Archief - Ik ben te groot...jij ook?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoe groot ben je?


  • Totaal aantal stemmers
    283
  • Opiniepeiling gesloten.

sQuare

Legacy Member
ik ben -maar- 1.86 en ik heb zelfs al lastig om mijn benen kwijt te geraken in de bus! met de spiegel haddek da ook. ik heb maar maat 42-43 . kvind da best klein eigl +
Je gaat achteraan in een auto zitten, je zit met je knieën tegen de zetel voor je.
Je gaat zitten achter het stuur in een auto, de zetel kan niet ver genoeg naar achter.
Je zit thuis achter de bureau, de bureau is te laag voor je benen. bij mij is hij ni 'diep' genoeg
Je moet in de klas naar voor komen om aan het bord te scrhijven, het bord kan niet ( of niet hoog genoeg ) omhoog.
Je loopt de trappen af op school, bij elke "bocht" moet je je bukken voor het laag plafon.
Je gaat naar beneden in de kelder, je moet je constant bukken.

Time

Legacy Member
Bleh, zo herkenbaar. :(

1m94, schoenmaat 47.

Rugklachten sinds mijn 16de, het erge is dat dat gewoon aan het te kleine meubilaar van de scholen en openbaar vervoer ligt. Iemand van bv 1m80 die recht in zijn stoel zit, heeft een perfecte houding. Als ik dat doe zit ik te ver van mijn blad, dan moet je vooroverbuigen en krijg je natuurlijk een kromme rug. :ironic:

Extra zoeken voor schoenen, extra groot bed (2m10 en zelfs dat vind ik niet eens zo overdreven groot) waarvoor je amper linnengoed vindt. Etc... :sleep:

Als ik ooit zelf een huis laat zetten zal dat toch een van de belangrijkste punten worden: aangepast meubilair. Ik kan zelfs de afwas niet doen zonder rugpijn, dan sta ik zo iets voorovergebogen omdat mijn handen zo ver naar beneden moeten, wordt al na 5 mins pijnlijk. :/

En dan ben ik nog niet begonnen over die buszitjes. :cry:


Darkness zei:
spiegel op kot hangt laag genoeg om van heup tot nek te kunnen bekijken, ik moet mij op mijn stoel zetten om mijn pruik te kunnen gellen :(
K, die is grappig. :rofl:

NSA.Rhinox

Legacy Member
1m95 hier. Ik wacht nog steeds op ziekenhuisbedden die hoger komen dan mijn knieën (bij wijze van spreken). Enkel die geavanceerde moderne electrische bedden komen hoog genoeg voor mij, maar tot nu toe ben ik nog maar 1 zulk bed tegengekomen. :p Als ik mij bedenk da ik mensen in ne rolstoel moet zetten van een lage hoogte dan doet mijne rug al spontaan zeer... In rusthuizen ist trouwens nog erger gesteld met die bedden. Man man man... wa heb ik toch weer gekozen van beroep..

spray-bunny

Legacy Member
Kan niet voor mezelf spreken (ben kleine 1.80m), maar neef van me is 1m98 en die ziet er echt van af. Problemen met nek en rug, moet zich altijd bukken om door deuren te kunnen, heeft aangepaste werkplaats nodig... Ook had 'm maar keuze uit 1 auto die in zijn budget paste, andere wagens waren te klein.

Dan ben ik liever toch wat kleiner...:)

Kunlun

Legacy Member
spray-bunny zei:
Kan niet voor mezelf spreken (ben kleine 1.80m), maar neef van me is 1m98 en die ziet er echt van af. Problemen met nek en rug, moet zich altijd bukken om door deuren te kunnen, heeft aangepaste werkplaats nodig... Ook had 'm maar keuze uit 1 auto die in zijn budget paste, andere wagens waren te klein.

Dan ben ik liever toch wat kleiner...:)

1,84 m ftw! En dat voor een Chinees :woohoo: :D

JelleMees

Legacy Member
Zo zie je maar, je bent nooit alleen. Spijtig dat we er absoluut niets aan kunnen doen.

Eer dat België zich aangepast heeft zijn wij allemaal de pijp uit :)

JelleMees

Legacy Member
Ik heb zojuist de minisiter van mobiliteit gecontacteerd. Je weet maar nooit :)

-Helld0g-

Legacy Member
Darkness zei:
Je vriendinnnen vinden zich zo klein als ze langs je staan ( kan je niets aan veranderen natuurlijk ).

alst een troost is, mijn vriendinnen zijn altijd een halve kop kleiner dan ikke en ze durven dan nog zeggen dak gene groten ben (ne meter 73 groot fzo :( )

M.a.w. voor hen is het nooit goed :doc:

Time

Legacy Member
JelleMees zei:
Ik heb zojuist de minisiter van mobiliteit gecontacteerd. Je weet maar nooit :)
Renaat Landuyt? :rofl:

Kan je evengoed Bert Anciaux contacteren, even waardeloos.:p

GeTa

Legacy Member
1 meter 97 (ongeveer) hier.
Heb er niet zo echt veel last van.
Alleen problemen met mijnen trap thuis.
Deuren zijn 2 meter dus kan ik juist onder.
In auto's zit ik wel altijd krap.
Op school zat ik vroeger in elektro mechanica. AFZIEN!
Bankschroeven staan te laag. Opstelling elektricteit praktijd te laag.
Alles stond daar te laag.
Reken aanvullen in de gb voor men stage (ja lol) ook afzien. Dan bekijken ze u raar als ge op uw gat rekken aanvult :D

JelleMees

Legacy Member
g3t4 zei:
Reken aanvullen in de gb voor men stage (ja lol) ook afzien. Dan bekijken ze u raar als ge op uw gat rekken aanvult :D

Had ik ook toen ik in de Colruyt werkte. Mensen denken dan dat je lui bent maar staan er niet bij stil dat een paar minuten hurken of bukken niet echt evident is voor iemand die het heel zijn leven krom moet zitten/staan.

Overal waar je zit, staat of werkt, niets is aangepast aan je grootte.

Je knieën verslijten omdat je nooit je benen kan zetten onder een tafel zoals iemand anders dat wel kan en je rug verslijt omdat je constant moet voorover buigen.

Bij veel fitnistoestellen zijn het niet mijn armspieren die mij de parten spelen, maar mijn rugspieren.

Een paar jaar geleden had ik zeer veel last van mijn knieën. Ik heb eens 2 uur lang moeten stilzitten voor een toneelstuk. Ik kon mijn benen niet strekken, 2 uur pure hel. Ik kreeg bijna een orgasme van geluk toen het toneelstuk gedaan was :D

GeTa

Legacy Member
Om de 1 of andere reden doet hurken voor mij superveel pijn.
Ik kan da gwn niet :D.
Vandemiddag om 11 uur een kramp in mijn kuit gekregen.
Heb heel mijn huis bijeengeroepen.
Ik heb dat zo al een jaar ofzo dat ik geregeld krampen heb in mijn linkerbeen en dat duurt zeker een kwartier voor dat over is. Meestal moet mijn ma mijn kuit komen masseren. En dan doet da ZO zeer da ik er nen helen dag bijna nie op kan staan.

JelleMees

Legacy Member
g3t4 zei:
Om de 1 of andere reden doet hurken voor mij superveel pijn.
Ik kan da gwn niet :D.
Vandemiddag om 11 uur een kramp in mijn kuit gekregen.
Heb heel mijn huis bijeengeroepen.
Ik heb dat zo al een jaar ofzo dat ik geregeld krampen heb in mijn linkerbeen en dat duurt zeker een kwartier voor dat over is. Meestal moet mijn ma mijn kuit komen masseren. En dan doet da ZO zeer da ik er nen helen dag bijna nie op kan staan.

Ik weet dat grote mensen pijn krijgen aan hun rug en knieën, maar ik denk dat wat jij hebt niets met je grootte te maken heeft. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk.

GeTa

Legacy Member
Kan wel zijn :D.
Mijn moeder zegt altyd: mssn zijn het wel groeikrampen. ^^
Maar kan ook zijn van vrijdagnacht steeds op de dansvloer te staan.
*vindt zichzelf opeens supercool* :cool:

JelleMees

Legacy Member
g3t4 zei:
Kan wel zijn :D.
Mijn moeder zegt altyd: mssn zijn het wel groeikrampen. ^^
Maar kan ook zijn van vrijdagnacht steeds op de dansvloer te staan.
*vindt zichzelf opeens supercool* :cool:

Aah, als je minderjarig bent kan het idd zijn dat het groeipijn is, heb ik gehad en mijn broer ook, meestal duurt dat ongeveer een paar maanden maar ik heb er bijna 2 jaar last van gehad.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Klein is ook ni altijd fijn hoor.
Zoukik met mijne 1m55 ni graag tussen jullie staan.
Jullie kunne tenminste iemand bang make en verrot slaan. :p

Vooral bij kleren is da heel onhandig e. Ik snap da ni .. alles is massaproductie een paar extra maten gaan echt het verschil ni make
(vooral in jeans en jassen vind ik.)

MaVaCa

Legacy Member
Ben altijd al groot geweest, laatste keer dat ik gemeten ben was door het CLB toen een jaar of 14 was. Ik meete toen al 1.95m en daar zal hoogstwaarschijnlijk nog wel iets bijgekomen zijn (vooral te merken aan kledij te te klein begon te worden...)

Ik ken de problemen van het groot zijn.
En zoals vele 'lange' mensen heb ik ook mijn deel van nek en rug klachten...

Ook zie ik er altijd tegenop als ik iets moet doen dat laag tegen de grond is, meestal ga ik ook gewoon gaan zitten en mensen mogen denken van me wat ze willen. Het is gewoon gemakkelijker om te gaan zitten dan om de hele tijd te bukken. Ik zeg dan ook altijd: "ik moet van een veel hoger komen als ik mij buk"

Maar voor de rest hoor je mij niet echt klagen.

JelleMees

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Klein is ook ni altijd fijn hoor.
Zoukik met mijne 1m55 ni graag tussen jullie staan.
Jullie kunne tenminste iemand bang make en verrot slaan. :p

Aangezien ik nooit iemand verrot wil slaan, zie ik dit niet als een voordeel.

1m55 is idd wel klein, ik ken iemand van dezelfde grootte die nooit groter zal worden.
Don't wurry, genoeg kleine venten op de wereld :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan