Archief - Hoeveel kost uw brood?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel kost uw brood?


  • Totaal aantal stemmers
    207
  • Opiniepeiling gesloten.

Vitabis

Legacy Member
Dillyracer zei:
Zoals gezegd, een andere degelijke bakker zoeken dan :niceone:

Bakken kan het zeker, maar denk je nu echt dat het hetzelfde effect zou geven dan de apparaten dat een Bakker heeft ?

Nog nooit bij een bakker binnengeweest precies. En ik zou ook niet weten waarom ik zo een "zelfgebakken" brood zou eten.

haha komaan, denkt gij nu echt da ik nog maar van 1 bakker brood heb gegeten?
het blijft misschien nie zo lang mals als van de bakker, maar tis zeker even lekker.
En ik zei da ik nie de enige was die da vond, ook vrienden en zo.
Zo, das het laatste da ik zeg nu :) Zal wel lekker brood blijven eten

/edit En eet eerst is een fatsoenlijk zelfgebakken brood voor ge komt zeggen dat da op niks trekt.

jeroenrams

Legacy Member
Wij wisselen af tussen brood van de bakker (€1.80) en brood van de GB (€1.64, op woensdag €1.30)
Hangt er vanaf of we in de GB moeten zijn of niet...

Het brood van de GB is hier zeker niet slecht vind ik, maar dat van de "échte" bakker is natuurlijk nog wel wat lekkerder.

Blackend

Legacy Member
btw @mensen met broodmachientjes, pas daar toch maar goed mee op. Zelf zou ik zoiets NOOIT in huis pakken. Als ge het toch hebt gebruikt: enkel overdag gebruiken als ge erbij zijt.

Mijn pa is expert ivm. brandongevallen en hij heeft al tientallen gevallen van huizen die in de fik zijn gevlogen door een probleem met zo'n domomachientje...

Levensgevaarlijk :|

Quxan

Legacy Member
aan het aantal bakkers te zien veel te weinig...
Een pint op café kost hier zelfs meer dan een brood :(

Anoniem04

Legacy Member
Vitabis zei:
haha komaan, denkt gij nu echt da ik nog maar van 1 bakker brood heb gegeten?
het blijft misschien nie zo lang mals als van de bakker, maar tis zeker even lekker.
En ik zei da ik nie de enige was die da vond, ook vrienden en zo.
Zo, das het laatste da ik zeg nu :) Zal wel lekker brood blijven eten

/edit En eet eerst is een fatsoenlijk zelfgebakken brood voor ge komt zeggen dat da op niks trekt.

Ingrediënten in een machine kieperen en programmeren noem ik geen brood bakken hoor :lol:. Ik heb liever mijn brood vers uit de oven :niceone:

Dieleman_F

Legacy Member
DekadeZ zei:
1,50€ en van uitzonderlijk goede kwaliteit. Hier hebben wij ongeveer 8 bakkers per km² (om even te overdrijven) dus kan je leuke, en interessante, vergelijkingen gaan maken :D

@Dieleman: Dat is net als het verhogen van accijnzen op brandstof. Een 5ct hier, 10ct daar, dan is het plots 50ct en voor je het weet ben je gepluimd!

Ik denk dat mensen wel iets meer geld spenderen aan brondstofprijzen dan aan brood :p.

BrainDamage

Legacy Member
Het brood voor mij is gratis. :)

Ik werk (transport) voor een industriele bakkerij te brugge.
Mensen die brood van de gb kopen hebben kans dat het van brugge komt. :p

Groetjes,
Kevin

Vitabis

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ingrediënten in een machine kieperen en programmeren noem ik geen brood bakken hoor :lol:. Ik heb liever mijn brood vers uit de oven :niceone:

lol :doh:
zo weet ge tenminste wat er in zit

dr.ken

Legacy Member
bij een wit brood bij ne bakker

bloem
gist
zout
water
en broodvet

Anoniem04

Legacy Member
Vitabis zei:
lol :doh:
zo weet ge tenminste wat er in zit

Dan moet je nergens meer gaan eten :)

Vitabis zei:
bij sommigen zullen er wel bewaarmiddelen bijzitten ze



Alleen "verbeteraar" waardoor uw brood beetje langer zacht blijft. En bewaarmiddelen zijn ook de horror natuurlijk.

Crashtestdummy

Legacy Member
Blackend zei:
btw @mensen met broodmachientjes, pas daar toch maar goed mee op. Zelf zou ik zoiets NOOIT in huis pakken. Als ge het toch hebt gebruikt: enkel overdag gebruiken als ge erbij zijt.

Mijn pa is expert ivm. brandongevallen en hij heeft al tientallen gevallen van huizen die in de fik zijn gevlogen door een probleem met zo'n domomachientje...

Levensgevaarlijk :|
te laat

sparco

Legacy Member
Wordt het brood van, bv, Carrefour, niet ter plaatse gebakken?

Hier in Turnhout staan er achter de rekken bij de broodafdeling toch verschillende bakkerij machines, waar ook geregeld personeel bezig is...

eniac

Legacy Member
wxphe zei:
Ik heb echt moeite om dit argument van u aan te nemen.

Argument? Wat is daar nu van argumentering aan? Ik probeer hier geen stelling te bewijzen hoor. Ik zeg dat ik mijn eigen brood liever heb. Plain and simple.

Mochten beiden gratis zijn, zou ik nog wel eens zien welk brood je prefereert? Maarja tzal toch uw fameus zelfgebakken broodje zijn ....

Inderdaad ja.

ik zou het beginnen verkopen alst echt zo lekker is :doc: of een andere (warme) bakker zoeken.

Ik had wel kunnen voorspellen dat er zoiets ging komen ja. Nu kan ik me niet direct herinneren dat heel Zuid-Oost-Vlaanderen is uitgeroepen als "regio met alle slechte bakkers samen". Ik heb er redelijk moeite mee om te geloven dat alle warme bakkers hier zo slecht zijn en dat jij (of je ouders) gewoon fantastisch bent.

Ik heb al van genoeg bakkers het brood geproefd. Ik zeg niet dat dat slecht is, verre van, ik zeg gewoon dat ik het mijne prefereer. Als ik dat niet zou doen, dan zou ik het voorbije half jaar al wel meer dan 2 keer bij de bakker gestaan hebben om mij een brood te kopen.

Geloof je dat niet? Wel, dat zal mij een zorg wezen. Ik moet het brood opeten, ik kan kiezen, en ik ben echt niet zo'n sukkelaar dat ik het louter voor de geldbesparing moet doen.

Als je de posts niet volgt, geef je een andere betekenis aan men woorden.

Door niet in te gaan op een deel van een post geef je te kennen dat je het er NIET mee eens bent? Vreemd.

Tae

Legacy Member
Er gaat niets boven een brood van bij een warme bakker !

Ook daar verschilt het wel eens van smaak.

Vandaar opteer ik altijd een bakker.

Maar meestal is brood bij de bakker beter dan van eigen huis of bv. de Turkse, Marokaanse bakker die het proberen na te doen (dit is niet voor te provoceren maar gewoon een eigen mening). Er zijn dan wel andere dingen die wel te smaken zijn zoals het Marokaans brood voor af en toe met soep of in het stoofvlees te soppen, of met pitavlees of een mexicano...

Gavin

Legacy Member
sparco zei:
Wordt het brood van, bv, Carrefour, niet ter plaatse gebakken?

Hier in Turnhout staan er achter de rekken bij de broodafdeling toch verschillende bakkerij machines, waar ook geregeld personeel bezig is...

in de grote carrefours (hasselt dacht ik wel bvb)
de kleine hier in genk voert zijn brood elke morgen in :)



btw: de geur als ge een bakker binnenstapt..alleen daarvoor zou ik al een brood daar gaan halen!

eniac

Legacy Member
Ohja, toch even bij vermelden dat ik sinds een paar maand vlak naast een bakker woon. Een bakker die hier toch ongeveer bekend staat als zo ongeveer de beste. En inderdaad, van zijn koeken de zondag geniet ik hard, en toen we nog geen machine hadden vond ik dat brood van het betere dat ik al gegeten heb.

Enfin. Smaken en kleuren...

SilentSpring

Legacy Member
vandaag es gekeken naar de broodprijs: 1,75€ voor ne grote bruine blok.
gesneden en aan huis geleverd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan