Archief - Ik rook...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Van wanneer rook jij?


  • Totaal aantal stemmers
    1030
  • Opiniepeiling gesloten.

metaphore

Legacy Member
rond het 2e middelbaar een tijdje af en toe gerookt
gelukkig nie verslaafd geworden

nu af en toe een jointje, en af en toe als ik zat ben een sigaret omdat ik daar zatter van wordt :D

Hellrabbit

Legacy Member
metaphore zei:
rond het 2e middelbaar een tijdje af en toe gerookt
gelukkig nie verslaafd geworden

nu af en toe een jointje, en af en toe als ik zat ben een sigaret omdat ik daar zatter van wordt :D


maar dan zonder de 't', jij roker !!! :p

Bram

Legacy Member
pieterm zei:
Persoonlijk vind ik zulke zaken echt triestig. De laatste tijd zie je snotaapjes van 12 jaar al met sigaretten smoren om toch maar bij hun vrienden te horen. Kom eens op voor jezelf, en maak voor jezelf uit wat goed is. Dat je vrienden dat doen, verplicht je nog niet om het zelf te doen! Van meelopers gesproken...

Ikzelf rook niet. Waarom; ik heb er geen behoefte aan en 't bespaart mij enorm veel geld.
ik was dan ook een triestige vrienden die zich wende tot drieste middelen om er toch maar wat bij te horen...

D3C0Y

Legacy Member
nooit gerookt zal het ook nooit doen; af en toe nu wel is een jointje

NeoGeo

Legacy Member
Heb een tijdje pijp en sigaren gerookt maar dat doe ik nu alleen nog wanneer ik uitga, vrij zat ben en een nachtwinkel tegenkom.

Joints heel af en toe en dat zal in de toekomst nog een aantal keer gebeuren (+ nog wat andere drugs, experimenteren weet je wel).

Off-topic @ D3C0Y: Jeff rules :p

Bram

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Waar staat rookte en ben gestopt :)
kzal minder als 14jaar zette:)
de vraag was eerder "als ge ooit gerookt hebt, wanneer zijt ge dan begonnen" niet zozeer of ge al gestopt waart of niet... dat is iets da ge in uw reply kunt vermelden...

voor de eerste keer gerookt voor je 14e???

ik heb ooit een gastje van 10 tegengekomen die z'n eigen stoer vond dat em saffen uit z'n ma haar handtas stal... :wtf: zo'n dingen zijn echt fout...

de vraag is dan natuurlijk uit welk sociaal milieu zo kinderen komen...

democracy02

Legacy Member
begonnen met cannabis @ 14
geleidelijk aan vermeerderd van 2x per week naar 10x per week

verminderd met cannabis @ 17
geleidelijk aan verminderd van 5x per week naar 1x 2 weken in wisselende golven

@19 volledig gestopt met roken.

tussen m'n 16 & 17 klein beetje geëxperimenteerd met nicotine maar nooit veel gedaan. te veel rook te weinig effect.

vind wel dak een beetje overdreven heb vroeger en mss dak er zelf wa dommer door ben geworden, maar heb nergens spijt van :cool:

metaphore

Legacy Member
SveltestSword zei:
de vraag was eerder "als ge ooit gerookt hebt, wanneer zijt ge dan begonnen" niet zozeer of ge al gestopt waart of niet... dat is iets da ge in uw reply kunt vermelden...

voor de eerste keer gerookt voor je 14e???

ik heb ooit een gastje van 10 tegengekomen die z'n eigen stoer vond dat em saffen uit z'n ma haar handtas stal... :wtf: zo'n dingen zijn echt fout...

de vraag is dan natuurlijk uit welk sociaal milieu zo kinderen komen...

lol :)
kheb vroeger toen ik 9 jaar was ofzo ook is getrokken van een sigaret ...
en ik kom nie uit en verkeerd millieu ofzo :unsure:

mja wij speelden altijd met de buurkinderen samen in de bossen enzo, ik was de jongste en der waren kerels bij van 6 jaar ouder...
ene had een sigaret bij en ik had daar van getrokken :D

voor de rest hielden we het wel bij vuurtjestook :p

bhaalspawn

Legacy Member
SveltestSword zei:
ik heb ooit een gastje van 10 tegengekomen die z'n eigen stoer vond dat em saffen uit z'n ma haar handtas stal... :wtf: zo'n dingen zijn echt fout...

Eejj, da deed ik ook wel hoor :p
Ma da was dan omdat ik niet wou dat mijn moeder rookte.
Vrij ironisch natuurlijk als je enkele jaren later zelf begint te roken :)

Ether

Legacy Member
Stoer ventje e gij :unsure:

Eigenlijk nooit echt gerookt, wel al keer aan een sigaret getrokken enzo, maar da doe mij gewoon nix, kben er ook vrij principieel tegen, tis ongezond en nergens goed voor..

Smoren doe'k eigenlijk ook nie veel, nu ist al anderhalf jaar geleden, dervoor hebbek da mss keer of 5 gedaan..

hstone

Legacy Member
af een toe een joint (1x per maand ofzo)

en heb nog nooit echt sigaretten gerookt, is toch nergens goed voor :)

Avondland

Legacy Member
Joints ook niet hoor, die zijn 7x schadelijker als sigaretten. Terwijl daarvoor net het omgekeerde werd geloofd. Alcohol beste mensen, véél beter!

Massis

Legacy Member
heel soms eens een sigaarke of 'n trekske van'n joint

HEEEEEEEL af en toe (lees max 2 keer op'n jaar ofzo) durf'k wel eens'n sigaret aanraken

Blanco

Legacy Member
Begonnen met sigaretten op mijn 16, gestopt op mijn 33.
Soms rook ik wel nog eens een jointje mee met vrienden, zo 2x per maand. Aleeja, ne joint is veel gezegd... een trekske of 5.
Twee weken geleden na nen uitgebreide barbeque nog eens een sigaar opgestoken met ne goeie whisky :)

democracy02

Legacy Member
Avondland zei:
Joints ook niet hoor, die zijn 7x schadelijker als sigaretten. Terwijl daarvoor net het omgekeerde werd geloofd. Alcohol beste mensen, véél beter!
cannabis rook is niet kankerverwekkend.

1 joint bevat vgl. met 1 sigaret mss 7x meer van een bepaalde schadelijke stof; maar veel mensen die cannabis gebruiken roken mss 1 keer per maand of per week...

als cannabis gegeten wordt of verdampt is het quasi onschadelijk voor maag of longen of hersenen, terwijl alcohol altijd schadelijk is voor lever/hersenen :p

Unnamed

Legacy Member
Had een kleine periode waarin ik smoorde... Maar jointjes bleken niet echt mijn ding. Tis zo 5 minuten lachen, en dan 4 uur vermoeidheid en honger... Bwah... Dan heb ik toch liever alcohol. Dan blijf je actief.

Dus geen weed meer voor mij...

Insomnia187

Legacy Member
Ik heb nooit begrepen waarom mensen die stinkstokken gebruiken.
Nog meer hatelijk vind ik de zogenaamde meelopers, die roken om stoer te doen, of om zich een houding te geven.

Just my 2 cents
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan