Archief - Hooikoorts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zymo

Legacy Member
Hooikoorts is een allergie voor stuifmeel ('pollen') van sommige bomen, grassen en planten, dat met de wind wordt verspreid. Vooral grassen, berk en bijvoet (Artemisia) maken
veel slachtoffers. Andere benamingen voor hooikoorts zijn pollinose of seizoensgebonden allergische rhinitis.
Ramingen gewagen dat 10 tot 30% van de wereldbevolking last heeft van hooikoorts.

De aandoening duikt meestal voor het eerst op in de leeftijd van 15 tot 25 jaar. Na verloop van jaren wordt het euvel minder erg, maar weg gaat het nooit helemaal.
Opmerking: er bestaat ook een niet-seizoensgebonden allergische rhinitis. Die wordt veroorzaakt door o.a. huisstofmijt, huidschilfers van katten en honden...


Wie heeft er ook zo'n last van deze troep? Dit jaar (ondanks de vervroegde zomer én te sterk vervuilde lucht) is het wel behoorlijk erg bij mij.
Zelfs mijn vertrouwde medicatie heeft geen effect meer...

Bose

Legacy Member
ik heb er last van en mijn pillen werken nog goed imo.
vraag me niet wat voor dings het zijn. Tis van die self made apotheker shit, maar het werkt.

DGEN

Legacy Member
voorlopig nog geen last van gehad...maar zal wel vlug komen denk ik
ik heb er sowieso elk jaar last van...jeuk in mn neus-keelholte...pain in the ass
en veel bloedneus rond die periode :(

Bose

Legacy Member
DGEN zei:
voorlopig nog geen last van gehad...maar zal wel vlug komen denk ik
ik heb er sowieso elk jaar last van...jeuk in mn neus-keelholte...pain in the ass
en veel bloedneus rond die periode :(

dat effect heeft hooikoorts nu bij mij wel niet...

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik heb er wonderbaarlijk genoeg deze vakantie nog niet veel last van gehad, al begint het nu wel te komen. Ge begint de pollen ook echt te zien nu..

Tzal plezant worden morgenvroeg op de velo, zonnebril en zakdoek!

En zal naar de apotheker moeten trekken ook terug, pillekes bijna op :(


Ik haat het echt die pollen... is het goed weer, moet je je binnen opsluiten :(

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Ik heb er ook last van. Toen ik klein was, was da ni te doen. Naarmate ik ouder ben geworden minder en minder last van gehad tot de laatste week nu.

Constant verstopte neus, waterende neus, niezen, tranende en jeukende ogen.

Pilletjes en druppels helpen bijna niets...

Burny

Legacy Member
Ik heb er ook last van, alsook allergisch voor huisstofmijt. Goed poetsen dus :)

Nu het hier toch over gaat: iemand een aanbeveling voor een stofzuiger? Dus eentje die geen stof uitblaast zoals een gewone. Ik ben al bij verschillende winkels geweest maar overal hoor je tegenstrijdige verhalen. Mijn ma heeft ne Filterqueen, en da werkt fantastisch, maar helaas onbetaalbaar. Miele heeft een MedicAir, en Dyson heeft een Allergy type met HEPA filter.. maar overal hoor ik dus tegenstrijdige verhalen. Anyone?

protnie

Legacy Member
Kben allergisch aan alle bomen en planten maar niet aan huisstofmijf, de ene wel wat erger dan de andere natuurlijk ;)
Nu is het nog niet zo erg, maar als de examens naderen ga ik wel zo'n spuit halen.

Crashtestdummy

Legacy Member
heb er vorig jaar een spuit tegen gekregen van men huisdokter en heb er vandejaar precies nog geen last van gehad :/

Zymo

Legacy Member
Ik heb (denk ik) zowat alles geprobeerd van medicatie, ook dingen die voorgeschreven moeten worden door de dokter. Het enige dat tot voor kort nog hielp was Xyzall (een gezuiverde vorm van het slaapverwekkende Zyrtec).
Ook had ik eens een bloedproef laten ondergaan om te zien voor wat ge allergisch zijt, samengevat: alles wat groen is ben ik allergisch voor :p

Zelf woon ik in een omgeving waar veel groen aanwezig is, ook in mijn tuin.
Ik heb TOTAAL geen zin (wat de dokter mij ook voorstelde) om geïsoleerd te leven.

Nu vraag ik me toch wel af wat jullie gebruiken om dit te onderdrukken, ik loop soms echt wel de muren op van die niesbuien en andere zever.

nigel555

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Ik heb er wonderbaarlijk genoeg deze vakantie nog niet veel last van gehad, al begint het nu wel te komen. Ge begint de pollen ook echt te zien nu..

Tzal plezant worden morgenvroeg op de velo, zonnebril en zakdoek!

En zal naar de apotheker moeten trekken ook terug, pillekes bijna op :(


Ik haat het echt die pollen... is het goed weer, moet je je binnen opsluiten :(

your not alone:D
Nu ik heb geen hekel aan die pollen. Mijn pillekes werken voldoende. Enja mijn ogen die rood worden en niezen lijk nen halve zot. Neem ik erbij. Zolang die pillen dat bijna volledig tegenhouden hoor je mij niet klagen.
Maar zoals je zegt op de velo, en nen propere zakdoek of 3:D

Crashtestdummy

Legacy Member
Zymo zei:
Nu vraag ik me toch wel af wat jullie gebruiken om dit te onderdrukken, ik loop soms echt wel de muren op van die niesbuien en andere zever.
vraag gewoon vo ne spuit aan den dokter en ge zijt er vanaf ;)

ChunWai.

Legacy Member
Ik heb er de afgelope jaren veel last van gehad en heb al wel het gevoel dat het wat begint te werken hier. Jeukende ogen:(

nigel555

Legacy Member
Dude87 zei:
vraag gewoon vo ne spuit aan den dokter en ge zijt er vanaf ;)

nja zo simpel is het niet. Alé toch niet altijd. Soms kan het tegenslaan ook...
Die spuitjes werken bij 90% van de gevallen. Alé toch volges mijn dokterese. Dusja ik blijf bij mijn pillen. Daar ben ik zekerder van.

t0tec

Legacy Member
De aandoening duikt meestal voor het eerst op in de leeftijd van 15 tot 25 jaar.
Ik heb geen last van hooikoorts maar ik ben al 16 zou ik dit dan nog kunnen krijgen in de loop der jaren?

Wat betreft allegiën enzo, ik heb nog niets tegenkomen waar ik allergisch voor ben, mja des te beter voor mij hé :D.

migelle

Legacy Member
tot nu toe nog geen echte last maar gaan toch binnekort pillekes hale :p uit voorzorg

ChunWai.

Legacy Member
Mixana zei:
Ik heb geen last van hooikoorts maar ik ben al 16 zou ik dit dan nog kunnen krijgen in de loop der jaren?

Lol?:p Originally Posted by C2W ? :lol:
Anyway, volgens mij kun je het nog altijd krijgen dan ja.

Zymo

Legacy Member
Dude87 zei:
vraag gewoon vo ne spuit aan den dokter en ge zijt er vanaf ;)

was het idd maar zo simpel. al die inentingen, 't verontrust mij een beetje eerlijk gezegd.

er zijn zelfs mensen die beweren dat allergische reacties gevormd worden bij het toedienen van inentingen bij de geboorte, als da waar is...

nigel555

Legacy Member
Zymo zei:
was het idd maar zo simpel. al die inentingen, 't verontrust mij een beetje eerlijk gezegd.

er zijn zelfs mensen die beweren dat allergische reacties gevormd worden bij het toedienen van inentingen bij de geboorte, als da waar is...

Dat laatste zal niet waar zijn. Maar wat ik wel zeker weet is dit.
Die inentingen, zijn allemaal goed en wel maar de eerste keer kan je hierdoor wel in een soort allergische shock geraken. Omdat ze u eigenlijk inspuiten met een geconcentreerde substantie die vele vele malen hoger is dan gwn pollekes uit de lucht, gras, huisstofmeit enzoverder is. Nu dit is veel verminderd maar het gebeurt nog.

ChunWai.

Legacy Member
Zymo zei:
was het idd maar zo simpel. al die inentingen, 't verontrust mij een beetje eerlijk gezegd.

er zijn zelfs mensen die beweren dat allergische reacties gevormd worden bij het toedienen van inentingen bij de geboorte, als da waar is...

Volgens mij niet. Natuurlijk wel als de baby allergisch is voor de inenting.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan