Archief - Hoe komt het dat roze...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
PapaGanz zei:
Wat een evolutie inderdaad, de man heeft er nog nooit goed willen uitzien in de menselijke geschiedenis.
Jij zou geschiedenisboeken moeten schrijven

er is een verschil tussen goed uitzien en té ver gaan (en hou je persoonlijke aanvalletjes voor jezelf :) )
Ik heb ook weet van de pruiken rage enkele 100'den jaren geleden, maar of dat zo positief was.

Nuja, ik veronderstel dat je mijn punt niet begrijpt :)

ng

Legacy Member
nielseke zei:
Zo'ne drugsdealer is 100% matcho hé. En een matcho-type past toch ni bij Doortje. Dus zwakken ze dat matchogehalte wat af door hem een veel te grote roze pull te late drage;)
Slimme zet van de BRT!

Drugsdealer? :oink:

PapaGanz

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
er is een verschil tussen goed uitzien en té ver gaan (en hou je persoonlijke aanvalletjes voor jezelf :) )
Ik heb ook weet van de pruiken rage enkele 100'den jaren geleden, maar of dat zo positief was.

Nuja, ik veronderstel dat je mijn punt niet begrijpt :)

Noem het dan geen evolutie.

Nuja, ik veronderstel dat je dat woord niet begrijpt.

GMotha

Legacy Member
Roos is nu eenmaal vollop geassocieerd met het ietswat vrouwelijkere.
Net zoals op de bril pissen übermannelijk is.

skelly_king

Legacy Member
Yngwie zei:
al de mannen die ik op straat roze zie dragen zien mij er van die gastjes uit dat hunne tijd spenderen me fitness, zonnebank, wenkbrauwen epileren, gezicht schminken en met de zogenaamde breezahsletjeuhs rondhangen.

mannen da roze dragen op straat worden door mij vies bekeken.. en terecht, laat ffs nekeer zien da ge ne vent zijt. en als ge dan toch perse roze wilt dragen, vergeet dan het bijpassende rokje en naaldhakken niet

Dikke zever gwn ...

Ik bruin snel en ben ook graag bruin, daarvoor gaak nie nr de zonnebank ofzo maar alst goed weer is ligk zoveel mogelijk buiten. 'k wil alleszins geen bleekscheet zijn dusja. En er niets verkeerd met mensen die er deftig willen uitzien. Beter dan mensen die in de zomer gans in het zwart gekleed zijn ofzo :s En ge overdrijft ermee ook , niet iedereen die roze draagt epileert z'n wenkbrauwen of shminkt z'n gezicht... Roos is gewoon mooi om te dragen alhoewel het de mode was van verleden jaar... ik vind het overdreven dat als ge iets roze aanhebt een paar van die kerels u direct beschouwen als janet ofzo..

skelly_king

Legacy Member
Yngwie zei:
En wat voor type ben ik dan misschien? En nee ik ben geen jumperke, dat zijn net de personen die ik nog het meest met roze over straat zie lopen.

En heb ik gezegd dat ik onverzorgd over straat loop? Ik zal zelden ongeschoren, ongewassen uit het huis komen, maar daar heb ik helemaal geen zonnebank, epileertang of dag/nacht/...crèmes voor nodig.

Ik zit trouwens elke dag zon 3-7uur op de fiets dus lijkbleek zie ik er ook niet uit.

Mijn punt in mijn vorige post is gewoon dat tegenwoordig roze gezien wordt als een vrouwelijke of girly kleur, en volgens mijn mening staat het echt niet als mannen deze typisch vrouwelijke kleur dragen.

Hoe zou jij het vinden als vrouwen ineens massaal beginnen met kenmerken die door de maatschappij als typisch mannelijk beschouwd worden. bijvoorbeeld beenhaar laten staan, broskes of kaalgeschoren hoofden. Dit is imo net hetzelfde als mannen in roze tshirts

edit : en ik heb het hier over de huidige maatschappij, niet over die van enkele jaren terug waar zoals al eerder in deze topic aangehaald werd dat de kleuren vroeger omgekeerd waren en alle babykleding voor jongens in het roze gemaakt werd.

Jumpers dragen juist totaal niet veel roze .. Das voor hun niet 'stoer' genoeg dermee dat we u zouden kunnen associeren met een rasechte jumper :)


" In my eyes they aren't jumpers, they're fake thugs"

screwless

Legacy Member
ik ben 19 en vind roos ook een mooi kleur..
volg een ietwat artistieke richting en gebruik ook vaak roze daarin.. :)
Nu wel nie da ik zo ganse dagen met roze t-shirts enzo aanloop da nie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan