Archief - Hoe komt het dat roze...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
SimonL zei:
denk je dat de media aan de oorsprong liggen van het feit dat roze een meisjeskleur is?

want dat is wel zijn vraag

ik denk, persoonlijk, dat de media, zoals altijd, een grote invloed heeft gehad op de denkwijze van mensen tov van de kleur roze.


om mij even duidelijk te verklaren

Licargon

Legacy Member
Da zit er gewoon ingepompt.

Kheb zoiezo nen hekel aan mannen die een roos shirt o.i.d. aantrekken, allez ja,.... da "past" gewoon nie :| (Ene bij ons op school: 1.90+m, Hollander, bruin haar, geblondeerd, draagt op school een beige hemd me daarover zo'n mouwloos roos me lichtgele ruiten ding erover op een paarse broek, en die zijn "maten" vinden da normaal ^^)

svendevil

Legacy Member
Ik vind roos ni gay...
In de zomer als ge goed bruin ziet kan ne jonge wel sjiek staan met roze...
Trouwens als ne jongen zich verzorgd (wenkbrauwen epileerd) wil da toch ook ni zeggen da da ne ****** is :D

Chalk

Legacy Member
Er zullen zowel meisjes als jongens bestaan die goed of slecht met roze staan.

Zelf heb ik met de scouts 26 ECHT roze t-shirts besteld voor de mannelijke "givers" (een tak van de scouts)
en voor de meisjes van de givers hebben we donkerder roze genomen.

Het is wel lachen als we die t-shirt allemaal aan hebben.

Jonathan

Legacy Member
svendevil zei:
Ik vind roos ni gay...
In de zomer als ge goed bruin ziet kan ne jonge wel sjiek staan met roze...
Trouwens als ne jongen zich verzorgd (wenkbrauwen epileerd) wil da toch ook ni zeggen da da ne ****** is :D

Een grapje wright ? :crazy:

Rivers

Legacy Member
Mijn vriend zal alvast toch nooit met een roze t-shirt moeten thuis komen :p

:offtopic:: Hoe spreken jullie roze uit? Met een 'o' gelijk in 'boos' of met een 'o' gelijk in 'camion'? :p of misschien nog iets anders..?

jan1978

Legacy Member
svendevil zei:
Ik vind roos ni gay...
In de zomer als ge goed bruin ziet kan ne jonge wel sjiek staan met roze...
Trouwens als ne jongen zich verzorgd (wenkbrauwen epileerd) wil da toch ook ni zeggen da da ne ****** is :D

Hahaha wa?

SimonL

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ik denk, persoonlijk, dat de media, zoals altijd, een grote invloed heeft gehad op de denkwijze van mensen tov van de kleur roze.


om mij even duidelijk te verklaren

ma da is dus totaal naast de kwestie he :')

Zibro

Legacy Member
ik heb een paar maten die wel eens roos durven dragen. Als je dat de eerste keer ziet is dat effe wennen, maar in feite staat die gast goed in zn roze hemd, en 'm is helemaal nie gay ofzo :)
Btw, een collega van mij is overbehaard, ook in zijn gezicht, en die scheert zijn heel gezicht, inclusief afwerking van de wenkbrauwen, enneuh das inderdaad wel geen zicht :)
Zeker nie als een wenkbrauw groter is dan de andere :)

~ pIgnmilkr ~

Legacy Member
het is een overdreven zacht en zoet kleur, eigenschappen die we eerder bij meisjes terugvinden.

Gromme

Legacy Member
Ik heb een stuk of 6/7 roze kledingstukken. Gaande van t-shirts, polo's tot hemdjes. Het is zoals met elke kleur, het staat je of het staat je niet.

Het is ook natuurlijk dat we kleuren met gevoelens en dergelijke gaan associeren. Maar bij roos is het er inderdaad ingepompt dat het voor meisjes zou zijn, ben ik blij dat dat weg aan het gaan is.

Blanco

Legacy Member
SimonL zei:
denk je dat de media aan de oorsprong liggen van het feit dat roze een meisjeskleur is?

want dat is wel zijn vraag

Nee, Ik dacht dat de nazi's dat hadden geïntroduceerd door homosexuele gevangenen kleding te geven met een roos teken op. Homosexualitiet en vrouwelijk is natuurlijk niet hetzelfde, maar ge kunt het verband wel leggen he.

KO

Legacy Member
svendevil zei:
Ik vind roos ni gay...
In de zomer als ge goed bruin ziet kan ne jonge wel sjiek staan met roze...
Trouwens als ne jongen zich verzorgd (wenkbrauwen epileerd) wil da toch ook ni zeggen da da ne ****** is :D

:rofl:

Yngwie

Legacy Member
al de mannen die ik op straat roze zie dragen zien mij er van die gastjes uit dat hunne tijd spenderen me fitness, zonnebank, wenkbrauwen epileren, gezicht schminken en met de zogenaamde breezahsletjeuhs rondhangen.

mannen da roze dragen op straat worden door mij vies bekeken.. en terecht, laat ffs nekeer zien da ge ne vent zijt. en als ge dan toch perse roze wilt dragen, vergeet dan het bijpassende rokje en naaldhakken niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan