Archief - Hoeveel kost uw brood?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel kost uw brood?


  • Totaal aantal stemmers
    207
  • Opiniepeiling gesloten.

Stimpy

Legacy Member
10 broden in de alma/gb
de diepvries in de meeste

mja cheapste en met 5 man is een brood vrij snel op

Anoniem04

Legacy Member
Sir. K zei:
ik weet nog den tijd van 30frank voor een brood... tis nu bekan 't driedubbele :s

Nog maar eens :sleep:

Hoe laag waren de loonkosten vroeger niet, hoe goedkoop was de mazout niet ?

Denk toch eens verder na zeg :doh:

SilentSpring

Legacy Member
Santa| zei:
Das zot opgeslagen he een brood! Ik herinner me nog dat het 52 frank was :x

². Ik weet da nie, onze bakker komt aan huis leveren, en 't is niet dat ik die betaal fzo. Kgeloof dat laatst erges 3,20€ was voor 2 grote, bruine broden zeker
Denk dat wel erges 1,6€ zal zijn.

Vroeger ging ik soms es achter brood, en kweet nog dat het dan 52frankskes was, dusja...

Was toch de bedoeling van de overheid om de prijzen door concurrentie te laten dalen toen ze die max. prijs afschaften? Z'ebben hun lelijk vergist dan

ShPonGle

Legacy Member
1,70, mr tis echt ne schone jonge bakkerin dus dat is wel zn geld waard :p

wxphe

Legacy Member
eniac zei:
Ach wat, mijn broodjes zijn niet gelijkaardig maar superieur :)

Alle gekheid op een stokje en even serieus, ik heb al bij veel bakkers brood gegeten, en ik eet mijn eigen brood gewoon liever. Simple as that.
Ik heb echt moeite om dit argument van u aan te nemen. Mochten beiden gratis zijn, zou ik nog wel eens zien welk brood je prefereert? Maarja tzal toch uw fameus zelfgebakken broodje zijn .... ik zou het beginnen verkopen alst echt zo lekker is :doc: of een andere (warme) bakker zoeken.

eniac zei:
Hoezo, lees de hele post? Waarom denk je dat ik dat niet gedaan heb? Ik ga in op 1 punt in je post om dat even te verduidelijken. Voor de rest vond ik je gelijk hebben in die post.
Als je de posts niet volgt, geef je een andere betekenis aan men woorden. Daarom zal ik (indien nodig) altijd de hele post overnemen.

greetz

Anoniem04

Legacy Member
wxphe zei:
Ik heb echt moeite om dit argument van u aan te nemen. Mochten beiden gratis zijn, zou ik nog wel eens zien welk brood je prefereert? Maarja tzal toch uw fameus zelfgebakken broodje zijn .... ik zou het beginnen verkopen alst echt zo lekker is :doc: of een andere (warme) bakker zoeken.

Het valt te zien hoe hij het bakt natuurlijk :) Iemand die een broodmachientje heeft, zegt dat hij zelf zijn brood bakt en dan het nog beter noemt vind ik toch ook wel lichtjes overdreven.

Alleen al het feit dat het deeg in zo een ding nooit goed genoeg kan gekneed worden, laat staan de vultijd die nodig is. Je krijgt dan gewoon een baksteen als je je "brood" uit uw machien haalt.

Nog maar eens aan degene die het niet willen snappen waarom het vroeger maar 50 frank was en nu 1.70-1.80 euro. De mazout prijzen stijgen, de mensen werken nietmeer tegen een "loontje" tijdens de nacht, andere grondstoffen worden duurder.

Maar het hypocriete is dan, dat ze zich wel een avondje op restaurant kunnen permitteren terwijl ze allemaal beginnen wenen omdat het brood 70 frank kost.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Tegenwoordig lijkt het wel of ze meestal €1.90 vragen hier in de buurt, pff, ik herinner me zelfs de tijd nog dat een brood €1 kostte, enfin, toen waren het nog franken.

Vitabis

Legacy Member
Dillyracer zei:
Het valt te zien hoe hij het bakt natuurlijk :) Iemand die een broodmachientje heeft, zegt dat hij zelf zijn brood bakt en dan het nog beter noemt vind ik toch ook wel lichtjes overdreven.

nog nooit zelfgebakken brood gegeten zeker
wij bakken da al zelf van het begin dat die machines uit zijn en ik vind het echt wel lekkerder dan van de bakker, en ben zeker nie de enige die da vindt.
ook vrienden die soms is ne boterham hebbe meegegeten, vinden het bijna allemaal even goed of beter.
tis nie da zo'n machine nie kan bakken of zo ze

=Phoenix=

Legacy Member
zelf gemaakt brood is stukken beter en vult veel meer dan brood van de bakker
da verschil is enorm
bakkers die voegen allerlei "bucht" toe in hun broden om ze beter te doen zwellen etc
een wit brood bij de bakker is juist lucht
vroeger vulde dat tenminste nog

Anoniem04

Legacy Member
Vitabis zei:
nog nooit zelfgebakken brood gegeten zeker
wij bakken da al zelf van het begin dat die machines uit zijn en ik vind het echt wel lekkerder dan van de bakker, en ben zeker nie de enige die da vindt.
ook vrienden die soms is ne boterham hebbe meegegeten, vinden het bijna allemaal even goed of beter.
tis nie da zo'n machine nie kan bakken of zo ze

Zoals gezegd, een andere degelijke bakker zoeken dan :niceone:

Bakken kan het zeker, maar denk je nu echt dat het hetzelfde effect zou geven dan de apparaten dat een Bakker heeft ?

Nog nooit bij een bakker binnengeweest precies. En ik zou ook niet weten waarom ik zo een "zelfgebakken" brood zou eten.

(Inc)PHOENIX zei:
zelf gemaakt brood is stukken beter en vult veel meer dan brood van de bakker
da verschil is enorm
bakkers die voegen allerlei "bucht" toe in hun broden om ze beter te doen zwellen etc
een wit brood bij de bakker is juist lucht
vroeger vulde dat tenminste nog


Geloof je dat echt zelf ?

Het opzwellen, zoals je het noemt, is niet van belang. Het enigste dat zwelt in een brood is gist, hoe minder gist, hoe minder uw zwelling is, hoe minder lang je hem in de vulkast legt, hoe minder het vult. Dat hangt af van bakker tot bakker en de eventuele smaak van uw klanten.

Tuurlijk vult een brood beter in een machientje dat nauwelijks groot genoeg is voor zijn deeg, daarom natuurlijk dat er ook geen enkel gat zit in die "broden" :niceone: Dan moet je me tenslotte nog eens uitleggen hoe een machientje beter kan vullen dan een professionele vulkast.


Veronderstellen kunnen ze hier goed op het forum. Dat is al meer bewezen.

Dieleman_F

Legacy Member
(Inc)PHOENIX zei:
zelf gemaakt brood is stukken beter en vult veel meer dan brood van de bakker
da verschil is enorm
bakkers die voegen allerlei "bucht" toe in hun broden om ze beter te doen zwellen etc
een wit brood bij de bakker is juist lucht
vroeger vulde dat tenminste nog

Je bedoelt dat jouw zelfgemaakt brood slecht gegist is zeker? Dan weet ik ook wel wat ik wil, lekker luchtig of een ongegiste klomp bij wijze van spreken :)

PolletPoulet

Legacy Member
Wij bakken ons brood zelf en ik moet er van spawen. Veel te dikke korsten en toestande, onhandig om te snijden, freaking lelijke broodgeur als ge 'smorgens opstaat.

Geef mij maar een vers gebakken brood van de bakker :love:

Unkn0wn

Legacy Member
Schandalige prijzen, dat wel, maar die mannen kunnen daar nu ook niet aan doen hé.

Ze hebben het zo al moeilijk genoeg om te concurreren met van die bakkers van supermarkten die hun brood goedkoper kunnen aanbieden en schaalvoordeel opdoen. En dan natuurlijk de grondstoffen en brandstofprijzen die stijgen.

Anoniem04

Legacy Member
Xarius zei:
Schandalige prijzen, dat wel, maar die mannen kunnen daar nu ook niet aan doen hé.

Ze hebben het zo al moeilijk genoeg om te concurreren met van die bakkers van supermarkten die hun brood goedkoper kunnen aanbieden en schaalvoordeel opdoen. En dan natuurlijk de grondstoffen en brandstofprijzen die stijgen.

Iemand die toch een beetje kan nadenken :)

AkiMbO zei:
1.80

Schandalig

Ga je soms uit ? Drink je soms een glas bier/frisdrank ? Ga je soms naar de cinema ? Ga je soms is niet op Restaurant.

Dat zijn allemaal dingen die er na 1 avond doorgedraaid zijn, terwijl een brood makkelijk 2 dagen van kan gegeten worden. Nu niet te ironisch worden, doet mij alleen maar harder lachen :)

Audiosonic

Legacy Member
Ask het in Leuven moet gaan kopen : voor een groot rond grijs gesneden brood 1.75€

Dieleman_F

Legacy Member
Persoonlijk vind ik het grappig (en compleet onverwacht) dat mensen zo kunnen klagen over broodprijs, hoe groot zou die hap uit je budget zijn, niet te groot denk ik.

Starrk

Legacy Member
1,50€ en van uitzonderlijk goede kwaliteit. Hier hebben wij ongeveer 8 bakkers per km² (om even te overdrijven) dus kan je leuke, en interessante, vergelijkingen gaan maken :D

@Dieleman: Dat is net als het verhogen van accijnzen op brandstof. Een 5ct hier, 10ct daar, dan is het plots 50ct en voor je het weet ben je gepluimd!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan