Archief - Het kot-topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mauron

Legacy Member
Ik blijf waar ik vorig jaar zat. Residentie Holleberg in de Schapenstraat, vlak achter het STUK. Ligt op zo'n 10 minuutjes stappen van de faculteit Letteren.

Volgend jaar moet ik wel voor iets anders kijken, gezien ik maar 2 jaar in die residentie kan blijven.

GhO$T

Legacy Member
Blackstone zei:
Zeggen dat er een 'groot tekort is aan goedkope studentenkamers' is maar een idiote uitspraak imo. Bouwen ze dit jaar 10.000 kamers bij, dan staan er volgend jaar nog steeds een hoop mensen op een wachtlijst om de eenvoudige reden dat zowat iedereen zo goedkoop mogelijk op kot wilt.

Overigens verwacht men in Leuven dat er het komende academiejaar ongezien veel koten leeg gaan blijven, dus een tekort is er zeker niet.

In Leuven hebben ze heel wat homes extra dit jaar om zo de prijzen van de privé koten te drukken; wat ook gelukt is want de gemiddelde prijs voor een kot is voor het eerst in jaren gedaald. (Maar nog altijd verre van goedkoop)

In Gent is dat niet zo, de prijzen gaan nog altijd omhoog omdat er ieder jaar meer vraag is en er niet zo heel veel koten bijkomen.
Tuurlijk als je nu gaat rondzien ga je nog veel dingen te huur vinden, maar dan moet je es binnen gaan en kijken waarom die kamers/studio's nog te huur zijn... als je er niet in't begin bij bent ga je gegarandeerd teveel betalen voor wat je maar krijgt.

Maarja als je het bekijkt vanuit het standpunt van de kotbazen... waarom zouden ze hun prijzen aanpassen of hun koten vernieuwen als ze de boel ook verhuurd krijgen tegen huidige prijzen/staat.

reteiP zei:
volgend jaar nen TV op kot, elken avond Canvas kijken :)
samen met men senseo, douche, en laptop een zoveelste luxeaanwinst
Heh ik ben van hetzelfde gedacht, alle luxe die je op kot kan krijgen is welgekomen :). "Je kot dient toch enkel om te slapen en te studeren" vind ik dikke zever (zit al 2 jaar op kot); zelfs een student die veel uitgaat zal nog altijd veel uren zitten studeren of gewoon op kot zitten omdat er even niks te doen is, als je al die tijd doorbrengt in een donker, lelijk kot met niks om handen dan is dat gewoon saai, heeft niks te maken met 'het echte studentenleven'.

Dit jaar een mooi kot met nieuwe gemeenschappelijke keuken, propere kamer met internet, tv en daar ben ik maar al te content mee.

Massis

Legacy Member
GhO$T zei:
Heh ik ben van hetzelfde gedacht, alle luxe die je op kot kan krijgen is welgekomen :). "Je kot dient toch enkel om te slapen en te studeren" vind ik dikke zever (zit al 2 jaar op kot); zelfs een student die veel uitgaat zal nog altijd veel uren zitten studeren of gewoon op kot zitten omdat er even niks te doen is, als je al die tijd doorbrengt in een donker, lelijk kot met niks om handen dan is dat gewoon saai, heeft niks te maken met 'het echte studentenleven'.

Dit jaar een mooi kot met nieuwe gemeenschappelijke keuken, propere kamer met internet, tv en daar ben ik maar al te content mee.


groot gelijk!

ikzelf heb gisteren contract getekend op alfabed, alles inbegrepen...
luxevoorzieningen:
toilet per verdieping (man of 8?), de deur in langs mijn kamer
douche per verdieping, de gang oversteken
tv-aansluiting op kamer
internet aansluiting (telenet turbo @ 20Mbps)
groot verwarmd terras met TV
6-persoons Jaccuzzi

en ne supertoffe kotbaas die regelmatig eens ons trakteert op avondje bowlen of ne BBQ ofzo :D

kamer is maar 12m² met een bed, kast,tafel,aanrecht, frigoke, microgolf en muurrekje, alles in voor 198€ per maand
maar groter heb ik niet echt nodig eigenlijk...
ik ben absoluut GEEN claustrofobie-type, eerder schrik van grote open ruimtes, dus is het voor mij goed

ikbenslim

Legacy Member
punkrockdude zei:
groot gelijk!

ikzelf heb gisteren contract getekend op alfabed, alles inbegrepen...
luxevoorzieningen:
toilet per verdieping (man of 8?), de deur in langs mijn kamer
douche per verdieping, de gang oversteken
tv-aansluiting op kamer
internet aansluiting (telenet turbo @ 20Mbps)
groot verwarmd terras met TV
6-persoons Jaccuzzi

en ne supertoffe kotbaas die regelmatig eens ons trakteert op avondje bowlen of ne BBQ ofzo :D

kamer is maar 12m² met een bed, kast,tafel,aanrecht, frigoke, microgolf en muurrekje, alles in voor 198€ per maand
maar groter heb ik niet echt nodig eigenlijk...
ik ben absoluut GEEN claustrofobie-type, eerder schrik van grote open ruimtes, dus is het voor mij goed


een goe bed, das de enige luxe die er op mijn kot moet zijn :p

Massis

Legacy Member
da was mijn gedacht ook, ma ge hoort mij heus nie klagen da er in den achtertuin een jaccuzzi sta zenne :p

Darkness

Legacy Member
punkrockdude zei:
ik ben absoluut GEEN claustrofobie-type, eerder schrik van grote open ruimtes, dus is het voor mij goed

een agorafobist! toen we dat leerden op het aso dacht ik dat ze wat aant zeiken waren maar het bestaat dus echt :):p

Massis

Legacy Member
bestaat wel degelijk :D

ge moet maar eens 's nachts gaan snorkelen met een duikerslamp in open zee, wedden da ge schrik krijgt?

als ik midden op de markt sta ofzo heb'k daar gene last van he , ben geen echte agorafobist...
maar zet mij midden in de woestijn en doe mij ergens naartoe wandelen en ik zal om de paar meter wel eens achterom kijken wss :D

killgore

Legacy Member
Ether zei:
Je moet wel iedere dag da stuk omhoog fietsen e ter hoogt van de ledeganck, da vinnek toch maar een beu stuk :p (khad vorig jaar af en toe les in de sterre, vandaar)
kmoe nie langs de ledeganck zelf zijn.

Als ge van overpoort naar ledeganck gaat splitst die straat een 100m voorbij da kruispunt op, rechts naar ledeganck, ik moe naar links.

En wat dan nog, kmag wel elken dag den blandijn opfietse :p.

Ether

Legacy Member
killgore zei:
kmoe nie langs de ledeganck zelf zijn.

Als ge van overpoort naar ledeganck gaat splitst die straat een 100m voorbij da kruispunt op, rechts naar ledeganck, ik moe naar links.

En wat dan nog, kmag wel elken dag den blandijn opfietse :p.


Ah, kvergis me dan, maar als je bv van Overpoort naar De Sterre rijdt is er een stuk dat nog redelijk bergop gaat (in omgekeerde richting that is), vorig jaar hebbek daar een paar keer op gevloekt met als resultaat dak voor de rest vant jaar de tram heb genomen :p

ikbenslim

Legacy Member
Ether zei:
Ah, kvergis me dan, maar als je bv van Overpoort naar De Sterre rijdt is er een stuk dat nog redelijk bergop gaat (in omgekeerde richting that is), vorig jaar hebbek daar een paar keer op gevloekt met als resultaat dak voor de rest vant jaar de tram heb genomen :p


tamzak :rofl:
Ik heb diene bergop vorig jaar dagelijks gedaan want ik parkeerde m'n auto aan de sterre en had les in ledeganck :p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Stel nu dat ik na twee weken pendelen mijn ouders overtuigd krijg dat het ondoenbaar is en dat ik toch best op kot zou gaan, zou ik dan nog iets kunnen vinden?
edit: In leuven that is

Massis

Legacy Member
kans lijkt me klein, ma als ge heel goed zoekt zal er altijd hier of daar nog wel iets vrij staan. Over de kwaliteit van dat vrijstaand kot spreek ik mij niet uit

ik heb een jaar lang moeten pendelen met de bus om men ouders te overtuigen :D, 't heeft tot begin augustus geduurd om men ouders te overtuigen, en toch 80-90% hier in diepenbeek is verhuurd zenne...

Timmie

Legacy Member
In Leuven staan er nog heel wat koten vrij door het jaar hoor.
Qua prijs/kwaliteit zal dat dan wel niet meteen het beste van het beste zijn.

guRuh

Legacy Member
OK... Ideale thread om mijn problematiek eens aan te snijden. :p

Ik zoek dus een appartement in Brussel. Gemeubeld, 2 aparte slaapkamers, liefst int centrum.
MAAR via www.qlb.be (quartier latin brussel) vind ik echt niets meer, ik ben dan ook rijkelijk laat.
Ook www.student.be al gechecked, levert natuurlijk niets op.

Kennen jullie nog manieren om aan zo'n appartement te komen?
Desnoods: iemand die alleen in een gemeubeld appartement zit en nog 2 kotgenoten zoekt, feel free to contact me :)

Vechtenden hobbit: in leuven zijn er teveel koten, ge vindt wel iets normaal.

pit24

Legacy Member
Vlamingenstraat: dicht bij park, centrum, faculteit :woohoo:

230/ maand maar wel 12 maanden huur (had liever 10 maanden gehad, als ik 2de zit heb leer ik liever thuis, sociale controle dan enzo :d)

Mijn ouders hebben het al gezien en goedgekeurt, ik ga er woensdag is een kijkje nemen. Ik zit ook met een vriend in het zelfde gebouw.

TiBasco

Legacy Member
gemeubeld appartement ga je niet vinden makker...

Ik ben wel net vertrokken vanuit m'n appartement met 2 slaapkamers, houte vloer, dubbele beglazing, moderne keuken en badkamer...

Moet ik eens vragen voor je?

guRuh

Legacy Member
-=ICDI=-WeAsEL zei:
gemeubeld appartement ga je niet vinden makker...

Ik ben wel net vertrokken vanuit m'n appartement met 2 slaapkamers, houte vloer, dubbele beglazing, moderne keuken en badkamer...

Moet ik eens vragen voor je?

Als het gemeubeld is, ja
Zo niet, damn :)

Gemeubelde appartementen vind je toch wel hoor, maar ze zijn al verhuurd natuurlijk.

Ik heb echt geen goesting om nog een jaar te pendelen...

TiBasco

Legacy Member
Niet gemeubeld nee, zou het nooit van m'n leven willen. Ik wil nog altijd mijn eigen kot inrichten zoals ik het wil hoor...

guRuh

Legacy Member
-=ICDI=-WeAsEL zei:
Niet gemeubeld nee, zou het nooit van m'n leven willen. Ik wil nog altijd mijn eigen kot inrichten zoals ik het wil hoor...

Het wordt er dan ook niet goedkoper op he.
Int weekend moeten er kleren gewassen worden en bijgetankt worden, en dan slaap ik nog altijd graag in een ingerichte kamer.

Spullen kopen? Bed, Bureau, zetel, boekenkast, stoelen,...

Eigenlijk ben ik wel geinteresseerd, add me ff op msn anders? ( [email protected] of is dat nu mattias_belsack AT hotmail.com :sop: )

TiBasco

Legacy Member
Aangezien ik m'n wasmachine overlaat aan de volgende is het misschien interessant voor jou.

En spullen kopen, maak gewoon je kamer leeg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan