Archief - Hoeveel kost uw brood?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel kost uw brood?


  • Totaal aantal stemmers
    207
  • Opiniepeiling gesloten.

astragtuner

Legacy Member
Ik koop het in de Colruyt voor een halve euro....en ik maak dagelijks mijn croque monsieurs op een andere wijze klaar :)

|FuRiouS|

Legacy Member
afhankelijk van brood
maar standaard wit 1.70€
Kga altijd bij dezelfde bakker wel, broodkaart 12+1 gratis :)

Gavin

Legacy Member
1.85 voor een donker gesneden bij de bakker beetje verder.
standaard wit 1.80

mja

FEW

Legacy Member
mijn pa heeft pas een biobrood gekocht van 4.00€. hoe geschift is dit, alles was al afgerekend dus mijn pa heeft maar niet moeilijk gedaan... :)

wxphe

Legacy Member
Man, man men afkomst zal er wel mee te maken hebben ;-). Maar alle kosten zijn gestegen é (grondstoffen, lonen, productiekosten).

En tjah zelf bakken of dat echt goedkoper uitkomt (grondstof mss wel, maar electriciteit, tijd) , vergeet niet dat die mensen er van moeten leven en dat jij alles gratis doet voor jezelf . Nog maar te zwijgen over de kwaliteit en das mss relatief, maar een feit is wel dat als een bakker zo"n brood zou verkopen, hij direct mag sluiten. Dus er is toch een verschil é.

En dan altijd weer vitten op de brood, wie weet hier hoeveel een put choco, boter, confituur, ... is gestegen in de laatste jaren ? En dan zitten we weer in dezelfde cirkel é => lonen stijgen => producten/grondstoffen stijgen => Dus lonen stijgen => dus weer prijs omhoog => ....


greeetz

Tweak37

Legacy Member
veel zelfgemaakt, allemaal tijd te veel ofzo? :) Of is da met van die broodmachines in een wip gedaan misschien... :)

Anoniem04

Legacy Member
wxphe zei:
Man, man men afkomst zal er wel mee te maken hebben ;-). Maar alle kosten zijn gestegen é (grondstoffen, lonen, productiekosten).

En tjah zelf bakken of dat echt goedkoper uitkomt (grondstof mss wel, maar electriciteit, tijd) , vergeet niet dat die mensen er van moeten leven en dat jij alles gratis doet voor jezelf . Nog maar te zwijgen over de kwaliteit en das mss relatief, maar een feit is wel dat als een bakker zo"n brood zou verkopen, hij direct mag sluiten. Dus er is toch een verschil é.

En dan altijd weer vitten op de brood, wie weet hier hoeveel een put choco, boter, confituur, ... is gestegen in de laatste jaren ? En dan zitten we weer in dezelfde cirkel é => lonen stijgen => producten/grondstoffen stijgen => Dus lonen stijgen => dus weer prijs omhoog => ....


greeetz

Kan ik alleen maar mee akkoord gaan.

deathsythe

Legacy Member
zelf brood ftw, vooral voor de cholesterol van mijn pa ^^

cool_boy_ke

Legacy Member
Tweak37 zei:
veel zelfgemaakt, allemaal tijd te veel ofzo? :) Of is da met van die broodmachines in een wip gedaan misschien... :)
Gewoon bloem, water, gist enzo ingooien en op een knopke duwen ^^

eniac

Legacy Member
wxphe zei:
En tjah zelf bakken of dat echt goedkoper uitkomt (grondstof mss wel, maar electriciteit, tijd)

Qua grondstoffen betaal je geen halve euro, laatste keer dat ik het uitgerekend heb. Qua tijd ben je welgeteld een vijftal minuten kwijt, dat is minder dan als ik erom ga bij de bakker. En de elektriciteitskosten voor zo'n brood te maken is twee keer niets.

Ja, dat komt echt veel goedkoper uit.

Godzilla*Akira

Legacy Member
denk rond de 1.45-1.55€ , koop het wel altijd in het GB'ken.

wxphe

Legacy Member
eniac zei:
Qua grondstoffen betaal je geen halve euro, laatste keer dat ik het uitgerekend heb. Qua tijd ben je welgeteld een vijftal minuten kwijt, dat is minder dan als ik erom ga bij de bakker. En de elektriciteitskosten voor zo'n brood te maken is twee keer niets.

Ja, dat komt echt veel goedkoper uit.

Probeer jij maar eens met de goedkoopste grondstoffen een gelijkaardig broodje te bakken. Kijk maar eens naar de tientallen soorten bloem om nog maar wit brood te maken, idem voor gisten, die je nog nooit kan kopen in de supermarkt.

:ironic: En verder lees toch de hele post é. Altijd da knippen en plakken, ik ga me er niet meer druk om maken hoor.

Matt.

Legacy Member
Wij bakken zelf ons brood, goedkoper. Feit is dat het brood van de bakker beter smaakt, maja. Geen idee trouwens hoeveel een brood hier kost. :)

dr.ken

Legacy Member
ben bakker van beroep, nu kost een brood 1.80 bij ons ma dees jaar ga normaal bij elke bakker het brood na de 2 euro,
als ge een leker vers brood wilt hebde ma 2 opties e ofwel zelf make ofwel na ne warme bakker, als ge kontent zij me een gewoon broodje van de gb da 3 weke mals blijft en nie te vrete is dan is da de keuze aan de kooper e

eniac

Legacy Member
wxphe zei:
Probeer jij maar eens met de goedkoopste grondstoffen een gelijkaardig broodje te bakken. Kijk maar eens naar de tientallen soorten bloem om nog maar wit brood te maken, idem voor gisten, die je nog nooit kan kopen in de supermarkt.

Ach wat, mijn broodjes zijn niet gelijkaardig maar superieur :)

Alle gekheid op een stokje en even serieus, ik heb al bij veel bakkers brood gegeten, en ik eet mijn eigen brood gewoon liever. Simple as that.

:ironic: En verder lees toch de hele post é. Altijd da knippen en plakken

Hoezo, lees de hele post? Waarom denk je dat ik dat niet gedaan heb? Ik ga in op 1 punt in je post om dat even te verduidelijken. Voor de rest vond ik je gelijk hebben in die post.

Sir. K

Legacy Member
ik weet nog den tijd van 30frank voor een brood... tis nu bekan 't driedubbele :s

Vitabis

Legacy Member
zelfgemaakt brood hier
smaakt beter dan van den bakker vin ik
vind het bij den bakker ook veel te duur
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan