Archief - Hoe komt het dat roze...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kil911ler

Legacy Member
... direct geassioceerd wordt met girly girly stuff en/of gay dinge?

Kbedoel, als je nu bv graag roze ziet en je koopt een roze PS2 of roze DS, kijkt men direct raar naar die persoon (als et geen meisje is eh).

Hoe komt et eigenlijk dat dit zo geworden is? :unsure:




Ja, van bandwerk begin je aan allerlei dingen te denke xD

nickcollyns

Legacy Member
Het idee dat roze voor meisjes staat werd geintroduceerd in de VS. Voordat men daar dit idee had was het namelijk blauw voor meisjes en roos voor jongens. In de VS dacht emn het adnersom. Tegenwoordig zie ik meer ene meer jongens in roze polokes dus ik denk dat dit aan het vervagen is nu

nigel555

Legacy Member
Kil911ler,
das zo een van die dingen dat iemand lang geleden eens heeft gezegd. Enkele mensen waren akkoord. Die mensen kregen kinderen. Zei zeiden tegen hun zoon Roze das voor meisjes.
En dat ging generaties lang door. Tot op deze dag. Enja daarom word Roze direct daarmé gelinkt. ;)
Der zijn enorm veel zulke dingen.

Kid_C

Legacy Member
Ik heb ook een vraag maar ben te lui een nieuw topic te starten.

Hoe komt het eigenlijk dat de maan op bepaalde momenten of nachten volledig fel wit is en soms ook een meer oranje tint heeft ? :unsure:

Parnakra

Legacy Member
Kid_C zei:
Hoe komt het eigenlijk dat de maan op bepaalde momenten of nachten volledig fel wit is en soms ook een meer oranje tint heeft ? :unsure:
Heeft te maken met de hoek waaronder de lichtstralen afkomstig van de maan de atmosfeer binnenkomen.

Arifiene

Legacy Member
Breking van kleuren? K heb da ooit nog gezien in fysica, maarja ... :p

@Pink stuff: ik denk inderdaad dat barbie daar een zéér grote rol heeft in gespeeld, vooral in de VS. Nevertheless: I love pink ;)

sumoman_4

Legacy Member
Roze is mijn favoriete kleur :p Doet mij altijd denken aan... euhm... welja, een vrouwlijk geslachtsorgaan :x ...

Niet dat ik een roze tshirt zou dragen of zo, ma bon :p

Darks

Legacy Member
sumoman_4 zei:
Roze is mijn favoriete kleur :p Doet mij altijd denken aan... euhm... welja, een vrouwlijk geslachtsorgaan :x ...

Niet dat ik een roze tshirt zou dragen of zo, ma bon :p

Ik krijg altijd goesting in aardbeienyoghurt als ik iets roze zie :unsure:

Draag zelf geen roze, gwn omdat ik het niet mooi vind (daarom draag ik ook geen geel of groen of oranje), en ja ook een beetje omdat het tja.. raar is :p

enZiiime

Legacy Member
Draag zelf inderdaad geen roze (sommige maten wel), en die willen mij ook soms iets roos aansmeren, wat eigenlijk dan nog niet zo lelijk is, maarja ben gewoon gebrainwashed denk ik :p

Maarja, ne kerel me roos tshirtje ga ik niet direct als gay beschouwen, je hebt verschil kwa stijl van roze vind ik, gay roos, en gewoon roos :p

Moeilijk uit te leggen, maarja heb tog nix rozehier thuis :D

webster

Legacy Member
Kom juist terug van paar dagen Knokke en de snobs daar (merendeel dus ) hebben precies geen enkel probleem met roze te dragen.

Maar ze hebben dan ook geen probleem met andere kleren die ze dragen ...

D3C0Y

Legacy Member
pink is the new red, ik heb al 2jaar een roze t-shirt and i love it :p

nTFs

Legacy Member
Het enigste roze wat ik heb is m'n rijbewijs en de inschrijvingspapieren van mijnen auto en da zal zo ook wel blijven ook.
Geen roze outfits voor mij.

FlameDB

Legacy Member
imo ong tzelfde wrm da mannen geen rokken dragen en vrouwen wel, moest heel lang geleden de eerste rok gedragen zijn door een man ipv vrouw zouden wij nu met rokken rondlopen en de vrouwen niet... (met uitzondering dan van de Schotten en dehene die graag eens willen opvallen)

imo ook weer tzelfde met hakschoenen (en ik weet dat er al zo van die schoenen zijn voor gasten die zo gelijk ook nen hak hebben... kheb het hier dan ook op de echte hakschoenen/botjes/etc...)

mobman

Legacy Member
noemt men mannen die roze dragen niet de metrosexuelen???

tis e ras apart hé:)

EternalSilence

Legacy Member
roze = meisjeskleur.
tjah .. blame the media.

tis er altijd zo ingepompt geweest.
de laatste tijd toch wel heel veel metroseksuelen

SimonL

Legacy Member
Doom Dragon zei:
roze = meisjeskleur.
tjah .. blame the media.

tis er altijd zo ingepompt geweest.
denk je dat de media aan de oorsprong liggen van het feit dat roze een meisjeskleur is?

want dat is wel zijn vraag
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan