon word door cannabis te gebruiken. Niet per sé een slechter persoon maar wel een ander persoon.

Voor meer info hierover: zaterdag in terzake om 20.00 op canvas.

Terzake zaterdag :

"
Als de rook om je hoofd is verdwenen ...

Zaterdag 24 juni 2006

Cannabis speelt in het hoofd. Vraag het aan elke gebruiker, het is daarom dat ze het roken. De wetenschap heeft echter ontdekt dat het ook blijvend kan spelen.
Terzake Zaterdag gaat na wat er is van het verband tussen het gebruik van cannabis en psychotische aandoeningen bij jongeren.
Het roken van een joint verschilt voor veel jongeren niet van alcoholverbruik. Bovendien bestaat het hardnekkige gerucht dat cannabis in tegenstelling tot alcohol niet verslavend zou zijn. En over de lange-termijneffecten maakt haast niemand zich dik, omdat die totaal onbekend zijn.
Een aantal jongeren getuigen in Terzake Zaterdag dat ze niet enkel veel cannabis roken maar dat ze er ook psychische problemen van ondervinden. Ook psychiaters merken een stijging van het aantal jongeren met psychische problemen en een verband met overmatig cannabisgebruik.
Terry Hammond is ervan overtuigd dat zijn zoon Steve zijn schizofrenie te danken heeft aan de joint. "Steve had dan misschien een kwetsbare persoonlijkheid en daarom was hij er wellicht vatbaarder voor, maar ik ben zo goed als zeker: had hij geen cannabis gerookt dan zou hij geen schizofrenie hebben ontwikkeld."
De wetenschap lijkt hem gelijk te geven: cannabis verandert de manier waarop mensen denken en zorgt voor chemische verandering in de hersenen van de gebruiker.
Cannabis: What teenagers need to know - BBC Panorama, 2005."

KN-StrideR

Legacy Member
Absolute niet roker.
Toegegeven, met nieuwjaar durf ek wel es van een sigaar proeven.

Roken stoort me niet zolang het maar niet aan tafel of in mijn gezicht gebeurd en in de auto vind ik het ook verschrikkelijk.

Bij mij op appartement geldt de absolute rookverbod regel. Dus zolang ge hier binnen zit... wordt der geen enkel saf opgestoken.

Towlie

Legacy Member
Soms zie ik ook wel mensen roken met kleine kinderen naast hen
Geen verantwoordelijkheidsgevoel noem ik da

Terrorist_Hell

Legacy Member
Insomnia187 zei:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen die stinkstokken gebruiken.
Nog meer hatelijk vind ik de zogenaamde meelopers, die roken om stoer te doen, of om zich een houding te geven.

²nd that!

Bewust rook inhaleren is 'n fascinerende bezighouding. Ik stel voor om 'n liter samengeperste rook van 'n vrachtwagen te laten inhaleren door 'n roker. 'ns Zien of dat ook zo goed smaakt na 't eten... of zou 't dan toch de verslaving van nicotine kunnen zijn, wat zo vaak ontkent wordt?

Razzia

Legacy Member
Ik rook geen sigaretten. Enkel hier en daar een occasionele (om de 2 à 3 weken) joint of sigaar.

democracy02

Legacy Member
BuBbA zei:
En over de lange-termijneffecten maakt haast niemand zich dik, omdat die totaal onbekend zijn.
Een aantal jongeren getuigen in Terzake Zaterdag dat ze niet enkel veel cannabis roken maar dat ze er ook psychische problemen van ondervinden. Ook psychiaters merken een stijging van het aantal jongeren met psychische problemen en een verband met overmatig cannabisgebruik.
Terry Hammond is ervan overtuigd dat zijn zoon Steve zijn schizofrenie te danken heeft aan de joint. "Steve had dan misschien een kwetsbare persoonlijkheid en daarom was hij er wellicht vatbaarder voor, maar ik ben zo goed als zeker: had hij geen cannabis gerookt dan zou hij geen schizofrenie hebben ontwikkeld."
De wetenschap lijkt hem gelijk te geven: cannabis verandert de manier waarop mensen denken en zorgt voor chemische verandering in de hersenen van de gebruiker.
ik zou die bewijzen van zweden graag eens zien hoor...
voor zover ik wist als je cannabis rookt ligt er een soort "laag" over je hersenen, maar als je stopt is die laag na 3/4 weken verdwenen.

cannabis is zelf bewezen de hersenen te beschermen
http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=3853



nuja niet belangrijk :) everybody dies...

DevStyle

Legacy Member
Just be, smokefree. :)

Heb er wel niets tegen dat andere mensen roken, maar tis gewoon niets voor mij. Heb er geen behoefte aan.

Bubba

Legacy Member
democracy02 zei:
ik zou die bewijzen van zweden graag eens zien hoor...
voor zover ik wist als je cannabis rookt ligt er een soort "laag" over je hersenen, maar als je stopt is die laag na 3/4 weken verdwenen.

cannabis is zelf bewezen de hersenen te beschermen
http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=3853



nuja niet belangrijk :) everybody dies...

ja kijk dan zaterdag naar terzake, dan weet je het. :p

KIA_Killer

Legacy Member
'k ben 18 en heb nog geen sigaret in m'n mond gehad,
joints of wat dan ook, ook niet, nog niets van rookwaar..
mja 't stoort mij meestal wel als mensen roken en dat zeg ik ook,
maar de meeste mensen kijken wel eerst eens naar me voor ze
een sigaretje opsteken ofzow :) ze kennen mijn mening daar wel al over :)

SilentSpring

Legacy Member
Avondland zei:
Ik rook niets, heb er ook geen behoefte aan. Ik snap trouwens tevens niet wat er zo leuk aan is: het stinkt verschrikkelijk en het is duur. Bovendien blijft het in je kleren plakken. Maar ieder doet wat ie wil natuurlijk en het kan een kalmerend effect geven volgens bepaalde mensen. Ik heb geen middelen nodig voor kalm te worden in stresssituaties, enkel muziek ...
². behalve da van luide muziek, moet nie perse luid staan:unsure:
ik haat da, telkens als ge uitgeweest zijt stinkt gans uw tshirt, hemd, whatever naar die sigaretten:sop:

Mr. M

Legacy Member
BuBbA zei:
ja kijk dan zaterdag naar terzake, dan weet je het. :p
ja want alles wat terzake zegt is juist :p
nu ja, het kan wel zijn ze, ma het is niet omdat ze nu dat vinden dat het ook zo is
er zijn al veel onderzoeken tegengesproken jaren later
+ overlaatst nog gelezen van een onderzoek dat juist zegt dat cannabis geen invloed had op kanker en sigaretten juist wel

ge vind vanalles en nog wat erover het een wsl al deftiger onderzocht dan het andere
ma wa het ook is, het kan me ni echt schele eigelijk, als ik beslis van een joint te roken is dat mijn beslissing en daar heeft niemand iets over te zeggen
het is mijn lichaam en ik doe ermee wat ik wil

Blanco

Legacy Member
BuBbA zei:
Cannabis is wel degelijk schadelijk voor de hersenen. En zeker in de pubertijd.
Het is lang zo geweest dat men geen bewijzen had dat cannabis je hersenen aantaste maar die bewijzen zijn nu eindelijk geleverd in zweden.

Men heeft lange tijd gedacht dat de hersenen in de pubertijd al volgroeid waren maar nu blijkt dat verschillende verbindingen nog alles behalve volgroeid zijn. Verschillende van die verbindingen worden aangetast door cannabisgebruik.

Het is nu bewezen dat men een ander persoon word door cannabis te gebruiken. Niet per sé een slechter persoon maar wel een ander persoon.

Voor meer info hierover: zaterdag in terzake om 20.00 op canvas.

Terzake zaterdag : blablabla...

Mja, ik heb terzake gisteren ook gezien, ik ga niet zeggen dat ge niet moet oppassen voor cannabis, maar het geval dat ze daar weer toonden, stond op en ging slapen met een joint.
Dat is geen gebruik meer, maar misbruik en of dat nu met cannabis, alcohol, hamburgers of GSM'en is, overdaad is altijd schadelijk of het nu op 14 jaar is of op 40 jaar.

Bubba

Legacy Member
Blanco zei:
Mja, ik heb terzake gisteren ook gezien, ik ga niet zeggen dat ge niet moet oppassen voor cannabis, maar het geval dat ze daar weer toonden, stond op en ging slapen met een joint.
Dat is geen gebruik meer, maar misbruik en of dat nu met cannabis, alcohol, hamburgers of GSM'en is, overdaad is altijd schadelijk of het nu op 14 jaar is of op 40 jaar.

Ja die voorbeelden leg ik ook naast me neer hoor maar het gaat om die professor in zweden.

Bubba

Legacy Member
Mr. M zei:
ja want alles wat terzake zegt is juist :p
nu ja, het kan wel zijn ze, ma het is niet omdat ze nu dat vinden dat het ook zo is
er zijn al veel onderzoeken tegengesproken jaren later
+ overlaatst nog gelezen van een onderzoek dat juist zegt dat cannabis geen invloed had op kanker en sigaretten juist wel

ge vind vanalles en nog wat erover het een wsl al deftiger onderzocht dan het andere
ma wa het ook is, het kan me ni echt schele eigelijk, als ik beslis van een joint te roken is dat mijn beslissing en daar heeft niemand iets over te zeggen
het is mijn lichaam en ik doe ermee wat ik wil
Wat terzake zegt niet nee, maar wat een professor die er onderzoek naar gedaan heeft zegt wel. Denk ik. :unsure:

Fraggie

Legacy Member
Ik weet dat roken schadelijk is, men moeder is daar het levende bewijs van, dus waarom zou ik dan roken?
Clean dus :).

SLDRkatana

Legacy Member
Ik rook niet echt, maar wel is af en toe een sigaret/jointje hasj(af en toe bedoel ik heeel zelden).

Ik vind het gewoon blitz om te zien hoe die rook rondzweeft en het geeft me ook wel een zekere machtsgevoel.
Voel me ook een beetje meer vrij als ik aan roken ben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan