Archief - Hoeveel data verbruik jij per maand?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jou dataverbruik


  • Totaal aantal stemmers
    373
  • Opiniepeiling gesloten.

Plague

Legacy Member
Hey, even in navolging van het topic over de nieuwe telenet limiet indeling.

Mijn dataverbruik is erg opmerkelijk de laatste tijd.
Maandelijks verstook ik rond de 80% en dat terwijl ik geen films of andere media download, games speel of illegale praktijken uitvoer.

Verder hangt er een pc van mijn broertje en moeder op het netwerk, maar die surfen erg weinig en doen weinig buiten msn en webcam.


Zelf lees ik enkel dagelijks mijn newsfeeds (wel vaak met embedded youtube video's)
Filmtrailers kijken en een pro flickr account horen er ook wel bij m'n online activiteiten.
Naast dit beheer ik een paar sites waarbij wat file transfers gemoeid zijn, maar die zijn te verwaarlozen.
Ook hangt er een xbox 360 op het netwerk, maar die zit bijna nooit op xbox live.

Daarom lijkt 80% (van 12GB) me erg veel voor dit alles?
Is het internetverkeer tegenwoordig gewoon zo groot, of zou een van de pc's last hebben van een ongewenst programma?



Daarom mijn vraag,
- wat verbruiken jullie?
- wat doe je zoal online?
- vermeld ook even je limiet als je een percentage geeft in je reply?

moloko

Legacy Member
Bij mij ligt dat rond de 20 %.Dus nog overschot.Mijn limiet is 12 Gb en ik surf veel websites en forum,s af.

Plague

Legacy Member
pff, denk dat 'k eens op onderzoek moet hier

20% van hoeveel trouwens?

/edit
12 gb, ok, thx =)

Cyclone

Legacy Member
Hier ook broer zus & moeder op netwerk maandelijks gewoon 8gig aan youtube/online games/msn/email blablabla

dus maak je niet ongerust :)

kakature

Legacy Member
Ik verbruik toch een 100 GB upload en download per maand. Dit met een 50 GB download limiet. Laten we zeggen 40 GB upload en 60 GB download per maand.

Slynx

Legacy Member
tussen 40 - 50 gig, veel dl'en, 5 pc's connected.

skynet Adsl is provider :)

Time

Legacy Member
100-105% van mijn 12GB (Expresnet). Om de twee maand kan een volumeblok wel eens nodig zijn.

kakature

Legacy Member
Plague zei:
da's ziek kakature.. met welke provider?

Ziek? :oink:

Ik zie niet in wat daar ziek aan is eigenlijk :p

Ik zit bij Dommel btw, beste provider imo.

En 60 GB download per maand is eigenlijk helemaal niet zoveel, zeker niet als je het vergelijkt met andere landen. Ik download niet in grote hoeveelheden, maar grote bestanden (HD content enal).

Bontus

Legacy Member
Fulladsl en ik haal ongeveer 15gb per maand de maanden dat ik op kot zit en dus alleen in het weekend traffic genereer.
In de vakantie en blokperiodes als ik wel thuis zit haal ik niet veel meer dan kom ik ergens 16-20gb uit.
Wat doe ik zoal online?
Voornamelijk surfen.
Meeste traffic komt van paar torrents en muziekdownloaden.

Robinvv

Legacy Member
50 - 100 GB

60 gb breedband limiet Dommel Netconnect + Boost pack.

Dan paar dagen tegen mediumband @ 150kb/s

Wover

Legacy Member
Meestal tussen de 12 en de 15GB

Massa's youtube, online games en dan nog minder legale dingen. Een filmke of 4 en een aflevering of 5-6 ;).

Ik ben wel bijna de enigste die de pc gebruikt, dus dat scheelt ook wel.

EagleEye

Legacy Member
Ver over de 100 :p combinatie van veel internet tv van telenet da ni op de meter komt, en geen limiet hebben op unif ^^

Phil

Legacy Member
100gb+ zonder te overdrijven...

Ongelimiteerd 50mbs up en down internet hier.

Vooral om films, series en Comics te downloaden...

Gaat pijn doen om terug naar BE te moeten...

(dagen dat ik meer dan 10gb download... Stomme TN limiet)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan