Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ge moet maar eens gaan kijken op http://www.bouwinfo.be/forum/. Daar hebben ze een apart forum over SOD's (bouwervaringen). Leest dat maar eens heel goed, want sommige SOD's zijn gewoon prutsers.Emerxill zei:Wij zijn aant overwegen om een sleutel-op-de-deur woning te kopen. Iemand hier al ervaringen mee?
+/- 215 000 eur voor volledig afgewerkte woning op een lapje grond van 3-4a.
Lijkt me niet echt goedkoop. mja, tzal moeten![]()
zarathustra zei:meh interieur architecten, waarom geld uitgeven voor iets dat je even goed zelf kan? :/
want ze kunnen wel eens willen pushen naar een bepaalde leverancier omdat ze daar zelf ook een procentueel bedrag op kunnen krijgen.)Heideroos zei:Is het zo dat een bankdirecteur de rente volledig kan kiezen?
Want mijn nonkel is ook bankdirecteur, maar kheb eigenlijk met hem nog nooit over lenen enz gesproken.
Emerxill zei:Wij zijn aant overwegen om een sleutel-op-de-deur woning te kopen. Iemand hier al ervaringen mee?
+/- 215 000 eur voor volledig afgewerkte woning op een lapje grond van 3-4a.
Lijkt me niet echt goedkoop. mja, tzal moeten![]()
Woningen worden elk jaar enkele %'en duurder, de rente zakt niet enkele %'en elk jaar.Time^- zei:Ik vraag me af hoeveel de kostprijs van een woning echt gestegen is als je de historische lage rente erbij rekent. Moet toch ook wel een verschil maken.
Die gegevens vond ik ook overal. Maar ik dacht dat er mss richtprijzen waren.*~Lientjeuhhh~* zei:@ TitaTovenaartje: zoek gewoon eens achter interieurarchitecten op de gouden gids en maak eens een vrijblijvende afspraak en laat een offerte opstellen.
Maar voor zo'n mensen kan je op +-10% van de totaal uitgevoerde werken rekenen als loon, ofwel spreekt ge af dat ge met een uurloon werkt ofwel vanaf het begin een vaste prijs afspreken.
Maar wat wilt ge die juist laten doen ? Hebt ge zelf geen idee wat je graag zou willen veranderen ?
The_Messenjah zei:Omdat hij misschien geen aanleg heeft voor interieurinrichting?
En daarbij indien hij ingrijpende veranderingen wil laten maken lijkt het me zelfs aangeraden daarvoor een architect raad te plegen. Voor qua lichtinval/kleurencomposities, allemaal verschillende andere elementen waar een doorsnee mens misschien gewoon niet aan denkt maar wel leuk of interessant kan vinden. (Interieur)Architecten helpen je trouwens ook bij de materiaalkeuze en het vinden van een goede leverancier (bij dit laatste wel oplettenwant ze kunnen wel eens willen pushen naar een bepaalde leverancier omdat ze daar zelf ook een procentueel bedrag op kunnen krijgen.)
Daarom dus enzo.
Emerxill zei:Wij zijn aant overwegen om een sleutel-op-de-deur woning te kopen. Iemand hier al ervaringen mee?
+/- 215 000 eur voor volledig afgewerkte woning op een lapje grond van 3-4a.
Lijkt me niet echt goedkoop. mja, tzal moeten![]()
Wel adhv de plannen en als ik goed kan tellen is de bewoonbare oppervlakte ongeveer 138m²k995 zei:Goed oppassen met welke SOD je zal bouwen, vorige week nog op nieuws bouwklachten verdubbeld en bijna allemaal door SOD's
215 000 is nog aan de lage kant hoor, te zien hoe groot je gaat natuurlijk.
Hunne officiele prijs is 200 000 eur, dus ik heb er zelf al 215 k van gemaakt.*Maya* zei:SOD's hun offertes zijn dan ook berekend op het minimum, zodra jij een andere keuken wil, grotere tegels (meestal 30x30), x aantal stopcontacten meer, ... ga je fors mogen bijbetalen. Dikwijls zit je aansluiting naar de rioleringen e.d. er nog niet bij en dan nog 21% btw en andere onkosten maakt het een mooi bedrag.![]()
Sommige SOD's zijn idd niet altijd even eerlijk ...
. Als we geluk hebben kunnen we dat nog uit het contract laten halen als we dat zouden willen... maar dat hangt van die baas af.
.
*~Lientjeuhhh~* zei:maak van uw 215k al maar 250k.
Mogen we weten over welke SOD het gaat ?
.
. Da's 2 milj oude belgische franken meer hé..
en toch is het de realiteit hoor! je rekent maar 15k bij voor btw, notariskosten e.d. tis zoals *~Lientjeuhhh~* gezegd heeft - je mag daar zeker 50k bijlappen.Emerxill zei:Euh, 50k los over te prijs gaan dan aanvankelijk gezegd is wel een beetje teveel vant goeie denk ik.
moest dat de standaard gang van zaken zijn, dan zouden er zich nogal wat gezinsdrama's voor doen. Da's 2 milj oude belgische franken meer hé..
![]()
250 000 voor 138m² bewoonbare oppervl en 3a grond, ik heb het over limburg. Daarvoor zet ge u hier al een schoon huiske op 6-7a neer.
Soit, ik heb al gelezen dat als ge de aangeboden prijs + 12.5k doet, dat ge redelijk kort aan de reeele prijs zit.
viggoht zei:en toch is het de realiteit hoor! je rekent maar 15k bij voor btw, notariskosten e.d. tis zoals *~Lientjeuhhh~* gezegd heeft - je mag daar zeker 50k bijlappen.
bij ons in de buurt zijn ze ook bezig met SOD's.
op de basisprijs komt nog es BTW, notariskosten en grondlasten erbij en dat komt op een totaal van een goeie 65k die bij de basisprijs komt...
Harde realiteit zou ik zeggen!!!!!

) heb ik een pak meer dan een huiske op 3a grond...
ivm de badkamer en keuken (ofwel zit ik fout met de bedragen).
, ma soit).SMEG is ok (vooral qua designEmerxill zei:Eindelijk ewa feedback met added valueivm de badkamer en keuken (ofwel zit ik fout met de bedragen).
In de keuken zaten allesinds allemaal toestellen van SMEG, kweetniet of dat een referentie is...
Anyway, ik ken iemand die voormij een keuken gratis wil ontwerpen, dus hoop ik die keuken uit dat contract te kunnen laten smijten...
Qua stopcontacten weet ik niet exact, voor de beneden verdieping viel dat goed mee (maar toch nog te weinig).
Stuk of 8 in de living, en 6 in de keuken. Boven zoiezo veel te weinig. Extra kosten 25eur/st (plaatsing inbegrepen, precies of die plaatsing een kwartier duurt, ma soit).
Vloerbekleding: tegels, weet niet vanbuiten welke. Wij willen eigenlijk op veel plaatsen glad beton (geen polybeton, zoals ze daar dachten, dus die prijs die ik heb is al fout)
), maar ik heb toch ook al gehoord van mensen dat ze er na een tijdje niet zo content meer van zijn. Hun gaskookplaten zijn super, de vaatwassers heel wat minder (van horen zeggen, zelf geen ervaring mee)
*~Lientjeuhhh~* zei:3000 voor een keuken ? Wij gaan er eentje hebben van de IKEA en zitten nu al aan 6500 euro. En we hebben dan nog geen grote of luxueuze keuken...
en 5000 euro voor een badkamer is idd haalbaar als ge naar de Brico of Gamma gaat..
Hoeveel stopcontacten worden er voorzien en wat wordt de vloerbekleding ?