Archief - Hooikoorts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoCracer

Legacy Member
ik ben allergisch aan Graspollen...
nog geen last gehad, maar dat zal wel beginnen opkomen nu

ChunWai.

Legacy Member
2e^NeoCracer zei:
ik ben allergisch aan Graspollen...
nog geen last gehad, maar dat zal wel beginnen opkomen nu

Daar ben ik vroeger ook zeer allergisch aan geweest. Een keer was het zo erg dat ik niet naar school was gegaan, ik was zo goed als blind:p m'n ogen waren zo dik dat ik echt amper nog iets kon zien.

FlameDB

Legacy Member
huisstofmijt hier

nooit veel last van pollen maar als ik het heb heb ik het wel serieus.
ik herinner mij vorig jaar nog, examen godsdienst tijdens de zomer, man man.

R-evolution™'

Legacy Member
ik ben allergisch, aan een of ander pol. weet niet welke.
heb het soms heel erg soms niet, maar het ergste vind ik die jeukende ogen, daar word ik gek van. nu ik heb wel het geluk dat we een zwembad hebbe hier en dat helpt enorm als ik daar een paar keer per dag inspring

Dreetn

Legacy Member
Ik heb elk jaar veel last van hooikoorts, vandaag voelde ik het een heel klein beetje.
Mijn ogen die zeer lichtjes begonnen te jeuken.
Ik heb eens bloed laten nemen en ik ben allergisch aan grassen.

Anders neem ik als pillen: Estivan (is wel met voorschrift denk ik)
En als oogdruppels om het jeuken tegen te gaan: Allerbodi(y)l (ook met voorschrift denk ik, en het kan mis geschreven zijn)

edit: ik heb het van op het einde van het 6e leerjaar, dus 12-13 jaar zeker?

Karre

Legacy Member
Ik heb er ook al last van, ik heb het al van mijn 9 jaar en ik begin het kotsbeu te worden om iedere zomer meer slijmen te hebben, verstopte neus, jeukende ogen en veel niezen. Eens ik medicatie begin in te nemen is het wel opgelost maar ik ben niet zo voor medicatie eerlijk gezegd. En heb op men 11de toen de dokter zei om maar best het eens te testen maar tests gaan doen en inderdaad het was effectief hooikoorts (allergie voor gras bij mij). Wat ik geheel niet af kan is die slijmen en verstopte neus, dat irriteerd mij zo hard. Is wel al geminderd tegenover de eerste keer toen ik daar last van had.

Naughty dog

Legacy Member
Neus, jeuk in keel is het enige dat ik tot nu toe heb...

Ik hoop ZO hard dat het niet overslaat naar mijn ogen, wat alle jaren voordien wel het geval was =p

Sir.Killalot

Legacy Member
Jeuk in de ogen valt nog mee.. Overal jeuk waar er vel is (dus overal) jeuk hebben is nog iets helemaals anders :(

Naradia

Legacy Member
kzijn voorlopig goe, vorige jaren altij veel niezen maar de laatste tijd ferm goe, kmoe mijn medicijnen zelfs nie meer hemme, mij pa ad da vroeger ook en bij em is da ook na een tijdje overgegaan

ClayDavis

Legacy Member
Ik ben allergisch aan huisstofmijt maar het is extréém variabel bij mij

soms wel, soms niet
ook de sterkte van de allergie"aanvallen"(zo ervaar ik het toch) verschillen sterk. De ene keer heb ik gewoon bloederige ogen, ben ik uitgeput etc. de andere keren jeuken men ogen een beetje of merk ik het enkel als ik in de spiegel kijk

Plastic

Legacy Member
Ik had er vroeger ZWAAR last van, elke dag 2-3 pille, ben naar homeopathe geweest, na 2 maanden wasset over, heb er nu alleen nog in VOLLE zomer last van en is na één zyrtec'ske over

DonThomas

Legacy Member
Zymo zei:
Ik heb (denk ik) zowat alles geprobeerd van medicatie, ook dingen die voorgeschreven moeten worden door de dokter. Het enige dat tot voor kort nog hielp was Xyzall (een gezuiverde vorm van het slaapverwekkende Zyrtec).
Ook had ik eens een bloedproef laten ondergaan om te zien voor wat ge allergisch zijt, samengevat: alles wat groen is ben ik allergisch voor :p

Zelf woon ik in een omgeving waar veel groen aanwezig is, ook in mijn tuin.
Ik heb TOTAAL geen zin (wat de dokter mij ook voorstelde) om geïsoleerd te leven.

Nu vraag ik me toch wel af wat jullie gebruiken om dit te onderdrukken, ik loop soms echt wel de muren op van die niesbuien en andere zever.

Ik nam vroeger claritine, het had een zeer goed effect, maar veroorzaakte bij mij een enorm slaapgevoel en tamheid. Nu heeft mijn dokter mij Xyzall gegeven, volgens hem enorm straf. Het heeft helemaaaaaaal geen effect!
Ik weet ni wa k moe doen, ma de symptomen zijn er weer, lopende neus, jeukende ogen, jeukende, droge keel....

Crashtestdummy

Legacy Member
nigel555 zei:
nja zo simpel is het niet. Alé toch niet altijd. Soms kan het tegenslaan ook...
Die spuitjes werken bij 90% van de gevallen. Alé toch volges mijn dokterese. Dusja ik blijf bij mijn pillen. Daar ben ik zekerder van.
geeft anders gewoon toe eh dat ge bang zijt van spuitjes :p

SpArdA

Legacy Member
Burny zei:
Nu het hier toch over gaat: iemand een aanbeveling voor een stofzuiger? Dus eentje die geen stof uitblaast zoals een gewone.
Ik heb ook een allergie voor stof en huismijt en mij hebben ze aangeraden om niet te stofzuigen.
Als ik poets neem ik eerst alle stof weg met een vochtige doek, dan doe ik de vloer met een Swiffer :) om vervolgens nog eens te dweilen.

edit: je hebt toch geen tapijt hoop ik, want dat is helemaal een ramp.

Saiko-G

Legacy Member
Ik heb ook hooikoorts, en vooral graspollen. Voorlopig nog geen last gehad, neem nu zo ook van die natuurlijke shit om het tegen te gaan. Maar ik ruik vers gemaaid gras al van honderden meters, en dan begint het hier en daar wel te tintelen. Niezen heb ik al gehad, ogen nog niet. De graspollen triggeren bij mij ook astma effecten, kortademigheid dus.

Maar vorig jaar, een ramp, toen had ik het fel zitten. Blijkt dat ik dus ook allergisch ben voor huisstofmijt. Speciale shit voor moeten pakken enzo, nu gaat het al beter, mischien kan ik terug gaan sporten binnenkort. Maar niet op gras ;)

Tw33tst3r

Legacy Member
allergisch vr huisstofmijt, graspollen en sinds vorig jaar ook spontaan allergisch vr katten ^^
kheb ook lichte allergie vr hond of er toch aanleg vr, dokter kon het nie zeggen omdat het eigenlijk de moeite nie was

mr met dit weer zie ik dus af hé, ik pak zelfs mijn meds nie mr want ze hebben nog nooit geholpen, kheb dan ook nog es een lichte vorm van astma

gevolg: ik herinner mij zelfs nie dak als kind ooit normaal functionerende luchtwegen had, moet wel ooit zo geweest zijn mr kan het mij nie mr voorstellen :(

Sir.Killalot

Legacy Member
DonThomas zei:
Ik nam vroeger claritine, het had een zeer goed effect, maar veroorzaakte bij mij een enorm slaapgevoel en tamheid. Nu heeft mijn dokter mij Xyzall gegeven, volgens hem enorm straf. Het heeft helemaaaaaaal geen effect!
Ik weet ni wa k moe doen, ma de symptomen zijn er weer, lopende neus, jeukende ogen, jeukende, droge keel....

Ik neem Xyzall voor mn basisallergie en dus in deze periode tegen de hooikoorts nog is extra Singulair. Het helpt genoeg tegen mn algemene jeuk, maar tegen de hoofdpijn en verstopte neus niks natuurlijk. Daar neem ik dan zo van die neusspuitdinges voor. Voor mijn ogen nja, zonnebril...

Hiermee red ik het als ik het ook niet ga opzoeken ofzo...

Cyrano.ak

Legacy Member
heb er ook last van, hoewel het nu nog niet begonnen is.
Als de examens in juni eraan komen, zal ik wsl met 30 zakdoeken aant studeren zijn.
(neem ook wel pillekes en neusspray, namen vergeten :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan