Archief - Een mens "leeft" effectief circa 25 jaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

'Troman'

Legacy Member
Hoeveel jaar denken jullie dat een mens effectief leeft als in leven.
Wat valt er trouwens onder de noemer leven?

Werken? Plezier? doen en laten wat je wilt?

Stel dat de gemiddelde mense +-75jaar wordt , de helft ervan slapen we, hebben we dus in mijn ogen niks aan.

37.5jaar rest ons dan.

Waarvan we dan gedurende die tijdsperiode 1/3 van de dag aan school of werk spenderen.

25jaar?

Ziek zijn -1jaar

24jaar?

Lol gans verdraaide theorie maar ik denk wel dat jullie begrijpen wara ik naar op doel.

Wat is jullie visie hier omtrent over?:)

Wat is voor jullie leven?

DaMob

Legacy Member
De helft slapen vind ik persoonlijk nogal veel, de gemiddelde mens slaapt 8u (ik persoonlijk 6u), dus dat zal er wel zeker een paar jaar bijdoen. Maar desalniettemin gaat er idd een pak jaren weg aan slapen

Maar als je op school zit leef je ook nog e, je amuseert je daar wel met je vrienden. Hetzelfde op het werk

Dirty_Col

Legacy Member
Slaap jij 12 uur per dag? En 1 jaar ziek lijkt me ook wel veel :)

metaphore

Legacy Member
slapen noem ik geen verspilling...

slapen is zowat de enige hobbie die ik heb, naast drinken en chiro

democracy02

Legacy Member
als ik moe presteren (fysiek of mentaal) op een niveau dat boven mijn limiet is zodat er stress involved is... dan leef ik niet. :p

al de rest = leven

>P>Barney

Legacy Member
Hoeveel uren zou je op de wc zitten in je leven (is toch ook een verspilling van je tijd) Alhoewel het soms zo'n deugd kan doen :D

Spectre

Legacy Member
Soms slaap ik bewust weinig omdat ik zoveel mogelijk van mijn leven wil genieten.

R-evolution™'

Legacy Member
>P>Barney zei:
Hoeveel uren zou je op de wc zitten in je leven (is toch ook een verspilling van je tijd) Alhoewel het soms zo'n deugd kan doen :D

ik vat altijd laptop mee, geen verspilling van men wc uurtjes dus :p

sneax

Legacy Member
ik vind dat ik zolang ik iets bewust meemaak dat ik leef

ik vind als ik stress heb dan voel ik just dat ik leef! examens zijn ni leuk das iets anders, maar later op mijn werk heb ik liefst wat verantwoordlijkheden en doelstellingen om te halen (met daarbij de stress die er komt) zodat ik 's morgens makkelijk mijn bed uit geraak, en als ik dingen kan afronden dat dat met een grote voldoening is

ieder zijn gedacht eh ;)

Zorba

Legacy Member
Nadenken over zulke dingen is verspilling van tijd :p

Hangt er gewoon van af hoe jij je leven indeelt, en zoals al gezegd: werken, naar school gaan (op de wc zitten? :p) is ook leven

SpArdA

Legacy Member
Spectre zei:
Soms slaap ik bewust weinig omdat ik zoveel mogelijk van mijn leven wil genieten.

Ooit al eens over nagedacht dat voldoende slapen ervoor zorgt dat je meer van de volgende dag kan genieten? Ik zou dat dus niet afschrijven als verloren tijd.

Terrorist_Hell

Legacy Member
democracy02 zei:
als ik moe presteren (fysiek of mentaal) op een niveau dat boven mijn limiet is zodat er stress involved is... dan leef ik niet. :p

al de rest = leven
Inderdaad.

>P>Barney

Legacy Member
SpArdA zei:
Ooit al eens over nagedacht dat voldoende slapen ervoor zorgt dat je meer van de volgende dag kan genieten? Ik zou dat dus niet afschrijven als verloren tijd.

Dat vind ik ook

GhO$T

Legacy Member
Wel een heel beperkte visie op 'leven' hoor topicstarter.

Alsof werken/school gaan niet leven is, ok het kan al eens saai zijn maar er is toch ook contact met collega's/klasgenoten/klanten/... en het is ook niet altijd saai, je kan er voldoening uithalen,...
Gaan slapen als je enorm moe bent en 's ochtends lang uitslapen en nog een uur blijven liggen als je al wakker bent kan zo zalig zijn, als dat al geen deel van leven is?

En dan nog, als je nu 25 of 75 of 150 jaar leeft, het gaat er toch vooral om om wat je ermee doet hé, liever dood op mijn 50e en enorm veel dingen gedaan die ik wilde doen, dan leven tot 100 en eigenlijk bijna niks bereikt hebben.

Als je 75 jaar zou leven volgens u definitie zou het volgens mij enorm saai zijn, wat zou je hele dagen doen als je niet gaat werken, niet gaat slapen,...

L&L

Legacy Member
Als je rekent dat je de helft van je leven verslaapt ben je best wel raar... Mensen slapen gemiddeld 8 uur per dag, bij mij ligt dat op ongeveer 5 uur...

Werken is toch ook een deel van je leven? Leef je om te werken of werk je om te leven? Als je een job doet die je tegen je zin doet, geen contact hebt met je collega's, etc dan hoort het niet bij je leven. En dan nog!

Soit, zoals hier al gezegd, een zéér beperkte visie heb jij op het aspect leven...

Dirty_Col

Legacy Member
SpArdA zei:
Ooit al eens over nagedacht dat voldoende slapen ervoor zorgt dat je meer van de volgende dag kan genieten? Ik zou dat dus niet afschrijven als verloren tijd.

Als je je slaapritme verandert naar bv. 6u/dag, wordt je dat na een tijd gewoon en heb je daar genoeg mee. Allez, dat heb ik toch eens als test gedaan vorig jaar en dat werkte perfect na wat gewenning :p

metaphore

Legacy Member
hoeveel tijd heeft iedereen van ons hier al niet verspild op da forum met zijn digitale vrienden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan