Archief - Hoe komt het dat roze...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Arifiene zei:
Doorlopende wenkbrauw is nu niet het toppunt van sexyness alleszins :p.
Volhouden, 1 keer per week een paar haartjes uittrekken, en 1 x per dag wat creme aandoen (= duurt 30 sec).

En zonnebank is altijd fout, huidkanker remember...

Maar als je van het mannelijke gelsacht bent klinkt da zo fout:sad:

Omg, ik ben gebrainwashed..

Anoniem05

Legacy Member
Yngwie zei:
[tekst waar ik niet veel op te zeggen heb (ben er ook niet mee akkoord but hey)]


mannen da roze dragen op straat worden door mij vies bekeken.. en terecht, laat ffs nekeer zien da ge ne vent zijt. en als ge dan toch perse roze wilt dragen, vergeet dan het bijpassende rokje en naaldhakken niet

hihi, net alsof snelle eddie op tv is :D

Draag zelf geen roze maar zoals hiervoor al veel gezegd is: heb er geen problemen mee, ik bedoel als er echt iemand met een roze kledingsstuk voorbijkomt en hij ziet er grappig uit grinnik wel eens maar daar blijft het ook bij :)

Yngwie

Legacy Member
Nsi* zei:
Is er iets op tegen dat mensen er goed uit willen ?

Ik loop er liever zonnebankbruin, en verzorgd over de straten , dan dat ik lijk bleek en een doorlopende wenkbrauw heb .


En Welke kleur dragen echte venten dan ? Zwart ? Groen ? Geel ? ...


Ik heb zelf nooit roze gedragen , maar ik ken veel volk die daar goed mee staan. ik heb trouwens niets tegen roze.


Maar wat gij hier uit u mouw shud is toch wel het kinderachtigste wat ik gehoord heb over kleding : "gij draagt roze, dus gij zijt geen vent!" .
Zielige opmerking


En ik kan al zo raden wat voor type dat gij zijt.


En wat voor type ben ik dan misschien? En nee ik ben geen jumperke, dat zijn net de personen die ik nog het meest met roze over straat zie lopen.

En heb ik gezegd dat ik onverzorgd over straat loop? Ik zal zelden ongeschoren, ongewassen uit het huis komen, maar daar heb ik helemaal geen zonnebank, epileertang of dag/nacht/...crèmes voor nodig.

Ik zit trouwens elke dag zon 3-7uur op de fiets dus lijkbleek zie ik er ook niet uit.

Mijn punt in mijn vorige post is gewoon dat tegenwoordig roze gezien wordt als een vrouwelijke of girly kleur, en volgens mijn mening staat het echt niet als mannen deze typisch vrouwelijke kleur dragen.

Hoe zou jij het vinden als vrouwen ineens massaal beginnen met kenmerken die door de maatschappij als typisch mannelijk beschouwd worden. bijvoorbeeld beenhaar laten staan, broskes of kaalgeschoren hoofden. Dit is imo net hetzelfde als mannen in roze tshirts

edit : en ik heb het hier over de huidige maatschappij, niet over die van enkele jaren terug waar zoals al eerder in deze topic aangehaald werd dat de kleuren vroeger omgekeerd waren en alle babykleding voor jongens in het roze gemaakt werd.

ng

Legacy Member
bludgeoned zei:
Vroeger was het idd omgekeerd, maar vraag me niet waarom

True, op "het laatste avondmaal" van Da Vinci is Jezus in het roos gekleed en Maria Magdalena in het blauw.

Arifiene

Legacy Member
Yngwie zei:
En wat voor type ben ik dan misschien? En nee ik ben geen jumperke, dat zijn net de personen die ik nog het meest met roze over straat zie lopen.

En heb ik gezegd dat ik onverzorgd over straat loop? Ik zal zelden ongeschoren, ongewassen uit het huis komen, maar daar heb ik helemaal geen zonnebank, epileertang of dag/nacht/...crèmes voor nodig.

Ik zit trouwens elke dag zon 3-7uur op de fiets dus lijkbleek zie ik er ook niet uit.

Mijn punt in mijn vorige post is gewoon dat tegenwoordig roze gezien wordt als een vrouwelijke of girly kleur, en volgens mijn mening staat het echt niet als mannen deze typisch vrouwelijke kleur dragen.

Hoe zou jij het vinden als vrouwen ineens massaal beginnen met kenmerken die door de maatschappij als typisch mannelijk beschouwd worden. bijvoorbeeld beenhaar laten staan, broskes of kaalgeschoren hoofden. Dit is imo net hetzelfde als mannen in roze tshirts

edit : en ik heb het hier over de huidige maatschappij, niet over die van enkele jaren terug waar zoals al eerder in deze topic aangehaald werd dat de kleuren vroeger omgekeerd waren en alle babykleding voor jongens in het roze gemaakt werd.

Het gaat om haar, niet om boomwortels ;)

FlameDB

Legacy Member
ik ben zelf niet echt voor roze dragen maar een paar mensen die ik ken hebben iets roze en die staan er wel mee, dus zeker niets op tegen.

Tha_nOn

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
mijn mama heeft mij altijd gezegd dat dat is omdat maria (niet de magdalena de moeder van:p) int blauw wordt afgebeeld (blauwe mantel eh) daarmee
jezus wordt overt algemeen met ne rode mantel afgebeeld, da zal dan wel vervangen zijn door roos voor de jongetjes

rechtervoet

Legacy Member
roze kleren is gwn weer een soort rage. volgend jaar is het weer iets anders en dan zie je da niemeer

Spineless

Legacy Member
night ghost 128 zei:
True, op "het laatste avondmaal" van Da Vinci is Jezus in het roos gekleed en Maria Magdalena in het blauw.

Da Vinci was dan ook waarschijnlijk homoseksueel en liep zelf misschien rond in roze kleren. :p

Darks

Legacy Member
Er is een grens hé. Een verzorgd voorkomen hebben is natuurlijk een must, maar je hebt er ook die serieus kunnen overdrijven. Zowel mannen als vrouwen.

Rivers

Legacy Member
Licht roze vind ik nog wel gaan voor mannen, maar donker roze vind ik een lelijke kleur.

ng

Legacy Member
Ik merk juist dat Pico uit de kampioenen wel vaak een lichtroze pull aanheeft.

ComputerVISTA

Legacy Member
Nsi* zei:
Is er iets op tegen dat mensen er goed uit willen ?

Ik loop er liever zonnebankbruin, en verzorgd over de straten , dan dat ik lijk bleek en een doorlopende wenkbrauw heb .

Alsof die genoemde personen niet verzorgd zijn :lol:

ComputerVISTA

Legacy Member
Avondland zei:
Die is ook goed. Ik heb al veel jumpers (enkele jaren geleden in het middelbaar) gezien die roze t-shirtjes met 'Gazetta della sport' droegen hoor. Roos vind ik compleet abnormaal voor mannen. Akkoord voor kleine baby's, maar volwassen mannen?

We zijn het over niet veel eens maar deze geef ik een second!

Bij deze -> ²

Gromme

Legacy Member
Yngwie zei:
al de mannen die ik op straat roze zie dragen zien mij er van die gastjes uit dat hunne tijd spenderen me fitness, zonnebank, wenkbrauwen epileren, gezicht schminken en met de zogenaamde breezahsletjeuhs rondhangen.

mannen da roze dragen op straat worden door mij vies bekeken.. en terecht, laat ffs nekeer zien da ge ne vent zijt. en als ge dan toch perse roze wilt dragen, vergeet dan het bijpassende rokje en naaldhakken niet

Ja want je mannelijkheid bewijs je aan de hand van de kleur van kleren dat je draagt. Goed bezig!


Yngwie zei:
Hoe zou jij het vinden als vrouwen ineens massaal beginnen met kenmerken die door de maatschappij als typisch mannelijk beschouwd worden. bijvoorbeeld beenhaar laten staan, broskes of kaalgeschoren hoofden. Dit is imo net hetzelfde als mannen in roze tshirts

Is wel appelen met peren vergelijken.

stoomboot

Legacy Member
svendevil zei:
Waarom lacht iedereen omdat ik mijn wenkbrauwen epileer?
Ik zie er ni graag uit als nen turk me doorlopende wenkbrauwen zenne...

Af en toe eens een huidverzorgend crèmeke kan ook geen kwaad, ge kunt er daardoor alleen maar beter uitzien.
En fitnessen doe ik ook, zeker als ge een schoon afgetrained lijf wilt hebben.
Ge gaat meer aantrek hebben en u beter voelen dan iemand die int vet zit, naart zweet stinkt en doorlopende wenkbrauwen heeft.
Want da zijn dan de echte venten of wa?

Leuk hé, dat zwart-wit denken... Godzijdank is er nog roze:applause:

'k ken ook iemand die al roze heeft gedragen. 'k stond er nu pas bij stil dat het roze was. Achja, 't is ni mijn kleur.

night ghost 128 zei:
Ik merk juist dat Pico uit de kampioenen wel vaak een lichtroze pull aanheeft.
Zo'ne drugsdealer is 100% matcho hé. En een matcho-type past toch ni bij Doortje. Dus zwakken ze dat matchogehalte wat af door hem een veel te grote roze pull te late drage;)
Slimme zet van de BRT!

Conqie

Legacy Member
boogje zei:
Nee, maar als ik mijn (vreselijk) mannenbrein laat werken denk ik :

Wat boeit die doorlopende wenkbrauw nu:wtf: en die crème voor uw huid.
Ik zou dat zelf nooit volhouden. Zo piekfijn in orde zijn zoals jij het zegt.

Oké: deo, wassen (duh), haar wat kammen, douchen, nagels nekeer knippen, scheren, maar crèmekes, en het epileergedoe vind ik wel té.:p

ik vind zo'n evolutie's triest, triest en triest, iedereen wil er perfect uitzien terwijl er al problemen genoeg zijn in de wereld, ik ben altijd blij geweest dat bij een man aanvaard werdt dat hij geen uur in de badkamer zit, maar door zo'n gedachtengoed, het epileren ect kan dat veranderen, wat alleen maar problemen meebrengt :)

PapaGanz

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
ik vind zo'n evolutie's triest, triest en triest, iedereen wil er perfect uitzien terwijl er al problemen genoeg zijn in de wereld, ik ben altijd blij geweest dat bij een man aanvaard werdt dat hij geen uur in de badkamer zit, maar door zo'n gedachtengoed, het epileren ect kan dat veranderen, wat alleen maar problemen meebrengt :)

Wat een evolutie inderdaad, de man heeft er nog nooit goed willen uitzien in de menselijke geschiedenis.
Jij zou geschiedenisboeken moeten schrijven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan