Merci voor de reacties,

@*~Lientjeuhhh~* (ik vind het niet erg dat ge nieuwsgierig zijt, uw kritiek is meer dan welkom

) voor zover ik mij herinner zaten er naast die stopcontacten ook nog aansluitingen voor een aantal toestellen, zou niet weten hoeveel exact, het dossier ligt bij mijn vriendin.
Dat bedrag van 3000eur voor de keuken blijkt ongeveer juist te zijn, da's blijkbaar niks als ik jullie reacties hoor

.
Nu voor mij hoeft daar nog een "dikke" keuken in te staan. Maar zo een marginaal wit ding uit de brico zie ik ook niet zitte
Qua oppervlakte ga ik ruw moeten schatten:
Tis een woonkamer met open keuken, de volledige lengte van het huis is 11m, maar daar moet ge nog een inkomhalleke vanaf doen (geen id van de afmetingen). De breedte is 8m, maar dan zit er nog een garage in het huis + een berging daarachter.
De kamers zijn 2 kamers van 4x4 (naar onder afgerond) met een badkamer van iet kleiner denk ik. (ik zie het planneke voor mij maar zonder afmetingen

).
Der is ook nog een vrij ruime zolder waar we eigenlijk een trap naartoe zouden moeten laten leggen willen we daar iets mee zijn maar da ding kost al rap een dikke 3000 euries.
@daVinci, ik deel uw mening ook volledig. Allez, ik ben serieus aant afwegen om gewoon zelf een stuk grond te kopen en een groot uitbesteden. Maar dan ben ik veel aant uitbesteden want echt technisch aangelegd ben ik niet. Plus ik laat mijn carriere of relatie niet verzwakken door "pinnig" te willen zijn en (volledig) zelf te bouwen. Ik krijg nu mijn carriere heel nipt gecombineerd met mijn relatie...
Zelf zou ik 2-3x in de week kunnen gaan zien op de werf.
SOD is in mijn geval idd puur uit gemakzucht. En het gaat precies net iets te gemakkelijk.
Nu qua verkooppraatjes krijgen ze niet de kans

. Wij komen binnen met het dossier en een hele waslijst aan vragen en opmerkingen.
Voorlopig zijn ze redelijk behulpzaam geweest en antwoorden ze vrij eerlijk op onze vragen.
In tegenstelling tot de vorige SOD waar we langs waren geweest. Nu dat was niet echt een SOD, maar deden waren eerder "bouwbegeleider" en realiseerden uw zelf ontworpen project. Probleem bij die mannen was dat ze dikke amateurs/afzetters waren. Het concept was nogtans perfect... spijtig
Daarbij komt dat die gronden gvd schandalig duur zijn: 80 000 zakken voor 6a is niet abnormaal en zelfs goedkoop. Daar moet ge nog een huis op zetten.
Een goed architect ok, maar vind ze maar, en goedkoop zijn die gasten ook niet. Der lopen tegenwoordig redelijk wat rechtzaken tegen architecten die hun werk niet tegoei doen.
Afspraken maken ook goed, maar dan zijt ge die mens quasi constant op zijn vingers aant kijken. Daar heb ik ook de tijd niet voor (de goesting nu nog wel, I like deligating

)
Ik heb ne architect in opleiding in mijn vriendenkring, maar die is nog met zijn stage bezig. Het zou al een kostbesparing kunnen zijn op vlak van ontwerp

.