Archief - Een mens "leeft" effectief circa 25 jaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. SLASH

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:

inderdaad , slapen is voor mij gelijk een hobby , ik kan soms 16 uur in mijn bed liggen en gewoon blijven genieten van het feit dak zo tam ben op diene moment :p

SweetEmmaRose

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
inderdaad , slapen is voor mij gelijk een hobby , ik kan soms 16 uur in mijn bed liggen en gewoon blijven genieten van het feit dak zo tam ben op diene moment :p

dikke slaperige ²
keb deze namiddag een dutje gedaan van een uur, en als ik kon slape, zou ik da nu gaan doen :p (maar keb 2 teste en kwas te lui om vroeg te beginne :sleep: )

Avondland

Legacy Member
1 jaar in uw leven ziek? Als ik op 1 jaar al 3 dagen ziek ben geweest is't al héél veel. Maar dat kan natuurlijk wel veranderen naarmate ik ouder word.

SweetEmmaRose

Legacy Member
ok tis ni echt recent (2000) mr de gemiddelde leeftijd is dus niet 75 (voor manne wel :)
http://www.statbel.fgov.be/press/pr069_nl.asp
maar dus gemiddelde leeftijd vd bevolking is 78jaar.
ge moet maar is op zoek gaan naar studies van gemiddeld slaap enzo :) misschien komen we hier wel met een precies antwoord af :p

boogje

Legacy Member
@Sweetemmarose : vrouwen leven wel statistisch gezien langer, maar mannen hebben het toch damn easy in hun leven tegenover vrouwen :p Geen menstruatie, zwemmen/ activiteiten doen wanneer je wilt, geen kinderen baren, geen menopauze, geen zware tijden tegemoet gaan in uw beginjaren als moeder, etc.etc.etc. :love:

Btw, zolang ik nog bij mijn bewustzijn ben zie ik dat als leven en dus als genieten :)

poekie 2

Legacy Member
ik slaap z'n 5-6 uu alleen als ik de vroegen heb :p (raak niet voor 23 uur in slaap)

De rest zal het wel z'n 7tot 8 uren zijn

GhO$T

Legacy Member
Avondland zei:
1 jaar in uw leven ziek? Als ik op 1 jaar al 3 dagen ziek ben geweest is't al héél veel. Maar dat kan natuurlijk wel veranderen naarmate ik ouder word.
Awel 3 dagen, 75 jaar aan een stuk is al 225 dagen, als je dan nog rekent dat je wat meer ziek bent naar het einde van je leven toe, zit hij er waarschijnlijk nog niet zo heel ver vanaf met zijn 1 jaar :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
boogje zei:
@Sweetemmarose : vrouwen leven wel statistisch gezien langer, maar mannen hebben het toch damn easy in hun leven tegenover vrouwen :p Geen menstruatie, zwemmen/ activiteiten doen wanneer je wilt, geen kinderen baren, geen menopauze, geen zware tijden tegemoet gaan in uw beginjaren als moeder, etc.etc.etc. :love:

Btw, zolang ik nog bij mijn bewustzijn ben zie ik dat als leven en dus als genieten :)

amai gij zijt ne mannelijke feminist :p

boogje

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
amai gij zijt ne mannelijke feminist :p

:wtf: Ik zeg gewoon dat mannen wel een "makkelijker" leven hebben dan vrouwen ( als alles normaal verloopt natuurlijk :p ), da's toch algemeen geweten?:unsure:

SweetEmmaRose

Legacy Member
boogje zei:
:wtf: Ik zeg gewoon dat mannen wel een "makkelijker" leven hebben dan vrouwen ( als alles normaal verloopt natuurlijk :p ), da's toch algemeen geweten?:unsure:

twas een grapje :) en ge hebt gelijk :)

GhO$T

Legacy Member
boogje zei:
:wtf: Ik zeg gewoon dat mannen wel een "makkelijker" leven hebben dan vrouwen ( als alles normaal verloopt natuurlijk :p ), da's toch algemeen geweten?:unsure:
algemeen geweten? Waarom denkte da wij vroeger onder de grond belanden, omdat wij het zware werk doen terwijl de vrouwen voor huisvrouw spelen en ondertussen nog durven zeggen dat zij het zwaarder hebben dan wij!
:unsure:

GaMe®

Legacy Member
Mensen die 5 à 6 u per nacht slapen, leven langer dan mensen die 7u of langer per nacht slapen.
Dit is wetenschappelijk bewezen :cool:

Dus, niet lang slapen heeft zo zijn voordelen :)

GhO$T

Legacy Member
GaMe® zei:
Mensen die 5 à 6 u per nacht slapen, leven langer dan mensen die 7u of langer per nacht slapen.
Dit is wetenschappelijk bewezen :cool:

Dus, niet lang slapen heeft zo zijn voordelen :)

Nog eens, dat geldt misschien voor mensen die genoeg hebben aan 5-6u , maar mensen waarvan hun lichaam NOOD heeft aan 7-8u en er een gewoonte van maken om op te staan na 5u gaan volgens mij zeker niet langer leven, in tegendeel... dat moet toch enorm belastend zijn voor u lichaam.

_DKsissor_

Legacy Member
ik slaap ook vaak bewust weiniger om meer te leven. Bv huiswerk zal ik atlijd uitstellen tot een uru of 12 zodat ik het in mijn bed kan maken en ik tijd waar ik normaal zou slapen toch iets nuttigers doe om het zo te zeggen.
en is dat echt waar van dat niet lang slapen want hier thuis zeggen ze altijd anders

Ali_

Legacy Member
Vandaag zal ik maar 4 uur slapen, JOY!Vandaag zal ik maar 4 uur slapen, JOY! Leren tot 3 uur en om 7 al opstaan!!
:crazy:

EverlastingHate

Legacy Member
GhO$T zei:
algemeen geweten? Waarom denkte da wij vroeger onder de grond belanden, omdat wij het zware werk doen terwijl de vrouwen voor huisvrouw spelen en ondertussen nog durven zeggen dat zij het zwaarder hebben dan wij!
:unsure:

Idd, de vrouwen krijgen de easy jobkes, de venten mogen de hun rug blesseren.

moehaa!

Legacy Member
Ali_ zei:
Vandaag zal ik maar 4 uur slapen, JOY!Vandaag zal ik maar 4 uur slapen, JOY! Leren tot 3 uur en om 7 al opstaan!!
:crazy:
Troost u ik heb de afgelopen 31 uur doorgekomen met 1 uurke slaap, leertijd en een examen chemie.
Ik heb dan ff momenten gehad dak enorm moe wordt ma nu bv bennek ni moe, alhoewel ik wel ga slapen nu.
Ik kan redelijk goed met vermoeidheid om maar ik moet dan wel uitslapen, zal dus niet vroeg opstaan worden.

Ali_

Legacy Member
moehaa! zei:
Troost u ik heb de afgelopen 31 uur doorgekomen met 1 uurke slaap, leertijd en een examen chemie.
Ik heb dan ff momenten gehad dak enorm moe wordt ma nu bv bennek ni moe, alhoewel ik wel ga slapen nu.
Ik kan redelijk goed met vermoeidheid om maar ik moet dan wel uitslapen, zal dus niet vroeg opstaan worden.

:s das al helemaal shit. De komende dagen zal ik ook amper kunnen slapen, donderdag meteen al recht en ik ben zo stom geweest niets op voorhand te doen (5 hoofdstukke, elk 100-tal slides) achja eigen schuld dikke bult!

Maar dit is :offtopic: waarvoor mijn excuses
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan