Project Loony
Legacy Member
True, in dat geval zit je nu wel beter. ^^ Edoch, ik blijf het redelijk ver vinden, vooral naar het centrum is het toch al een aantal minuutjes fietsen, te voet ben je al een kwartier onderweg naar de Oude Markt, en dan moet je doorstappen.Ulixes zei:Ik volg rechten, en heb voortdurend les in PDS en MTC, da's gewoon de Lintsstraat uit en het park door. Jean Monnet en Max Weber liggen evenmin veraf. Enkel de Valk ligt nogal afgelegen, alhoewel: aan PDS de trappen af, A. Smetsplein oversteken en je bent er al. M'n vorige kot lag helemaal op het einde van de Tiensestraat, bij de ring: dat was wel een stuk verder![]()

Heerlijk toch, die busstops aan het eind van de straat.Ulixes zei:Edit: nog een pluspunt is dat er vlakbij in de vesaliusstraat een bus stopt die naar het station rijdt. Want ja, ik ben lui![]()
Zal ik missen volgend jaar. ;_;Kotbazen zijn doorgaans vrekken.Ulixes zei:Ik vind van niet. Ik ben geen luxepaard maar ik ben toch van oordeel dat de plaats waar ik zoveel tijd doorbreng "in orde" mag zijn. Ouwe meubels stralen imo een droevige sfeer uit. Sommige kotbazen zijn trouwens echte vrekken: ofwel laten ze hun meubels dertig jaar staan, ofwel geven ze je lelijke rommel, zoals metalen rekken die een normaal mens enkel in z'n garage of kelder gebruikt...
Nuja, 'in orde'... Oude meubels kunnen juist iets 'retro' hebben, in plaats van er droevig uit te zien. Daarbij, je zit niet op kot voor de fun, vind ik altijd. En je kan er zelf iets aan doen door niet te veel op kot te moeten zijn...
Dat van die metalen rekken enzo zou inderdaad wel beter moeten kunnen. Mijn vriendin gaat dit jaar op kot in een kamer met een duplex die enkele jaren terug door een student zelf ineengetimmerd is. Stevig ding, maar zonder enige beveiliging en met een wankel trapladdertje en zelfs ongeschuurde balken... Als je daar niet oppast breek je je nek, en ze heeft al last van haar rug. Ik heb het haar nog afgeraden, maarja, eenmaal het in een vrouw haar hoofd zit... ^^
Op zo'n zaken moet je dus wel attent voor zijn als je een kot gaat zoeken.
Mm, dan had je waarschijnlijk toch een slecht kot. De meeste koten voldoen echt wel aan de normen, zeker degene die op Kotwijs staan.Ulixes zei:En wat hygiëne/comfort betreft: ik heb geleerd uit dat eerste jaar op kot. De keuken was er vies, we hadden slechts twee kookplaten op gas, geen warm water op de kamer, enorm debietverlies in de douche als iemand elders water nam, de verf in de douche die afbladderde ... Nuja, m'n kamer zelf was wel heel proper en ruim, er hing ook geen vies luchtje zoals dat in vele huizen wel het geval is. Wat dat betreft kon ik niet klagen, maar er waren zeker genoeg andere minpunten: geen deftige sloten op de deuren (ik vind het niet kunnen dat ik bij m'n buurman binnenkan en vice versa), geen internet (moest je zelf regelen met UPC), slechts twee stopcontacten, niet eens geaard nota bene![]()
)