Archief - Hoeveel data verbruik jij per maand?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jou dataverbruik


  • Totaal aantal stemmers
    373
  • Opiniepeiling gesloten.

edgar stiles

Legacy Member
ik probeer het zoveel mogelijk zuinig aan te doen met mn limiet want ik weet dat ik nooit toekom!
ik heb 30 gig down en up tesamen bij scarlet... das ongeveer 1 gig per dag maar ik zit daar altijd ver boven dus ja :)

EternalSilence

Legacy Member
Plague zei:
Hey, even in navolging van het topic over de nieuwe telenet limiet indeling.

Mijn dataverbruik is erg opmerkelijk de laatste tijd.
Maandelijks verstook ik rond de 80% en dat terwijl ik geen films of andere media download, games speel of illegale praktijken uitvoer.

Verder hangt er een pc van mijn broertje en moeder op het netwerk, maar die surfen erg weinig en doen weinig buiten msn en webcam.


Zelf lees ik enkel dagelijks mijn newsfeeds (wel vaak met embedded youtube video's)
Filmtrailers kijken en een pro flickr account horen er ook wel bij m'n online activiteiten.
Naast dit beheer ik een paar sites waarbij wat file transfers gemoeid zijn, maar die zijn te verwaarlozen.
Ook hangt er een xbox 360 op het netwerk, maar die zit bijna nooit op xbox live.

Daarom lijkt 80% (van 12GB) me erg veel voor dit alles?
Is het internetverkeer tegenwoordig gewoon zo groot, of zou een van de pc's last hebben van een ongewenst programma?




Daarom mijn vraag,
- wat verbruiken jullie?
- wat doe je zoal online?
- vermeld ook even je limiet als je een percentage geeft in je reply?

dat is niet veel als je doet wat je zegt :p

ik zat soms na 2weken webcam al op 100%
en jij kunt webcam, filmpjes downloaden (want dat is het zelfde als bekijken op youtube) gametrailers bekijken (ook downloaden).
alles is downloaden en uploaden. je zit er rapper aan dan je denkt :sop:


om op u vragen te antwoorden:
i don't have a clue.
al 5jaar op telenet zonder 1 keer mijn telenet meter te zien. ik heb nooit mijn pass en username gekregen van telenet :angry:
en ze willen hem precies nie geven ook

Blood_Raven

Legacy Member
snake_880 zei:
Veel mensen kunnen bij telenet zelfs niet meer op de website komen om packs bij te kopen.
Dit kan ik bevestigen, of wat nog plezanter is is een heel weekendje werken aan de telemeter terwijl je op smallband zit en dus geen packs meer kunt bijnemen.

jossmos

Legacy Member
ik heb een limiet van 15 gb
altijd 100% omdat ik er op let dat ik er niet over ga


ik volg enkele series op internet en download af en toe wat films en muziek

ach ja, limieten...

[EZ]

Legacy Member
5-10 gb, procenten op't einde van de maand variëren, soms moet'k echt de laatste week rantsoeneren (lijk nu bijna :p), en soms zou'k wa vrienden moeten uitnodigen om alles op te krijgen :p

Maar nog maar 2 keer smallband gehad, 1 keer een week, da was afzien (vooral om da we toen me de gamers uit de klas ne CS server hadden en daar dagelijks een uur of 2-3 op speelden), en de vorige keer was't maar ene dag, viel dus nog mee...

russian

Legacy Member

snake880

Legacy Member
russian zei:
Ik ga akkoord dat we meer dan genoeg betalen. En toch is verschrikkelijk duur ook niet juist imo:

http://tweakers.net/nieuws/46641/Minister:-Internet-in-Belgie-moet-goedkoper.html

- We betalen een paar euro's meer dan het Europees gemiddelde.
- Afgezet tegen onze koopkracht, is het inet in België bij de goedkoopste in Europa.
het probleem met die vergelijkingen is vooral dat een standaard pack in nederland vergeleken wordt met een standaard pack in Belgie. En dat is een hele valse vergelijking.
Wij krijgen bij onze standaard packs minder dan wat de nederlanders bij een light abonnement krijgen.
skynet adsl go is 4 mbit en 10 GB limiet en dat voor 42 euro. In nederland betaal je daarvoor misschien 20 euro en dat zonder limiet.

Nessaja

Legacy Member
tss 5-10 gig maar alleen omda'k mij de laatste week inhoud met youtube en skype (soms genoodzaakt om een blokske bij te kopen) het duur of niet duur moet ge wel in het juiste perspectief zien ook he in het buitenland is dit ongelimiteerd.
Achja zoals ik al heb gereplied op een nieuwspost vind ik dat internet en alles errond in belgie serieus te wensen overlaat. De hele wereld Joost/youtubed/skyped maar op en de mensen met een standaard abbo in belgie moeten krabben om ni over een limiet te gaan opgelegd door een stilzwijgend verbond tss twee ISPs die kabel/adsl in handen hebben.


btw iemand gemerkt dat de tarieven weer opgeslagen zijn vanwege 'de index" in ruil hebt ge natuurlijk wel samengevoegde meter gekregen (dikken deal)

SilentSpring

Legacy Member
eigenlijk nog geen 5Gb:p.
Enigste keren da'k boven m'n 10Gb limiet zat kwam dat vooral door warez.
Als ik zoals geen dvd's of games download geraak ik amper boven 5Gb.
Laatste keer smallband is van vorige zomer ofzo:p

Frado2005

Legacy Member
ik ongeveer 50 à 60gb /maand. Maar edpnet komt soon af met adsl2+( ma wss nog niet even snel overal, zeker nie bij mij^^)

beemer

Legacy Member
Sinds ik ben overgeschakeld op turbonet (pack) heb ik niet echt een idee van m'n verbruik. Voorheen met expressnet zat ik af en toe wel eens tegen de limieten aan en moest ik wel uitkijken wat ik deed. Nu doe ik vooral veeeel meer dingen waar ik me vroeger voor inhield (streaming, youtube, garage tv, demo hier en daar .....) maar ik heb nu ook drie keer zoveel volume te besteden dan vroeger.

Elavro

Legacy Member
geen idee hoeveel het zou zijn, maar ik zit aan de 20GB zeker.
ik hou me nog goed in terwijl men telemeter blijft steken op 0% dus ik kan me eigenlijk volledig laten gaan.

Mako

Legacy Member
ik geraak onmogelijk de maand rond met mijn 12Gb, en ik download tegenwoordig gewoon niets meer, omdat ik zelfs zonder downloaden al met gemak op smallband geraak.
Kdoe eigelijk alleen zowa funsurfen (blogs met filmpjes, youtube, flashgames etc)
En toch zit ik steevast elke maand op smallband voor 3-4 dagen...

van redelijke limieten hebben ze toch nog niet gehoord bij telenet...

Chickenlal

Legacy Member
Ik download zo'n 120gb per maand.

Ik beperk alles tot de laatste dagen, volgende week is het reset en ik heb nog 80 van de 100 gig over, nu begin ik dvd's binnen te halen en stop ik op 95% en dan op de laatste avond (vanaf 8u ofzo) steek ik nog een queue van 20-30 gig in gang en laat die lopen, soms reset hij pas als het gedaan is, soms reset hij intussen, maar het meeste is dan al binnen.

Vroeger downloade ik veel minder toen ik al de brol gebruikte, maar nu met usenet constant aan 620kb/s gaat wel lekker.

120 gig per maand dus, een 30tal dvd's.

En ik moet mij daar serieus voor inhouden ze... Als het aan mij ligt denk ik dat ik makkelijk zonder probleem 500 gig per maand binnenhaal, maar dan zit ik dagelijks dvd's te branden :D

Ik download enkel dvd's, 4,7 gig per stuk dus, niets anders.

Teknoman

Legacy Member
Ik verbruik meer dan 12 gb per maand, dat varieert. Als er veel series zijn die ik volg dan kom ik maandelijks meestal niet toe met mijn limiet van 12 gb. Gelukkig kan ik demo's en hd-trailers(en de occasionele linux distro) op school afhalen. Op school krijgen we 15 gb die we maandelijks mogen gebruiken, maar ik download niet zoveel op school omwille van de snelheid van het netwerk die niet altijd optimaal is. Dan hebt ge natuurlijk wel mensen die met hun externe hd en rapidshare account naar de les komen en dan via een pc van school (waarop die 15 gig limiet niet telt) volle bak downloaden.

Ik moet wel zeggen dat ik ferm moet op passen om niet aan mijn limiet te zitten of om het verbruik binnen de perken te houden. Bvb op youtube en google video zit ik niet veel aangezien dat nogal veel megabytes in neemt.
Moest ik een grotere limiet hebben zou ik ook meer verbruiken, bvb de hr of 720p aflevering van een serie downloaden ipv de 350 mb versie.

Ik zit hier ook niet alleen op maar ook met een pa die "grappige" mails krijgt van collega's en een zus die geregeld op youtube rondsnuistert. Om smallband toch nog een beetje draaglijk te maken heb ik een lokale proxyserver opgezet en dat helpt wel goed. Voor diegenen die nu zeggen van "verander dan naar dommel ofzo", mijn pa is met geen enkel middel te overtuigen om te veranderen van isp :(

Unpro

Legacy Member
Heb nu 20gb per maand en daar kom ik meestal juist mee toe. Zonder limiet zou dat een pak meer zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan