felixdraait
Legacy Member
Thin Liz zei:Over die spuiten:
-Ofwel een cortisonenspuit in het voorjaar (meestal éénmalig denk ik) : enkel bij hevige allergie of wanneer normale medicatie niet helpt
Ik neem bovenop mijn Cetirizine (is dat eigenlijk niet hetzelfde als Zyrtec, maar goedkoper?) ook Flixonase Aqua spray (http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100004882.html). Dat werkt enórm goed voor mij. Zyrtec verlicht mijn symptomen een beetje (word er trouwens niet slaperig van, itt vele anderen), terwijl die Flixonase ze quasi helemaal wegneemt (tenzij ik echt door een grasveld in volle bloei ga rollen ofzo).
Soit, in die neusspray zitten ook cortisonen. Schijnt dat dat niet goed is als je dat langdurig neemt (is zwaar spul), dus dat neem ik in die piekperiodes, Zyrtec neem ik tijdens het pollenseizoen.
Mijn allergie is trouwens vrij vroeg begonnen (jaar of 10), ben er nu 19 en 't betert schijnbaar elk jaar.
Ben je na die behandeling dan ook definitief van je allergie verlost?

)

