Archief - Hoeveel kost uw brood?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel kost uw brood?


  • Totaal aantal stemmers
    207
  • Opiniepeiling gesloten.

Garmir

Legacy Member
normaal betalen we voor een groot gallet (Groot Wit Brood in plakskes (snedes)) € 1.75, Maar als de donderdag dicht is betalen we een anderre prijs en dat varieerd van € 1.75 tot € 1.85 da duurste is bij arnoudt.


De laatste tijd is de prijs van een brood schandalig veel opgeslagen. vroegr betaaldje je gelijk anderhalve euro of minder en nu :s

Anoniem04

Legacy Member
Garmir zei:
normaal betalen we voor een groot gallet (Groot Wit Brood in plakskes (snedes)) € 1.75, Maar als de donderdag dicht is betalen we een anderre prijs en dat varieerd van € 1.75 tot € 1.85 da duurste is bij arnoudt.


De laatste tijd is de prijs van een brood schandalig veel opgeslagen. vroegr betaaldje je gelijk anderhalve euro of minder en nu :s

Toch leuk hoeveel moeite mensen doen om een paar posts te lezen zeg :)

wxphe

Legacy Member
(Inc)PHOENIX zei:
zelf gemaakt brood is stukken beter en vult veel meer dan brood van de bakker
da verschil is enorm
bakkers die voegen allerlei "bucht" toe in hun broden om ze beter te doen zwellen etc
een wit brood bij de bakker is juist lucht
vroeger vulde dat tenminste nog

Mss handig om te weten is dat je brood afgewogen wordt. Een brood van 800gr is een brood van 800gr als daar veel lucht in zit toont em groter. Dit wet beplaad zelfs dat we het gewicht moeten kenbaar maken, of en vermelding van de prijs per kilo is goeid. Maarja ge wist da niet dus maar wa gokken é :sop: Kijk maar eens rond normaal moet je het kunnen terugvinden bij uw bakker.

wxphe

Legacy Member
eniac zei:
Argument? Wat is daar nu van argumentering aan? Ik probeer hier geen stelling te bewijzen hoor. Ik zeg dat ik mijn eigen brood liever heb. Plain and simple.

Ik had wel kunnen voorspellen dat er zoiets ging komen ja. Nu kan ik me niet direct herinneren dat heel Zuid-Oost-Vlaanderen is uitgeroepen als "regio met alle slechte bakkers samen". Ik heb er redelijk moeite mee om te geloven dat alle warme bakkers hier zo slecht zijn en dat jij (of je ouders) gewoon fantastisch bent.

Ik heb al van genoeg bakkers het brood geproefd. Ik zeg niet dat dat slecht is, verre van, ik zeg gewoon dat ik het mijne prefereer. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik het voorbije half jaar al wel meer dan 2 keer bij de bakker gestaan hebben om mij een brood te kopen.

Geloof je dat niet? Wel, dat zal mij een zorg wezen. Ik moet het brood opeten, ik kan kiezen, en ik ben echt niet zo'n sukkelaar dat ik het louter voor de geldbesparing moet doen.

Excuseer ik heb het moeilijk met uw mening, geef dan de argumenten die uw mening staven. Die kan ik al raden en zo zijn we weer bij af :crazy: .

eniac zei:
Door niet in te gaan op een deel van een post geef je te kennen dat je het er NIET mee eens bent? Vreemd.

Je bent het dus niet eens met de complete zin (er staat een komma).

Ik vermeld dat ze er ook van moeten leven ...

volgens mij is dit toch wel eventjes een andere betekenis dan jou knip en plak werk :baard: .

EternalSilence

Legacy Member
€1-76-1.80


kvrees zelf dat het hier, in desselgem, 2€ is
schandalig gewoon
da ze maar rap weer die vaste prijs invoeren...
maja..dan zijn de bakkers geflasht, omdat graan enzo omhoog gaat

de wereld is naar de kloten :oink:

eniac

Legacy Member
wxphe zei:
Excuseer ik heb het moeilijk met uw mening, geef dan de argumenten die uw mening staven.

Ik heb argumenten nodig die mijn mening staven? De mening dat ik ons eigen brood lekkerder vind dan wat ik in de wijde omtrek vind bij de warme bakker?

Goh, die is moeilijk. Ik doe een poging, hier komt het: IK VIND HET LEKKERDER.

Is dat zo lastig te begrijpen? Is het zo volstrekt ondenkbaar dat mensen een eigen smaak en eigen voorkeuren hebben?



Je bent het dus niet eens met de complete zin (er staat een komma). Ik vermeld dat ze er ook van moeten leven ...
volgens mij is dit toch wel eventjes een andere betekenis dan jou knip en plak werk :baard: .

Sorry, maar dit slaat nergens nog op. Eerst en vooral, "knip- en plakwerk"? Ik heb ocharme een stukje uit je reply gehaald. Het (enige) stukje dat ik even wou verduidelijken.
Ten tweede, ze moeten er inderdaad winst op maken. Vind ik niet meer dan normaal, ging ik volledig mee akkoord. Vandaar dat het niet mee in de quote stond, vandaar dat ik die komma niet meenam.
Ten derde, het was maar al te duidelijk dat ik even wou opmerken dat dat inderdaad wel goedkoper uitkomt. Door de rest niet te quoten geef ik gewoon aan dat je gelijk hebt met de rest van wat je zegt. Als je dat al niet doorhebt, amai.

edit: de essentie van dit gedoe hier. Had jij bedenkingen bij of het nu goedkoper uitkwam? Ja. Heb ik dat even uitgeklaard? Ja. Case closed? Hopelijk wel, begot.

B!G Fr@nk!3

Legacy Member
+ 1.80€ - 1,90€ om precies te zijn (Volkoren brood).
Ja, 't leven is duur aan 't worden :(

wxphe

Legacy Member
eniac zei:
Ik heb argumenten nodig die mijn mening staven? De mening dat ik ons eigen brood lekkerder vind dan wat ik in de wijde omtrek vind bij de warme bakker?

Goh, die is moeilijk. Ik doe een poging, hier komt het: IK VIND HET LEKKERDER.

Is dat zo lastig te begrijpen? Is het zo volstrekt ondenkbaar dat mensen een eigen smaak en eigen voorkeuren hebben?
[\QOUTE]
Als hoofdreden dat het beter smaakt? dat is lastig ja.
*Wat was er eerst dat machinientje of dat brood van de bakker ?
*Waarom heb je zo'n machien in huis gehaald, je denkt ik ga het eens proberen? dure test toch ?
*Hoe kon je weten dat het lekkerder zou zijn ? Of bakt heel je kennisenkring zo'n fantastisch brood mss?
*En waarom kochten zijn het dan ....
*Ga zo maar verder ...

En we komen bij de prijs en dit vindt ik dan geen geldig argument. Zo is da ook te moeilijk om te begrijpen ?

eniac zei:
Sorry, maar dit slaat nergens nog op. Eerst en vooral, "knip- en plakwerk"? Ik heb ocharme een stukje uit je reply gehaald. Het (enige) stukje dat ik even wou verduidelijken.
Ten tweede, ze moeten er inderdaad winst op maken. Vind ik niet meer dan normaal, ging ik volledig mee akkoord. Vandaar dat het niet mee in de quote stond, vandaar dat ik die komma niet meenam.
Ten derde, het was maar al te duidelijk dat ik even wou opmerken dat dat inderdaad wel goedkoper uitkomt. Door de rest niet te quoten geef ik gewoon aan dat je gelijk hebt met de rest van wat je zegt. Als je dat al niet doorhebt, amai.

edit: de essentie van dit gedoe hier. Had jij bedenkingen bij of het nu goedkoper uitkwam? Ja. Heb ik dat even uitgeklaard? Ja. Case closed? Hopelijk wel, begot.

Jij snapt niet als je de hele zin opneemt, je "verduidelijking" niet meer klop, daar zit het grote probleem. Ik wilde aantonen dat je blijkbaar 'gratis' werkt en de tijd niet werd meegerekend als werkuur laat staan nachtuur. Uw qoute manier was duidelijk maar niet correct in men context, normaal dat ik er commentaar op geef toch ?

eniac

Legacy Member
wxphe zei:
Als hoofdreden dat het beter smaakt? dat is lastig ja.
*Wat was er eerst dat machinientje of dat brood van de bakker ?

Alsof dat er iets toe doet in waarom ik een broodmachine heb.

*Waarom heb je zo'n machien in huis gehaald, je denkt ik ga het eens proberen? dure test toch ?
*Hoe kon je weten dat het lekkerder zou zijn ? Of bakt heel je kennisenkring zo'n fantastisch brood mss?

Mijn ouders hebben dat nog een tijd gehad toen ik thuis woonde. Ik wist dus de voordelen van dat ding, en ik heb er sindsdien nogal naar verlangd. En bij m'n verjaardag kreeg ik dan zelf ook zo'n machine.

*En waarom kochten zijn het dan ....

Omdat het iets nieuw was? Does it even matter?

En we komen bij de prijs en dit vindt ik dan geen geldig argument. Zo is da ook te moeilijk om te begrijpen ?

Mijn punt is dat IK het niet bepaald voor de geldbesparing doe, maar omdat IK het gewoon lekkerder vind. Is het voor jou te moeilijk om te begrijpen dat IK niet meer redenen dan dat nodig heb en dat IK niet inzit met waarom anderen het doen?

Prijs is niet mijn argument. Moest ik bakkersbrood lekkerder vinden dan stond ik al lang terug bij de bakker. Zoals ik al zei: ik ben niet zo'n stakker dat ik wat ik lekker vind moet opgeven omdat het me wat meer kost.

edit: deze "discussie" is eigenlijk te erg. Kort samengevat:
ik: "ik vind het lekkerder"
jij: "geef mij argumenten!"
ik: "ik vind het lekkerder"
jij: "je had het waarschijnlijk al eens eerder ergens anders geprobeerd en die deden het voor de prijs en daarom is prijs je argument en daarom is het niet geldig!"

Right.


Uw qoute manier was duidelijk maar niet correct in men context, normaal dat ik er commentaar op geef toch ?

Neen. Met hetgeen ik gequote heb was de context meer dan duidelijk. Wat was die context? Jij die twijfelde of een zelfgebakken brood zoveel goedkoper was dan een brood bij de bakker. Daar en daar alleen heb ik op geantwoord, en dat was meer dan duidelijk.

Stop nu met lastig doen over die quote, je begrijpt waarom ik heb gezet heb, en hij was maar op 1 manier te begrijpen. Door de rest niet te quoten geef ik je voor de rest gelijk over de hele lijn.

wxphe

Legacy Member
eniac zei:
Alsof dat er iets toe doet in waarom ik een broodmachine heb.



Mijn ouders hebben dat nog een tijd gehad toen ik thuis woonde. Ik wist dus de voordelen van dat ding, en ik heb er sindsdien nogal naar verlangd. En bij m'n verjaardag kreeg ik dan zelf ook zo'n machine.



Omdat het iets nieuw was? Does it even matter?



Mijn punt is dat IK het niet bepaald voor de geldbesparing doe, maar omdat IK het gewoon lekkerder vind. Is het voor jou te moeilijk om te begrijpen dat IK niet meer redenen dan dat nodig heb en dat IK niet inzit met waarom anderen het doen?

Prijs is niet mijn argument. Moest ik bakkersbrood lekkerder vinden dan stond ik al lang terug bij de bakker. Zoals ik al zei: ik ben niet zo'n stakker dat ik wat ik lekker vind moet opgeven omdat het me wat meer kost.

edit: deze "discussie" is eigenlijk te erg. Kort samengevat:
ik: "ik vind het lekkerder"
jij: "geef mij argumenten!"
ik: "ik vind het lekkerder"
jij: "je had het waarschijnlijk al eens eerder ergens anders geprobeerd en die deden het voor de prijs en daarom is prijs je argument en daarom is het niet geldig!"

Right.




Neen. Met hetgeen ik gequote heb was de context meer dan duidelijk. Wat was die context? Jij die twijfelde of een zelfgebakken brood zoveel goedkoper was dan een brood bij de bakker. Daar en daar alleen heb ik op geantwoord, en dat was meer dan duidelijk.

Stop nu met lastig doen over die quote, je begrijpt waarom ik heb gezet heb, en hij was maar op 1 manier te begrijpen. Door de rest niet te quoten geef ik je voor de rest gelijk over de hele lijn.

pff, tis zinloos en ja it matters, maar laat het nu dus maar . :eek: Volgens mij heeft iedereen idd zen eigen smaak ja, maar deze kan beinvloed worden door je ideëen. En voor je hetzelfde zegt over mij: Moest ik het niet te ver gaand vinden,zou ik nog wel eens met jan modaal mensen een proeftest doen. Het is mss gewaagd dit te zeggen, maar ik kan de uitslag al raden.

Simonn

Legacy Member
Mja ik moet eniac toch gelijk geven hoor..het brood dat we thuis bakken smaakt gewoon veel beter dan het brood van een bakkerij. (En ja ik ben al naar heel veel warme bakkers om brood geweest)
Zoiets kan je trouwens niet staven met argumenten..imo smaakt het beter..waarom? --> daarom

Anoniem04

Legacy Member
Doom Dragon zei:
€1-76-1.80


kvrees zelf dat het hier, in desselgem, 2€ is
schandalig gewoon
da ze maar rap weer die vaste prijs invoeren...
maja..dan zijn de bakkers geflasht, omdat graan enzo omhoog gaat

de wereld is naar de kloten :oink:

ok, die 2 euro is wel overdreven hoog voor het moment :wtf:

Maar, die prijzen worden meestal wel overlegd tussen verschillende bakkers hoor, t'is niet dat, wanneer je er zin in hebt je prijzen omhoog gaat jagen hoor.

wxphe

Legacy Member
cclherreman zei:
Mja ik moet eniac toch gelijk geven hoor..het brood dat we thuis bakken smaakt gewoon veel beter dan het brood van een bakkerij. (En ja ik ben al naar heel veel warme bakkers om brood geweest)
Zoiets kan je trouwens niet staven met argumenten..imo smaakt het beter..waarom? --> daarom

Ik zeg niet dat het slecht brood is, maar dat het lekkerder is, dat is volgens mij maar zever. Heb ondertussen beetje zitten kijken naar test van zo'n machines en ze kunnen qua kwaliteit nooit zo goed zijn als bij de warme bakker (korst,kruim,structuur, malsheid, ... ). Je kan er wel een aardig broodje mee bakken dat nog niet eens zo slecht is.

Een brood krijgt zijn smaak nog altijd door de kwaliteit van ingrediënten (soorten bloem, gist, vetsroffen, etc ...) en verder door de verwerking (wat nie optimaal gaat met zo'n machinetje), hoe gek het ook mag klinken. Waarom zouden bakkers anders zoveel verschillende smaken hebben. Ik heb het btw over warme bakkers, met industriële bakkers heb ik geen ervaring. Maar gezien die werken met broodlijnen en de prijs vaak lager proberen te houden en dus ook volledig automatisch werken, zal de kwaliteit wat minder zijn.

Simonn

Legacy Member
"maar dat het lekkerder is, dat is volgens mij maar zever"

Hoe kan jij nu in godsnaam iemand z'n smaak beoordelen?

Anoniem04

Legacy Member
Ik zal het anders zeggen, kwalitatief gezien zou het beter moeten zijn, smaken zelf verschillen.

eniac

Legacy Member
wxphe zei:
Volgens mij heeft iedereen idd zen eigen smaak ja, maar deze kan beinvloed worden door je ideëen.

Is juist. Echter, ik heb een paar jaar geen zelfgebakken brood gegeten (altijd van de bakker) en heb er toch altijd een trek naar gehad.
En als het enkel in mijn hoofd zou zitten, dan komt na een tijdje de realiteit wel boven, en dan zou dat broodmachine wel weer de kast invliegen.

Moest ik het niet te ver gaand vinden,zou ik nog wel eens met jan modaal mensen een proeftest doen. Het is mss gewaagd dit te zeggen, maar ik kan de uitslag al raden.

Boeit me niet hoor, voor mij is slechts belangrijk wat ik in mijn mond krijg, niet wat anderen denken over wat ik in mijn mond steek.

mythe

Legacy Member
Als we het halen een goede 1,80 EUR, ma meestal bakken we da zelf, da is 50 cent + water. Dus 60 cent MAXIMUM.

Simonn

Legacy Member
mythe zei:
Als we het halen een goede 1,80 EUR, ma meestal bakken we da zelf, da is 50 cent + water. Dus 60 cent MAXIMUM.

En het is veel beter..dus why not :cool:

Anoniem04

Legacy Member
mythe zei:
Als we het halen een goede 1,80 EUR, ma meestal bakken we da zelf, da is 50 cent + water. Dus 60 cent MAXIMUM.

En natuurlijk de kosten van het machientje.

.:KrusT:.

Legacy Member
Wijlen eten geen brood, alleen pateekes :)

Nee serieus, laatste keer dat ik achter brood ging was het nog € 1,15.
Meestal gaat mijn vriedin om brood als ze van't werk komt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan